Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:09

Ik heb een zoekplaatje...

Mijn vader van 80 wil nu ook een smartwatch :+
Hij heeft als mobiel Oppo met Android.

Hij had iets besteld via koopjesdeal die connect maar hij krijgt geen notificaties.
Alles al geprobeerd ik heb gezegd stuur dat ding terug koop en betere dan dit.

Okay ik zoek...
(Hij heeft gelukkig niet veel eisen)

Moet vierkant zijn. (Probeer hem al een ronde aan te smeren en dat zou ook mogen)
Geen silicone bandje.
Hij wil notificaties ontvangen van zijn mail en app de rest heeft hij niet.
Hoeft er niet mee te bellen en/of betalen.
Hoeft niet waterdicht te zijn
Wel hartslag, bloeddruk, dat soort dingen

Mag tot 150 euro al heb ik gezegd koop een duurdere. (Prijs mag dus iets hoger)

Help....

Anoniem

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:17

Ik ken geen smartwatches die bloeddruk meten. Dat lijkt me ook lastig. :D Wel saturatie.
Voor vrijwel elk horloge kan je niet-siliconen (leren en metalen) bandjes kopen, bijv via Ali.

Fitbit Versa misschien?

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:48

O dan bedoelt hij dat dus.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:11

Je kan op mp kijken naar een vivoactive 1. Vierkant en kan best veel!
Mijne toevallig laatst verkocht.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:56

Aangezien ik al te lang mee lees en te lang aan het dimdammen ben...
Word het toch eens tijd dat ik echt de knoop ga doorhakken.

Budget tot 500 euro...
Moet ermee kunnen bellen
Zwemmen
Suppen
Wandelen
Horloge moet rond zijn en groter dan 40 mm, denk ik.

Zit nu te kijken bij suunto 7, kan je mee bellen en echt een duikmerk. Maar korte batterijduur

Garmin venu, waterdicht tot 2 minuten en niet bellen

Garmin active 4s,niet bellen, wel langere batterij duur

Polar vantage, niet bellen en geen ingebouwd muziek
En de polar ignite hetzelfde...


Moet ik het kunnen bellen ermee los laten? Wat zijn jullie ervaringen ermee, met bellen via horloge?

Ik zit heel veel op de weg.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:04

Ik zou niet weten hoe dat werkt, bellen via een horloge. Ik vind de meldingen al irritant, dus die heb ik uitgezet op de Ignite.
In de auto bel ik altijd via de autoradio. Via Bluetooth, bevalt super.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:06

Hier heel tevreden van mijn Fitbit versa 3.
Zeer lange batterij duur, dagenlang kan ie ermee door, laad vaak 1 tot 2 keer per week op (sportte 5 dagen per week 1-1,5 uur voor het beeld) en is ook heel snel opgeladen dus zo weer verder.
Notificaties komen goed door, volledig waterdicht.
Mooie grootte, werkt makkelijk en overzichtelijk.
Slaap registreert ie eigenlijk altijd correct.

Ik wou perse vierkant want rond (samsung) ging hier teveel schuiven en zo grof ondanks dat ik niet perse smalle pols heb.
Vriendin had eerst fitbit, ging over naar samsung watch 3 maar ging toch vlot weer terug naar versa.
Zelf hier ook samsung watch gehad maar te groot op mijn pols.

Bellen met mijn watch doe ik nooit; als ik onderweg ben dan heb ik handsfree in de auto waar telefoon altijd aan verbonden is.
Wat ik wel ontzettend veel gebruik en niet meer zonder kan is betalen met horloge. Ideaal.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:49

Ik werk als buschauffeur.
Ik bel nooit maar heel soms wil regie center bellen en is het denk ik makkelijk om even te antwoorden.

Ga vanavond nog maar eens alles bestuderen :D
Vind het zoo lastig om een goede keus te maken.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:51

Je kunt wel telefoon opnemen met een Garmin vivoactive 4(s in mijn geval). Maar dat is denk ik niet precies wat je zoekt, als ik het zo lees.

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:52

Ik vind bellen met mijn horloge geen toevoegde waarde hebben.
Kwaliteit zal toch minder zijn en iedereen kan meeluisteren of je moet altijd met oortjes lopen.
Ik kan hem ermee opnemen en dan pak ik mijn mobiel die heb ik toch altijd bij me.
Maar dat is voor iedereen anders.

Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn vivoactive

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:19

Okeee. Dan ga ik het bellen maar even parkeren denk ik :)

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:14

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Garmin Vivoactive 4s maar helaas gaat deze morgen weer retour.
De batterij gaat erg kort mee, ondanks dat ik alles heb uitgezet. Mijn verbrande calorieën trackt hij heel slecht (op dit moment 1658 calorieën verbrand terwijl ik 21.000 stappen heb gezegd en een workout heb gedaan, normaal zit ik dan nu al rond de 2500 verbrande calorieën). En slaap trackt hij heel slecht, maar hier was ik door jullie al op voorbereid haha.
Het horloge heeft mij tot nu toe meer irritatie dan gemak opgeleverd dus ik ga toch op zoek naar een ander horloge.
Ik denk dat ik de ronde vorm toch maar los moet laten en weer terug ga naar fitbit..

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:38

Mijn tante belt wel eens via de Apple watch. Maar dat is wel echt slechtere kwaliteit.
Verder is de vivoactive 4 wel wat je zoekt. Je zou ook nog naar de iets grotere en iets betere kunnen kijken, weet ff niet hoe die heet, ook garmin maar duurder haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:51

Happyhealthy schreef:
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Garmin Vivoactive 4s maar helaas gaat deze morgen weer retour.
De batterij gaat erg kort mee, ondanks dat ik alles heb uitgezet. Mijn verbrande calorieën trackt hij heel slecht (op dit moment 1658 calorieën verbrand terwijl ik 21.000 stappen heb gezegd en een workout heb gedaan, normaal zit ik dan nu al rond de 2500 verbrande calorieën). En slaap trackt hij heel slecht, maar hier was ik door jullie al op voorbereid haha.
Het horloge heeft mij tot nu toe meer irritatie dan gemak opgeleverd dus ik ga toch op zoek naar een ander horloge.
Ik denk dat ik de ronde vorm toch maar los moet laten en weer terug ga naar fitbit..


Wat vervelend. Ik heb mijn vivoactive zondagochtend opgeladen. Wandeling gemaakt van 3 uur met GPS tracking etc. Verder daarna elke dag gebruikt, geen functies uitgezet. Vanochtend moest hij op de lader.

Fitbit trackt slaap net zo slecht. De tijden van gaan slapen en opstaan hadden zowel de vivoactive en de Fitbit bij mij altijd goed, maar die fases moet je naar mijn idee echt met een korrel zout nemen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:31

Oh de vivoactive trackt echt uren extra bij mijn slaap. :+

Ik vind de vivoactive veel mooier, maar de volgende wordt weer een Fitbit. Of een Apple Watch haha.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:49

x_Jeanine_x schreef:
Polar vantage, niet bellen en geen ingebouwd muziek
En de polar ignite hetzelfde...


Hier de Polar Ignite. Ben er heel blij mee. Muziek zit niet ingebouwd maar als je muziek aanzet op je telefoon kan je het wel met het horloge pauzeren en het vorige of volgende nummer selecteren.

Je kan er inderdaad niet mee bellen maar dat mis ik ook niet. Heb toch vaak 1 bluetooth oortje in als ik rijd. Je kan dan niet via je watch opnemen maar wel weg drukken en hij blijft wel trillen zolang er gebeld wordt. Vond ik heel fijn aangezien ik mijn telefoon door werk of paarden bijna altijd op stil heb staan.

De slaap trekt hij trouwens heel goed en ben ik echt blij mee. Ook het gemak met de app die er bij hoort is super fijn.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:01

Muiz schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Polar vantage, niet bellen en geen ingebouwd muziek
En de polar ignite hetzelfde...


Hier de Polar Ignite. Ben er heel blij mee. Muziek zit niet ingebouwd maar als je muziek aanzet op je telefoon kan je het wel met het horloge pauzeren en het vorige of volgende nummer selecteren.

Je kan er inderdaad niet mee bellen maar dat mis ik ook niet. Heb toch vaak 1 bluetooth oortje in als ik rijd. Je kan dan niet via je watch opnemen maar wel weg drukken en hij blijft wel trillen zolang er gebeld wordt. Vond ik heel fijn aangezien ik mijn telefoon door werk of paarden bijna altijd op stil heb staan.

De slaap trekt hij trouwens heel goed en ben ik echt blij mee. Ook het gemak met de app die er bij hoort is super fijn.

Mee eens!
Maar ik vind het ook een beetje appels met peren vergelijken als ik heel eerlijk ben... de polar ignite is een heel andere prijsklasse dan veel van de andere watches die hier genoemd worden.
Dan vind ik het wel kwalijk eigenlijk dat een dure garmin de slaap blijkbaar zo slecht bijhoudt, daarin zie ik echt de meerwaarde van mijn horloge :j
Mijn moeder hebben we laatst een fitbit cadeau gedaan, die is wat slaaptracken heel vergelijkbaar trouwens. Alleen gewoon minder sporthorloge dan mijn polar, maar dat is ook niet haar doel ermee.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:14

Wat Muiz aanhaalt in haar bericht vind ik zeer zeker een goede! Ook hier word veel Spotify geluisterd :)

Ik weet ook dat het appels met peren vergelijken is en daarom loop ik ook zo vreselijk lang te dimdammen...

Daarnaast heb ik nu nog het 'leed' dat een huawei heet... Ik weet ook nog niet wat voor telefoon ik hierna wil. Sws geen Apple. Dus neig naar Samsung of Nokia of toch weer een huawei maar die staat onder aan m'n lijstje.

Contactloos betalen ga ik na een nachtje slapen niet of nauwelijks gebruiken.

Wel zwem ik veel en graag, wandelen en suppen. Maar ga ik ook naar de sportschool :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:25

Achterom schreef:
Mee eens!
Maar ik vind het ook een beetje appels met peren vergelijken als ik heel eerlijk ben... de polar ignite is een heel andere prijsklasse dan veel van de andere watches die hier genoemd worden.


Oh? :+
Ik houd niet echt bij wat de andere prijzen hier doen. Durf ook niet te zeggen in welke prijs catagorie de Polar valt. Ik was zelf opzoek gegaan naar een horloge van max 200 en daar viel deze braaf in. Is inderdaad niet de 500 van jeanine maar zou ook niet durven zeggen wat daar bij zou passen :)

Weet niet hoe lekker Huawei met Polar koppelt? Volgens mij heb ik dat hier wel eens voorbij zien komen of bij de recensies van Coolblue. Wel ergens wat over gelezen in ieder geval :j

Contactloos betalen gebruik ik ook nooit via mijn watch. Kon ik met de vorige wel maar ik heb toch 99% van de tijd mijn telefoon bij me die het wel heeft. Mocht ik dan mijn pasjes vergeten zijn betaal ik wel met die :D

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:28

Dan gaat hij wel snel leeg.
Ik draag hem dag en nacht maar ik laad heb iedere dag als ik onder de douche duik even op dus hij zit eigenlijk altijd vol.

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:05

Muiz schreef:
Hier de Polar Ignite. Ben er heel blij mee. Muziek zit niet ingebouwd maar als je muziek aanzet op je telefoon kan je het wel met het horloge pauzeren en het vorige of volgende nummer selecteren.

Hier ook een Ignite, maar die mogelijkheid heb ik volgens mij niet, en anders nog niet ontdekt hoe dat kan. Lijkt me wel prettig als ik in de tuin werk en dan niet iedere keer m'n telefoon hoef te pakken.
Dus..... Hoe doe je dat? :o?

Zelf voor de Ignite gekozen vanwege de slaapregistratie, de mogelijkheid voor paardrijden, en de mogelijkheden voor overig outdoor/indoor (handig als je veel werk in tuin/huis wilt verzetten :=)

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:20

Tuurlijk is een horloge van 200 euro ook prima :D maar ik hou graag een max bedrag in. Omdat het wel een uitgave is voor hopelijk lange periode :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:53

Lastig hoor, foto's maken en uitleggen met zo'n klein scherm :+
Let vooral niet op mijn vingers want tja, net als vele mensen heb ik sinds december geen (neppe) nagels meer en die van mij verdienen geen schoonheidsprijs :+

Afbeelding
Met omhoog slepen van het scherm krijg je de meldingen natuurlijk, scroll naar de spotify melding.

Afbeelding
Als je daar op klikt kan je weer wat naar beneden scrollen en daar vind je knoppen om je geluid mee te bedienen :)
Afbeelding

Ik gebruik de polar sport ook veel. Jammer dat het niet handig te koppelen is aan mapmyrun (vervanger endomondo) maar dat komt misschien nog wel. Ik gebruik overig indoor voor het schoonmaken :D

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:02

Ahhh.... Zo doe je dat, nu alleen nog uitzoeken hoe te koppelen, zal wel sync'en met de telefoon zijn denk ik. Ik gebruik geen spotify, en als ik probeer te scrollen is er niets meer na de meldingen. Maar ik ga het eens proberen allemaal, want al kan ik alleen al de muziek bedienen met de telefoon in m'n zak, dan ben ik al helemaal blij.
En anders misschien toch spotify eens proberen :D

Dank je voor de foto's +:)+

Anoniem

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:12

Even off topic: ik vind je eigen nagels veel mooier dan nepnagels, Muiz. Lekker zo laten!

En nog wat anders: ik heb krasjes op mn scherm gemaakt. Iemand nog een suggestie om die weg te krijgen?