Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6252
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:32

Ik schop dit topic even omhoog omdat het het meeste recente topic is over smartwatches :)

Ik zoek een sporthorloge. Eigenlijk een simpel ding:
Hartslagmeter, stappenteller in iedergeval. Een aparte activiteit kunnen meten (met app op je telefoon evt) en een timer; het liefst dat je meerdere timers al kan aanzetten voor bv 3min rennen, 2min lopen, 3 min rennen etc. Het zou fijn zijn als je het gewoon kan vergrendelen op een klokje met secondeteller.

Ik heb een tijdje terug de Galaxy active gekocht en snel weer retour gedaan. die werkte niet helemaal lekker met m'n Huawei en ik zat er continu mee te prullen. Teveel mogelijkheden waardoor ik de besturing niet fijn vond.
Ik hoef niet al m'n appjes binnen krijgen op m'n horloge, wil het voornamelijk gebruiken voor het sporten en evt dagelijks gebruik met een stappenteller. Daarom wil ik er ook niet teveel aan uitgeven.
Een Fitbit van 90 euro vind ik eigenlijk al too much.

Iemand gaf mij al de tip van een Mi band, ziet er goed uit maar die zijn zo goedkoop dat ik er meer reviews van wil lezen :') ik zat ook al bij de Decathlon te kijken. Heeft iemand ervaring met een van die horloges?

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:52

Fitbit Alta HR niet iets?

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:58

Hier ervaring met de Mii dit,volgens mij versie 2 en 3 (zonder kleurenscherm in elk geval)

Stappen tellen deed het prima, met wat afwijkingen. Bijvoorbeeld met de was ophangen telde hij ook stappen voor het ophangen van de was. Ik vond dat niet zo erg, het ging mij er meer om om te zien hoe actief ik was geweest op een dag, was ophangen is ook actief.

Qua timers kun je er wel dingen op instellen, maar of je ook een voorgeprogrammeerd rijtje kunt maken, dat weet ik niet meer.

Zoals je vast al leest, heb ik nu geen Mii fit meer, ik draag nu een Garmin. Voor mij waren er 2 grote nadelen aan de Mii fit. 1 is dat er geen GPS in het horloge zit, maar ik denk dat jij dat geen probleem vind. Probleem 2 is dat ik het schermpje heel lastig te lezen vind zodra het zonnetje schijnt. Ik moest dan echt schaduw opzoeken en dan was het soms nog gokken wat er op het scherm staat. Met regen overigens een volgend nadeel: zodra de boel nat is werkt de touchscreen niet meer goed.

Maar eigenlijk, als je op zoek bent naar een heel simpel horloge en het niet erg vind dat het niet altijd perfect is, is de Mii fit een prima ding.
Ik zou overigens wel voor de nieuwste gaan, met de updates worden ze elke keer beter heb ik het idee.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:21

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo veel soorten en merken Smartwatches.
Op dit moment heb ik een Garmin Forerunner 35, deze een paar jaar geleden gekocht voor het hardlopen en paardrijden. Deze doet het helemaal prima voor die dingen, maar nu zou ik ook wel graag een smartwatch willen die gewoon mooi genoeg is om elke dag om te doen en wat meer functies heeft.

Op zich ben ik helemaal tevreden over Garmin en ook de Garmin Connect app vind ik ook prettig werken. Daarnaast werk dit goed met mijn Samsung telefoon. Dus ik heb nu vooral bij Garmin en Samsung gezocht. Het meest ideaal is het wanneer ik de horloge zowel voor het sporten (wandelen, hardlopen, paardrijden, crossfit) als voor "gewoon" horloge met sociale functies kan gebruiken. Bellen of appen hoeft niet per se, want die kwaliteit is blijkbaar niet optimaal en heb eigenlijk altijd mijn telefoon bij.
Wel wil ik bijvoorbeeld appjes kunnen lezen, muziek kunnen bedienen en stappen kunnen tellen.
Het zou super ideaal zijn als je er ook routes mee zou kunnen volgen, maar zoals ik nu zie zit je dan in een wel heel hoge prijsklasse := .

Heeft hier nog iemand tips?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:32

Huawai en fitbit staan bekend om niet goed samen te werken.

Josien mijn vivoactive 4s kan de meeste van die dingen wel!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:40

mijn Fitbit 4 werkt(e) echt prima met beide huawei telefoons die ik inmiddels heb gehad

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:42

Bij mijn vriend wilde de Fitbit niet syncen met de Huawei.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:43

Hier de Garmin vivoactive 4s. Kun je alle bovenstaande dingen meedoen en ja nog enigszins betaalbaar. Een Fenix 6 is prachtig maar wel echt een klap duurder.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:44

Es_ther schreef:
Bij mijn vriend wilde de Fitbit niet syncen met de Huawei.

Ja dat hoorde ik dus vaker. Vind ik ze net te duur voor haha.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:30

Ik blijf de Venu heel leuk vinden. Enkel geen navigatie.

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:17

VWestra schreef:
Hier de Garmin vivoactive 4s. Kun je alle bovenstaande dingen meedoen en ja nog enigszins betaalbaar. Een Fenix 6 is prachtig maar wel echt een klap duurder.

Precies dit. Daarom hier ook de 4s

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:20

poes schreef:
Ik blijf de Venu heel leuk vinden. Enkel geen navigatie.

Dat geeft de 4s toch ook niet? Of wel?

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:23

Nee alleen met een pijltje terug naar start meen ik

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:49

Klopt enkel dat pijltje. Nog nooit gebruikt overigens. Ik vind het lastig dat je tijdens een activiteit zoals hardlopen de andere activiteiten niet kunt gebruiken zoals muziek verzetten of navigatie. Of zou het wel kunnen? Ik ga eens googelen.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:51

Poes bij de vivoactive 4s kan dat gewoon hoor!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:00

Hoe dan? Als het op de vivoactive kan moet het bij mij ook kunnen want ze zijn op het scherm na identiek. Ik heb dat ding al meer dan een jaar. Verlos me :’)

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:37

Als je aan het hardlopen bent gewoon swipen naar rechts dan kom ik bij mijn muziek.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:42

MarlindeRooz schreef:
Huawai en fitbit staan bekend om niet goed samen te werken.

Josien mijn vivoactive 4s kan de meeste van die dingen wel!

Ah toch wel? Thanks!

Ja die Fenix is geweldig, maar dat vind ik toch wel heel erg veel geld voor zo'n apparaatje :+ .

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:06

Chita schreef:
Als je aan het hardlopen bent gewoon swipen naar rechts dan kom ik bij mijn muziek.


Wauw :') ik ga het sebiet proberen!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:17

Ik kom bij muziek via het menu. Dus de onderste knop ingedrukt houden. Kort op die knop om weer terug te komen naar het sporten.

Kun je op zo'n manier ook naar navigatie? Ik heb het wel eens gebruikt met varen, dan is het wel makkelijk omdat je toch niet over de weg hoeft.

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:02

Hoi! Ik lees al eventjes mee en heb een vraagje.
Ik ben aan het kijken voor een smartwatch/sporthorloge. Ik wil vooral gemotiveerd worden om meer te sporten, vind hartslag, slaap, en andere metingen erg interessant om in te zien en vind een rond en subtiel design mooi. Whatsapp/sms/bellen hoeft niet van mij, batterijduur is Chill als het lang mee gaat maar geen must, gebruiksvriendelijkheid vind ik heel fijn.

Ik zit zelf nu te twijfelen tussen de polar vantage m2 en Garmin vivoactive 4s maar kom er niet echt uit. Ik ben benieuwd naar wat jullie denken wat het beste past!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:38

Garmin heeft een flets scherm ik heb zelf de Venu en vind die veel mooier :j

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:20

Ik heb de Garmin Vivoactive 4s en zeer tevreden mee! Venu heeft inderdaad een ander scherm, maar daar betaal je 100 euro extra voor. Maar voor de rest zijn ze hetzelfde.

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:06

Ik twijfel ook nog altijd. :')

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:08

de Vantage M van Polar is niet echts subtiel vind ik, de Ignite veel meer als je Polar wilt.
Voldoet wel aan al je wensen en de Ignite 2 zit er aan te komen, misschien het wachten waard maar geen idee wat die gaat kosten.

Heb mijn Ignite nu bijna anderhalf jaar en ben nog steeds dik tevreden, fijn horloge, heb hem 24/7 om, top met sporten (MTB en paardrijden) en een goede slaap tracker er op. Ik klaag nergens over.