Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:38

Volgens mij is dat matig actief of licht.

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:30

poes schreef:
Volgens mij is dat matig actief of licht.



Is een schaal van 0-10 die ik kan invoeren. Ik kwam op 7 uit. Daarbij stond: 3-5 keer per week trainen, met een trainingstijd van 3-7 uur per week. Heb het op Google kunnen vinden, na heeeel lang zoeken :')

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:34

Hangt er vanaf welke sport het is. Paardrijden, wandelen etc. telt al mee in je aantal stappen maar fietsen niet, tenzij je de activiteit trackt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:42

Maakt ook veel uit of je zittend werk hebt.

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:51

_Cindy schreef:
Hangt er vanaf welke sport het is. Paardrijden, wandelen etc. telt al mee in je aantal stappen maar fietsen niet, tenzij je de activiteit trackt.


Bodypump en paardrijden :)

Ik ben ergotherapeut, dus wisselende werkzaamheden. Ene keer meer zittend vanwege administratie en overleggen, andere keer veel lopen.

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:06

ik wil me ook even melden en wat vragen.

Ik ben me ook aan het orienteren op een smartwatch, maar mijn hemel wat een keuze :(:)

Ik heb een Samsung S10, dus ook voor de smartwatch Android besturing natuurlijk. :+

Nu wil ik ook graag de GPX Viewer er op zien, bij welke smartwatch is dit mogelijk?
Vind het zo vervelend mijn mobieltje te moeten pakken als we een buitenrit maken om te kijken of we nog op de goede route zitten

Ik wil natuurlijk ook dat hij mij stappen telt, mijn slaap bij houdt, hartslag , mijn apps kan lezen

Ik heb een gave Garmin bij de Bijenkorf gezien, maar is die geschikt voor wat ik wil, geen idee

Welke smartwatch hebben jullie?

Graag wat advies

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:29

Wil je echt je route kunnen zien, of is alleen een richting ook voldoende?
Mijn Garmin (vivoactive 4s) kan bijvoorbeeld wel 'navigeren', maar alleen van punt naar punt, paden of wegen kent hij niet. Op het water vind ik het handig op bijvoorbeeld een meer, dan weet je dat je daar naartoe gaat waar je wilt. Maar als je bij wijze van spreken in een maisdoolhof staat, dan weet je zelf ook wel dat je naar het midden toe wilt.

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:36

mirriezz schreef:
Wil je echt je route kunnen zien, of is alleen een richting ook voldoende?
Mijn Garmin (vivoactive 4s) kan bijvoorbeeld wel 'navigeren', maar alleen van punt naar punt, paden of wegen kent hij niet. Op het water vind ik het handig op bijvoorbeeld een meer, dan weet je dat je daar naartoe gaat waar je wilt. Maar als je bij wijze van spreken in een maisdoolhof staat, dan weet je zelf ook wel dat je naar het midden toe wilt.


Een route kunnen volgen zou mooi zijn, maar als ik alleen weer naar mijn beginpunt kan navigeren ben ik al blij :o

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:56

De 4s kan terug naar begin punt met een pijl die richting aangeeft.
Anders ga je al snel de duurdere in.

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:25

karrij schreef:
ik wil me ook even melden en wat vragen.

Ik ben me ook aan het orienteren op een smartwatch, maar mijn hemel wat een keuze :(:)

Ik heb een Samsung S10, dus ook voor de smartwatch Android besturing natuurlijk. :+

Nu wil ik ook graag de GPX Viewer er op zien, bij welke smartwatch is dit mogelijk?
Vind het zo vervelend mijn mobieltje te moeten pakken als we een buitenrit maken om te kijken of we nog op de goede route zitten

Ik wil natuurlijk ook dat hij mij stappen telt, mijn slaap bij houdt, hartslag , mijn apps kan lezen

Ik heb een gave Garmin bij de Bijenkorf gezien, maar is die geschikt voor wat ik wil, geen idee

Welke smartwatch hebben jullie?

Graag wat advies


Garmin Fenix Pro. heeft route planner en navigatie.
maar die is wel behoorlijk aan de prijs.

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:28

Love_myhorse schreef:
karrij schreef:
ik wil me ook even melden en wat vragen.

Ik ben me ook aan het orienteren op een smartwatch, maar mijn hemel wat een keuze :(:)

Ik heb een Samsung S10, dus ook voor de smartwatch Android besturing natuurlijk. :+

Nu wil ik ook graag de GPX Viewer er op zien, bij welke smartwatch is dit mogelijk?
Vind het zo vervelend mijn mobieltje te moeten pakken als we een buitenrit maken om te kijken of we nog op de goede route zitten

Ik wil natuurlijk ook dat hij mij stappen telt, mijn slaap bij houdt, hartslag , mijn apps kan lezen

Ik heb een gave Garmin bij de Bijenkorf gezien, maar is die geschikt voor wat ik wil, geen idee

Welke smartwatch hebben jullie?

Graag wat advies


Garmin Fenix Pro. heeft route planner en navigatie.
maar die is wel behoorlijk aan de prijs.


Nou, heb ff gekeken, maar dat is iets boven budget hahaha

Moska

Berichten: 3402
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:41

Ik heb vandaag mijn nieuwe horloge binnengekregen, de ignite 2. Erg mooi en ik heb meteen een lading bandjes besteld en een screen protector via ome Ali. Alleen lukt het me niet om het horloge te synchroniseren met de app op mijn telefoon. De groene lijn loopt door tot ie echt bijna op het einde zit en blijft daar vervolgens rustig een uur staan. Iemand nog tips?

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:45

Ik heb een Ali horloge, tot nu toe echt fantastisch! Was 30 euro en werkt op mijn iPhone, je kan er niet mee bellen of berichten sturen, wel zien wie er veld en berichten ontvangen. Ook kan je je muziek bedienen en hartslag meten etc. Ook water spat bestendig. Tot nu toe tevreden over.

Afbeelding

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:46

Moska schreef:
Ik heb vandaag mijn nieuwe horloge binnengekregen, de ignite 2. Erg mooi en ik heb meteen een lading bandjes besteld en een screen protector via ome Ali. Alleen lukt het me niet om het horloge te synchroniseren met de app op mijn telefoon. De groene lijn loopt door tot ie echt bijna op het einde zit en blijft daar vervolgens rustig een uur staan. Iemand nog tips?


Al contact opgenomen met Polar? Kan ook via Facebook

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:01

Moska schreef:
Ik heb vandaag mijn nieuwe horloge binnengekregen, de ignite 2. Erg mooi en ik heb meteen een lading bandjes besteld en een screen protector via ome Ali. Alleen lukt het me niet om het horloge te synchroniseren met de app op mijn telefoon. De groene lijn loopt door tot ie echt bijna op het einde zit en blijft daar vervolgens rustig een uur staan. Iemand nog tips?


Even een keer je telefoon en horloge opnieuw opstarten en koppelen en dan opnieuw proberen?

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:03

Hallo, mag ik me ook melden?
Ik heb vanmiddag een Marea smartwatch gekocht, gewoon om te kijken of ik het wat vind. Nu vind ik het super handig, dus wil graag één met wat meer opties. Maar kom er echt niet uit. Kunnen jullie mij helpen?
Mijn wensen zijn als volgt:

-Ik wil mijn Whatsapp berichten volledig kunnen lezen (kan nu alleen 1e zin lezen) en kunnen beantwoorden.

-Kunnen bellen via het horloge.

-Ermee kunnen pinnen bij de winkel.

-Apps kunnen downloaden.

Mijn huidige horloge heeft hartslag meter, stappenteller wat ik bij mijn volgende horloge niet wil missen. Ik vind het niet erg om m'n telefoon bij mij te moeten hebben om het horloge te kunnen gebruiken.

Wie kan mij adviseren over wat er mogelijk is? Oh ja, het moet een android zijn. Heb de Samsung Galaxy S20 ultra telefoon.

Alvast bedankt!

Moska

Berichten: 3402
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:49

MarliesV schreef:
Moska schreef:
Ik heb vandaag mijn nieuwe horloge binnengekregen, de ignite 2. Erg mooi en ik heb meteen een lading bandjes besteld en een screen protector via ome Ali. Alleen lukt het me niet om het horloge te synchroniseren met de app op mijn telefoon. De groene lijn loopt door tot ie echt bijna op het einde zit en blijft daar vervolgens rustig een uur staan. Iemand nog tips?


Even een keer je telefoon en horloge opnieuw opstarten en koppelen en dan opnieuw proberen?


Dat heb ik inderdaad gedaan en toen kreeg ik een melding dat zowel app als telefoon een update moest hebben. Dat heeft even geduurd en toen was de synchronisatie ook klaar. Net mijn eerste activiteit gelogd (in de stromende regen)

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:54

Met de s4 kan je alleen niet bellen. Of, je kan wel opnemen, maar moet wel via je telefoon praten.
Zit geen microfoon in of speaker.
De rest kan die wel allemaal en erg fijn netjes horloge

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:59

wendy1987 schreef:
Met de s4 kan je alleen niet bellen. Of, je kan wel opnemen, maar moet wel via je telefoon praten.
Zit geen microfoon in of speaker.
De rest kan die wel allemaal en erg fijn netjes horloge


Bedoel je de Garmin? Of van welke merk bedoel je? :o

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:02

idylle schreef:
wendy1987 schreef:
Met de s4 kan je alleen niet bellen. Of, je kan wel opnemen, maar moet wel via je telefoon praten.
Zit geen microfoon in of speaker.
De rest kan die wel allemaal en erg fijn netjes horloge


Bedoel je de Garmin? Of van welke merk bedoel je? :o

Wel even kijken welke bank je hebt. Met ING kan ik er niet mee betalen

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:03

Ik heb Rabobank, dus dat zou moeten lukken. Dank je voor je waarschuwing :D

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:19

Ja garmin. Sorry haha! Ik heb rabobank, dus andere durf ik idd ook niet te zeggen.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:41

Hallo allemaal,

Ook ik zoek een nieuwe smartwatch en zou graag advies willen .
Ik heb een Apple Watch gehad serie 4 werkte prima maar die batterij is na 1,5 dag al leeg . Ik vind de Garmin venu 2s mooi maar kan die hetzelfde op mijn iPhone werkt dat een beetje ?

En wat is verschil tussen de Garmin venu en venu 2s ?

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:43

viphorse schreef:
Hallo allemaal,

Ook ik zoek een nieuwe smartwatch en zou graag advies willen .
Ik heb een Apple Watch gehad serie 4 werkte prima maar die batterij is na 1,5 dag al leeg . Ik vind de Garmin venu 2s mooi maar kan die hetzelfde op mijn iPhone werkt dat een beetje ?

En wat is verschil tussen de Garmin venu en venu 2s ?


Batterij van de Garmin instinct solar schijnt super lang mee te gaan

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:27

Ik heb de Garmin Venu gekocht. Wilde graag rosé goud en vond het gecombineerd met wit van de 4s echt niet mooi. Ben meer van het zwart, maar helaas had de Venu die ook niet, maar die ik nu heb is meer grijs/beige icm rosé goud.
Ik krijg berichten binnen en telefoontjes, nu uitvinden wat ik er verder allemaal mee kan. Vandaag lekker vrij, dus alle tijd om te prutsen ermee.