Hoeveel zouden jullie betalen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:58

Bij inwoning zou ik denk ik 20/40 euro per dag vragen afhankelijk zomer of winter.

Bij niet inwoning 40/50 euro per dag afhankelijk zomer of winter.

Zie dat dat ongeveer overeenkomt met wat je zelf in gedachte had. Ik zou het er voor doen :j

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:14

Ow wow, dat zijn echt maar hele lage bedragen die hier genoemd worden... Ik pas zo af en toe wel eens op huis/dieren van vrienden.

1 - hier was ik van donderdag t/m zondag. 5 paarden, 2 honden, kippen/konijnen om voor te zorgen, incl. mesten, paarden binnen/buiten etc.
Ik zat daar in huis, en er werd gezorgd dat er voor die week eten voor mij in huis was. Ik had wel wat reiskosten omdat ik ook zelf nog moest werken die dagen (auto, 40km enkele reis, diesel).
Ik heb het vrij gelaten wat ze zouden betalen, die man heeft uitgerekend hoeveel uur werk ik had, en dit keer mijn uurtarief van het lesgeven. Ik heb dat weekend €200,- + een fles wijn gekregen.

2 - hier was ik van maandag t/m woensdag. 2 paarden (mesten / binnen/buiten zetten) 2 honden om op te passen. Heb ik ook in huis gezeten, en was ook deze dagen eten voor mij klaar gelegd, + €50,- boodschappengeld (geen gebruik van gemaakt).
Dit was wel aanzienlijk minder werk, en dezelfde afstand/reistijd naar werk dan vanaf mijn huis. (wel moest ik uiteraard nog naar huis om mijn eigen paarden te doen).
Voor deze dagen heb ik €100,- gekregen. Dit heb ik ook vrij gelaten in wat ze me zouden betalen.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:16

Ik betaalde 10 per dag voor aanwezigheid, inwonend, en dan 15 euro per uur, was iemand die het voor zn werk deed en dan de reiskosten nog ook erbij wel super geregeld voor vakanties maar afhankelijk van de uren loopt het aardig op

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:28

Rozebadeend, als je dan 5 dagen daar zou zijn zit je ook tussen de 100 en 200 euro.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:30

Ik vind het een net bedrag wat je in gedachte hebt. In de praktijk weet ik dat er moeilijk mensen voor te vinden zijn die het willen doen en die het goed doen. Vind mijn beestenbende uit handen geven altijd een heel ding.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:46

Ik vind de constructie met kilometers een beetje omslachtig maar zou voor 35-40 euro (en 2 uur bezig zijn) dit wel doen hoor, het lijkt me wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:57

Ik heb eens 2 weken op de paarden van een kennis gepast in het buitenland. En de kippen, katten en hond. Daar kreeg ik niks voor, behalve gratis vakantieverblijf, dikke prima :+

hypos
Berichten: 256
Geregistreerd: 01-05-06

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:06

Je zou ook aan mensen kunnen denken met zeer klein budget, sommige komen graag je beestjes en tuin verzorgen, in combinatie met inwonen. Soort mini vakantie.
Dan zou leefgeld al uitkunnen.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:08

Ik heb in verleden als student ook wel eens gratis opgepast op paarden en kat. Had lekker vrijstaand huis voor mijzelf. Vorige zomer vrienden met kinderen op laten passen. Wij hebben apart vakantie huis bij woning. Maar die hoefden alleen maar water bij te vullen. Onze paarden en schapen stonden in wei. Kippen en katten s avonds voeren. Koelkast was gevuld en cadeautje meegenomen.
Deze mensen hebben zelf klein huisje in stad en vinden buitenleven geweldig.

Volgend jaar komen er misschien 2 16 jarige meiden. Die zou ik wel wat centjes geven om leuke dingen te doen. Maar die knuffelen wel de hele dag met alle beesten.

Als ik ooit genoodzaakt ben het buiten familie en goede vrienden te zoeken dan zou ik er goed voor betalen. Maar zoals we doen voelt vertrouwder

Overigens komen genoemde mensen ook vaak weekendje over als wij er zelf zijn en dan betalen wij uiteraard eten en uitstapjes etc. Ze hoeven dan niets te doen, puur voor gezelligheid
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 15-01-20 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette
Berichten: 4388
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:08

Hoeveel dieren en wat voor dieren gaat dit ? Geen paarden dan w.s.. Met paarden heb je toch wel vaak het meeste werk mee. 9 schapen wordt een ander verhaal natuurlijk.

Anoniem

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:43

Rizette: 3 paarden die 24/7 buiten lopen. Stal en weide moet niet gemest worden, dit doen wij. Hooi is een grote baan waar ze in de zomer 4 weken mee doen dat al in de hooiruif ligt en water geven is gewoon tuinslag open draaien en het loopt in de bak. Dus je hebt er juist het minste werk mee :D

Dan 5 schapen + lammen. Staan ook full time op de wei en kunnen de stal in als ze willen. In de stal is er een hooiruif. Om de 2 dagen moet hier een kleine bot hooi in en elke dag 2 scheppen korrels. Water idem. Tuinslang open.

8 konijnen + jongen. Meeste werk. Elke dag korrels, hooi en water bijvullen in flessen. Als wij een week weg zijn dan moeten deze hokken in de tussentijd 1 maal uitgekuist worden (1 uur werk) en dan nog 6/7 kippen. Lopen ook constant buiten met onbeperkt graan. Af en toe de ton bijvullen. Water idem, gewoon kraan open.

Rizette
Berichten: 4388
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:20

Denk dat je gewoon geluk moet hebben met iemand uit de buurt die dit wil doen en een beetje dezelfde kijk heeft op dierenverzorging als wat jullie zelf hebben. Die persoon komt dan maar 1 x per dag? Ik vind het voor deze dierenparade wel weinig 1x maar denk dan toch aan 25 euro per dag. In de zomer met heel heet weer en in de winter met kou loopt de watervoorziening en het toezicht toch wel gevaar op met een keer per dag lijkt mij.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:25

Zou gewoon een paardenmeisje zoeken die in ruil voor gratis paardrijden de beesten wil verzorgen en de moestuin wil sproeien.

Rizette
Berichten: 4388
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:49

elnienjo schreef:
Zou gewoon een paardenmeisje zoeken die in ruil voor gratis paardrijden de beesten wil verzorgen en de moestuin wil sproeien.

Dat moet dan wel een paardenmeisje, kippenmeisje, konijnenmeisje en schapenmeisje zijn......... Om een kind voor zo'n dierenparade verantwoordelijk te maken, vind ik nogal wat.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 01:01

Rizette schreef:
elnienjo schreef:
Zou gewoon een paardenmeisje zoeken die in ruil voor gratis paardrijden de beesten wil verzorgen en de moestuin wil sproeien.

Dat moet dan wel een paardenmeisje, kippenmeisje, konijnenmeisje en schapenmeisje zijn......... Om een kind voor zo'n dierenparade verantwoordelijk te maken, vind ik nogal wat.

Ik zou dat persoonlijk ook niet doen. Wat als er iets gebeurt en dat kind is daar alleen?

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 01:04

elnienjo schreef:
Zou gewoon een paardenmeisje zoeken die in ruil voor gratis paardrijden de beesten wil verzorgen en de moestuin wil sproeien.

Let dan wel ook even op met de leeftijd, hoe het in BE zit weet ik niet, maar hier is minderjarig en ongelukken (bv met de paarden) voor rekening eigenaar. Onder de 18 zou ik al echt niet voor kiezen aangezien dit zonder supervisie gaat. Kan heel verantwoordelijk meisje zijn, maar bij ongelukken zit jij flink met de problemen en dat dek je niet zomaar juridisch of via verzekering af.

Anoniem

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 06:37

Daarbij komt dat mijn paarden niet bereden kunnen worden :) Dus dat valt af. Gratis is sowieso niet onze insteek.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 07:50

Ik schrik van de bedragen die genoemd worden. Ik pas regelmatig bij mensen thuis op. Ik woon daar dan en verzorg huis, tuin en alle aanwezige dieren. 25 euro per dag vindt ik wel erg veel. De meest mensen geven mij 10 euro per dag en een gevulde koelkast.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 07:53

roekes schreef:
Ik schrik van de bedragen die genoemd worden. Ik pas regelmatig bij mensen thuis op. Ik woon daar dan en verzorg huis, tuin en alle aanwezige dieren. 25 euro per dag vindt ik wel erg veel. De meest mensen geven mij 10 euro per dag en een gevulde koelkast.


Zeker wanneer je blijft slapen vind dat wel heel weinig...

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 07:59

Het ligt eraan of je bv. een tiener uit het dorp hebt die anders 5-6 euro bij de supermarkt krijgt, dan volstaat 7,5-10 euro per uur waarschijnlijk. Ligt er ook aan hoe onregelmatig het is, of het echt een bijbaantje vervangt.
Ik betaal tijdens vakanties 25 euro per uur, 30 in het weekend. Als ze 2 keer per dag komt betaal ik 1-1,5 uur om de paarden volledig te verzorgen, inclusief mesten (ook de paddock/wei) voeren etc. Ze heeft er echt een bedrijf in, ook hondenuitlaatservice etc. Heeft dus ook een intakeformulier, sleutelovereenkomst etc. Voor minder kan het blijkbaar ook echt niet uit als ZZP-er. Zeker met vakanties vind ik het echt heel fijn. Stel er zouden vrienden/ familie in huis komen zonder echt verstand van paarden zou ik haar denk ik ook een keer per dag laten komen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:14

Ik volg even. Wij zitten met hetzelfde probleem. Al denk ik niet dat 4 paarden, 2 honden en 2 katten met anderhalf uur gedaan zijn per dag. Of ik moet zelf iets verkeerd doen ;)

Ik gok op 2 1/2 uur werk per dag. Bij ons moet de persoon echt in huis zitten vanwege de honden/katten.

Meisje dat het misschien wilde doen had geen idee. Wel zo handig om te lezen wat jullie geven.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:26

Mijn vriend en ik zitten op dit moment ook tijdelijk in een oppashuis. Het enige waar wij op hoeven te passen is een 14-jarige hond, echt een heerlijk beestje wat eigenlijk vooral slaapt. We wonen hier in, in hun eigen huis voor 4 weken. In ruil voor het oppassen van het huis hebben zij ons achtergelaten met een volle koelkast en voorraadkast, en mogen we gebruik maken van eigenlijk alles wat ze hebben.
Voor mij is dat een enorme luxe, aangezien ik in een studentenhuis zonder wasmachine woon :') hier heb ik dus ineens een wasmachine, droger, afwasmachine en mogen we gebruik maken van de auto. Daarnaast kunnen mijn vriend en ik 'oefenen met samenwonen' :+
Voor mij is het nu wel een heel eind naar school, maar dat heb ik er wel voor over. Ik zie mijn vriend nu vier weken lang elke dag, ik heb een hond om mee te knuffelen, woon heerlijk rustig, zie enorm veel mooie vogels die ik normaal in de stad nooit zou zien, kan gaan en staan waar ik blief doordat we de auto mogen gebruiken en voor mijn vriend is er nog een voordeel, hij is in 5 minuten op zijn werk.
26 januari komen ze terug en dan zijn ze dus vier weken weg geweest. Ik verwacht er niks voor terug eigenlijk. Wij hebben gebruik mogen maken van alles in huis en de auto. We hebben hier heerlijk gewoond en ik heb genoten van de hond. Voor mij is het prima zo :j

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:45

FleurVP schreef:
Het ligt eraan of je bv. een tiener uit het dorp hebt die anders 5-6 euro bij de supermarkt krijgt, dan volstaat 7,5-10 euro per uur waarschijnlijk. Ligt er ook aan hoe onregelmatig het is, of het echt een bijbaantje vervangt.
Ik betaal tijdens vakanties 25 euro per uur, 30 in het weekend. Als ze 2 keer per dag komt betaal ik 1-1,5 uur om de paarden volledig te verzorgen, inclusief mesten (ook de paddock/wei) voeren etc. Ze heeft er echt een bedrijf in, ook hondenuitlaatservice etc. Heeft dus ook een intakeformulier, sleutelovereenkomst etc. Voor minder kan het blijkbaar ook echt niet uit als ZZP-er. Zeker met vakanties vind ik het echt heel fijn. Stel er zouden vrienden/ familie in huis komen zonder echt verstand van paarden zou ik haar denk ik ook een keer per dag laten komen.


Ik neem ook alleen iemand met verstand van paarden. Iemand die goed kan inschatten wanneer dierenarts te bellen. Als ik deze bedragen zie dan schaam ik mij wel een beetje :=

hypos
Berichten: 256
Geregistreerd: 01-05-06

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:57

Onze buren hadden met kerst vrienden, die het financieel niet breed hebben, in huis.
Dan zitten wij in een toeristisch gebied, deze mensen hadden een gratis verblijf, in ruil voor het zorgen voor de beesten ( 200 schapen, 4 paarden en 2 konijnen) eigen honden konden mee.
Weekje hier vakantie kost al gauw hier 800euro, dus een win-win situatie.
Mensen die gek zijn van natuur en buiten leven zouden dat gerust doen.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:06

hypos schreef:
Onze buren hadden met kerst vrienden, die het financieel niet breed hebben, in huis.
Dan zitten wij in een toeristisch gebied, deze mensen hadden een gratis verblijf, in ruil voor het zorgen voor de beesten ( 200 schapen, 4 paarden en 2 konijnen) eigen honden konden mee.
Weekje hier vakantie kost al gauw hier 800euro, dus een win-win situatie.
Mensen die gek zijn van natuur en buiten leven zouden dat gerust doen.


Helemaal mee eens! Ik ben zelf 20 jaar dierenartsassistente geweest en nu helaas afgekeurd om te werken. Ik geniet van de huizen buitenaf waar ik mag oppassen. 25 euro per dag vindt ik van de zotte en dat neem ik niet eens aan. Ik pas bij vrienden op omdat ik het leuk vindt en niet om er mee te verdienen.