Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hond op de bank overgegeven, hoe lucht wegkrijgen?

 
Profiel   

Hoi bokkers

Eergisteren heeft mijn hond overgegeven op de bank ( stoffen bank )
Ik was erbij toen het gebeurde, ze liet geen signalen zien dat ze moest braken dus het was ineens flats eruit -O-

Ik heb het direct eerst opgedaan met keukenrol ( de hond is een herder, dus een flinke plas braaksel ).
Daarna met water en wat wasmiddel aan de gang, toen nog de stoomreiniger erop.
Lucht van braaksel is weg, maar omdat ik het ( denk ik ) te nat heb gemaakt, en het te lang heeft geduurd voordat het droog was, hangt er nu een hele ranzige oude zweetsokken geur in.

Vandaag de gehele bank gestoomd, de hoezen van de rugleuningen heb ik er helemaal afgehaald en die zitten nu in de wasmachine, de hoezen van het zitgedeelte kunnen er helaas niet af.
Dus deze weer gestoomd en daarna een middel van HG er op gesprayd.

[ img ]
Deze !

Deze beloofd dat als het opgedroogd is dat de geur ook wordt weggenomen.
Het is nu natuurlijk nog nat, maar de overheersende stank ruik ik nog.

Hebben jullie nog tips als de geur nog steeds blijft? Ben in staat de bank naar de stort te brengen zo ;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 15:19 



 
Profiel   

Misschien rare vraag maar zou je kunnen stomen met azijn?
Azijn is in ieder geval fantastisch om geurtjes weg te halen, dus wellicht anders met een doekje proberen?

Edit. Mocht je nog iets anders willen proberen kun je kijken of je de geur wegkrijgt met bakjes koffie. Die absorberen ook geur :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 15:29 



 
Profiel   

Stoomreiniger lenen/huren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 15:37 



 
Profiel   

Febreze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 15:49 



 
Profiel   

Azijn mag niet in de stoomreinger helaas.... maar wellicht kan ik het er op doen met een doekje en dan vervolgens stomen, wellicht stoom ik de azijn er dan in.

Marlinde, ik heb een stoomreiniger en die heb ik nu al 2 keer gebruikt... tot nu toe weinig resultaat.

Febreze doet ook niets, lijkt even te werken en dan komt de zweetsokken geur weer omhoog -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 15:50 



 
Profiel   

Zuiveringszout! Erop doen als t nog iets nat is, beetje inwrijven, op laten drogen en uitzuigen met de stofzuiger..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 15:50 



 
Profiel   

Ow ik lees even mee.
Hier is het door haar medicijnen al 3x raak geweest.
En helaas net toen ik alle hoezen eraf had om te wassen spong ze op de bank en bleghhh over 4 kussens heen.
Hoezen kunnen hier dus in de was maar de 4 kussens zonder hoes goed afgespoeld en staan nu te drogen maar ik vraag me af of die zure lucht eruit is :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 15:57 



 
Profiel   

Heerst er iets of zo? Mijn witte herder heeft vannacht lopen overgeven. Goddank meldde hij zich en was hij op tijd buiten.

Soda op de plekken leggen, laten intrekken en opzuigen? Soms wil dat wel eens helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 16:02 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips !!!
Mijn beide honden zijn sinds eergisteren niet fit, braken en een daarvan er ook diarree bij, kan goed zijn dat er iets heerst ;(
Vandaag zijn ze wat opgewekter, maar de herder heeft vanmorgen nog wel diarree gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 16:13 



 
Profiel   

Hier ooit uit stoelen waar een jaar de kattenpies in gezeten had ze schoon gekregen door azijn erin te smeren, stoomreiniger erover en daarna ecodor uf200 erop.
Ik denk dat dit wel werkt voor je bank
https://www.ecodor.nl/auto-boot-caravan ... in-de-auto

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 16:26 



 
Profiel   

Hier indd ook ecodor uf2000 erop gespoten maar kreeg het er niet mee weg.
Plas lukt er wel altijd mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 16:42 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Hier indd ook ecodor uf2000 erop gespoten maar kreeg het er niet mee weg.
Plas lukt er wel altijd mee.

de UF2000 is ook echt specifiek voor pies. Ruikt ook heel anders dan hun andere producten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 16:44 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
cinniz123 schreef
Hier indd ook ecodor uf2000 erop gespoten maar kreeg het er niet mee weg.
Plas lukt er wel altijd mee.

de UF2000 is ook echt specifiek voor pies. Ruikt ook heel anders dan hun andere producten.


Had alleen deze in huis dus dacht proberen waard.
Maar zie nu pas dat je 200 schreef ipv 2000 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 17:26 



 
Profiel   

haha oeps, dat had ik dan weer niet gezien _O- moet natuurlijk 2000 zijn :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 17:33 



 
Profiel   

Kan de bekleding eraf? Toen onze hond per ongeluk een pakje boter op had en dat precies in het midden van de bank eruit gooide hebben we gewoon alles eraf getrokken en naar de stomerij gebracht. Fles wijn mee genomen met het ophalen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 17:48 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn bank.
De bekleding van het zitgedeelte kan er niet af, van de rugleuning wel... en die heb ik vandaag ook gewassen & weer terug erop gedaan.
Die ruiken nu weer heerlijk fris, alleen het zitgedeelte is nog steeds muf, net nog flink febreze erover heen gegooid.

Het is trouwens nog wat kaal in huis, wonen er nu een paar maandjes dus zijn nog steeds aan het aankleden hier :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 18:28 



 
Profiel   

De hg moet je meerdere keren gebruiken, als het gedroogd is weer inspuiten en dat een paar keer herhalen. Dat heeft hier iig de kattenzeik lucht uit de vloerbedekking gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 19:01 



 
Profiel   

Mijn kat wil helaas ook nog weleens over mijn bank kotsen en daar heb ik afgelopen jaar een reinigingsbedrijf voor laten komen, omdat ik het idee had dat ik het zelf niet meer goed schoon kreeg. Kostte wel wat, maar het resultaat was top!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 19:27 



 
Profiel   

Wij hadden dit met een kind die gespuugd had.

Eerst laten drogen, toen baking soda erop gedaan. Laten intrekken en eruit gezogen. Toen de spray van HG erop. Duurde even maar geur is wel weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 19:28 



 

Baking soda inderdaad. Opstrooien, even laten liggen en opzuigen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 19:31 



 
Profiel   

Ik had eens katten urine op mijn bank.
Alles geprobeerd, gestoomd, azijn, HG nare geurtjes (3 flessen!!), Anti Urine etc.

Uiteindelijk is het helemaal weggegaan op deze manier:

Eerst de plek doordrenkt met water en groene biotex, daarna laten opdrogen en vervolgens groene biotex poeder met baking soda op de plek gestrooid en afgedekt met aluminium folie.
Na een dag of 2 alles eraf gezogen en de geur was helemaal weg.

sunshine schreef
Het is trouwens nog wat kaal in huis, wonen er nu een paar maandjes dus zijn nog steeds aan het aankleden hier :o


Een paar planten doet wonderen. ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 15:32 



 
Profiel   

CSI Urine? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 15:54 



 
Profiel   

Bij mij zijn alle kots/poep/urine vlekken en geuren van zowel mijn hond als mijn kinderen weggegaan met de kruidvat formula expert vlekwegreiniger. De boel flink doorweken, in laten trekken en met een natte doek nog navegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen