Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 15:32

Een klassieke actie van mezelf. :+
Vanmorgen enthousiast het bed afgehaald, het beddengoed in de wasmachine op 60 graden en dekbed uit het raam. Twee uur later haal ik nietsvermoedend de was uit de machine en hoor iets hards op de grond vallen. Oh sh#t.... Oplader :roll: die ik uiteraard in plaats van op het nachtkastje, op mijn bed had gemikt vanmorgen.

Ik heb de oplader meteen kopje onder in de rijst gelegd en daar mag hij voorlopig even vertoeven. Maar is het nog wel veilig om hem weer te gaan gebruiken? := Ik heb werkelijk geen idee.

Het is me eerder overkomen (iets met geen ezel zijn), maar toen had ik meerdere opladers van hetzelfde type. Die is meteen weggegooid. Nu heb ik er maar één :+

Is het een laatste rustplaats verhaal of zit er nog een reanimatie in? :))

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:35

Ik zou het zelf niet aandurven om die terug in het stopcontact te steken, maar ik blijf dit topic wel volgen om te zien of jij het wel durft. :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:35

Hmm, laadkabels zijn niet zo gek duur, dus ik zou denk ik gewoon een nieuwe kopen :+

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:37

Ik zou het zelf niet proberen, en eeuh.. wie heeft er nou maar één kabel in huis? :')

Afbeelding

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:37

Mijn apple oortjes gaan regelmatig (onbewust) mee de was in, die doen het nog prima.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:38

Mijne heeft laatst met uiteinde in de cola gehangen, even goed laten drogen en toen toch geprobeerd :+
Ik leef nog _O-

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 15:39

KimD schreef:
Ik zou het zelf niet proberen, en eeuh.. wie heeft er nou maar één kabel in huis? :')

[ [url=m/f2xQ6g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Herkenbaar, vooral allemaal kabels van allerlei apparaten die al een eeuwigheid het daglicht niet hebben gezien. :')

Rechtstreeks weer het stopcontact in vind ik best een dingetje ja. :+

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:40

Ik zou 'm een mooie begrafenis geven. :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:41

even een paar dagen goed laten drogen en bidden dat hij het nog doet. maar ik denk dat goed laten drogen hier echt key is.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:42

Die lader moet je eigenlijk dusdanig lang in rijst laten liggen om te drogen dat het waarschijnlijk alsnog effectiever is om een nieuwe lader te halen. :D

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:47

Action/Wibra heeft een nieuwe voor 1,99!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:48

Ik zou ht ook niet niet doen. als je een normale gangbare telefoon hebt heb je tussen de 3-10 euro een nieuw draadje.

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 15:50

Sodeletuut schreef:
Action/Wibra heeft een nieuwe voor 1,99!


Ik ben vast ouderwets maar die vertrouw ik niet _O- ik geloof alle horrorverhalen van doorgebrande goedkope opladers. :')

Ik ga eens kijken wat een nieuwe kost.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:52

Leo schreef:
Sodeletuut schreef:
Action/Wibra heeft een nieuwe voor 1,99!


Ik ben vast ouderwets maar die vertrouw ik niet _O- ik geloof alle horrorverhalen van doorgebrande goedkope opladers. :')

Ik ga eens kijken wat een nieuwe kost.


ach nee gek, vroeger misschien maar nu zeker niet meer hoor.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:54

Ik kan de kabels van PhoneJuice aanraden! Wel iets duurder (€14,95), maar werken goed en goede kwaliteit! En als er binnen twee jaar iets mee gebeurt krijg je gratis een nieuwe. :j

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:55

Ik zou het ook niet doen TS. Zou het echt niet aandurven!

Tevens ook geen goedkope laders halen, die van mij is een x gesmolten en sindsdien niks anders meer dan de originele

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:03

Goedkope lader zeker niet doen, is niet iets van ‘vroeger’... er ontstaan bizar veel branden daardoor. Ik zou ook een (goede) nieuwe kopen en deze een enkeltje milieustraat geven...

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:05

Ik heb het wel eens gedaan :') gaat al jaren goed. Zag later pas dat dat de gewassen oplader was :=

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:49

Ik had hem na de wasmachine in de droger gedaan. Weet je in ieder geval zeker dat 'ie goed droog is.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:01

Nielojram schreef:
Ik had hem na de wasmachine in de droger gedaan. Weet je in ieder geval zeker dat 'ie goed droog is.

Dit is het beste advies :D

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:15

Mijn oortjes deden het nog prima na een rondje wasmachine én droger, maar mogelijk dat de droger hem juist wel gered heeft doordat het dan snel weer helemaal droog is.
Een nachtje in een vochtig weiland en in de ochtend bevroren konden ze ook tegen.

Dus ik denk dat een oplader er ook wel tegen kan zolang er intern niets kapot is gegaan. Maar zou het toch spannend vinden om 'm in een stopcontact te steken. :')

Wat betreft goedkope oplaadkabels, die werken echt prima. Meestal betaal je vooral voor het merk. :j

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:35

Suliko schreef:
Mijn oortjes deden het nog prima na een rondje wasmachine én droger, maar mogelijk dat de droger hem juist wel gered heeft doordat het dan snel weer helemaal droog is.
Een nachtje in een vochtig weiland en in de ochtend bevroren konden ze ook tegen.

Dus ik denk dat een oplader er ook wel tegen kan zolang er intern niets kapot is gegaan. Maar zou het toch spannend vinden om 'm in een stopcontact te steken. :')

Wat betreft goedkope oplaadkabels, die werken echt prima. Meestal betaal je vooral voor het merk. :j

En voor het feit dat je telefoon niet kan ontploffen, ik snap niet dat mensen dat kopen :o
Liever een duurder kabeltje dan een nieuwe mobiel denk ik dan.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:37

Ik zou hem niet gaan gebruiken nee. En voor wat betreft goedkope oplaadkabels. Ben het er mee eens dat ze prima werken, maar het grootste gevaar zit hem in dat ze vrij warm kunnen worden, als ook je telefoon.
Zeker als jij je telefoon 's nachts op/bij je bed oplaadt, is dat levensgevaarlijk. Zo zijn er al onnoemelijk veel branden ontstaan.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:50

@KimD _O- you made my day. Zon doos staat hier ook :')

@TS ik zou em ook weggooien en een nieuwe kopen. Voor een 10 euro heb je een goede nieuwe. En die goedkope dingen komen er hier ook niet in. Dr is een reden waarom ze zo goedkoop zijn, inferieure kwaliteit materiaal, en het risico op brand zou mij dat niet waard zijn.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:04

rina schreef:
@KimD _O- you made my day. Zon doos staat hier ook :')

@TS ik zou em ook weggooien en een nieuwe kopen. Voor een 10 euro heb je een goede nieuwe. En die goedkope dingen komen er hier ook niet in. Dr is een reden waarom ze zo goedkoop zijn, inferieure kwaliteit materiaal, en het risico op brand zou mij dat niet waard zijn.


Ik deelde hem ook in een aantal appgroepen, en daar was ook 95% die zo'n doos of zelfs dozen had. :')