Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Rijstkoker

 
Profiel   

ElCid schreef
Ideaal ( maar dan wel de elektrische en geen magnetron ding). Geen kans op aanbranden, rijst wordt goed gaar en wordt warm gehouden tot gebruik. Ik gebruik ze al jaren, heb nu een kleintje, en wil echt niet anders.

Hoe weet je het verschil tussen een elektrische of een magnetron ding? :o? Ik dacht dat ik een elektrische had, maar dat brandt/koekt wel een beetje aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 21:59 



 
Profiel   

Je moet als het knopje uitspringt even goed omroeren en dan nog even stomen.
Kan er ook aan liggen wat voor binnenpan je hebt,

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 22:05 



 
Profiel   

Eleionomae schreef
Ik heb zo'n ding staan, gekregen van iemand die m niet meer gebruikte en zelf ook nog nooit gebruikt :') weet niet waar je woont, maar als je in de buurt woont mag je 'm komen halen :+


Heel lief van je, maar ik woon in het midden van het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 22:22 



 
Profiel   

Ik snap het nog steeds niet. Ik: water in pot, paar minuten later kookt water (hoera inductie), zout, zak(jes) rijst, tien minuten, water weg zak doorknippen (kan trouwens ook zonder zak) et voila, prima gare rijst geen werk mee gehad.
Waarom is iedereen altijd zo lyrisch over een rijstkoker? Smaakt het zoveel beter? Ik ben er nog steeds niet uit wat het nut is :+ .
Oh ja, mijn vuur valt ook automatisch uit :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 22:32 



 
Profiel   

Ik heb een tijd geleden een rijstkoker gekregen van een vriend, terwijl ik daarvoor altijd kookte in een pan. Ik vind het echt supermakkelijk, proef geen verschil en heb weer een extra plek op het fornuis, handig als ik veel eters heb en dan uitgebreid kook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 22:33 



 
Profiel   

Omdat het heerlijke drooggestoomde rijst is en ik gewoon voor mijn hele gezin van 10 rijst kan zetten.
Eerlijk gezegd heb ik nooit een andere geprobeerd, dit heb ik meegekregen van mijn schoonouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 22:38 



 
Profiel   

Ik twijfel al jaren .. ik kan alles koken behalve rijst 8)7 het wilt gewoon niet ... of het is niet gaar of het wordt een grote snot bal of het is zwart dus meestal haal ik bij de Chinees een bak rijst en maak ik zelf wat erbij _O- nu denk ik alleen pff weer iets wat ik niet kwijt kan maar toch knaagt het ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 23:10 



 
Profiel   

Kwanyin schreef
Ik snap het nog steeds niet. Ik: water in pot, paar minuten later kookt water (hoera inductie), zout, zak(jes) rijst, tien minuten, water weg zak doorknippen (kan trouwens ook zonder zak) et voila, prima gare rijst geen werk mee gehad.
Waarom is iedereen altijd zo lyrisch over een rijstkoker? Smaakt het zoveel beter? Ik ben er nog steeds niet uit wat het nut is :+ .
Oh ja, mijn vuur valt ook automatisch uit :+ .


Doordat rijst wat droger kookt in een rijstkoker is t ook ideaal om bijvoorbeeld nasi te maken. Dan kan je de rijst lekker opbakken

Uit een pannetje blijft het vaak, zelfs na goed uitlekken, erg nat. Dan lijkt het meer op pap dan een mooie droge korrel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 00:41 



 
Profiel   

Gianti schreef
Wil nooit meer zonder :D

+1

Kan niet eens zonder :')
Wij koken altijd zilvervlies rijst, wordt perfect gaar.
Als het aanbakt dan doe je er te veel water in, dan wordt je rijst te nat en bakt het aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 01:09 



 
Profiel   

ik hou van mijn rijstkoker <3
ik vind rijst uit de pan altijd te klef/nat, rijstkoker maakt hem droger waardoor het perfect is om nasi mee te maken.
overigens, neem er een met een stoomplateau erbij.. kan je vis/groenten/dumplings/dim sum/ etc ook nog eens stomen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 02:03 



 
Profiel   

Ik gebruik ook de Tupperware rijstkoker in de magnetron echt super makkelijk. Maar ook andere plastic bakjes werken prima. Makkelijk en snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 03:35 



 

Sinds ik in Azie woon is een rijstkoker onmisbaar. Rijst erin, water erbij en als de knop omhoog springt is het klaar.

Als je de rijst over meerdere dagen gebruikt wel even elke dag opwarmen in het apparaat anders gaat het rotten.

Ook raad ik de meest simpelere versies aan: daar hebben we hier thuis de minste problemen mee. Gewoon 1 knop/programma en klaar.

Ze beginnen hier rond de 10 euro en het enige nadeel is dat ze plek innemen maar aangezien we bijna dagelijks rijst eten is het een betere opvulling in je keuken dan een broodrooster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 06:00 



 
Profiel   

enzino schreef
Sinds ik in Azie woon is een rijstkoker onmisbaar. Rijst erin, water erbij en als de knop omhoog springt is het klaar.

Als je de rijst over meerdere dagen gebruikt wel even elke dag opwarmen in het apparaat anders gaat het rotten.

Ook raad ik de meest simpelere versies aan: daar hebben we hier thuis de minste problemen mee. Gewoon 1 knop/programma en klaar.

Ze beginnen hier rond de 10 euro en het enige nadeel is dat ze plek innemen maar aangezien we bijna dagelijks rijst eten is het een betere opvulling in je keuken dan een broodrooster.

Ja gewoon een simpele inderdaad.

De eerste van ons was van de kruidvat, kostte een tientje ofzo. Heeft het jaren gedaan, maar aanbaklaag ging kapot. Daarna eentje van de blokker, deze is wat groter. Achteraf vind ik die kleinere fijner.

En deze heeft (blijkbaar) twee knoppen. De vorige had alleen de warm en cook knop. Deze dus nog een aan uit knop aan de achterkant :')
Ik dacht van de week dat die kapot was... kwam ik er toen dus achter dat die knop er zat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 10:36 



 

^ dat is vooral je eigen fout :+

Misschien hadden we gewoon pech maar onze huidige hi-tech rijstkoker geeft een slechtere kwaliteit dan de vorige low-tech. En de meeste knoppen/ programma's gebruiken we nooit.

Huidige rijstkoker:
[ img ]

Wel nog altijd vele malen beter dan met een pannetje rijst koken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 12:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen