Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is dit voor aansluiting keukenkraan?

 
Profiel   

Hoi Bokkers

Vanavond moest het gebeuren. Ik was goed voorbereid (lees: ik had een YouTube filmpje gekeken) en ik zou, in het kader van strong independent woman ( :') ), onze lekkende keukenkraan vervangen.

Korte versie: ik heb een buts in mijn kop en de oude kraan is met veel frustratie terug gezet. De buts staat erg stoer, maar het was de frustratie niet waard :+

Lange versie: we hebben twee kranen geprobeerd, maar beiden pasten niet. Dit komt omdat de kraan op een onmogelijke plek aangesloten moet worden. Tussen twee keukenkastjes. Dus in de wanden van beide kastjes is een doorgang gezaagd zodat de slangen en leidingen aangesloten kunnen worden. De leidingen koud/warm aansluiten is gelukt, alleen het ‘vast schroeven’ is onmogelijk. De gootsteen zit er namelijk ook nog voor. Je hebt dus een kleine 5-10 cm om dingen vast te draaien en te schroeven. Op de foto de situatie.


[ img ]


Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze daar dus ook een speciaal soort vast-schroef-systeem voor hebben. Ik zou echter niet weten hoe wat of waar ik op moet zoeken om opnieuw zo’n soort kraan te vinden.

Wat ik nu precies wil weten? Wie weet waar ik een kraan met dergelijke aansluit mogelijkheid kan vinden?

[ img ]
Toelichting: bij het gat van de kraan (onderkant, in het kastje) zit een soort plaatje waar je de warm/koud leidingen doorheen haalt en de ijzeren pin doorheen steekt. Om die ijzeren pin draai je dan een soort schroef zodat de kraan vast zit.

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes,
Loodgieter to be
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 00:16 



 
Profiel   

Als ik je goed begrijp, dan heb je een pijpsleutel nodig.

https://www.bol.com/nl/p/silverline-5-d ... 83EALw_wcB
(Een van de eerste links gepakt)

En deze set hoort bij een kraan te zitten. Bij die van de ikea zit dit iig wel en grohe kranen hebben dit ook.
https://www.hornbach.nl/shop/Keukenkraa ... ilEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 01:20 



 
Profiel   

Oh ik heb woensdag mijn kraan gesloopt die ook dat systeem had. Was echt *** om te verwijderen.

Ik zou hij de bouwmarkt kijken of op internet.
Maar qua installatiegemak zou ik een ander systeem willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 07:17 



 
Profiel   

Lizz schreef
Als ik je goed begrijp, dan heb je een pijpsleutel nodig.

https://www.bol.com/nl/p/silverline-5-d ... 83EALw_wcB
(Een van de eerste links gepakt)

En deze set hoort bij een kraan te zitten. Bij die van de ikea zit dit iig wel en grohe kranen hebben dit ook.
https://www.hornbach.nl/shop/Keukenkraa ... ilEALw_wcB


Dat maantje bedoel ik inderdaad! En over de ijzeren pin die aan de kraan vast zit draai je dan een soort buisje. Alleen zit dit niet bij mijn grohe kraan hoor.... ik kan op foto’s online ook niet zien of het met zo’n buisje is of dat het met al die rondjes is.

Oh Belle boef ja echt een drama!! Alleen past er geen andere soort omdat de ruimte gewoon te krap is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 08:46 



 
Profiel   

Ik heb er nu eentje geïnstalleerd met een ander systeem wat niet veel ruimte inneemt en poepmakkelijk was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 09:13 



 
Profiel   

[ img ]

Foto van de onderkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 09:13 



 
Profiel   

Ts: jou kraan draai je vast met een speciale lange pijpsleutel , onderste systeem van boefje met een speciale kraansleutel.

Wellicht kun je er een lenen van klusser in je buurt ?

Ts nette keuken bouwer trouwens, want hij of zij heeft de kopse kanten van het kastje keurig ingeplakt met alu folie tegen waterschade +:)+
En indien het een bepaald eenhandel mengkraan betreft, loont het de moeite om zelf een pijpsleutel aan te schaffen, want die kranen gaan regelmatig loszitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 10:12 



 
Profiel   

belle_boef schreef
[ [url=m/eqPxn0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van de onderkant.


Dit is dus echt al te veel ruimte! Er is geen ruimte om dergelijke dingen vast te draaien!

@Peetstap: ah dan moeten we die dus inderdaad sowieso aanschaffen. Weet jij of dergelijke kranen veel in omloop zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 13:00 



 
Profiel   

Alles van Grohe werkt met zo'n maantje eronder.

Vreemd dat je los zo'n setje moet kopen, zit standaard in de doos n.l. bij al onze Grohe leveringen technische unie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 23:43 



 
Profiel   

Het is inmiddels opgelost! Je hebt dus kranen met een bus (zo’n grote ronde zoals ik dus fout had gekocht en met een stift. Die stift moest ik hebben! En dan zit het maantje inderdaad in de set!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 09:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen