Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Snorlex schreef:Ik merk bij mijn 4 cilinder, 1.3 met 92pk dat op tijd terugschakelen in de berggebieden toch wel een must is. Als ik eenmaal vast zit achter een vrachtwagen mis ik echt vermogen om dan nog bergopwaarts in te halen. Stukje anticiperen en eerder terugschakelen is dan wel noodzakelijk.
eponine schreef:Goof schreef:Heb je al proefgereden? Dan kan je in ieder geval kijken hoe de auto aanvoelt en reageert.
Ik weet niet of de garage het op prijs stelt als ik hem even mee de bergen in neem..
eponine schreef:Hoi allemaal,
Ik ben aan het rondkijken voor een andere auto.
Ik heb nu een meriva uit 2015, 120 pk 1.4.
De auto’s die ik nu bekijk, hebben vrijwel allemaal 3 cilinders, 82 pk..
Te denken aan peugeot 2008, ford b-max, ecosport, opel crossland.
Wij rijden vrij veel in bergachtig gebied, en ik ben een beetje bang dat die auto’s tekort schieten op dat vlak.
Zijn die 3 cilinders ook zuiniger als mijn meriva?
Wie heeft daar ervaring mee? Techniek gaat natuurlijk vooruit, dus misschien zit het alleen maar in mijn hoofd.
Benieuwd naar ervaringen van echte gebruikers!
MarjanB schreef:Ik vind een 3 cilinder net een brommobiel... gister in 1 proefgereden en binnen 500 meter omgedraaid en teruggereden je moet echt trappen met zo’n ding om een beetje op snelheid te komen, laat staan een bult op.
eponine schreef:Hoe zeer ik volvo ook waardeer, ze zijn ver over budget helaas. Aangezien ik liefst een iets jongere en minder km's erop wil.. en een hogere instap. Voor de rest bevestigt he verhaal mijn vermoeden.
eponine schreef:MarjanB schreef:Ik vind een 3 cilinder net een brommobiel... gister in 1 proefgereden en binnen 500 meter omgedraaid en teruggereden je moet echt trappen met zo’n ding om een beetje op snelheid te komen, laat staan een bult op.
Bedankt, daar was ik idd al bang voor.. waarom hebben ze dat tegenwoordig toch allemaal?