Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 75 [ 1851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 75  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

 
Profiel   

Sneeuw <3
Wat een prachtige kristallen al op het raam. Heerlijk ook dat moment dat je wakker wordt en denkt ‘er klopt iets niet’ en he vervolgens de winter ruikt...mmm
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 12:35 



 
Profiel   

Heerlijk! Wij stoken vandaag lekker de hottub op, en morgen ook de nieuwe zelfgebouwde sauna :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 13:55 



 
Profiel   

Gerlienke: Alles is enkel glas bij ons huis. Voor de warmte maakt het niet echt uit. Dikke gordijnen helpen een hoop het is alleen wel jammer dat we in de winter de ramen niet op kunnen zetten doordat ze klemmen...

marjannuh: Het is een border collie :)

Pandora2:
Dank je wel <3

DieL_Zor: Dank je wel <3

Prairy: Toe maar, een hot tub en sauna! Geniet er lekker van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 18:10 



 
Profiel   

Ik vind dat ook altijd zo speciaal, wakker worden als er ‘s nachts sneeuw is gevallen. Jammer genoeg begint dat hier erg zeldzaam te worden.

Heb weer genoten van je verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 09:50 



 
Profiel   

Wat mij echt het aller aller ergste in de ochtend lijkt ( naast opstaan uit je warme bedje) is dat het huis koud is. Wij verwarmen ons huis ook met de houtkachel en in de ochtend is diegene die als eerste opstaat het haasje ( meestal mijn man gelukkig) want dan moet je in de kou die kachel gaan aanmaken. Nu is het hier vast niet zo koud als hij jullie en ons huis is goed geïsoleerd maar hoe koud is het in jullie huis in de ochtend als je wakker wordt??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:23 



 
Profiel   

Ik had ook nog een vraag die mij net te binnen schoot :D

Hoe gaat het daar met medische zorgen eigenlijk ?
Ik bedoel, als je ziek bent en je hebt een dokter nodig komt die dan meteen aan huis ? Of moet je op één of andere manier toch eerst naar zijn praktijk als het mogelijk is ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:27 



 
Profiel   

Gaan jullie er nachts niet uit om het vuur aan te houden? Wij wonen tijdelijk in een stacaravan en bij koude nachten zetten we de wekker en gaan wij er nachts uit om er wat hout op te gooien.

Komt denk ik ook omdat wij echt een ontzettend hekel hebben aan het koud uit bed gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:58 



 
Profiel   

de ochtend temperaturen in huis schommelen in de winter tussen de 8 en -1 graden bij het opstaan in de ochtend. (dit betreft de woonkamer, de keuken daarin tegen kan afkoelen tot bijna buiten temperaturen....) Hoewel er uitschieters naar beneden kunnen zijn met extreem weer. We gaan er ´s nachts nooit uit om de kachel aan te houden. De eerste winters vond ik het ook erg koud maar inmiddels ben ik eraan gewend denk ik :) Na het aansteken van de kachel is het dan in een halfuur driekwartier op kamertemperatuur. Voor mij werkt het het best om gelijk uit bed wat te gaan doen. Tafel dekken, al dan niet de kippen voeren, thee klaar maken, enz enz dat je lijf wat in actie is.

Medische zorg.... Gelukkig nog niet nodig gehad.... Ik heb geen idee eigenlijk, hangt er misschien ook vanaf hoe ziek je bent... denk ik....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 21:37 



 
Profiel   

Ik vind je manier van leven prachtig en zou hier zeker in kunnen aarden op 1 punt na dan... de temperatuur :brr: Als koukleum eerste klas overleef ik dat niet.
Ik krijg altijd instant honger van jouw gerechten en je zelfgemaakt brood. :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:43 



 
Profiel   

betadine schreef
. de temperatuur :brr: Als koukleum eerste klas overleef ik dat niet.

Zo snel leg je het loodje niet. Een mens geraakt aan alles gewend, toch ? O:) :D


Gelukkig hebben jullie nog geen doc nodig gehad ! Ik zou zeggen, houden zo ! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:38 



 
Profiel   

De houtkachel was hier kapot. Manlief drie dagen bezig geweest. De CV kan het niet bijbenen hier dus het was 16 graden. Elektrisch kacheltje erbij scheelde.
Slaapkamer is hier ook onverwarmd, het daalt ook weleens onder de tien graden. Vooral je neus gaat dan zeer doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 00:04 



 
Profiel   

Arabesk schreef
De houtkachel was hier kapot. Manlief drie dagen bezig geweest. De CV kan het niet bijbenen hier dus het was 16 graden. Elektrisch kacheltje erbij scheelde.
Slaapkamer is hier ook onverwarmd, het daalt ook weleens onder de tien graden. Vooral je neus gaat dan zeer doen :+

wij hebben gewoon cv maar slaapkamer wordt hier niet gestookt en altijd raam open. dus ook hier wordt het in de koude dagen echt koud. haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 07:14 



 
Profiel   

Wij hebben boven geen cv maar dat vind ik dan weer heerlijk, het is daar in de winter ook rondom het vriespunt ( mijn man slaapt met een fleece muts op want een kaal hoofd schijnt die temperatuur niet te kunnen verdragen). Maar we leggen een electrische deken in bed voor we erin gaan anders komen we niet meer op temperatuur en wordt het matras te hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 08:09 



 
Profiel   

Ja we hebben ook elektrische dekens, anders is je bed net een ijskast. En wordt het ook klam enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 23:17 



 
Profiel   

Ik probeer als ik overdag thuis ben de kachel niet aan te zetten. Dan is het zo'n 16 graden maar dan zit ik wel echt met thermo en twee fleecetruien :')

Ook als je in de nacht moet plassen lijkt me echt vreselijk in de kou :brr: of heb je daarvoor een potje in huis?

Ik wil ook simpeler gaan leven, maar wel in een warmer land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 23:53 



 
Profiel   

Vandaag met het verschrikkelijke koude natte weer, liep ik in huis maar rond met een klaaglijk gevoel dat het zo koud was. Kijk ik op de thermostaat; 16 graden... en de houtkachel brandde al. Toen toch maar de CV even laten bijdraaien. Je wordt er akelig van anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 20:57 



 
Profiel   

Ik zette gisteren de infrarood sauna even aan, die staat in onze kleedkamer. Daar was het schijnbaar 12 graden. Ook niet heel warm vind ik. Maar in de woonkamer was het best lekker met de houtkachel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 09:43 



 
Profiel   

Ik probeer de kachel overdag op 16 graden te houden. Zodra ik uit bed kom inderdaad gelijk bewegen, maar als ik dan met de lunch ga zitten, dan koel ik af en lukt het me daarna niet meer om op te warmen. :brr: dan zet ik de kachel soms op 18.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 09:47 



 
Profiel   

Ik heb het eigenlijk altijd warm, behalve bij erge honger, dan koel ik wel wat af.

Zou prima kunnen aarden in Zweden denk ik :j

Kom eraan TS! :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 10:25 



 
Profiel   

Jullie hebben wel stromend water en elektriciteit toch neem ik aan? Want je hebt ook internet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 22:02 



 
Profiel   

Heerlijk om jullie reacties te lezen <3 Hoe we kou ervaren is denk ik heel persoonlijk.
Vandaag was het weer tijd om de schoorsteen te vegen, de kachel brandde al enkele dagen niet zo best meer... Dan merk je wel dat het winter is! Na het ontbijt lieten we de kachel uitgaan en moeten we uren wachten tot hij voldoende afgekoeld is om de buis te kunnen schoonmaken. Je voelt de temperatuur in huis dalen dan. Ik had het fornuis in de keuken lekker opgestookt, maar zo´n ding is natuurlijk niet gemaakt om de boel warm te maken. Want dat is natuurlijk wat je net niet wil als het zomer is.... Maar gelukkig net voor het donker de schoorsteen geveegd en een heerlijk vreugdevuur in de kachel gestookt. Nu is het weer behaagelijk hier :)
In de winter leg ik de kussen van het bed vaak overdag in de woonkamer anders zijn ze zo hard en zit de deuk, van waar je hoofd heeft gelegen, er ´s avonds nog in.... :')

Suzanne F. schreef
Jullie hebben wel stromend water en elektriciteit toch neem ik aan? Want je hebt ook internet?

we hebben geen stromend water maar een waterput op het erf. Elektriciteit hebben we op 1 punt in het huis en dat is voor de laptop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 23:22 



 
Profiel   

Note to self, voortaan in de zomer de schoorsteen vegen. We hadden hier een pijp die doorgerot was, moest vervangen, dus dagen zonder houtkachel. En met de CV krijg je de boerderij niet warm :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 15:41 



 
Profiel   

Arabesk schreef
Note to self, voortaan in de zomer de schoorsteen vegen. We hadden hier een pijp die doorgerot was, moest vervangen, dus dagen zonder houtkachel. En met de CV krijg je de boerderij niet warm :+


:brr:
Al doende leert men zeggen ze... O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 16:39 



 
Profiel   

Ai... Dat zal frisjes geweest zijn brrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 18:03 



 
Profiel   

TheaD schreef
we hebben geen stromend water maar een waterput op het erf. Elektriciteit hebben we op 1 punt in het huis en dat is voor de laptop :)


Hier moest ik zonet, toen ik voorbij mijn inmiddels-niet-meer-werkzame waterput liep, aan denken :D
Jullie hebben volgens mij echt wel heel lekker en zuiver water daar. Krijg er spontaan dorst van :9
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 20:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 75 [ 1851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 75  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen