Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:57

Citaat:
Een huis met een paar hectare grond en een grote schuur kun je hier zeker wel vinden tussen de 40.000 en 80.000 euro.


Zeg mij alsjeblief dat hier een nulletje vergeten is of ik sta morgen met pak en zak in Zweden :=

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:38


Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:08

KarmaChansy schreef:
@Pandora2 nee hoor dat is heel normaal echter is dat wel meer in het noorden :)

heb hem op min 3 HA gezet, dit is dan een duurdere regio maar alsnog goedkoper als in NL :p (sommige)
https://www.hemnet.se/bostader?location ... _min=30000


Ik ben voornamelijk een meelezer maar toch even op de link geklikt, wat een bedragen. Net een gezien. Iets van € 550 000,- en dan heb je 28 hectare :wow:

Zou er, op het feit na dat ik nooit in landen met veel kou/sneeuw heb willen wonen, bijna heen verhuizen ;)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:01

KarmaChansy schreef:
@Pandora2 nee hoor dat is heel normaal echter is dat wel meer in het noorden :)

heb hem op min 3 HA gezet, dit is dan een duurdere regio maar alsnog goedkoper als in NL :p (sommige)
https://www.hemnet.se/bostader?location ... _min=30000


:wow: :wow: :wow:
En bedankt. Dit was niet het goede antwoord :')

Zie ik al iets dat perfect bij mij zou passen... :~

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:26

Ik ga vast mijn koffertje pakken....
Valt mee die prijzen.

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 17:41

En dan staan de meeste huizen er nog niet eens op. Veel mensen hier in de omgeving hebben wel 3 of 4 huizen, allemaal geerft en nemen niet de moeite om het te koop te zetten want dan moet je makelaarskosten betalen... Maar zo kun je viavia soms wel iets heel moois tegen komen...

Ik zie een grote golf met bokkers hun koffers pakken :D :P

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:49

3a4 huizen :wow: wat moet je ermee.
Mss handig voor de grond wat je erbij krijgt, je kan ook soort van op vakantie als je even weg wilt uit je eigen huis, maar het lijkt mij niet handig zoveel huizen. :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:27

gerlienke schreef:
3a4 huizen :wow: wat moet je ermee.
Mss handig voor de grond wat je erbij krijgt, je kan ook soort van op vakantie als je even weg wilt uit je eigen huis, maar het lijkt mij niet handig zoveel huizen. :')
Niet handig? Toch juist ideaal, en dan het liefst in diverse landen :D

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:35


Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:34


gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:23

Ailill schreef:
gerlienke schreef:
3a4 huizen :wow: wat moet je ermee.
Mss handig voor de grond wat je erbij krijgt, je kan ook soort van op vakantie als je even weg wilt uit je eigen huis, maar het lijkt mij niet handig zoveel huizen. :')
Niet handig? Toch juist ideaal, en dan het liefst in diverse landen :D


Is handig als je er een gratis tuinman en schoonmaakploeg bij hebt die de boel voor je bij houden. :Y)
Dan lijkt het mij wel leuk en fijn. :D

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:26

Maar is het in Zweden in het algemeen geen bieden vanaf prijs, zodat er huizen echt voor veel meer weggaan dan ze geadverteerd staan en de prijzen op sites daarom niet heel reëel zijn? En dat er bepaalde vaste kosten (geen idee meer wat) jaarlijks juist best hoog lagen?

Ik meen dat gehoord te hebben van iemand die er ook heen wilde, maar dat is al een tijd geleden dus pin me er niet op vast.

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:34


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:56

Mijn neef woonde in midden Noorwegen, mooi huis, hectare land en een huurprijs waar je hier niet eens een garage voor krijgt. Alleen ja het probleem is natuurlijk; werk....
In de Eifel is het ook al een stuk leuker; voor 2,5 ton heb je 7 ha en een grote boerderij met stallen en binnenbakje, maar ja.... er is geen werk.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:30

Arabesk schreef:
Mijn neef woonde in midden Noorwegen, mooi huis, hectare land en een huurprijs waar je hier niet eens een garage voor krijgt. Alleen ja het probleem is natuurlijk; werk....
In de Eifel is het ook al een stuk leuker; voor 2,5 ton heb je 7 ha en een grote boerderij met stallen en binnenbakje, maar ja.... er is geen werk.


nee en waar wel werk is zijn de huizen ook duurder.. heb ooit getwijfeld om te solliciteren bij volvo fabriek. maar toen niet gedaan omdat mijn toen nog vriend niet naar buitenland wilde

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:38

Ooh.. Zweden. Lijkt me heerlijk. Ik zou zo naar Zuid of Midden Zweden verhuizen met de beestenboel en de taal willen leren. Maar ik denk dat ik het te veel verheerlijk en ik denk ook dat mijn lief zijn familie niet zo kan missen. Ik de mijne ook niet echt.. maar toch..

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:58

Misschien moet Thea gewoon vakantiehuisjes gaan runnen daar, ook leuk voor de oude dag :p. Een paar moderne huisjes maar vooral ook een paar waarin men kan leven zoals zij doet.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:47

Dan boek ik alvast een huisje voor volgend jaar.... wel het moderne huisje _O-

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 22:32

Onbehaagelijk gevoel


Afbeelding

Na een paar onrustige nachten, waarbij we verscheidende keren opschrokken uit onze slaap, is de rust hier in de straat weer terug gekeerd. Het was een gevoel van ongeloof, dat gebeurd hier toch niet! Het was vorig weekend, net na het ontbijt. Ik had precies het kokende water in de afwasteil gegoten toen de buurman hier het erf opkwam. Er was ingebroken in hun schuur. Missen jullie ook spullen? Hoewel we geen sporen van inbraak hadden opgemerkt toen we eerder op de ochtend de dieren hadden verzorgt, is Sander nog even samen met de buurman naar de schuur gelopen, maar gelukkig was er bij ons niets vermist. Later op de dag hoorden we dat ze bij verscheidende schuren binnen zijn geweest. Wat een gevoel van ontzetting en onbehagen! Het doet wat met je, als je vredige leventje door zoiets word verstoord. Hoewel het misschien maar materialistische spullen zijn die ze meenemen, laten ze een veel diepere schade achter, het gevoel van onveiligheid. Zelfs voor ons, waar ze niet eens binnen geweest zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen kabbelt de tijd zachtjes voort en we zijn alweer begin november. De bomen zijn kaal en de meeste bladeren weggewaaid. Het is nog steeds mild voor de tijd van het jaar en hier en daar bloeien nog een paar verlate goudsbloemen in de anders lege moestuin. De zon prikte vanmorgen door het wolkendek heen en ik kon niet wachten om lekker naar buiten te gaan. Jas aan en hoed op, de knoflook moet nodig in de grond! De mulch krab ik aan de kant om bij de zwarte aarde te kunnen bewerken. Voor ik hier mee klaar ben hangt mijn jas en hoed al over een boomtak. Het zaaigoed is van de bolletjes die ik afgelopen zomer heb geoogst, ik stop ze in de grond en druk de grond goed aan. Nu is het wachten tot we volgend voorjaar de kleine groene puntjes uit de grond zien komen.

Afbeelding

Net als ik klaar ben komt Sander ook net terug uit het bos, met de winter in aantocht is het weer tijd om bomen te hakken voor brand hout voor komend jaar. Een aantal berken liggen al klaar om naar huis gesleept te worden. Zo, na de middag Brommy opgetuigd om er vast een begin aan te maken. De zon zakt alweer en werpt lange schaduwen over het pad. Als we naar het bos lopen, steken vlak voor onze neus een paar reeën over. Met hun lange slanke benen hoppen ze over de steenmuur de andere weide in. De fluweelzachte reeënogen kijken ons aan, om vervolgens nonchalant verder te gaan met grazen. Stam na stam slepen we naar huis tot het licht ons in de steek laat en het tijd is om ons terug te trekken in het huis en de kachel nieuwe leven in te blazen.

Afbeelding

Met een heerlijke appelvlaai en een mok dampend hete chocolademelk in mijn hand, keer ik terug naar het bureau waar mijn naaiwerk al klaar ligt. De mat voelt comfortabel onder mijn voeten en de uren verstrijken tot de kaarsen zijn uitgebrand. Tijd voor een goede nacht slaap om het gevoel van onbehagen los te laten.

Afbeelding


Pandora2 schreef:
Wordt een overrompeling met bokkers daar zo meteen

:D

Solistar schreef:
Maar is het in Zweden in het algemeen geen bieden vanaf prijs, zodat er huizen echt voor veel meer weggaan dan ze geadverteerd staan en de prijzen op sites daarom niet heel reëel zijn? En dat er bepaalde vaste kosten (geen idee meer wat) jaarlijks juist best hoog lagen?

Ik meen dat gehoord te hebben van iemand die er ook heen wilde, maar dat is al een tijd geleden dus pin me er niet op vast.


Klopt, je biedt op de huizen hier, zijn ze erg gewild kunnen ze wel voor het dubbele verkocht worden als waar ze voor te koop staan maar zijn ze daar in tegen niet geliefd kun je ook ver onder de vraagprijs bieden...


Arabesk schreef:
Mijn neef woonde in midden Noorwegen, mooi huis, hectare land en een huurprijs waar je hier niet eens een garage voor krijgt. Alleen ja het probleem is natuurlijk; werk....
In de Eifel is het ook al een stuk leuker; voor 2,5 ton heb je 7 ha en een grote boerderij met stallen en binnenbakje, maar ja.... er is geen werk.


werk is wel een probleem of je moet met minder genoegen nemen zodat je niet vast zit aan een lening, dan is het ontbreken van inkomen ook minder een probleem...


Xyris schreef:
Misschien moet Thea gewoon vakantiehuisjes gaan runnen daar, ook leuk voor de oude dag :p. Een paar moderne huisjes maar vooral ook een paar waarin men kan leven zoals zij doet.
:D

Mando schreef:
Dan boek ik alvast een huisje voor volgend jaar.... wel het moderne huisje _O-

helaas wegens groot succes zijn de huisjes voor volgen jaar al volgeboekt :P we hebben de hooizolder nog tot uw beschikking staan voor de halve prijs, helaas dient u deze ruimte te delen met enkele andere bewoners waaronder het volgende exemplaar :') :D
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:06

Helaas? Bonus :D

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:10

Het idee dat er inbrekers lopen.. brr.. hopelijk zijn jullie de schrik snel te boven !

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:16

Leuke foto met het trek-shetje

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:37

Leuk stukje weer. :) Zal wel schrikken zijn als er in de omgeving zoveel ingebroken word, goed dat er bij jullie niks weg is.
Die foto's met het shetje en die rode kat prachtig. :D Lekker een fluffy kat die het terrein bewaakt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:48

Inbrekers in de buurt...bah ! Het idee dat er iemand rond of op je terrein loopt waar je geen weet van hebt is gewoon kl*te :x

Zo'n leuke foto met de pony ! <3
Brommy ... :') Is de naam toepasselijk of is het gewoon random gekozen ? :=

Die rooie is een prachtexemplaar ook ! Zweedse sneeuwtijger ? }>

Ik zie weer heerlijke appeltaart ! Stuur maar hierheen :D
Ik kan binnenkort een appeltaarten-winkel beginnen :P
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 08-11-20 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:51

Oh wat een leuke foto van de pony voor de berk. Hoeveel paarden had je eigenlijk?

Inbraak doet zoveel meer met een mens als alleen het verliezen van materiële spullen. Het gevoel van onveiligheid is in veel gevallen zoveel erger. Jammer...