Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:06

Mooie keuken. En wat grappig dat de kleur zo terugkomt.
Prachtige plaatjes en filmpje zo van de sneeuw, ziet er heel mooi en rustig uit.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:27

Mocht je nog inspiratie willen op doen: kleine huis op de prairie is weer op tv. rtl 8

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 01:08

Hahaha kraaldelen hebben we hier ook. Ideaal voor een scheve boerderij, je kunt ermee smokkelen zodat het toch nog allemaal past.

Ook de lesruimte op zolder hebben we ermee gedaan. De planken varieerden soms in lengte met wel 10 cm verschil omdat de vloer zo scheef is.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:36

Wat een mooie keuken! De kleur is ook echt prachtig.

En wat een sneeuwpracht <3

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:21

Mooie foto's!! Mis je nou nooit een vorm van comfort?? Zoals een lekkere chill bank? Of een warme douche en daarna een smerig lekkere afhaal pizza terwijl de verwarming net wat te hoog staat?

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:52

Die eerste foto met jullie huisje is echt een postkaart ! <3

Wat een mooie keuken ! Prachtige kleur ook. Ik mis enkel Findus op de foto's :D

Filmpje is leuk ook. Je verdrinkt haast in de rust en de stilte :z 8-)

zonnebloem18

Berichten: 24846
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:56

Oh de keuken is echt prachtig geworden. Mooie kleuren ook, het heeft een hele rustige uitstraling zo.

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 20:41

Bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties <3


nynke55 schreef:
Mocht je nog inspiratie willen op doen: kleine huis op de prairie is weer op tv. rtl 8

Dat gaat hem niet worden, we hebben geen tv... Nu mis ik er niet zoveel aan, ik ben nooit zo´n fan geweest van de tv-serie.... :o Het is in mijn beleving lang niet zo goed als het boek en ik vind het zo jammer dat ze het hele verhaal zo veranderd hebben... Ik hoop nog altijd op een betere verfilming....


JeanneV schreef:
Mooie foto's!! Mis je nou nooit een vorm van comfort?? Zoals een lekkere chill bank? Of een warme douche en daarna een smerig lekkere afhaal pizza terwijl de verwarming net wat te hoog staat?


Comfort? Wat is nu lekkerder dan nadat je een heet bad genomen hebt, je je lekker nestelt op een stoel met een goed boek, Jezelf verliest in een goed verhaal onder het genot van een heerlijke zelfgebakken gevulde speculaas brok, een kop dampend hete thee en een knapperend houtvuur die de kamer zo tot 40graden verwarmd. Ik zie niet wat ik mis....

en speciaal voor Pandora2 Findus, nou ja bijna toch :P


Afbeelding

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:07

Qua comfort ben ik niet heel veeleisend, maar een comfortabele bank is voor mij wel een levensbehoefte. :)
Misschien hebben jullie die wel, maar de keukenstoelen zien er wel basic uit.

Prairy
Berichten: 9115
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:49

TheaD schreef:
Bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties <3


nynke55 schreef:
Mocht je nog inspiratie willen op doen: kleine huis op de prairie is weer op tv. rtl 8

Dat gaat hem niet worden, we hebben geen tv... Nu mis ik er niet zoveel aan, ik ben nooit zo´n fan geweest van de tv-serie.... :o Het is in mijn beleving lang niet zo goed als het boek en ik vind het zo jammer dat ze het hele verhaal zo veranderd hebben... Ik hoop nog altijd op een betere verfilming....


JeanneV schreef:
Mooie foto's!! Mis je nou nooit een vorm van comfort?? Zoals een lekkere chill bank? Of een warme douche en daarna een smerig lekkere afhaal pizza terwijl de verwarming net wat te hoog staat?


Comfort? Wat is nu lekkerder dan nadat je een heet bad genomen hebt, je je lekker nestelt op een stoel met een goed boek, Jezelf verliest in een goed verhaal onder het genot van een heerlijke zelfgebakken gevulde speculaas brok, een kop dampend hete thee en een knapperend houtvuur die de kamer zo tot 40graden verwarmd. Ik zie niet wat ik mis....

en speciaal voor Pandora2 Findus, nou ja bijna toch :P


[ [url=m/5ga97F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Poes <3 <3

En je beschrijft ook mijn ideale avond! Heerlijk... Al moet ik zeggen dat mijn stoel bij de kachel wel iets te populair is bij onze katten... Als ik ze niet eraf jaag kan ik hem nooit gebruiken :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110743
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:52

De keuken is echt prachtig! Helemaal mijn stijl <3
En wat een prachtig winterwonderland! Ik kom helemaal tot rust in dit topic en dat wil wat zeggen, want ik kan nog geen 2 seconden rustig zitten en ben een giga stresskip :')

jeetje77

Berichten: 3476
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:16

Prachtige keuken, en ik zie zo de plaatjes uit de Pettson boeken voor me.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:47

<3 Hele knappe versie van Findus ! Wat een leuke snoet !

Zelfgebakken gevulde speculaas brok... het water komt me in de mond :9 :9
Heet bad, thee en 40 graden hoeft van mij niet zo. Maar die gevulde speculaas... :~ :')

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:53

Klinkt inderdaad als een héérlijke avond!
Die vieze vette pizza's languit op de bank hoeven van mij niet.

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:42

Heerlijk filmpje en leuk geschreven weer. <3
De foto van die kat is ook prachtig, zie hem zo door de sneeuw jagen en 's avonds lekker voor de open haard liggen. :)
Een bank vind ik wel fijner als een stoel, kan je nog eens van houding wisselen. Scheelt ook dat ik meestal niet met mn voeten bij de grond kom omdat ik zo klein ben en dan is een bank vaak fijner. :')

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:01

Gisteren dit topic gevonden en al je stukjes gelezen, je kan heel mooi vertellen! Ik vind het bijzonder om te lezen en bepaalde aspecten spreken mij echt wel aan. Voor mij en mijn man helaas geen optie, mijn man heeft een spierziekte dus fysieke dingen zijn gewoon niet tot gering mogelijk. Maar wel heel gaaf zo jouw eigen ding te kunnen doen

gerlienke schreef:
Heerlijk filmpje en leuk geschreven weer. <3
De foto van die kat is ook prachtig, zie hem zo door de sneeuw jagen en 's avonds lekker voor de open haard liggen. :)
Een bank vind ik wel fijner als een stoel, kan je nog eens van houding wisselen. Scheelt ook dat ik meestal niet met mn voeten bij de grond kom omdat ik zo klein ben en dan is een bank vaak fijner. :')


Dat lengte dingetje heb ik ook, ik heb daarom vaak mijn benen op de bank, bank is bij ons ook nog eens verhoogd zodat mijn man makkelijker zelfstandig opstaat

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:11

trustHim schreef:
gerlienke schreef:
Heerlijk filmpje en leuk geschreven weer. <3
De foto van die kat is ook prachtig, zie hem zo door de sneeuw jagen en 's avonds lekker voor de open haard liggen. :)
Een bank vind ik wel fijner als een stoel, kan je nog eens van houding wisselen. Scheelt ook dat ik meestal niet met mn voeten bij de grond kom omdat ik zo klein ben en dan is een bank vaak fijner. :')


Dat lengte dingetje heb ik ook, ik heb daarom vaak mijn benen op de bank, bank is bij ons ook nog eens verhoogd zodat mijn man makkelijker zelfstandig opstaat

Hier nog zo'n uk. Wij hebben wel heel comfortabele keukenstoelen, en ik leg mijn voeten dan gewoon op een andere stoel. Zo kan ik ook een hele avond zitten hoor :j zeker met ook nog een kat op schoot, heerlijk!

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 20:54

Wat weer een leuke reacties <3 Altijd genieten om ze te lezen <3 Het is hier nog steeds wit en winters. Minus 9 voorspellen ze voor vannacht, brr :brr:

Ik zit meestal op een gewone keukenstoel maar we hebben ook wel stoelen die iets zachter zitten :)

Afbeelding

Een bank hoeft van mij niet zo nodig, geef mij maar een goede stoel

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:57

Prachtig je keuken! <3
Hier had ik ook zoiets kleur op de deuren en een grijzere tint, ons huis is rond 1900 gebouwd.
Eerder in ons vorige huis had ik een slaapkamer in dezelfde groene tint geverft, heb ik erg van genoten, een kleur waar je niet snel genoeg van krijgt.
En ik heb ook zoiets stoel een keer bij de kringloop gekocht, het is een opklapbare schommelstoel, zit super lekker!

Afbeelding

Maar ik zit ook wel graag met mijn benen omhoog, dat kan natuurlijk ook met een poef of zoiets.

De sneeuw is ook al zo mooi..

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:19

Ik heb je verhaal vorige week gevonden en wat leuk! Ik ben helemaal weg van Zweden, een collega heeft een huis in Smalland waar ik al een paar keer ben geweest dus ik herken veel van jullie huisje.
Ook vind ik het erg leuk hoe je leeft, gedeeltelijk zou ik dat ook wel willen maar ja :o
Stoer hoor.
Met zelfgebakken speculaas voor de kachel lijkt me heerlijk :D

Solistar

Berichten: 772
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:01

Ik had de laatste update gemist, maar ben weer bij. Wat prachtig die sneeuw, het beeld dat ik heb van een winter in Zweden :-)

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 20:49

MirandaMalik: Wow! wat een gave schommelstoel, zoiets staat ook al heel lang op mijn verlanglijstje <3

Carol10: welkom :) en dankjewel voor je reactie <3

Solistar: <3

Eindelijk, na maanden wachten staat mijn artikel gepubliceerd, Het magazine is te downloaden op https://kleinwonenmagazine.nl/ en dan op blz 95 *\o/*

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:01

Jaaaaa super leuk!
Fijn stuk en prachtige foto's!!

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:02

Direct gelezen.
Leuke stuk zeg.

Ceetje_bokt
Berichten: 5177
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:39

Stille meelezer: wat een leuk stuk in het tijdschrift.