Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 00:28

Omdat ik weer moeilijk in slaap, van mezelf een draaikont ben, onrustig slaap enz ben ik eens rond gaan kijken en een poos geleden op een verzwaringsdeken uit gekomen. Dit lijkt me serieus wat, maar zoals alles, er is zoveel keuze :=

Hebben bokkers ervaringen? Bevalt het jullie? Gebruiken jullie hem veel? Is zo’n deken warm? Welke hebben jullie? Hoeveel kilo is de jouwe? Waar moet ik rekening mee houden als ik zo’n deken aanschaf?

Ik ben heel benieuwd!

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 00:37

Ik moest even opzoeken wat het was, maar dit verklaart ineens waarom ik zo graag met meerdere kussens bovenop me slaap. _/-\o_ ik lees dus even mee en ga wat meer info opzoeken.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 00:46

Wel ervaring met de dekens, maar dan bij mijn oude werk. Het helpt vaak bij de klachten die je ervaart inderdaad.

Bij sommige mensen werd die gewoon standaard gebruikt, vooral onrustige slapers :)

Wat handige tips mbt gewicht etc; https://gravity-deken.nl/blogs/nieuws/h ... ringsdeken

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 00:52

Dit lijkt me zooooo lekker! Ik volg!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 01:06

Ik heb het geprobeerd maar ik heb er niet echt voordeel van. Tenminste niet ten opzichte van een gewoon dekbed. Een ouderwetse wollen deken doet het ook heel goed.
Maar ik heb dan ook geen last van angsten of dat soort dingen. Ik ben gewoon een moeilijke slaper.

Wel heb ik er eentje speciaal voor de zomer want ik kan er niet tegen om alleen onder een dun lakentje te slapen. Ik heb een soort zwaar net gemaakt, dat dus niet warm is maar wel zwaar.

Ik neem bestellingen aan. ;)

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 02:24

Toevallig komt die van mij morgen binnen! Ik heb die nu in de aanbieding is bij telegraaf gekocht. 7 kilo

Ik slaap mega slecht, ptss en te weinig melatonine aanmaak, fibromyalgie en restless legs syndrome waardoor snachts gewoon veel wakker lig.
Ik ben dan ook heel benieuwd of het werkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 02:51

Ik heb een ernstige meervoudige slaapstoornis, PTSS en een gegeneraliseerde angststoornis, maar een verzwaarde deken doet hier helaas niets.
En ik kreeg er een claustrofobisch gevoel van :+

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 03:44

Ik heb geen verzwaringsdeken maar mijn winter dekbed is vanzelf zwaar.
En ik slaap er zoveel beter onder. Ik weet niet, meer geborgen wellicht? Zeker als je het vergelijkt met m'n all seasons dekbed of 't zomer dekbed.

Kan niet echt uitleggen waarom ik het nu fijner/beter vind.. maar slaap er een heel stuk beter onder.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 06:00

Mijn beste vriendinnetje heeft er eentje en ze is er super blij mee! Ze slaapt er rustiger door. Het is geen magische deken hoor.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 06:29

Een vriendin van mij heeft voor mij een verzwaringsdeken gemaakt. Hij weegt 10 kg en had van mij nog wat zwaarder gemogen. Sinds ik de deken heb wordt ik veel uitgeruster wakker, heb ik minder pijn in mijn spieren en heb bijna geen nachtmerries meer. Ik vind de deken niet warm, eerder te koud daarom heb ik hem op mijn dekbed liggen ipv eronder.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:05

Ik heb er 1 besteld bij iemand die ze maakt maar door de Corona crisis duurt het langer helaas. Ik ben erg benieuwd, ik ben namelijk een hele slechte doorslaper en ik merk zelf dat druk helpt. Nu heb ik astma dus de huisarts vond een hele zware (wat voor volwassenen wordt aangeraden ) niet zo‘’n goed idee dus een lichtere besteld.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 10:43

bedankt voor alle reacties! Ik zit nu aan een deken van 7 kilo te denken. Dit omdat ik midden in de winter ook onder 5 dekens het lekkerst slaap en dat is samen ook +/- 7 kilo. Of is dit dom gedacht. :')

Hoe maken mensen die deken zelf dan? Hoe werkt zo iets? anders kan ik mn tante misschien ook eens polsen. Die is wel goed in dat soort dingen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:45


Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:55

Ik heb er een en het is fantastisch. Mijn deken is 9 kilo en ik vind niet dat de deken bijdraagt aan warmte, daarom heb ik hem ook bovenop mijn winterdekbed.

Verwacht geen magie, maar ik ben van maximaal 3 uur slaap naar 5/6/7 uur slaap gegaan. Als je wil weten vanuit wat voor klachten ik de deken gekocht heb, stuur dan een PB'tje :).

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:57

Dat klinkt anders toch als een magische vooruitgang Chiren :D

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:18

Ik volg ook even. Gelukkig slaap ik nu weer een stuk beter maar zeker toen ik overspannen was geraakt en daarna een hoop te herstellen had sliep ik met periodes echt ruk. Zeker toen ik weer aan het werk was. Heb toen ook wel eens een grote vrij zware deken dubbel gevouwen en deze over mijn dekbed heen gelegd en dat werkte wel goed, maar alleen in de winter want dat is ook gelijk hartstikke warm natuurlijk...

Heb al wel vaker overwogen eens naar zo'n deken te kijken dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen :)

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:25

Als kindszijnde had ik er ook zo eentje, maar vond hem veel te zwaar, warm en benauwend.
Heb uiteindelijk door de fysiotherapeut de tip gekregen gewoon een extra deken te kopen die aan de zware kant is.
Niet een wollen, liever fleece, maar echt een dik geweven deken zonder (teveel) plush.
Scheelt een hoop geld en geeft hetzelfde effect :D

Nadeel is wel dat je in de zomer een goede airco moet hebben :')

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:33

Kijk eens op sites van zorghulpmiddelen, zoals bijvoorbeeld Sarkow. Er zijn leveranciers waar je zo'n deken twee weken tegen verzendkosten kunt uitproberen. Dan kun je uitproberen wat prettig is voor je.

Ook zou ik opletten welke vulling er wordt gebruikt. Ze worden ook met regelmaat zelf gemaakt met vulling als zakjes zand (drama als dat lek raakt), of natuurlijke producten als bruine bonen of rijst (gaat enorm stinken door lichaamsvocht of gewoon met de tijd). Het beste materiaal is een soort synthetische korrel, ik kom even niet op de naam [edit] granulaat vulling
of een kettingdeken (bijv de Somna).

Als over je hele lijf te zwaar of benauwd is heb je een lichtere deken nodig of je kunt proberen of je voldoende effect hebt als je de deken tot maximaal heuphoogte over je benen hebt liggen.
Laatst bijgewerkt door Leo op 02-04-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:35

Ik slaap ook slecht en heb een dubbel dekbed met ouderwetse wollen oma deken erover. Plus mijn katten liggen daar weer bovenop dus zwaar genoeg. Toch word ik soms wakker omdat ik dan 'klem' lig en de katten te zwaar worden :D
Ik slaap wel beter met de katten erbij maar of dat komt door de zwaarte of de gezelligheid weet ik nog niet. :O

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:07

Ik heb er 1 van 10 kilo _O-
Ben een ontzettend onrustige slaper. Trek vaak ‘s nachts m’n dekbed uit de hoes of het laken van het matras af. Onder m’n verzwaringsdeken slaap ik wel wat rustiger! Ik vind het sowieso een heel fijn geborgen en veilig gevoel als ik eronder lig, dus val ook makkelijker in slaap. Hij valt echt helemaal strak om me heen, zo fijn! Heb er een met een hoes die aan de ene kant heel zacht en fluffy is, en aan de andere kant gewoon normaal katoen. ‘s Nachts heb ik wel m’n normale dekbed er nog bovenop.

Ik vind het in ieder geval een fijne aankoop, lig er ook vaak op de bank lekker onder!

Volgens m’n vriend slaap ik rustiger omdat ik me gewoon niet meer kan bewegen met dat gewicht bovenop me :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 12:43

https://www.dekbed-discounter.nl/therap ... gJIvfD_BwE

Ik ben om :D omdat deze aanzienlijk goedkoper is, zelf maken ook niet 123 lukken gaat, heb ik toch besteld. Ga het gewoon proberen. Ik denk dat het voor mij goed uitpakken gaat :D Ik zal jullie mijn bevindingen vertellen :D

Fijn te lezen dat er zoveel mensen baat bij hebben!

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:06

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:12


Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:23

Ik heb altijd een extra deken over mijn voeten liggen voor wat meer gewicht, zonder kan ik niet slapen. Vorige maand was ik in een hotel waar ik een erg zwaar dekbed had. Heeeeerlijk geslapen! Misschien toch maar eens nadenken over een verzwaarde deken. Minder nachtmerries zou heel fijn zijn.

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:59

Ik lees ook even mee. Het klinkt allemaal erg goed, ik ben benieuwd naar je ervaringen ladybird.