Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:40

Aan de mensen die er een hebben; hoe doen jullie dat als jullie het koud hebben. Schijnbaar moet je niet te veel lagen tussen de verzwaringsdeken en je lijf hebben. Maar ik vind dat ding enorm koud. En in mijn kamer is het altijd 20 graden. :+

Had er vannacht een fleecedeken tussen gelegd. Maar misschien mensen met tips hier?

VuurVleugels
Berichten: 1764
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:53

Oeps, ik heb ook niet meer gereageerd, sorry!

Ik ben uiteindelijk naar de huisarts geweest omdat het steeds erger werd. Zij adviseerde me te stoppen, omdat het gewicht er waarschijnlijk voor had gezorgd dat er een zenuw bekneld is geraakt. Ik gebruik hem nu dus niet meer (had hem gehuurd gelukkig, dus geen financiële strop!) en ik moet het in de gaten houden, als het over een maand nog niet weg is dan terugkomen. Ik weet niet of ik het nog een keer wil proberen met een lichter deken, ik vind het ook wel eng nu... Ik kijk het gewoon nog even aan. Iedereen bedankt voor de suggesties in ieder geval, en nogmaals sorry voor de late reactie, het was even gekkenhuis hier!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:55

MarlindeRooz schreef:
Aan de mensen die er een hebben; hoe doen jullie dat als jullie het koud hebben. Schijnbaar moet je niet te veel lagen tussen de verzwaringsdeken en je lijf hebben. Maar ik vind dat ding enorm koud. En in mijn kamer is het altijd 20 graden. :+

Had er vannacht een fleecedeken tussen gelegd. Maar misschien mensen met tips hier?

Hij ligt bij mij gewoon op m’n dekbed.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:36

Op mijn verzwaringsdeken heb ik in geval van kou een sprei liggen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:34

Ik slaap sowieso niet rechtstreeks onder de 'blote' deken. Hij kan immers ook niet in de was. Bij mij ligt hij of op mijn dekbed, of als de temperatuur het toe staat dan doe ik de deken zelf in een hoes en slaap ik daaronder. Of onder een laken met daarover de deken, zodat ik de deken terug kan slaan als ik het te warm krijg.

In de winter vind ik alleen de deken ook echt te koud, dan heb ik er lekker een dekbed tussen.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:50

Ik heb mijn deken over mijn dekbed. Ik heb een hele zware deken en dus ook hele grove korrels erin. Ik vind dat niet lekker direct op mijn lijf.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 07:40

MarlindeRooz schreef:
Aan de mensen die er een hebben; hoe doen jullie dat als jullie het koud hebben. Schijnbaar moet je niet te veel lagen tussen de verzwaringsdeken en je lijf hebben. Maar ik vind dat ding enorm koud. En in mijn kamer is het altijd 20 graden. :+

Had er vannacht een fleecedeken tussen gelegd. Maar misschien mensen met tips hier?


Ik heb een 2 persoons hoes om laten naaien naar 1,50 breed. Dus ik heb er gewoon een dekbedovertrek omheen

Ik lig onder m’n zware deken, daarover zomer+Winterdekbed en heb daarover een dikke fleecsdeken. En ik neem altijd stalen kruik mee naar bed.

7ofhearts

Berichten: 2760
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:50

Geen last van kou.
Integendeel
Maar heb wel mijn verzwaringsdeken met wasbare winterhoes gekocht.

Heb mijn vier seizoenen dekbed niet meer nodig. En ja, ik lig direct onder de deken.

Siggislief

Berichten: 13966
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:55

Ik heb vandaag de zomer hoes om heen gedaan.
Alleen merkte net dat er wat van de inhoud van de deken op de grond lag en ook in mijn bed. Ik vraag mij werkelijk af of dat normaal is?
Heb een 12 kg deken en het lijkt of ie nu een stuk lichter is zonder de winter dekbed overtrek er om heen.

*Lees net op de site van de deken dat mijn deken met de zomer overtrek dus serieus 1 kg minder weegt. Voel dus duidelijk verschil.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:18

Ik heb mijne gewoon in een dekbedhoes, mijn deken is 1,40x2,00m, dus normale eenpersoonsmaat :)

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:22

Iemand een tip waar ik een hoes kan scoren voor een deken van 230 bij 200?
Deken is 11 kilo en in een gewoon dekbedovertrek heeft hij te veel ruimte helaas.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:31

In principe zou je m gewoon in een 220x200 hoes kunnen doen, maar wees je bewust van dat het best zwaar is om dat in je eentje te doen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:10

Independence schreef:
In principe zou je m gewoon in een 220x200 hoes kunnen doen, maar wees je bewust van dat het best zwaar is om dat in je eentje te doen.

Ja dat klopt. Heb ik geprobeerd. Alleen door het gewicht schuift het als een dolle en wordt het een soort kluwen. Dus ik snap wel dat er lusjes in een officiële hoes zitten.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:45

Zelf (laten) naaien? Mijn moeder heeft een hoes met stof van de Kwantum voor mijn verzwaringsdeken genaaid.

Afbeelding
<3

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:00

Hahaha wat gaaf Karlijn!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:07

Hoe doen jullie het met partners? Ik slaap dan gewoon “alleen” onder mijn deken maar echt handig is dat niet.

Die tweepersoons zijn direct een stuk duurder zag ik.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:29

MarlindeRooz schreef:
Hoe doen jullie het met partners? Ik slaap dan gewoon “alleen” onder mijn deken maar echt handig is dat niet.

Die tweepersoons zijn direct een stuk duurder zag ik.


Ik heb gewoon een eenpersoonsdeken. Mijn partner zijn eigen normale ''lichte'' dekbed.
Hij vindt het niks zo'n gewicht. Maar wij slapen ook op twee matrassen, dus niet helemaal met alles samen :=

Bij mij blijft de vulling van de deken helaas wel schuiven... Ben echt steeds weer aan het schudden om het weer wat te verdelen -O- Verder wel nog steeds erg blij met het gewicht 's nachts!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:44

MarlindeRooz schreef:
Hoe doen jullie het met partners? Ik slaap dan gewoon “alleen” onder mijn deken maar echt handig is dat niet.

Die tweepersoons zijn direct een stuk duurder zag ik.

Ik vind dat ook nog wat onhandig, ik vind het niet zo gezellig aparte dekens. Vriend wil iig geen zware deken dus een 2 persoons is geen optie. Maar nu is het een beetje onhandig met mijn deken en een lits-jumeaux dekbed _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:46

Mijn vriend zou ook best zo'n deken willen haha. Misschien dat die er ook komt als we samen gaan wonen. Maar het is nu inderdaad best lastig zo samen op een 140 bed met aparte dekbedden. :=

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:55

Wij slapen samen onder de eenpersoonsverzwaringsdeken, maar die ligt meestal dus op mijn gewone dekbed. Nadeel is wel dat hij niet echt gemaakt is voor twee personen dus we hebben er nogal eens een trekwedstrijd over 's nachts :') Of hij zakt tussen ons in, neemt het dekbed mee en dan liggen we beiden onder een klein stukje dekbed :))

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:55

MarlindeRooz schreef:
Hoe doen jullie het met partners? Ik slaap dan gewoon “alleen” onder mijn deken maar echt handig is dat niet.

Die tweepersoons zijn direct een stuk duurder zag ik.


Wij zijn allebei heel gelukkig met deze:
https://www.amazon.nl/Laneetal-Gewogen- ... B07WMPBC38

Nog veel betaalbaarder dan de meeste 1 persoons die ik gezien heb ook.
Heb het gewicht gekozen dat voor mijn man het beste paste. In theorie wat te zwaar voor mij, maar ik denk doordat die 11 kilo verdeeld is over een groter oppervlak hebben we minder gewicht op ons.

En echt: hij snurkt minder hard & piekert niet meer en ik slaap dieper en beter. Helemaal happy!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:19

Hier ligt de zware deken op mijn kant (180 bed, 140 zware deken en 220 dekbed) en wij slapen altijd lepeltje lepeltje :D halverwege het bed. Dus ik onder de zware en vriendje deels onder de zware en deels niet. In de nacht draaien we wel van elkaar weg trouwens :).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:20

In mijn kamer is het stabiel 20 graden altijd dus dan wil je niet te veel knuffelen. _O-

Bij hem thuis wel maar daar heb ik geen verzwaringsdeken. :=

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:04

Ik meld me hier ook :P
Heb zojuist een verzwaringsdeken besteld bij bol, 200x220, 9 kg,
zodat ze ook in mijn hoezen passen.
Ik slaap meestal heel moeilijk in, slaap wel door s nachts.
s morgens zie ik er nie zo fit uit :=
Ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen :o

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:56

Je kan beter een speciale hoes bijbestellen. Kan je nu al vertellen dat het niks wordt met een normale dekbedovertrek. Ja of je moet daar zelf knoopjes in naaien.

Hopelijk bevalt het je verder goed!