Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:40

Oké, welke heb jij dan?
Die ik heb vind ik al een poosje te warm helaas...

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:42

Anna79 schreef:
Oké, welke heb jij dan?
Die ik heb vind ik al een poosje te warm helaas...

Ik heb een deken van https://www.modeliefjemaakt.nl/ levertijd is wel heel lang momenteel.

Lynn_Nikita

Berichten: 25528
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:43

Topic niet gelezen maar ik heb een deken en een kussen voor mijn zoon, maar beide worden niet gebruikt, deken is meen ik 7 kg, zou voor 10 jaar fijn zijn maar hij vind de korreltjes vervelend Zonde van de aankoop, kwam van handmade by daantje ( of zoiets)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:17

lenaa_tje schreef:
Anna79 schreef:
Oké, welke heb jij dan?
Die ik heb vind ik al een poosje te warm helaas...

Ik heb een deken van https://www.modeliefjemaakt.nl/ levertijd is wel heel lang momenteel.


Geloof dat zij witte kwarts gebruikt als inhoud ipv plastic korrels. Dat zou inderdaad een wezenlijk verschil kunnen maken qua warmte :j
Naar wat ik lees doet ze er alles aan om de productie te vergroten. Atelier gehuurd ipv vanuit huis, prof machines en zag ook dat ze personeel zocht :)

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:19

Daar zeg ik ook niks over maar mensen hier hadden hun deken binnen 2/3 dagen. Als je dan 2/3 maanden moet wachten ga je daar waarschijnlijk niet mee akkoord. Dus dat moet je meenemen in je overweging om te bestellen. Ze schrijft dat ook gewoon op haar Website.
Zij gebruikt inderdaad dat materiaal en katoen wat ook meer ademend is.
Ik ben verder heel blij met de deken en vond het de levertijd uiteindelijk wel waard (maar op het moment van wachten niet en bij mij was de levertijd nog wel wat langer door Corona. )

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:50

Dat begrijp ik :) maar ik probeer aan te geven dat ze echt haar best doet om die 2/3 maanden in te korten door enorm te investeren :D en dat ze hun geld waard zijn ivm de materialen ze ze gebruikt :)

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:50

Met het warme weer heb ik de deken aan de kant gegooid. Slaap dan alleen onder een laken.

Daarnaast merkte ik dat ik een pijntje op een nogal vervelende plek kreeg := Door het met veel kracht om moeten draaien met mijn bovenlijf. Deken nu niet meer op en de pijn is weg. Slaap wel onrustiger nu, dus als de zomer weer voorbij is gooi ik de deken wel weer op. Eens zien hoe het dan gaat qua pijntje.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:16

Dat probleem heb ik ook Berdien. Met verzwaringsdeken heb ik pijn in mijn schouders, zonder niet.. Jammer want ik slaap er wel vaster door -O-

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:26

Ik slaap er nu ook niet onder. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik de hoes er af had gehaald om hem te wassen en toen moest ik 'm weer vastmaken en heb 'm ergens fout geknoopt en toen had ik geen zin meer om het goed te doen want dat ding is natuurlijk rete zwaar :+ dus dat moet ik nog een keer organiseren.

Super lui wel dit.

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:08

Farjen schreef:
Dat probleem heb ik ook Berdien. Met verzwaringsdeken heb ik pijn in mijn schouders, zonder niet.. Jammer want ik slaap er wel vaster door -O-


Ik had het in mijn borstspier. Had daar ineens pijn, dus ik had mezelf al weer van allerlei enge dingen gediagnosticeerd :') Tot ik eens in bed lag en me omdraaide en dát dus pijn deed :)*

tamary

Berichten: 29221
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:45

Berdien schreef:
Farjen schreef:
Dat probleem heb ik ook Berdien. Met verzwaringsdeken heb ik pijn in mijn schouders, zonder niet.. Jammer want ik slaap er wel vaster door -O-


Ik had het in mijn borstspier. Had daar ineens pijn, dus ik had mezelf al weer van allerlei enge dingen gediagnosticeerd :') Tot ik eens in bed lag en me omdraaide en dát dus pijn deed :)*

Deken om je heen en op je matras liggen of hangt die naar beneden? 2e geeft hier soms ook last. al het gewicht op het matras ipv vrij hangend geeft geen problemen.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:29

Evelienepien schreef:
Vraagje aan de gebruikers:
Tis nu al best warm geweest...slapen jullie er nog steeds onder?


Alleen onder de verzwaarde deken geslapen met een kamertemperatuur van 29,5 graad Celsius..

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:12

Nou, resultaat valt me nie tegen iig !
Hier 1 nacht opgehad op onderhelft; was 2e dag 30+ en dat in combi met plat dak was ff -O- !

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:36

Ik heb vandaag een verzwaringsdeken opgehaald, 2e hands voor mijn 6 jarige dochter.
Ze slaapt al jaren slecht, heeft eigenlijk alleen haar 1e en 2e jaar wat beter geslapen. Vanaf haar 3e wordt ze meerdere keren per nacht wakker, wil bij mij slapen, en slaapt bovenal heel moeilijk in. Soms duurt het 3 kwartier voordat ze slaapt, en gemiddeld een half uur.

Ze was boos, wilde niet onder de deken liggen, wurmde haar been er bovenuit, die ik weer terug stopte. Compromis gemaakt, de deken mocht tot haar middel, en 1 been mocht er aan de zijkant uitsteken.
Toen deed ze haar ogen dicht en sliep. Ja echt. Binnen 5 minuten.

Ik ben benieuwd hoe ze vannacht slaapt. Ik durf het bijna niet te hopen...

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:52

Chiren schreef:
Evelienepien schreef:
Vraagje aan de gebruikers:
Tis nu al best warm geweest...slapen jullie er nog steeds onder?


Alleen onder de verzwaarde deken geslapen met een kamertemperatuur van 29,5 graad Celsius..


Ik slaap op zolder, dus het is behoorlijk warm en het was onder mijn normale deken zoveel meer warmer dan onder de verzwaringsdeken, en slaap er echt heerlijk onder! <3

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 03:08

Helaas... Dochter wakker.
Maar pas om kwart voor 3 's nachts ipv 10 uur 's avonds.
Nu bij mij in bed omdat ze niet meer in kon slapen en morgen weer een poging....

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:38

Storm schreef:
Helaas... Dochter wakker.
Maar pas om kwart voor 3 's nachts ipv 10 uur 's avonds.
Nu bij mij in bed omdat ze niet meer in kon slapen en morgen weer een poging....

Toch iets vooruitgang :(:)
Kijk ook even of de deken niet kan vallen. Hier word ik standaard wakker van. Het is natuurlijk ook geen wondermiddel maar voor mij betekend het wel vaker een nacht doorslapen.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:48

Bedankt voor de tip. De deken kan niet vallen gelukkig omdat haar hoogslaper aan de zijkant dicht zit.
Was nog een heel karwei om de deken bovenop haar bed te krijgen haha.

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:17

Ik ben er achter gekomen dat ik veel beter slaap (door slaap) onder de verzwaringsdeken dan onder een normale deken.

Dus vandaag besloten om even de lichtere (normale) deken weer even in zijn tasje te doen,
en komende tijd onder de 7kg deken ga liggen.

powerhorse2

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-01-16

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 01:08

Is dit iets voorals je een zijslaper bent?
Moet je dan nog met t gewicht rekening houden.
Welke vulling is t beste?
Wat als je t snel warm hebt bv. opvliegers.

Anoniem

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:55

Ik zou zoiets ook wel eens willen proberen ivm slecht slapen, maar vind ze nogal prijzig. Iemand hier die er niet gelukkig van wordt en hem wil verkopen? Mag via pb..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 17:18

powerhorse2 schreef:
Is dit iets voorals je een zijslaper bent?
Moet je dan nog met t gewicht rekening houden.
Welke vulling is t beste?
Wat als je t snel warm hebt bv. opvliegers.


Ik slaap op alle kanten, maar zij is net zo goed als buik of rug vind ik,
Het beste is (schijnt) 10% van je eigen lichaamsgewicht, maar ik vind 7 kilo goed, terwijl ik ook 9 had gemogen en ik ken iemand die 9 kilo gebruikt en zelf 7 kilo voor haar de max was, dus tja, zeg het maar
Vulling geeen idee.

Ik heb nog gene opvliegers, maar ik trap hem in mn slaap gewoon af zoals ik ook met een normale deken zou doen.

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:52

Hier draaikont 1e klas; in het begin was het ff anders (zwaarder) met draaien maar nu helemaal aan gewend. Ik heb er 1 van bamboo (bij bol), schijnt minder warm te zijn; heb hem de 2e dag (30+ en platdak) niet opgehad maar verders nog steeds...

Had nog wel weekje onder gewoon dekbed geslapen omdat man hem wilde proberen en dat was wel apart!
Dekbed vloog alle kanten op, weeheer spierpijn dus blij dat het niet ging bij man (stoma)...
Ben er nog steeds blij mee :o

_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:22

Humpiedumpie schreef:
Ik zou zoiets ook wel eens willen proberen ivm slecht slapen, maar vind ze nogal prijzig. Iemand hier die er niet gelukkig van wordt en hem wil verkopen? Mag via pb..

Ik heb mijne nieuw via vakantieveilingen voor 30 euro ofzo.. 140x200 en 7 kg.

Ik ben er erg blij mee. Ik vind het gewoon lekkerder liggen ook, met die zwaarte maar ik word er ook rustig van en het geeft me een gevoel van geborgenheid. Ik blijf een slechte slaper maar lig nu wel comfortabeler wakker :') Ik vind het oprecht jammer dat het nu weer een een paar dagen warm is, dan is het wel zweten en slaap ik liever onder alleen een gewoon dekbed. De afgelopen weken sliep m'n ik onder mijn gewone dekbed met daaroverheen de verzwaringsdeken.

Maar... mijn moeder heeft een superleuke hoes genaaid voor mijn verzwaringsdeken <3

Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:04

Oh cute! En goede tip, ik ga vakantieveilingen ook eens in de gaten houden..