Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:01

https://www.amazon.nl/Brentfords-Volwas ... B084XVJH6L

Zelf heb ik deze gekocht, vooral vanwege de prijs. Omdat ik niet wist of het mij ging bevallen.

Ik zit wel om en nabij die 10% lichaamsgewicht.

Heb er veel aan gehad, maar slaap de laatste tijd door wat omstandigheden weer heel onrustig.

Ik weet niet of de deken helpt tegen pijn, is daar een theorie achter?

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:16

Ik heb 7 kg, pijnklachten en een angststoornis. Mijn deken heeft echt mijn nachtrust verbeterd. Slaap er nog steeds elke nacht mee.

Ben van gemiddeld 3 uur naar 5,5 uur slaap gegaan met op goede dagen zelfs 7 uur slaap.

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:18

Ik heb 20 kilo, dat is meer dan 10% :')
Ik heb m besteld via een instagram, hij is handgemaakt en naar eigen voorkeur qua kleur en formaat. Het kost wat, maar ik ben er heel erg blij mee en mijn slaapkwaliteit is zeker vooruit gegaan. Ik vind het ook heerlijk om er onder te liggen als ik heel erg prikkelbaar ben

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:28

Goof schreef:
Ik heb net een topic geopend over verzwaringsdekens en werd gewezen op dit topic.

Dit vroeg ik in mijn topic:
Al enige tijd twijfel ik over de aanschaf van een verzwaringsdeken. Het lijkt me heerlijk, ik lig sowieso het liefst altijd onder een dik, zwaar dekbed en ik baal in de zomer altijd dat ik dan onder 1 dun lakentje lig.
Daarnaast schijnt het te zorgen voor een diepere, rustiger slaap en schijnt het zelfs goed te zijn tegen pijn (ik heb fibromyalgie, dus bekend met pijn, ook als ik in bed lig).

Het aanbod is echter groot en de prijzen verschillen best wel, dus ik wil wel zeker van mijn zaak zijn voordat ik zomaar iets aanschaf.

Iemand ervaring met een verzwaringsdeken? Welke heb je en hoe bevalt het?

Houden jullie de 10% van je eigen lichaamsgewicht aan voor een deken?


Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag :D je kunt het beste het topic een beetje doorlezen, daarin worden je vragen vaak beantwoord.

Ik heb zelf een verzwaringsdeken van 10kg, wat meer is dan 10%. Voor mij had hij zelfs wat zwaarder gemogen maar dat is persoonlijk. Die van mij komt van Gravity Blankets en behoort tot de prijzigere versies, maar ik ben er ontzettend blij mee. Kwaliteit is top :)

Ik slaap er zelf niet elke nacht mee omdat ik hem los op mijn dekens heb liggen en soms is dat te warm. Sommigen hier hebben er dekbedhoezen voor (gemaakt). De meeste maten zijn afwijkend van reguliere dekbedhoezen. Bij mij is de hoes er af te halen en te wassen maar het weer in de hoes doen is nogal een uitdaging met dat gewicht en ook omdat ik 'm moet vastknopen in de hoes. Vandaar dat ik hem los op mijn deken heb liggen en er niet direct onder slaap zodat ik hem minder vaak hoef te wassen.

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:50

Ik heb ook fibromyalgie, ik heb de deken van 7 kilo. Die is ook op slechte dagen namelijk nog goed te hanteren en geeft voldoende comfort. Ik vind het nog steeds héérlijk om er onder te slapen.

Volgende week denk ik mijn winterdekbed + verzwaringsdeken, dan kom ik helemaal nooit meer mijn bed uit :))

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:00

Ik heb 7 kilo, volgens mij via dekbed discounter.

Een collega had al ruim een jaar een slaap stoornis waarbij ze bijna niet sliep en als ze sliep een veel te lange rem slaap had ipv meerdere cycli.
Zij heeft de deken enkele weken geleend en merkte verbetering dus heeft er zelf een gekocht


Daarna ging ie naar een collega met slaapwandel problemen (had de kip al uit de vriezer gehaald snachts dus werd gevaarlijk). Ook zij had zo'n goede ervaring dat ze er zelf eentje heeft gekocht

Ik gebruik m overigens alleen op de bank. Op bed vind ik m op een gegeven moment toch te zwaar en krijg kramp in mn heupen.

Goof

Berichten: 28851
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:56

Dank voor jullie reacties!
Ik vind het lastig om zo'n ding op de gok te kopen, mocht het niet bevallen vind ik het best een duur geintje.

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:11

Als je bij vakantie veiling mee biedt, heb je de optie direct kopen. Inclusief verzenden ben je dan een kleine € 50,- kwijt.
Dan is de veiling prijs rond de € 38,-

Ik heb er drie besteld via VakantieVeilingen.
Twee via veiling en de laatste direct kopen gedaan.
De eerste via de veiling was de duurste € 44,- excl verzenden.
De andere € 32,- en € 38,- excl verzenden.

Goof

Berichten: 28851
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:16

Ik ken heel vakantieveilingen niet, maar ik heb er zojuist 1 gezien op bol voor 50 euro.
Deken van katoen, 7 kg en 1.50x2.00.

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:24

Die heb ik denk ik via VakantieVeilingen.
Zelfde afmeting en gewicht. Een donker antraciet deken.

Ik kende VakantieVeilingen verder ook niet, las de tip in dit topic.

Ik heb de mijne in een dekbedovertrek gestopt en nu het wat kouder is heb ik nog een ouderwetse wafeltjesdeken (zo’n ruwe ziekenhuisdeken) ook in een dekbedovertrek gestopt, erboven op liggen.
Als het weer warmer is, gaat die uit de hoes of er helemaal af.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:43

Goof schreef:
Dank voor jullie reacties!
Ik vind het lastig om zo'n ding op de gok te kopen, mocht het niet bevallen vind ik het best een duur geintje.


Eens hoor daarom had ik de mijne 2x uitgeleend omdat het toch een beetje een gok is of je het wat vind

Nayan

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:00

Ik lees dit topic al vanaf het begin af aan mee en zit al veel langer te dubben of ik ook eentje aanschaf, maar ik vind het inderdaad ook wel echt een gok. En ik zie er eerlijk gezegd ook wel tegen het bed verschonen op met zo'n zwaar ding, lijkt me niet praktisch. Of valt dat wel mee?

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:07

Het vreemde is, als deken als deken dus uitgevouwen optilt, is ie hartstikke zwaar.
Vouw je hem op, dan is die 7 kg plots veel lichter.

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:20

Mijne ligt los op mijn gewone dekbed, heb hem er zo op en af. Die is 6kg

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:32

Mijn ervaring is niet positief terwijl ik verwacht had dat dit echt iets voor mij zou zijn... Ik rol mij graag een beetje in de deken en dat wil dus niet zo, verder vond ik de deken erg warm in de zomer en omdraaien lastig en zelfs onprettig. Het algehele gevoel benauwde mij. Ik heb mijn deken verkocht en diegene is er gelukkig erg blij mee!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:00

Ik heb er sinds een paar maanden eentje, ook via VakantieVeilingen 'gewonnen'. Dus 7kg. Is minder dan 10%.
Slaap zoveel beter nu. Dieper vooral.
Zou er graag eentje lits-jumeaux willen hebben, heeft iemand die toevallig?

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:15

Goof schreef:
Dank voor jullie reacties!
Ik vind het lastig om zo'n ding op de gok te kopen, mocht het niet bevallen vind ik het best een duur geintje.

Waar ik m dus heb laten maken, mocht ik ook gewoon een bepaalde tijd uitproberen. Ik weet niet meer precies hoe lang, maar ik had m gewoon terug kunnen sturen.

Overigens vind ik het best meevallen om er een overtrek om te doen: de eerste keer heb ik mijn vader even om hulp gevraagd, maar nu doe ik het altijd zelf. Het voordeel is dat door het gewicht de deken goed naar de punten zakt van de overtrek.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:25

Ik heb mijne voor €25 van VakantieVeilingen. Inclusief verzending en administratie kwam ik uit op €36,45 :D
Ik gebruik mijne op het moment overigens niet. Denk dat ik hem vannacht weer eens op doe..

Storm

Berichten: 20856
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:10

Zo'n verzwaringsdeken lijkt mij ook wel wat. Ik slaap veel vaster als ik een extra sprei over mn dekbed heb liggen.

Maar ik vraag me wel een paar dingen af. Ik ben een buikslaper met altijd 1 opgetrokken been, al is mijn onderrug daar niet zo blij mee. Heb een beetje een holle rug en stevige voorgevel en dat is nou niet echt ideaal met buik slapen :') . Soms krijg ik dan last van mn onderrug en wordt ik daar 's nachts wakker van.

Ik zou best graag zo'n deken willen proberen maar ben dus een beetje bang dat ik door het gewicht nog holler wordt gedwongen en dus meer last krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Op de bank heb ik ter ondersteuning ook altijd een kussentje in mn onderrug en op het werk moet ik in de stoelen ook altijd de lendensteun een stukje uitdraaien.

En hoe doen jullie dat met de wederhelft? Wij liggen altijd heel veel bij elkaar (tenzij mn lijf pijn doet en ik veel lig te draaien) maar ligt zo'n deken dan niet in de weg?

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:17

Ik ben ook een buikslaper, zonder voorgevel :')
Een goed stevig matras en een traagschuim kussen half onder mijn buik werkt voor mij heel goed tegen een holle/zere onderrug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:30

Independence schreef:
Ik ben ook een buikslaper, zonder voorgevel :')
Een goed stevig matras en een traagschuim kussen half onder mijn buik werkt voor mij heel goed tegen een holle/zere onderrug

Kussen onder mn buik heb ik ook geprobeerd maar dan kon ik mn been niet lekker optrekken. Gedurende de nacht draai ik ook regelmatig op mn zij en dan ligt dat kussen weer in de weg.

Stevig matras hebben we en daarop een iets zachtere topper :j

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:50

Buikslaper met voorgevel.
Stevige matras. Wil prima.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:51

Ervaring van een meelezer:

ik slaap ook veel op mijn buik en heb ook een ruime voorkant. Geen opgetrokken been. Bij mij in elk geval geen extra holle rug door de deken.

Maar samen met je partner slapen... Mijn vriend vind de zware deken dus helemaal niks! Hij voelt zich er 'klem' en 'ingesperd' onder :=
We liggen wel soms samen in bed (dan onder zijn deken) maar voor we echt gaan slapen gaan we toch weer naar onze eigen kant. Dus in elkaars armen slapen bijvoorbeeld lukt ons niet.

Wel ben ik blij met mijn zwaardere deken, het is echt mijn holletje. Soms als ik ergens anders slaap pak ik ook meerdere fleecedekens/wollen dekens/wat ik maar kan vinden om bovenop te leggen zodat het wat zwaarder wordt. Ik voel me er veiliger onder. :j

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:13

Gloa schreef:
Zo'n verzwaringsdeken lijkt mij ook wel wat. Ik slaap veel vaster als ik een extra sprei over mn dekbed heb liggen.

Maar ik vraag me wel een paar dingen af. Ik ben een buikslaper met altijd 1 opgetrokken been, al is mijn onderrug daar niet zo blij mee. Heb een beetje een holle rug en stevige voorgevel en dat is nou niet echt ideaal met buik slapen :') . Soms krijg ik dan last van mn onderrug en wordt ik daar 's nachts wakker van.

Ik zou best graag zo'n deken willen proberen maar ben dus een beetje bang dat ik door het gewicht nog holler wordt gedwongen en dus meer last krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Op de bank heb ik ter ondersteuning ook altijd een kussentje in mn onderrug en op het werk moet ik in de stoelen ook altijd de lendensteun een stukje uitdraaien.

En hoe doen jullie dat met de wederhelft? Wij liggen altijd heel veel bij elkaar (tenzij mn lijf pijn doet en ik veel lig te draaien) maar ligt zo'n deken dan niet in de weg?


Ik heb de zware deken op een dik winterdekbed, waardoor ik hem niet direct op mijn lijf voel drukken maar wel minder makkelijk kan draaien.

Partner vind de deken inderdaad minder leuk, want die kruipt er niet makkelijk onder.