Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 23 [ 553 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op straat gezet

 
Profiel   

Hallo... Ik zit met een gigantisch probleem...
Mijn vriend en ik zijn dupe van een huisjes melker...
Hij heeft ons belazerd voor 4000,- en heeft ons op straat gezet sinds gister...
We staan nu letterlijk op straat..
We weten niet waar we heen moeten omdat we 2 katten hebben. (Onze spullen hebben we in een wagen..)
Allerlei crisis opvangs gebeld maar er is nergens geen plek..
We komen nu ook niet snel in aanmerking voor een nieuw huis...
We weten niet echt wat we moeten doen.. We hebben 0 contacten.. mijn familie is niet inbeeld..

Ik zit er echt even doorheen, en weer midden in mijn depressie en heb het koud.. ik wil gewoon even mijn hart luchten. Ik weet gewoon niet wat we moeten doen.. alles is gebeld juridisch loket, rijksoverheid, en politie..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:39 



 
Profiel   

Vakantiepark?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:40 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Vakantiepark?

Geld moet er wezen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:41 



 
Profiel   

Een huurbaas mag je niet zomaar op straat zetten.
Dat kan alleen na een vonnis van de rechtbank, zolang hij dat niet heeft, gewoon blijven zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:41 



 
Profiel   

FennyPower schreef
Lynn_Nikita schreef
Vakantiepark?

Geld moet er wezen...


Huur zou je toch ook moeten betalen bij een ander huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:41 



 
Profiel   

Ik weet dat RCN de Potten in Offingawier (Sneek) huisjes leeg heeft. Huisdieren zijn welkom. Is dat een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:42 



 
Profiel   

AirBnB?
Vrienden?
Een slechte optie, maar is er niet ergens een krakerspand o.i.d. waar je terecht kunt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:43 



 
Profiel   

Rode kruis, Leger des Heils?
Woonorganisaties, antikraak organisaties?

https://www.interveste.nl/anti-kraak_groningen.html

Ik weet er verder helaas niet veel van.
Hopelijk vinden jullie snel weer een dak boven jullie hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:45 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Vakantiepark?

ik weet niet hoe het bij jou in de buurt zit, maar hier zijn alle parken, campings en dergelijke gesloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:46 



 
Profiel   

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... TKZRXTZzaW

Als je anti kraak in typt dan vind je veel van deze links, wie weet zit daar iets bij? Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:46 



 
Profiel   

Sabbientje schreef
Lynn_Nikita schreef
Vakantiepark?

ik weet niet hoe het bij jou in de buurt zit, maar hier zijn alle parken, campings en dergelijke gesloten.

Zijn de parken compleet gesloten of alleen de voorzieningen? Zoals een restaurantje of winkeltje wat erbij hoort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:48 



 
Profiel   

Bij diegene die ik aangaf kun je wel huisjes huren maar niet op de camping als je althans wilt douchen of naar de wc wilt. Die hokjes zijn dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:49 



 
Profiel   

Katten tijdelijk naar een pension?

Het zal nu met Corona nog moeilijker zijn om opvang te vinden.
Waarom is er geen geld? Normaal gesproken had je toch ook de huur moeten betalen?
Heb je al bij de gemeente aangeklopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:51 



 
Profiel   

Je zou het Kopland eens kunnen bellen aangezien je in Groningen woont? Zij hebben o.a. opvanglocaties waar je tijdelijk terecht kunt en bieden hulp bij het zoeken anar een oplossing.
https://www.hetkopland.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:53 



 
Profiel   

Voor vragen over geld kan het best een pb gestuurd worden. Ik spreek het hier liever niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:54 



 
Profiel   

de verhuurder mag jou niet zomaar op straat zetten. zeker niet in deze periode van corona. politie bellen of juridisch loket? eventueel gemeente?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:56 



 
Profiel   

Al contact gehad met de gemeente?

Ik weet niet hoe jullie er financieel bij zitten en wat het verhaal precies is met je verhuurder (legale huur? alle betalingen gedaan?).

Er zijn nog genoeg vakantieparken open in de regio's die niet aan zee liggen. Daar kan je stacaravans huren, die zijn relatief het goedkoopste. Een oproep op fb zetten om je katten tijdelijk op te vangen? Opvangcentra's liggen momenteel heel lastig, ook die worden enorm overvraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:56 



 
Profiel   

Je mag niet zomaar op straat gezet worden. Sowieso zou ik de politie inlichten, en misschien verschillende opvangcentra bellen voor het geval dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:02 



 
Profiel   

Waar verblijven jullie op dit moment? Als de katten opgevangen zijn, kunnen jullie dan wel zelf ergens terecht? Mocht dat het geval zijn, dan wil ik wel met mijn partner overleggen of wij jullie katten een tijdje kunnen opvangen zodat jullie je daar geen zorgen om hoeven te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:03 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoe hij jullie eruit gekregen heeft?

Toen wij emigreerden heb ik mijn huis een aantal jaar verhuurd. Helaas ook huurders die niet altijd netjes betaalden. En zelfs die kon ik als verhuurder niet de deur wijzen..

Misschien de politie bellen want hij mag jullie simpelweg niet op straat zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:06 



 
Profiel   

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
En eerst de politie bellen inderdaad, laat die maar even gaan praten met je verhuurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:07 



 
Profiel   

Flew schreef
Waar verblijven jullie op dit moment? Als de katten opgevangen zijn, kunnen jullie dan wel zelf ergens terecht? Mocht dat het geval zijn, dan wil ik wel met mijn partner overleggen of wij jullie katten een tijdje kunnen opvangen zodat jullie je daar geen zorgen om hoeven te maken.


Lief van jou

wendely schreef
Ik vraag me af hoe hij jullie eruit gekregen heeft?

Toen wij emigreerden heb ik mijn huis een aantal jaar verhuurd. Helaas ook huurders die niet altijd netjes betaalden. En zelfs die kon ik als verhuurder niet de deur wijzen..

Misschien de politie bellen want hij mag jullie simpelweg niet op straat zetten.


Dat vraag ik me ook af. Beetje onvolledig verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:07 



 
Profiel   

Peerke_ schreef
Een huurbaas mag je niet zomaar op straat zetten.
Dat kan alleen na een vonnis van de rechtbank, zolang hij dat niet heeft, gewoon blijven zitten.

Lijkt mij ook dat dat zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:12 



 
Profiel   

Dat klopt, maar huisjesmelkers zijn vaak geen redelijke personen en soms kom je dan ook in een situatie dat je voor je veiligheid misschien maar beter niet in discussie kunt gaan met zo'n persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:16 



 
Profiel   

Gezien er geen geld is zoals je zegt wordt het lastig.

Ik zou langs het gemeentehuis gaan (weet niet of dat nu kan ivm corona) en of langs een daklozen opvang. Zij kunnen je misschien verder helpen.

En mensen zeggen dat ze je er niet zomaar uit mogen zetten, maar als er een flinke huur achterstand is, dan kan ik hem wel begrijpen. De reden staat niet in de openingspost dus het blijft gissen aan welke kant het mes snijdt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 23 [ 553 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen