Ervaringen refurbished producten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 17:39

Rustig ben ik aan het rondkijken voor een andere laptop of pc. Omdat ik ook graag video's naast foto's wil gaan bewerken en mijn vriend graag zou willen gamen ben ik aan het kijken voor een wat zwaarder model.

Nu kwam ik ook refurbished modellen tegen. Het idee van hergebruiken spreekt me zeker aan en de prijs scheelt natuurlijk ook, maar loop je dan niet het risico dat je op een gegeven moment bepaalde programma's niet meer kan draaien?

Hoe zijn jullie ervaringen met refurbished producten?

Knikmops57
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-05-19

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:49

Ik heb enige tijd geleden een IPad Air gekocht via een bedrijf dat alle Apple producten refurbished aanbiedt, onder volledige garantie. Mijn man had via datzelfde bedrijf 2 jaar geleden een I Mac gekocht, tot volle tevredenheid. Mijn ipad is zo goed als nieuw en helemaal ge updated. Tot nu toe ben ik heel tevreden, en het scheelt best in aanschaf.

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:53

Ik heb eens een refurbished iphone gekocht, geen moment spijt van gehad.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:57

Ik heb een refurbished iPhone 7 en ben er enorm blij mee! Zaten hele lichte gebruikssporen op toen ik hem kreeg (niet op het scherm, enkel zijkant en achterkant). Heb hem nu al 1,5 jaar en alles werkt nog naar behoren.

Bij apple loop je het meeste risico dat je op een gegeven moment geen updates meer kan doen of dat het niet meer ondersteund wordt, maar ik heb nog tot deze winter met een macbook uit 2008 gedaan... ik kon alleen niet meer inloggen op websites waar mijn digid nodig was en via chrome kon ik niet meer naar netflix (op safari wel). En verder kreeg ik geen automatische updates meer van bepaalde websites (zoals facebook, maar dan heb je gewoon een verouderde versie). Photoshop heeft het er altijd op gedaan!

Maar volgens mij gaan de updates van apple nog tot producten uit 2012, dit zal vast wel veranderen, maar zolang je een model uit 2014 hebt of later zal het wel meevallen denk ik.

En met windows heb je dat probleem sowieso niet echt volgens mij!

Daihyo

Berichten: 88096
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:59

Ik heb een refurbished Lenovo laptop via Bol.com gekocht. Fijn ding en geen spijt van! Is een vorig model en nauwelijks gebruikt. Maar wel leuk geprijsd. Goede ervaring dus :j

Prima2Donna

Berichten: 857
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:21

Mijn iPhone 8 komt van Refurbished. Het was een grade B met enkele gebruikssporen, maar deze zijn echt bijna niet zichtbaar. Ik ben er super blij mee en zou zo weer daar bestellen! Alles werkt naar behoren.

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:43

Ik heb eem refurbished macbook.
Helemaal prima, je merkt niet eens dat het een gebruikte is

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 18:48

Dat is goed om te lezen!

Ik zie nu pas dat hij op fprumzakem staat. Ik heb al getemd

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:53

Ik heb ooit een refurbished acer laptop gehad en na 3 maanden liep het ding vast en sindsdien is hij zó sloom dat er niks meer mee te doennviel. En geen garantie werking, want in principe deed ie alles wel nog. Misschien had ik pech hoor, maar ik koop mijn spullen liever tweedehands dan refurbished. En laptops eigenlijk liever sowieso nieuw als het kan. Ik vind het maar een gok, je weet niet wat voor nieuwe onderdelen ze toevoegen en dan heb ik liever een iets gebruikt artikel met de originele onderdelen.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:53

Hier een refurbished Macbook Pro. Heerlijk ding! Ik heb em nu enkele jaren, en hij werkt nog steeds net zo snel als toen ik hem kocht.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:08

Hier ook een refurbished Macbook Air, geen spijt van.
Werkt naar behoren, is nog steeds super snel, draait nog alle programma's. Wel gekocht bij via via kennis. Bij hem weet je gewoon dat er degelijke vervangmaterialen in zitten en dat hij ook niet moeilijk gaat doen als er iets scheelt met de laptop wat gemaakt moet worden.

Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:40

Ik heb een refurbished HP laptop. Super goed, totaal geen spijt :)

Myka

Berichten: 712
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Ervaringen refurbished producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:58

Ik heb een refurbished iphone 8+ (hiervoor refurbished SE) en een refurbished e-reader. Met allemaal nooit geen problemen gehad, zag vaak zelfs geen gebruikerssporen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:03

Ik verplaats dit topic van Forumzaken naar Huis, tuin en techniek. Daar past het beter. :)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:29

Ik heb een refurbished MacBook gehad. 3 jaar veel olezier van gehad ;j