[VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:57

Oh jee! Ik moet echt aan de bak. Moest enorm graven haha. Ik denk dat deze post in het teken komt te staan van natheid en tijdsdruk :Y)

We waren veel aan het maaien en konden een steeds groter machientje gebruiken. Tot we uiteindelijk met onze ‘eigen’ Aebi erop konden. Mijlpaal haha.

Afbeelding
Afbeelding

Dat we moesten draineren was vooraf al duidelijk. Maar als we nu terugkijken: wat een spijt! Hadden we nooit (op dat moment) moeten doen.

We kwamen onder tijdsdruk te staan. Want, er zou een nieuw paard gekocht worden als gezelschap voor Flo en als leerpaard voor (stief)dochter. Maar wanneer ga je zoeken? Ze moesten namelijk wel gelijktijdig naar huis. En wanneer dat precies was, was ook onduidelijk. Best een logistieke uitdaging, want vind maar eens een paard en zie het dan maar eens thuis te krijgen (zonder overbrugging op een andere stal).

Lang verhaal kort: ons verhaal op Facebook gezet. In no time liepen we onze ideale match tegen het lijf: een kruising Haflinger x Westfaler van 1.60. Beetje l*llige foto maar wel de eerste.
Afbeelding

Hij stond niet te koop, maar is ons gegund. We maakten de afspraak dat hij half november naar ons toe zou komen. Onze stok achter de deur :-)

Ondertussen werd het nat en natter. En wij moesten nog draineren en een (ondergrondse) waterafvoer aanleggen. Op de achtergrond zie je de bult onder het onkruid groeien (we waren echt veel later met alles dan gepland).


Afbeelding


Het idee was goed (en werkt weten we inmiddels). Alle land op afschot naar de vijver. Putten aansluiten op een ondergronds buizenstelsel dat ook naar de vijver voert. Bij een bepaald niveau van het water, wordt alles automatisch afgevoerd naar de waterschapssloot.

Alleen dure les: graven in een natte periode: nooit doen! Ik wist het al, maar dacht dat het zou meevallen. Het antwoord is: het valt niet mee. We kregen op bepaalde stukken zelfs drijfzand.

Dat hebben we gedaan:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je al dat we regen kregen. Als het de tijd had om te drogen, was er minder aan de hand geweest. Alleen die tijd hadden we niet.

Afbeelding


Drainagezand lag ook op een super strategische plek haha
Afbeelding


Afbeelding

Tussendoor hebben we nog 70 liter appelsap laten persen van onze eigen bomen (zo leuk!)

En krijgen we regelmatig dit soort foto’s van onze buren die zo blij zijn dat er weer paarden komen (zijn inmiddels haha).
Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:21

Vreselijk hard werken zo te zien maar wel met een prachtig resultaat zeg! En wat een leuke nieuwe aanwinst voor (stief)dochter!

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:12

Het is echt geweldig geworden, ik heb het live mogen bewonderen.
Echt een droom plekje voor zowel mens als dier

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:42

Ik kom je topic nu pas tegen maar ga zeker volgen. Wat een positieve veranderingen heb je al

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:01

Wauw, jullie pakken het wel ook echt meteen goed aan!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 20:16

Dank allemaal, leuk om te horen!

eva1969 schreef:
Vreselijk hard werken zo te zien maar wel met een prachtig resultaat zeg! En wat een leuke nieuwe aanwinst voor (stief)dochter!


Ohhhh en wat heb jij een leuke Avatar! Ik ben opgegroeid met Boxers <3

Martje80 schreef:
Het is echt geweldig geworden, ik heb het live mogen bewonderen.
Echt een droom plekje voor zowel mens als dier

En dat in de slechte en natte periode ;-). Ik hield m’n hart wel even vast hoor. Je weet: overal ellende, maar toch... kijk zo uit naar het groene seizoen!



Lys_PPA schreef:
Wauw, jullie pakken het wel ook echt meteen goed aan!


veranadautje schreef:
Ik kom je topic nu pas tegen maar ga zeker volgen. Wat een positieve veranderingen heb je al


Dankjulliewel. We hadden ook weinig keuze, maar ben heel blij met hoe het is geworden (nog steeds niet af btw haha).

HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:32

Wat hebben jullie toch een prachtige PP van gemaakt. Daar kunnen er veel nog wat van leren want het is overduidelijk dat het meer is dan alleen wat paaltjes prikken en draad spannen. Chapeau _/-\o_

En wat een leuk paard heb je gevonden <3

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:29

Blijf vooral posten. Ik kijk er graag naar en haal er weer inspiratie uit (voor de toekomst)

Leuk paard!

En vervelend als de deskundigen gelijk krijgen :(:) Ik ben ook zo'n hoopvol type.....

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:27

Gaaf zeg ik volg ook

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:38

Ik moest lachen om die berg zand op het pad :D

Maar wat een mooie plek! Als ik een paard had, dan gunde ik het precies zo'n plekje.

Kunnen veel andere pp's inderdaad heel wat van leren, netjes hoor.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:47

Wat ziet het er al gaaf uit zeg!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:55

Wauw dat ziet er goed uit!

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:43

Heb je weer een update TS?

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 15:02

Moet ik idd weer even voor gaan zitten. Doe m’n best :-)

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:20

Prachtig!!! leuk om te volgen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 15:19

Update :Y)

Nog meer tijdsdruk vanwege de harde deadline op 14 November.

We haalden koeienmatten uit Wierden. Zooooo gehaast en zooooo niet nagedacht. We dachten we schuiven ze wel ff in de bus. In plaats van een kar mee te nemen. Spijt!
1. Het waren er veel.
2. Ze waren loeizwaar.
3. Ze waren niet schoon.

Lesson learned. De bus was viehiehiehiesssssa
~~}> Afbeelding

Ik leerde dat het handig is om te noteren waar wat (ondergronds) zit:

Afbeelding


We zetten de keerwanden voor de mestplaats op hun plek. Tweedehandsjes en oude perrondelen, maar prima functioneel.
Afbeelding

We moesten lange dagen maken, maar dat leverde mooie plaatjes op. Weet niet meer precies wat we aan het doen waren haha. Denk de vijver klaarmaken/afvlakken.

Afbeelding
Afbeelding

Zelf staldeuren maken was het plan, maar dat wordt een toekomstplan. We gingen noodgedwongen voor een quick fix:

Afbeelding

Kon ik mooi schoonspuiten samen met de koeienmestmatten :D
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen ook de bestrating aangelegd

Afbeelding

En dat was tijd ook, want het bleek de ultieme kattenbak %)
Afbeelding

En toen moesten we met een noodgang palen gaan zetten. Dik 350. Eerst in de avond alles op de goede plek gelegd en toen toch maar we palenrammer opgehaald.
Leuk al die ronde vormen, maar dat vereiste wat extra palen om ook ronde bochten te krijgen. Dit was me een klus… echt mikado 4.0 hahaha.
We hebben hulp gehad en ohhh wat is het fijn als je vrienden voor je klaar staan op dat moment!

Afbeelding
Afbeelding

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:54

Zo leuk om te volgen dit. Ik lees met een glimlach op mijn gezicht :)

Jullie zijn goed bezig, het ziet er prima uit.

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:00

Leuke update en inderdaad mooi plaatje die vierde!!

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:41

Nu dit topic gevonden en oh wat maken jullie het ongelooflijk mooi. Ik blijf zeker volgen en hoop er her en der wat tips uit te halen. Nadeel is dat bij mij bijna alles met de hand moet omdat groot verkeer hier niet kan komen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:29

Poeh wat een enorme klus toch! Echt heel gaaf om te volgen maar ik zou niet graag in jullie schoenen staan denk ik :))

Zag ik jullie plekje nou laatst voorbij komen op FB voor een pensioenklant gezocht? Ik meende de stallen te herkennen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 09:00

Thanx allemaal. Leuk dat jullie nog meelezen :-)

dblijham schreef:
Nu dit topic gevonden en oh wat maken jullie het ongelooflijk mooi. Ik blijf zeker volgen en hoop er her en der wat tips uit te halen. Nadeel is dat bij mij bijna alles met de hand moet omdat groot verkeer hier niet kan komen.


Ohhhh ik benijd jou niet… wij konden dit ook alleen maar kopen, omdat we een extra perceel in de vorm van een toegangspad hebben. Anders hadden we dit nooit kunnen doen!

Berdien schreef:
Poeh wat een enorme klus toch! Echt heel gaaf om te volgen maar ik zou niet graag in jullie schoenen staan denk ik :))

Zag ik jullie plekje nou laatst voorbij komen op FB voor een pensioenklant gezocht? Ik meende de stallen te herkennen.


Hahaha we waren heel heel erg toe aan de Lente. Want op een gegeven moment was het wel lastig om te geloven dat alles ook nog leuk zou worden (en droog :D ).

Ja klopt dat was ik :-). Zijn langzaam op zoek naar een pensionklant die ook een paar dagen meewerkt. Merk dat ik het lastig vind met meer dan fulltime werken om ook nog paard te rijden, het huishouden te doen en m’n relatie goed te houden :+
Het is best veel en hoop op die manier een beetje een win-win te creëren.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:39

Olympia96 schreef:
Thanx allemaal. Leuk dat jullie nog meelezen :-)

dblijham schreef:
Nu dit topic gevonden en oh wat maken jullie het ongelooflijk mooi. Ik blijf zeker volgen en hoop er her en der wat tips uit te halen. Nadeel is dat bij mij bijna alles met de hand moet omdat groot verkeer hier niet kan komen.


Ohhhh ik benijd jou niet… wij konden dit ook alleen maar kopen, omdat we een extra perceel in de vorm van een toegangspad hebben. Anders hadden we dit nooit kunnen doen!

Berdien schreef:
Poeh wat een enorme klus toch! Echt heel gaaf om te volgen maar ik zou niet graag in jullie schoenen staan denk ik :))

Zag ik jullie plekje nou laatst voorbij komen op FB voor een pensioenklant gezocht? Ik meende de stallen te herkennen.


Hahaha we waren heel heel erg toe aan de Lente. Want op een gegeven moment was het wel lastig om te geloven dat alles ook nog leuk zou worden (en droog :D ).

Ja klopt dat was ik :-). Zijn langzaam op zoek naar een pensionklant die ook een paar dagen meewerkt. Merk dat ik het lastig vind met meer dan fulltime werken om ook nog paard te rijden, het huishouden te doen en m’n relatie goed te houden :+
Het is best veel en hoop op die manier een beetje een win-win te creëren.



Ik denk dat er wel wat mensen staan te springen voor zoon mooie plek voor niet een absurd stal bedrag en wat dagen helpen

lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:32

Ik was al heel opzoek naar dit topic.
Blijf vooral updates plaatsen!
Het is nu al prachtig <3

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:34

Vooral blijven updaten, heel fijn om alles te zien groeien (en om anderen aan t werk te zien :') ). :D

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 21:20

lianne__ schreef:
Ik was al heel opzoek naar dit topic.
Blijf vooral updates plaatsen!
Het is nu al prachtig <3


Hahaha oh na hoezo?
Ik zal m’n best doen :-)

Ir111 schreef:
Vooral blijven updaten, heel fijn om alles te zien groeien (en om anderen aan t werk te zien :') ). :D

Whahahaha vooral dat laatste.