Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

 
Profiel   

Oh wat gaat het gaaf worden zeg! wauw!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 21:41 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Oh wat gaat het gaaf worden zeg! wauw!


Thanx!
Ik dacht ik ga gelijk maar even door met de laatste loodjes.

Nog 1 week voor de paarden komen. Het weekend ervoor: palen rammen :')

[ img ]

Ik was van het uitzetten van de afstanden. 4 meter op een recht stuk, 2 meter in de bochten.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

In 1 dag hebben we bijna alles erin gejast. De dag erna moesten de dikke hoekpalen nog.

Als je zelf de foto’s maakt, dan sta je er nooit op (en is het alsof je niet zoveel uitvoert haha. Hier het tegendeel bewezen door buuv. :+ :D )

[ img ]

Hier zie je dat de stal een week voor de komst van de paarden nog te veel open is op plekken waar het niet handig is…
Zucht.
Ze zouden vrijdag de 13e komen. De paarden de 14e. Een nachtmerrie voor een control freak als ik.

[ img ]

Mestplaats klaar:

[ img ]

Vrijdag de 13e:

[ img ]

Hoezee!

Stalletjes klaar gemaakt;

[ img ]

[ img ]

En nog tot heel laat door, want onze foute grondwerk planning zorgde ervoor dat de toplaag te nat was (met alle regen erbij). Dus werd dat op een bult gegooid om te drogen in de bak:


[ img ]

Vrijdag de 13e was ik vrij om alle potjes op de palen te zetten en het draad er doorheen te trekken. Dacht paar uurtjes werk. Nou dat klopte en alles wat het extra kostte :Y)


[ img ]

En zaterdagochtend was het om 6 uur weer aantreden om alle draad goed te bevestigen, handvatten te plaatsen, stroomklok aan te sluiten.
En oh ja, de laatste ronde met de kraan om de paden glad te trekken.

[ img ]

[ img ]

Zoals jullie snappen: ik ging rond de middag heeeeeeel relaxt op pad om mijn merrie van de pensionstal naar huis te rijden onder het zadel.
8-)
We hadden precies getimed met het aflevermoment van onze nieuwe aanwinst. Dat leek handig, omdat ze dan beide in een nieuwe omgeving zouden komen.

En dat was dikke mik binnen een halfuurtje. Ze vonden het te gek!



https://vimeo.com/480170700

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:24 



 
Profiel   

Wat heerlijk, de paarden er!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:42 



 
Profiel   

Haha, geweldig !!
Die geven zichzelf ook prima beweging zo :D

Mooie PP hoor en die heuvel erin is top! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:43 



 
Profiel   

Haha ja Selina, alleen op dat moment te veel stress om te genieten. Vind het ook heel spannend allemaal.

Mirranda schreef
Haha, geweldig !!
Die geven zichzelf ook prima beweging zo :D

Mooie PP hoor en die heuvel erin is top! :)


Thanx! Die heuvel is nog steeds een grote hit. We zijn nu bezig een schuilstal tegen de heuvel aan te maken.

En totaal off topic: onze Sporty heet officieel ook Aragon. Was die naam nog nooit eerder tegengekomen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:45 



 
Profiel   

Je hebt natuurlijk wel heel veel in heel korte tijd moeten doen.
Geef het een paar weken, dat genieten komt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:57 



 
Profiel   

heel mooie geworden olympia. Ik hoop dat je nu met terug werkende kracht kunt genieten van deze video.

Hoeveel m2 was jouw PP ook alweer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:58 



 
Profiel   

Dat filmpje blijft leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:04 



 
Profiel   

Selina schreef
Je hebt natuurlijk wel heel veel in heel korte tijd moeten doen.
Geef het een paar weken, dat genieten komt wel.


Klopt hoor. En toch heeft het nog best even geduurd voor ik mentaal de verantwoordelijkheid kon handelen. Klinkt stom, want toen ik 14 was had ik ook de paarden aan huis. Alleen nu weet ik meer en denk ik meer na en ben ik me bewust van van alles.
Inmiddels zijn we 7 maanden verder en voelt het weer ‘normaler’.


pol013 schreef
heel mooie geworden olympia. Ik hoop dat je nu met terug werkende kracht kunt genieten van deze video.

Hoeveel m2 was jouw PP ook alweer?


Poeh… we zitten op ong 9000m2 maar daar gaat de bebouwing en grindpad nog vanaf.

En jaaaa we genieten volop van hun dolle momentjes maar ook als ze als een getrouwd stel de track over gaan en lekker gluren bij de buren of staan de staren in de verte haha.


Prairy schreef
Dat filmpje blijft leuk om te zien.

Blij filmpje he? En mijn merrie met haar prut conditie die al 5km in de benen had zitten. Steeds maar weer een rondje. Heb ze op een gegeven moment maar even stop gezet haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:14 



 
Profiel   

OMG, ik krijg al stress van alleen het lezen! :D Pfff. Maar alles staat en het is prachtig! De heuvel is echt top! Ben zo benieuwd hoe straks je schuilstal er uitziet.

Olympia96 schreef
Blij filmpje he? En mijn merrie met haar prut conditie die al 5km in de benen had zitten. Steeds maar weer een rondje. Heb ze op een gegeven moment maar even stop gezet haha.

Dit herken ik! Toen onze track klaar was gingen ze ook helemaal los. Na de 4e ronde heb ik ze maar stopgezet, ik dacht dat mijn pony een hartaanval zou krijgen anders. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:42 



 
Profiel   

Ah wat leuk!! Ik ga volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:01 



 
Profiel   

Wauw echt het is schitterend en fijn dat beide paardjes zo lekker rond rennen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 23:17 



 
Profiel   

Wat een heerlijk gezicht blije paarden die lekker rond rennen.
Wat hebben jullie er een prachtige plek van gemaakt. Echt petje af.
Zag trouwens dat je uit kerk op Borger.
Dan woon je dicht bij.
Zag meerdere uit de buurt.
Altijd leuk dat het noorden goed vertegenwoordigd is

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 00:05 



 
Profiel   

Ze staan ook heel vaak te chillen haha. Maar dat ze zo blij aan het racen en bokken zijn is echt te gek.

Klopt Astrea, we kijken over de velden naar Borger. En hier in het kleine dorpje zijn er nog twee bij mijn weten. 1 daarvan vind ik ook echt heel mooi en de andere is niet mijn ding qua uitstraling (de zorg weet ik niet hoor, maar het oogt heel rommelig).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:06 



 
Profiel   

Leuke updates om weer te zien! :D En wat een werk haal je je soms op je hals hè _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:32 



 
Profiel   

Jammer, kan filmpje niet zien?

Wij zitten ook dichtbij Borger. Zijn nog lang niet klaar en hebben eerst wat uit nood en voor basis gedaan, omdat huis ook veel aan moet gebeuren. Voordeel is wel dat je nu stukje bij beetje wat erbij kan doen, mooier maken etc.

Maar de paarden hebben het naar hun zin. Wij hebben veel aangeplant en ik ben erg ongeduldig hoe dat wordt. Veel wilg, dus snel groeiers. Gaat nu gelukkig ook smel, maar mag van mij wel nog sneller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:57 



 
Profiel   

wat leuk echt top ook die heuvel!
hebben ze een voorkeurs kant of draaien ze ook wel eens tegen de klok in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:04 



 
Profiel   

xXutopiaXx schreef
Leuke updates om weer te zien! :D En wat een werk haal je je soms op je hals hè _O-


Nou dat! Ik moest dit weekend nog aan jou denken toen ik lava aan het uitrijden was. En ik dacht aan jou met je vergiet :D (ik dacht: serieus??? Een vergiet???? Hóe dan????)


superpony schreef
Jammer, kan filmpje niet zien?

Wij zitten ook dichtbij Borger. Zijn nog lang niet klaar en hebben eerst wat uit nood en voor basis gedaan, omdat huis ook veel aan moet gebeuren. Voordeel is wel dat je nu stukje bij beetje wat erbij kan doen, mooier maken etc.

Maar de paarden hebben het naar hun zin. Wij hebben veel aangeplant en ik ben erg ongeduldig hoe dat wordt. Veel wilg, dus snel groeiers. Gaat nu gelukkig ook smel, maar mag van mij wel nog sneller.


Via deze link niet?
https://vimeo.com/480170700


Nah wat leuk! Aan onze kant van Borger?
En herkenbaar hoor… je moet keuzes maken. Wij wel haha. En ons huis heeft een heel nieuw dak, voegen en schilderwerk. Maar binnen moet de hele woonkamer/keuken/vloer (100m2) nog op de kop. Met een aantal openslaande deuren en opgehoogde gevel. Keuzes keuzes.

Wilgen zijn fantastisch! Net als hazelaars (groeien ook heel snel!)
Ze verkiezen dat boven gras!

[ img ]


office schreef
wat leuk echt top ook die heuvel!
hebben ze een voorkeurs kant of draaien ze ook wel eens tegen de klok in?


Grappige vraag! Want ja, dit rondje is wel echt het keihard scheuren rondje. Voorkeurskant inderdaad. Andere kant gebeurt ook wel eens, maar beduidend minder vaak.

Gelijk nog een korte update van de eerste dagen in het paardenparadijs.
Vond het echt spannend om de volledige zorg weer alleen te dragen. Raar is dat. Vroeger was het doodgewoon en ik was heel veel jonger toen haha.

De paarden waren gelijk dikke mik. In eerste instantie zouden we de tussen muur verder dicht maken met neusluikjes er tussen. Maar dat doen we niet. Ze staan heel vaak te knuffelen en krijgen rust genoeg :-)
[ img ]

[ img ]

De volgende dag gingen ze op ontdekking:

[ img ]

En werd er -midden november- gewoon gezwommen :+
[ img ]

[ img ]

De schuilstal werd in gebruik genomen. Van de bedekking op de grond zijn we snel afgestapt. Mijn man wilde het bedekt ‘voor het oog’. Dat het er knus uit zag.
Het duurde niet lang of de knusheid kwam niet van de strokorrels, maar van balen hooi die ze niet bliefden haha. Erg frustrerend was dat.
[ img ]

Nou knus of niet, die rib uit m’n lijf hoefde ik niet te missen. Want het werd een gedoe met hooi (lusten we niet…. Vies hooi…. We gooien het op de grond en poepen erop) en een bende! En in no-time mestplaats vol en een stinkende schuilstal waar vooral geplast en gepoept werd.
Honderden euro’s over de balk in korte tijd
}:0

Het onbeperkte hooi was ook van korte duur. De Haflinger vrat tot het op was zeg maar. Niet tot hij vol zat. Ook weer wat geleerd ;-)
[ img ]

Floortje was moe van alle indrukken:

[ img ]

[ img ]

Onze buren moederden mee als wij aan het werk waren haha

[ img ]

En ons eerste bosritje was een feit! Wàt een luxe vanuit huis binnen een paar minuten in het bos staan :-)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:19 



 
Profiel   

Ik heb geen idee aan welke kant je zit. Wij zitten richting Stadskanaal.

Van het hooi herkenbaar. Hier ook veel verlies gehad van wat ze niet aten en toen op de bodem laten liggen, maar dat is doorgaans meer wc, dan ligplek. Ze staan 24/7 op de pp, maar slapen het liefst samen buiten.

Ik had een luchtweg klant, dus was voorzichtig met de hazelaar en els enzo. Zitten aan bosrand, maar hij is overleden en we gaan nog dingen omgooien.

Onze heuvel is favoriet, ook bij de varkens en honden, maar ik vind hem iets te steil en hoog. Varkens konden daar wel bij de plantjes, dus alle kruiden weg en gaan we weer anders doen. Maar komt goed.

Poel wordt ook nog aangepast. Bevalt goed, maar wil weer net even anders.

Aanplanten is heel leuk. Ik kijk de blaadjes er echt uit. Maar goed, dat we niet aan een drukke weg zitten, want ik sta echt stom te kijken soms.

Mooie stal en schuilstal gebouwd!! Dat moeten we nog wel doen. We hebben snel snel iets tijdelijks gemaakt omdat we van verder weg verhuisden en paarden gelijk mee gingen, we aan het werk moesten etc. Maar nu zijn we er wel een beetje uit waar iets komt en hoe.
Ik vind het tijdelijke afbreken alleen lastig. Zitten vogel nestjes en wil ze volgend jaar wel terug; zwaluwen en winterkoninkje. Komen nu al 2jr. Ga ook niet nu slopen, maar misschien laten we dan maar wat staan.

En we krijgen volgend jaar een veulen, dus gaan wel wat aanpassen voor tijdelijk dan. Mest ophalen was een beetje drama. Zitten niet lekker qua ophalen en duurde dan te lang en was even gedoe steeds. Nu brengen we elke week een kar weg. Ook werk, maar voor nu even makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:32 



 
Profiel   

Die buren van jou zijn wel schattig.

En dat hooi is inderdaad 8)7
Daarom hebben wij het in slowfeeders. Niet eens perse omdat ze andere te veel eten maar vooral omdat ze anders van die fijnproevers worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:52 



 
Profiel   

Jullie hebben echt een prachtig plekje zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:29 



 
Profiel   

pol013 schreef
Die buren van jou zijn wel schattig.

En dat hooi is inderdaad 8)7
Daarom hebben wij het in slowfeeders. Niet eens perse omdat ze andere te veel eten maar vooral omdat ze anders van die fijnproevers worden.


Maakt hier niks uit hoe we het aanbieden. Als ze het niet moeten, moeten ze het niet. En als ik dan denk; het ligt aan het hooi en het weg geef, eten andere paarden het prima met smaak op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:33 



 
Profiel   

Wat een prachtige plek hebben jullie er van gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:53 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
xXutopiaXx schreef
Leuke updates om weer te zien! :D En wat een werk haal je je soms op je hals hè _O-


Nou dat! Ik moest dit weekend nog aan jou denken toen ik lava aan het uitrijden was. En ik dacht aan jou met je vergiet :D (ik dacht: serieus??? Een vergiet???? Hóe dan????)


Hahaha jaa, moesten wat _O-

Leuk weer allemaal :D Zo fijn ook, dat je 't zo mooi kan verzinnen voor ze, ze maken er toch hun eigen ding (lees: pestzooi) van :') _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:16 



 
Profiel   

Ik woon in de buurt en met al die regen van de afgelopen weken vroeg ik mij af hoe het nu gaat? Is het een beetje te doen of hebben jullie veel overlast van het water?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 09:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen