Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 24 [ 597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons droomhuis op het platteland

 
Profiel   

Zayira heeft er hopelijk niks aan overgehouden?

Mag ik vragen wat je voor zand je hebt laten komen, wat je ervoor betaalt hebt en hoe diep het ongeveer ligt? Dan heb ik alvast een idee voor bij ons in het najaar :$
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 22:08 



 
Profiel   

Tjoh, wat een dubbele berichtgeving... Enerzijds zo verdrietig, anderzijds heel positief. Ik vind dat jullie het super doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 22:22 



 
Profiel   

Flynnieman schreef
Zayira heeft er hopelijk niks aan overgehouden?

Mag ik vragen wat je voor zand je hebt laten komen, wat je ervoor betaalt hebt en hoe diep het ongeveer ligt? Dan heb ik alvast een idee voor bij ons in het najaar :$


Onze bak is nog niet klaar.
Er is nu eerst 300 kub M3C zand in gekomen...dat moet nu eerst inklinken/inzakken...dan komt er nog een laag overheen maar moet me nog even orrienteren wat nu het beste is en daarna komt er nog drainage ij wat we al hebben liggen.
Mijn vriend is loonwerken en doet veel zelf...wij hebben straks de bak klaar incl houten omheining en drainage naar verwachting voor 6500/7000 euro.


Zayira heeft op wat kleine wondjes na en wat schaafplekken niks overgehouden aan haar geweldige idee met even zo geweldige uitvoering :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 23:30 



 
Profiel   

Jeetje 300 kuub is veel, ik heb mijn hele bak op 30 cm (20 X 36m) met 160 kuub ;) en zand is duuuurrrrrrrrrrr := Ik had nog een goede deal dat ik alleen hoefde te betalen voor het vervoer €85,- per rit voor +/- 12 - 15 kuub, maar als ik het zand los had moeten kopen ben je alleen al 3 tot 5 K kwijt aan zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 15:45 



 
Profiel   

Wij hebben een 20 x 40 bak en we hebben hem vlak afgegraven. Nu met 300 kub erin ligt hij precies vlak met de rest van de grond erom heen...maar de bak is nu natuurlijk enorm zwaar en moet dus nog volledig inzakken...dus ik ga er vanuit dat wij wel wat meer nodig hebben...
Ik denk als we straks nog eens 100 kub laten komen (400 kun in totaal dus) dat we dan rond de 4/4500 zitten. Drainage legt mijn vriend er zelf in en hebben we overigens heel goedkoop kunnen inkopen...de omheining (hout, gecreositeerd, doorsteek met 3 dwarsliggers) wordt incl leveren en plaatsen voor nog geen 3500 gedaan...
Dus ik ga er vanuit dat wij straks een heel mooi bakje hebben liggen voor niet bijzonder veel geld :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 16:26 



 
Profiel   

Ik was in totaal 4800 kwijt incl. drainage, doek etc, maar mijn bak is eigenlijk nog niet 'af' er moet eigenlijk nog ander zand op het is nu nog te zwaar. het is een heel project pfffffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 17:42 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
Dus ik ga er vanuit dat wij straks een heel mooi bakje hebben liggen voor niet bijzonder veel geld :o

Nou ik vind €7000,00 voor een 20x40 bak heel veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 18:10 



 
Profiel   

hey wat leuk kim! heb net het hele topic doorgelezen! wat hebben jullie er een pracht plekje van gemaakt! heel veel geluk in jullie huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 18:34 



 
Profiel   

pillow schreef
kim_1990 schreef
Dus ik ga er vanuit dat wij straks een heel mooi bakje hebben liggen voor niet bijzonder veel geld :o

Nou ik vind €7000,00 voor een 20x40 bak heel veel geld.


7000 valt heel erg mee. Wij hebben bij verschillende particulieren en bedrijven navraag gedaan naar kosten, verschillende loonbedrijven offertes laten opmaken welke allemaal gemiddeld op 10/12.000 uitkomen...dus ik ga er vanuit dat 7000 voor een 20x40 rijbaan incl drainage en omheining niet bijzonder veel is dan... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 19:15 



 
Profiel   

Poeh 7000 valt volgens mij heel erg mee. Wij hebben pas een boerderij gekocht, maar moet ook nog een goeie rijbak bij komen, maar eerst dit jaar winterpaddock regelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 19:29 



 
Profiel   

7000 is niet veel hoor voor een fijne rijbaan, echt niet := ik kreeg offertes van 12 - 20K :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 19:53 



 
Profiel   

Fijn dat ik dus niet de enoge ben die 7000 niet bijzonder veel vond hahaha.
Wij kregen diverse offertes van 10/12.000 excl omheining...dus tja...ik vond 7 incl omheining plaatsen niet verkeerd :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 23:16 



 
Profiel   

Wat een gaaf project zeg. erg mooi geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 17:44 



 
Profiel   

Zo, de camera's zijn inmiddels goed en wel werkend verklaard, zowel op stal als op de oprit.
Kan nu nog steeds dag en nacht genieten van paarden tv
[ img ]

Voor het eerst sinds ik Zayira heb (gekocht in maart 2019) heb ik haar lekker in dromenland zien liggen _O-

En zoals je kunt zien op de camera worden beide merries behoorlijk rond **\O/**

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 09:25 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
pillow schreef
Nou ik vind €7000,00 voor een 20x40 bak heel veel geld.


7000 valt heel erg mee. Wij hebben bij verschillende particulieren en bedrijven navraag gedaan naar kosten, verschillende loonbedrijven offertes laten opmaken welke allemaal gemiddeld op 10/12.000 uitkomen...dus ik ga er vanuit dat 7000 voor een 20x40 rijbaan incl drainage en omheining niet bijzonder veel is dan... :')


Ik had denk ik een dansje gedaan als onze bak maar 7000€ gekost zou hebben (die van ons was ruim 5x zo duur).
Bak is 30x50m
Nou moest er bij ons een deel afgegraven en de andere kant opgehoogd worden (zat ruim 2m verschil tussen in hoogte) steen onderin, drainage, geotextiel, en heel veel zand.
Zand is duur, maar steen ook......
Vervoer van zand was zo goed als gratis, waar dat normaal in Frankrijk de prijs van het zand verdubbeld.
Kennis kent de eigenaar van een transportbedrijf wat vaak met steen ed naar de regio rondom Parijs rijdt en dan leeg terug komt. Ons zand komt uit de regio rondom Parijs dus konden de vrachtwagens dat weer mooi mee terug nemen.
Wij hebben nu wel een bak waar in de winter nog geen plas water in ligt en die ook in de zomer met sproeien heel fijn te rijden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 23:29 



 
Profiel   

Hoi :wave:

Ik weet niet of er nog "stille" volgers zijn voor ons droomhuis op het platteland, maar aangezien het al een behoorlijke tijd geleden is dat ik iets geplaatst heb, dacht ik dat het wel weer een keertje tijd werd om te updaten.

Wij zijn binnenshuis klaar, alle puntjes die nog op de I moesten zijn gedaan, gordijnen, prulletjes, plantjes, kattenluiken, foto's etc etc etc.

Hierbij een gedeelte gordijnen op de lange zijde van de benedenverdieping:

[ img ]

Verder zijn we buitenom veel bezig geweest.
Ze hebben met een minikraantje de sloot voor huis uitgegraven zodat er weer (grond)water in kwam, de,e modder hebben we gebruikt om de tuin te gaan egaliseren...de tuin is +-50cm opgehoogt om egaal te worden :oo

[ img ]

Nu wachten tot de 50 cm ingedroogt is zodat vriendlief mrt de trekker kan gaan kilveren, dan kunnen we eindelijk terras gaan leggen en graszaad erin doen.
Onderstaan het terras met prikpaaltjes uitgemeten:

[ img ]

Verder is mijn vriend dus bezig geweest met de sloot uitgraven, er zit van vroeger uit een eilandje bij de tuin, dit eilandje was verwildert, weggezakt en eigenlijk niet meer zichtbaar, deze heeft mijn vriend weer met uit omgebouwd, opgevult, groter gemaakt en nu alleen nog uitvlakken, gras en wilde bloemen erop en een terrasje erop, bruggetje ernaar en dan is dat klaar:

[ img ]

[ img ]


Ook hebben we eindelijk onze langeverwachte omheining om de rijbak gekregen en oooooh man wat ben ik hier blij mee <3
[ img ]

[ img ]

Nu nog een lading topzand erop, drainage erin en die is dan volledig af.

Planning voor deze zomer:
Asbestdak van de schuur, nieuw dak erop, 4 boxen bijbouwen, zolder boven de boxen.
Dat moet het project voor dat jaar weer zijn _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:45 



 
Profiel   

Wauw wat een vooruitgang! Super mooi plekje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:50 



 
Profiel   

Oooooh wat gaaf TS! Ik vond je topic super leuk om te volgen, dus leuk dat je nu weer een update plaatst :j Ga zo door en wat mij betreft mogen er weer meer updates komen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:50 



 
Profiel   

Ja hoor ik volg ook nog steeds :D wat een werk weer zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:50 



 
Profiel   

Heel mooi Kim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:53 



 
Profiel   

Haha, updaten wilde ik wel, maar na de flinke verbouwtijd van het huis, hadden mijn vriend en ik allebij even een dipje qua werk verzetten dus we hebben even een poosje weinig tot helemaal niks uitgevreten...gewoon even allebij tot rust komen van alles en hopelijk nu weer met wat frisse moed bezig. Hoewel mijn vriend het nu bijzonder druk heeft op zijn werk (zzp loonwerker) en met het slechte voorseizoen zijn alle boeren nu natuurlijk helemaal gek geworden met dit mooie weer en is hij dus vanaf sochtend 6 uur tot savonds 23/24 uur aan het werk...dus nu met dit mooie weer, waar de meste mensen lekker met de tuin etc bezig gaan, zit ik grotendeels alleen thuis en met mijn beperkte lijf en bijzonder lage energie gebeurd er dan natuurlijk ook weer bijzonder weinig :')

Nog wel even een update over de merries, het is tenslotte wel Bokt.nl:

Zayira staat op springen, loopt al ruim 1,5 week met ontplofte uiers, had vorige week en gister wel lichte harsjes eraan hangen maar lijkt voor nu wel rustig.
Ik verwacht ergens volgende week een nieuw lid van het paardenbestand te verwelkomen <3 [ img ]
Zayira staat uiteraard (samen met shoeby) snachts onder de camera en heeft ze inmiddels het birthalarm om, ze belt gelukkig bijzonder weinig _O- ze draagt deze nu 1,5 week en heeft nog maar 4 x in totaal gebelt :wow:

Shoeby heeft het wel zwaar met de dracht, ze is nog lang niet zo dik als Zayira, maar dat gaat ook niet komen, shoeby is veel langer gebouwd en heeft binnen in zich dus ook meer ruimte voor het veulen...dus shoeby wordt niet bijzonder dik, ik merk wel aan haar dat ze erg veel ligt, ze gaat zeker 4 a 5 x op een nacht liggen, zowel opgekrult als volledig languit, puft wat af maar ze is nog wel rustig, op zijn tijd heel actief (in tegenstelling tot Zayira, rent shoeby nog in volle galop door de bak, paddock en wei, en doet Zayira hier dus helemaal geen moeite meer voor _O- )
Ze zijn allebij nog heel vrolijk, rustig op stal, tuurlijk hier en daar wel eens wat nukkig maarja, wat wil je ook :))

[ img ]

Daarnaast heb ik ook nog het mooie nieuws gekregen dat onze nieuwste aanwinst Garola Fuga (sinds december bij ons) op de 3e cyclus en 5 inseminatiebeurten verder, op 18 dagen drachtig is gescant van de KWPN goedgekeurde hengst Spielberg.
Baby Spielberg on the way <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 16:16 



 
Profiel   

Wat een tof eilandje. Lijkt me een zalig terrasplekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 16:17 



 
Profiel   

Wat een fijne plek is het geworden en met het nog uit te voeren werk wordt het nog fijner. Gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 16:28 



 
Profiel   

Gaaf !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 16:29 



 
Profiel   

In tijdbestek van amper 5 minuten is dit prachtige donkerbruine meisje zonder aftekeningen vanavond om 10 over 10 geboren <3 nu nog een passende naam _O- [ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 00:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 24 [ 597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen