[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:53

Ik neem aan dat bovenstaande de stal zal worden...

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:31

geen slaapkamer voor een baby hoop ik hahaha..

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:36

kim_1990 schreef:
Ik zie dat het alweer een dikke week geleden is dat ik wat geplaatst heb :+ wat slecht van mezelf hahahah.

Nou, de schilder is boven begonnen en is zelfs boven al bijna klaar zo snel gaat hij _O-

De bouwers zijn beneden nog bezig, de keuken is deze week niks geworden...wordt volgende week denk ik...
De jongens moeten wel opschieten want met kerst willen we er wonen...wordt wel kantje boord...
Voor nu moet het volgende nog gebeuren:
Afstucken beneden, cv installeren, verwarmingen hangen, pelletkachel plaatsen, keuken plaatsen, toilet afmaken, bijkeuken stucken en verven, bijkeuken vloer egaliseren.
Complete vloer in gehele huis leggen, benedenverdieping verven...


Hopen jullie mee dat we voor de kerst in ons huis wonen? _O-

Mijn vriend en ik zijn ook stiekem met een ander projectje bezig...rarara wat gaat er gebeuren?
[ [url=m/l4tC7d.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Dit is voor tijdelijk, permanent wordt in de zomer geplaatst waar de andere boxen ook geplaatst zijn O:) )


:oo heeft dat dak in de fik gestaan?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:52

Das nog een hele lijst, ik hoop voor je dat het lukt.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 00:44

Hahaha, nee dat dak heeft niet in de fik gestaan.
Het is een geisoleerd plafond van 55 jaar oud _O-
Dan wil het er nog wel eens op achteruit gaan qua conditie :+
Daarom is het ook tijdelijk, het plafond en dak is hier wel toe aan vervanging maar voor nu kan het nog wel, het dak is niet lek en staat ook niet op instorten, het ziet er alleen niet meer zo fris uit 8)7


De badkamer heeft een totale afmeting van 2.60m diep en 3 m breed. De douchcabine is 90 x 90 cm

Er komt inderdaad nog een paard bij dus, het is een bloedmooie merrie welke wij graag een paar veulentjes van willen krijgen.
Tevens is ze van een bokker geweest.
We gaan haar morgenochtend ophalen *\o/*

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:13

Wat een leuk nieuws! En hele mooie update weer! Ik duim mee dat jullie voor kerst het huis in kunnen!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 12:10

Nou, vanpchtend om 9 uur hebben wij onze nieuwste aanwinst opgehaald *\o/*

Mag ik jullie voorstellen:
Garola Fuga, een 9 jarige merrie van sandreo x now or never M.
Wij hebben haar over kunnen nemen om wat leuke kindjes te maken met haar daar ze ohz nogal sensibel en ietswat lastig kan zijn.
Ze gaat zodra ze haar eerste hengstigheid toont geinsemineerd worden met In Style :):)
Afbeelding
Voor het eerst bij ons op de wei.

Onderstaande foto's zijn van de vorige eigenaar, bokker Ketly:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:15

Mijn knappe Garooltje <3 Ze gaat een topplek bij jou krijgen en hoop dat ze hele knappe veulentjes krijgt :D En gelukkig woon ik dichtbij.. :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:42

Wat een knappe merrie!! :oo <3 Nu maar hopen dat ze dat sensibele dan niet door gaat geven :P

Ketly schreef:
Mijn knappe Garooltje <3 Ze gaat een topplek bij jou krijgen en hoop dat ze hele knappe veulentjes krijgt :D En gelukkig woon ik dichtbij.. :D

Ohhh jij hebt ook die prachtige kruising Fries :+: Die vind ik toch zó mooi!!

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:56

Ah Garola! Heel veel plezier gewenst met jullie nieuwe aanwinst. Hopelijk komen er mooie veulentjes uit :j

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:03

Wat grappig idd! Volg dat topic van jullie en Autan ook! Wauw <3 knappe merrie idd!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 15:03

Met de juiste keuze aan hengsten denk ik dat het wel wat mee gaat vallen :D
Mijn andere merrie Zayira is ook hoog sensibel...daar durf ik niemand op te zetten want diegene verongelukt...toch heeft zayira al met veel succes 6 veulens gebracht met stuk voor stuk top karakters...de 1 wel wat sensibeler dan de ander...maar dat is ook afhankelijk van welke papa je erop zet natuurlijk...we zoeken wel zorgvuldig de hengsten uit bij de merries en bij mij staat een goed karakter met stip op nummer 1...alle hengsten dienen een uitmuntend karakter te hebben en door te geven _O-

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:14

Leuk! Onze merrie komt uit dezelfde lijn (familie, maar wel wat verder weg).

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:29

Los van dat Garola wat sensibel is, moet ik zeggen dat ze wel een topkarakter heeft hoor! Het is ook niet dat ze levensgevaarlijk wordt onder het zadel, maar zodra het moeilijker wordt blokkeert ze wat en in combinatie met het sensibele gaat er dan een knop om.

Als ze niet te veel hoeft te doen is ze heel leuk en makkelijk zelfs.. :D
Afbeelding

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:25

Wauw, wat een práchtige merrie!!! <3

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 00:13

Ketly schreef:
Los van dat Garola wat sensibel is, moet ik zeggen dat ze wel een topkarakter heeft hoor! Het is ook niet dat ze levensgevaarlijk wordt onder het zadel, maar zodra het moeilijker wordt blokkeert ze wat en in combinatie met het sensibele gaat er dan een knop om.

Als ze niet te veel hoeft te doen is ze heel leuk en makkelijk zelfs.. :D
[ [url=m/CuqqSj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij zijn super blij met garola <3
Ze heeft inderdaad een uitmuntend karakter in omgang! Ze is vandaag voor het eerst hier en ze is echt super lief en heel sociaal, ze is al hele dikke vriendjes met de pony
Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:11

wat leuk,word zo een hele paarden verzameling!

ben je zelf alweer wat opgeknapt na je operatie?

MarjanB

Berichten: 16491
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:22

Wat leuk! Fijn dat ze zo een lekker leventje krijgt! Denk dat het sensibele misschien nog wel eens mee kan vallen aangezien ze ook ergens last van heeft gehad en ze verder super braaf is.

Ben benieuwd naar je hengsten keuze :)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 10:38

MarjanB schreef:
Wat leuk! Fijn dat ze zo een lekker leventje krijgt! Denk dat het sensibele misschien nog wel eens mee kan vallen aangezien ze ook ergens last van heeft gehad en ze verder super braaf is.

Ben benieuwd naar je hengsten keuze :)


Ik denk persoonlijk ook dat het wel wat mee valt. Ze is jn omgang heel fijn en relaxt. Ze is net verhuisd en nog wel wat onrustig maar voor zover ik haar nu mee gemaakt heb, is ze in omgang een heel lief en relaxt paard. Ze moet zich nog even goed vinden in het groepje, mijn bruine merrie is echt een heks naar andere paarden en die jaagt haar nog wel eens op omdat ze nu ineens een indringer is maar ook daar red ze zich prima mee. Ze is niet super onderdanig, laat niet zomaar over zich heenlopen maar is ook zeker niet de dominant.

Waar ze vandaan komt stond ze een paar uurtjes per dag op de paddock alleen...en nu staat ze van half 9 tot 20 uur buiten met anderen, ook eventjes een omschakeling waardoor ze vanochtend wat drammerig was met buiten zetten maar ze was echt heel goed hanteerbaar nog...dus ik ben er heel blij mee.
Ik hoop dat ze een fantastisch moederdier gaat zijn.
Ze is rontgen gekeurd en er is 1 ding geconstateerd wat gelukkig niet erfelijk is. Verder is ze op de rontgen helemaal okee, ook in haar nek en hals daar bokker ketly haar al voor behandelt had en het daarmee dus gelukkig opgelost bleek te zijn.

Ik hoop dat ze hele fijne nakomelingen gaat geven, gewoon een goede hengst uitzoeken met een uitmuntend nuchter karakter en sterke achterbenen, dan ben ik al een heel eind en zal haar sensibele wel wat meevallen.

Ook wat ketly al zei en liet zien, ze is in principe gewoon te berijden, hierbij is ze braaf en lief zolang je niet te snel wil en te hard over haar grenzen heen wil.
Bij degene waar ik haar van kocht zou ze als sportpaard gebruikt gaan worden en zou ze intensief wedstrijden moeten lopen en op niet al te lange termijn richting het Z moeten en hoger, daar is ze gewoon niet aan toe, zij vonden het beter voor haar dat er geen druk meer op gelegt zou worden bij haar omdat zij dus inderdaad blokkeerd. en dat is de reden waarom zij voor haar een plekje als fokmerrie gezocht hebben.
Hier hoeft ze niks qua rijden.
Ze mag hier lekker rustig tot haarzelf komen en hoeft ze alleen maar een hele lieve mama te zijn.

Ik ben zowel de vorige eigenaar van garola als bokker ketly heel dankbaar voor deze lieve merrie die ze beide aan mij gegunt hebben.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 14:55

Ik wilde trouwens nog een update geven over het huis hahaha.

Boven is de schilder al begonnen en hij is ook al bijna klaar boven.
Vandaag hebben we laminaat gehaald dus dat kan mooi aclimatiseren (schrijf je dat zo? _O- ) nu boven alvast. Vrijdag komt er iemand die boven het laminaat erin gaat leggen *\o/*

Beneden zijn ze bijna klaar met stucken, heb de jongens gevraagd en de bedoeling is dat ze volgende week alles af gaan krijgen *\o/*

Even wat foto's:
De slaapkamer van de kleine man in huis:
Afbeelding
Afbeelding
Fotobehang op zijn kamer (pas op voor nekhernia's)
Afbeelding

Onze slaapkamer:

Afbeelding
En fotobehang op onze slaapkamer (wederom oppassen voor nekhernia's)
Afbeelding

En de logeerkamer:
Afbeelding

Ook hebben de jongens een pelletkachel al geinstaleerd zodat die overdag aan kan, dan kan de stuck beneden ook drogen:

Afbeelding

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:10

Super leuk behang!

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:32

Ziet er goed uit! Voor de spelling, nog een c toevoegen, dan keur ik het goed :P

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 23:02

Prairy schreef:
Ziet er goed uit! Voor de spelling, nog een c toevoegen, dan keur ik het goed :P



Ssshhht :') ik kan hem niet meer aanpassen _O-
Acclimatiseren bij deze :+

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:14

kim_1990 schreef:
Prairy schreef:
Ziet er goed uit! Voor de spelling, nog een c toevoegen, dan keur ik het goed :P



Ssshhht :') ik kan hem niet meer aanpassen _O-
Acclimatiseren bij deze :+


Sorry _O-

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:03

Wat een knappe merrie zeg, daar komen vast knappe veulentjes uit <3

En tof dat fotobehang, dat willen wij ook graag. Mag ik vragen waar jullie het gekocht hebben en of je tevreden bent met de kwaliteit? Ik zie door de bomen het bos soms niet meer :D