Auto opnieuw laten spuiten??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Auto opnieuw laten spuiten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 17:42

maandag kan ik bij een vriend terecht, die gaat kijken hoe of wat. :)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:01

Mijn vorige auto, uit 2006, blauw metallic, was ook deel van de bumper gespoten. Bij een groot schade herstel bedrijf moesten er een aantal panelen gespoten worden om geen kleurverschil te kunnen zien. De prijs was de auto niet waard, dus naar een lokale kleine garage gegaan waar ze ook spoten. Dat was echt supernetjes gedaan. In de drie jaren daarna ook nooit kleurverschil gezien. Nu een donkergrijze metallic auto. Die heeft dus ooit op de motorkap blijkbaar schade gehad en is ook over gespoten. Zie je niets van. Het kleurverschil op de laatste foto vind ik dan ook wel bizaren gezien mijn eigen ervaring zou ik dit ook zeker niet accepteren.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 09:20

Vandaag wordt ie voor de derde keer gedaan. De man zei zelf ook, dat je het wel degelijk zag. Dus ik ben benieuwd. :+

Had de auto uit laten lezen bij JP car color in Roosendaal, naar hen gestuurd, en het zou nu goed moeten komen zei tie...

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 02:13

Nou, donderdag over gespoten, voor de 3e keer. Weer verkeerde kleur, ze belde zelf al dat ze de auto meenamen voor de goede kleur uit te zoeken. Prima. Ging dan wel even 2 dagen duren.

Vanochtend gebeld, dat er het nu goed is, en geen twijfel over mogelijk meer. Ze hebben het in het systeem gezet wbt de kleur voor eventuele volgende keer. Maar liever spoten ze me auto niet meer, dit was natuurlijk een grapje! :)

Nou, ruim 6 maanden verder heb je ook wat, en gelukkig hoef ik niet bij een andere spuiter te zijn en daar even eurotjes weg te leggen...

De onderlaag was moeilijk in goede kleur te krijgen, + welke merk verf schijnbaar..

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 02:47

Afbeelding

Afbeelding

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:09

Heeft ook te maken met de metallic flakes. Ooit is de auto gespoten toen hij fabrieks af kwam. De vlokjes van de metallic kunnen dan in een bepaalde richting liggen. Bv van links naar rechts. Als er van bv rechts naar links word gespoten dan geeft dit een ander beeld ook al is het de zelfde kleur. Komt door hoe het licht breekt door de flakes.

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Auto opnieuw laten spuiten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:23

Wat fijn dat het uiteindelijk zo goed is opgelost!

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:43

ja, ben blij dat het nu achter de rug is. :+

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Auto opnieuw laten spuiten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:41

Goed gelukt TS! Fijn dat het is opgelost.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 13:47

November108 schreef:
Goed gelukt TS! Fijn dat het is opgelost.


Thanks, ik ben ook heel blij dat hij het nog heeft op kunnen lossen. Dus maar even doosje merci brengen van de week oid.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Auto opnieuw laten spuiten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:11

Fijn dat het nu opgelost is. Toch vind ik het wel een vaag verhaal. Ik heb ook zo'n kleur auto en vorige maand zat er toevallig iemand tegen mn achterbumper aan. Nieuwe bumper laten bestellen, die hebben ze gespoten en je ziet er echt niets van. Wellicht maakt de onderkleur dus best veel uit?

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 14:22

Yv_ schreef:
Fijn dat het nu opgelost is. Toch vind ik het wel een vaag verhaal. Ik heb ook zo'n kleur auto en vorige maand zat er toevallig iemand tegen mn achterbumper aan. Nieuwe bumper laten bestellen, die hebben ze gespoten en je ziet er echt niets van. Wellicht maakt de onderkleur dus best veel uit?


Ja, ik denk het. Die spuiter zat ook wel echt met z'n handen in het haar. Maargoed, hoef 'm nu niet meer naar een andere spuiter te brengen, en geld weg te leggen.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:32

ikke schreef:
maaikemuis schreef:
Dit wilde ik typen. Mijn auto moest over 3 panelen gespoten worden. De kleur is digitaal uitgelezen en daarna gemaakt. Je ziet er echt niets van!

Waar wedden we voor dat je over twee a drie jaar kleurverschil ziet?

Nou moet eerlijk zeggen dat bij mijn auto 5 jaar later nog geen kleur verschil te zien was. Die auto was 12 jaar oud. Ook metallic