Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Plaats een nieuw onderwerp

Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

 
Profiel   

Nog meer mensen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 19:42 



 
Profiel   

Elsje123 schreef
Hoi!

Ik volg al even dit topic, want we zouden erg graag de ultieme robotzuiger hebben. We hebben er al een robotzuiger, maar die kan ons huishouden niet echt aan. We hebben namelijk veel dieren, dus haren, maar ook paarden aan huis, dus zand en hooi/stro, daarbij zijn we ook nog wat rommelig ingesteld. De ingrediënten voor overspannen robotzuiger. Onze huidige Blaupunkt (Zwabber) heeft continue vastlopers en ook zijn voorganger Neato (Robbie) is gesneuveld. Wat hebben wij nodig: een soort terreinwagen graag met dweilfunctie met groot opvangbakje en liefst niet de hoofdprijs. Heeft iemand tips?


Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zit te dubben tussen de Xiaomi of de Roomba. Onze woonkamer en keuken zijn open en drempelloos. Er zitten wel hoge drempels naar de bijkeuken en de hal. Kan ik de robot daar gewoon neerzetten om zijn werk te gaan doen, om hem vervolgens in de woonkamer te zetten? Of is hij dan van de leg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 20:15 



 
Profiel   

Wat is hoog ?
Ik heb momenteel 3 ilifes maar van de laatste ben ik het meeste te vrede vanwege het feit dat die geen grote borstel meer heeft van onder.

Heeft ook een redelijke opvangbak. Een vriendin heeft hem ook gekocht.
Ze probeert hem van meerdere dingen de schuld te geven. Maar eigenlijk is het haar fout :') Dus ze kan er niks slechts vanzeggen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:36 



 
Profiel   

Onze drempels zijn 3 tot 4 centimeter hoog. Hier gaat geen enkele robotstofzuiger overheen komen lijkt mij. Vandaar dat het me fijn lijkt als ik hem dan gewoon handmatig in de hal en bijkeuken kan zetten om zijn werk te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:49 



 
Profiel   

Ik neem onze Roomba E5 gewoon mee naar boven.
Drempels van rond de 2cm knalt ie zonder problemen overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:51 



 
Profiel   

De roomba is niet slim genoeg om er van van de wap te raken :'). Dus dat kan zeker met de roomba e5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:52 



 
Profiel   

Kinke schreef
Onze Roborock was van korte duur....heb hem voor reparatie opgestuurd en krijg hem niet terug. Geld wordt teruggestort -O-


Hoi! Ik weet dat het topic inmiddels alweer wat ouder is, maar we zijn nog steeds op zoek naar een robotstofzuiger en eerlijk Kinke, ik had mijn hoop op jouw gericht, omdat wij soortgelijke huishoudens hebben, dus ik was erg teleurgesteld toen ik jouw berichtje las. Ik had me hier in huis hard gemaakt voor de Ixoama, terwijl mijn man er niet echt iets van wilde weten, die Aziatische merken, hij gaat liever voor de Roomba. Ik las zoveel positieve reacties over de Xioama dat mij dat wel wat leek en nu was is bij jou al zo snel stuk -O- Heb je inmiddels al een andere robotstofzuiger? Hebben andere misschien een aanrader voor een huishouden met veel dieren, paarden aan huis, dus ook veel zand, hooi en noem maar op binnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 07:21 



 
Profiel   

I-Robot zal ik nooit meer voor gaan.
Ik heb maanden na mijn Medion robotstofzuiger ook een I-Robot dweil apparaat gekocht.
Mijn Medion zijn accu is nog altijd prima, verder doet ie het ook prima bij mij, maar voor het I-Robot dweilapparaat heb ik al een nieuwe accu moeten kopen en gingen de wielen heel snel stuk. De wielen heb ik zelf gerepareerd, maar al na een paar maanden een nieuwe accu vind ik echt niet kunnen.
Ook vind ik de manier van navigeren van de Medion (simpel maar doeltreffend) veel beter dan die van de I-Robot, die heeft een apart apparaatje op batterijen daarvoor.
Je kan een merk misschien niet op een apparaat afrekenen, maar de I-Robot hier is qua kwaliteit echt heel veel minder dan de Medion en dan is I-Robot ook nog eens veel duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 07:40 



 
Profiel   

Ik heb kort na mijn laatste bericht de Xiaomi Roborock S5 Max besteld en geleverd gekregen. Wát een fijn ding! Elke dag een rondje door het huis en alles is schoon. Neemt alle hondenharen (van 2 honden!) mee en dweilt ook netjes. Ik ben heel tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 07:43 



 
Profiel   

Ja, we hebben gewoon een nieuwe Roborock besteld Elsje. So far so good, hij mag iedere nacht hard aan het werk :).
Hij doet het verder ook goed hoor. Gaan het zien hoe lang deze het volhoudt :)
Daarvoor had ik een Blaupunkt, 2 jaar garantie en beide jaren een keer gerepareerd.
Het is natuurlijk ook geen fijne combi, electronica en stof/zand/haren

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:50 



 
Profiel   

Elsje123 schreef
Kinke schreef
Onze Roborock was van korte duur....heb hem voor reparatie opgestuurd en krijg hem niet terug. Geld wordt teruggestort -O-


Hoi! Ik weet dat het topic inmiddels alweer wat ouder is, maar we zijn nog steeds op zoek naar een robotstofzuiger en eerlijk Kinke, ik had mijn hoop op jouw gericht, omdat wij soortgelijke huishoudens hebben, dus ik was erg teleurgesteld toen ik jouw berichtje las. Ik had me hier in huis hard gemaakt voor de Ixoama, terwijl mijn man er niet echt iets van wilde weten, die Aziatische merken, hij gaat liever voor de Roomba. Ik las zoveel positieve reacties over de Xioama dat mij dat wel wat leek en nu was is bij jou al zo snel stuk -O- Heb je inmiddels al een andere robotstofzuiger? Hebben andere misschien een aanrader voor een huishouden met veel dieren, paarden aan huis, dus ook veel zand, hooi en noem maar op binnen?


Ik heb al weer een hele tijd de roborock s6 en nooit problemen gehad ermee! Hiervoor heb ik heel kort een Neato gehad, die reed zichzelf na een week van de trap. Toen kreeg ik een nieuwe en die was na een maand kapot, geld terug gekregen. Daarna de roborock gekocht en nog steeds heel tevreden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:30 



 
Profiel   

Hier draait de Roborock S6 nu ook al 15 maanden. We hebben een kapot wieltje gehad, doordat ik hem aangezet had en een deur gesloten had waar hij maar tegen de drempel aan bleef proberen te klimmen. Vervangen voor 45 euro, geld terug gehad van Amazon (bij andere onderdeel gekocht) en hij loopt weer als een zonnetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:43 



 
Profiel   

Ik heb nog een ouderwetse roomba. Geen idee welk model, roomy heeft nog maar 1 borsteltje en reservestukken zijn het niet meer waard. Maar werkt nog steeds. Dus deze verhuisd definitief naar boven en ik zoek een nieuwe voor beneden. Is er ondertussen een model die over drempels van 8 cm kan? Want dan ben ik helemaal happy.

Edit: Google leert mij dat hoge drempels geen optie zijn, dan maar elke dag manueel een andere kamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 10:29 



 
Profiel   

Je kunt natuurlijk bruggetjes voor hem aanleggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 11:15 



 
Profiel   

Ik heb dat in het begin wel tijdelijk gedaan, soort drempel-overbruggers gemaakt, ivm een goede complete map te krijgen :')

Nu heb ik de volgorde van de te stofzuigen kamers zo ingesteld dat hij alles kan doen in 1 run, moet m dan alleen zelf terug zetten bij z’n Dock als hij klaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 11:33 



 
Profiel   

Hier een eufy 35c en ook heel blij mee rijd bijna elke dag zijn rondje ( heb zelf zo ingesteld op zaterdag zijn de kinderen thuis en staan sommige deuren dus los en. Ligt er lego)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:14 



 
Profiel   

Wij verhuizen binnenkort naar onze nieuwe woning, gelegen in het bos, dus veel zand daarnaast 2 kleine en 1 grote hond.
Ik heb een aantal vragen de stofzuigers zonder automatisch leegzuigsysteem, hoe vaak moet je die leeggooien (vloeroppervlak 120 m2).

En wat raden jullie aan, groot huis beneden overal plavuizen, goed zuigen van haren en zand, dweilen helemaal super. Makkelijk in onderhoud, betrouwbaar.

Budget beneden de 800,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:02 



 
Profiel   

Elke keer na gebruik legen, gaat ook ten koste van de zuigkracht anders en die is al een stuk minder als bij een gewone stofzuiger natuurlijk.

Ik heb de Roborock S6 en die doet het al 2 jaar prima! Kan ook dweilen, wij hebben een lastig te dweilen vloer maar met plavuizen zal dat al een stuk beter uitpakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:57 



 
Profiel   

Inderdaad elke keer na gebruik legen. Ivm drempels doet hij onze benedenverdieping in 2x, dus ik leeg ook 2x.

Wij hebben de Roborock S5 Max. Die bevalt al een jaar super. Vaak zet ik deze in de ochtend aan als ik de honden ga uitlaten. Als ik thuis kom is hij klaar met zuigen en dweilen. Is de vloer erg vies dan dweil ik zelf nog even vluchtig. Maar dat is eigenlijk nog maar 2 a 3x per week in plaats van elke dag. Onze honden haren nogal heftig en elke keer ben ik weer verbaasd hoeveel hij opzuigt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen