Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robeer

Berichten: 1411
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:12

Mogen hier alleen robotstofzuigers komen? Of mogen mijn literrobots ook meespelen? :D

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:39

robeer schreef:
Mogen hier alleen robotstofzuigers komen? Of mogen mijn literrobots ook meespelen? :D


Meer dan welkom, hoe meer botjes hoe beter *\o/*

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:50

Morgen komt mijn botje! Het is een hele goedkope via een veiling gekocht en als hij bevalt dan tzt een duurder exemplaar.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:51

Duurder is niet altijd beter ;-)

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:51

Hier nog een geïnteresseerde! Wij zitten naar de Roomba 975 of 976 Te kijken. Weten jullie of die dingen ook goed functioneren als je ze op meerdere verdiepingen gebruikt? Is dat geen probleem of raken ze er van in de war?

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:51

Nee hoor bij mijn roomba prima to doen!

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:40

_BlingBling_ schreef:
MoniqueT schreef:

Kan mijn Roborock allemaal! Ik ga hem weer eens aan de gang sturen!


Maar die is bijna 500 euro :wow:


En elke cent waard :-)

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:00

Afbeelding
Beetje jammer dit. Afgrond??? |o

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:06

Hallo Roosje :wave:

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:29

ach arme Roosje

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:38

Ik lag op bed, was al even bang dat ze van de trap was gestort.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:15

Hier lag QT-KT lekker te chillen onder het bed toen ze klaar was met de klus. Vanuit de slaapkamer kan ze niet terug naar haar docking station.

Martje70
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:44

Rianne1979 schreef:
Martje70 schreef:
Ik ben gek op huishoudrobots.

Ik heb voor beide verdiepingen een robotstofzuiger. Boven een Neato botvac en beneden een Xiaomi Roborock. De Xiaomi kan ook dweilen.

Robotramenlapper heb ik gehad. Was heel duur, heel erg ideaal, maar ook heel erg snel kapot. Ik heb er geen nieuwe voor gekocht.


Ik ben heel benieuwd hoe de Xiaomi bevalt? Hier thuis zijn we behoorlijk gecharmeerd van de Xiaomi producten.



De Xiaomi bevalt uitstekend! Beter zelfs dan de Neato.

Anoniem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:45

Zijn er hier ook mensen die de echt goedkope robotstofzuigers hebben (denk bv de Medion MD18600) en daar tevreden over zijn? Ik heb geen erg groot budget maar stofzuigen gaat hier niet altijd even lekker en elke dag een rondje door een robot zou veel schelen. Ik heb een klein appartementje en niet alle ruimtes hoeven dagelijks gezogen te worden, maar ik woon wel met een harige kat.

Butterfly
Berichten: 2864
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:20

Marietje heeft gisteren even onze bovenverdieping gezogen (een Roomba E5 kan prima verschillende verdiepingen doen, zag de vraag langskomen). Daar moest nodig gezogen worden en alles is voorzien van vloerbedekking. Laten we zeggen dat ik Marietje's blaas een paar keer heb moeten legen tussendoor :')

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:26

Iemand iets voor de ramen ? _O-

Martje70
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:28

Kmbrly schreef:
Iemand iets voor de ramen ? _O-


Ja, wij hebben een ramenwas robot gehad, Harry. Harry was ideaal, maar ging ook heel erg snel stuk |( . We hebben daarom geen nieuwe meer genomen.

Even wat voorbeeldjes: https://www.robocleaners.com/nl/huis/ro ... tenwasser/

Ik zie onze Harry er niet meer tussen.

Silly_Woman

Berichten: 1666
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:33

Wij hebben ook de Xiaomi Roborock S6. zooo ontzettend blij er mee :D
(en hij heet gewoon Roborock, wij hebben ook geen naam O:) )

Hij staat bij ons standaard boven in de slaapkamer. Manlief doet daar zijn broek uit en dan dwarrelt (lees stuift) er een halve baal hooi door de kamer.

De eerste keer dat we hem gebruikten was hij nogal vol. (iets met ik zwanger en niet meer mobiel en manlief erg druk met de paarden en werk e.d. := )
Dus toen het bakje geleegd en tijdens de 2e ronde zelf ook nog met onze gewone stofzuiger meegeholpen.

Toen hem dagelijks aangezet voor een ruime anderhalve week (wanneer de kat buiten was, die vind hem eng) En nu kunnen we hem wat minder vaak aan zetten. Onze bovenverdieping bestaat uit de slaapkamer, de gang (met trap) en de (toekomstige) kinderkamer. Allemaal laagpolig tapijt.
De slaapkamer heeft er nog nooit zo netjes uit gezien :D *\o/*

Soms zetten we hem beneden neer (daar heeft hij nu ook een kaart gemaakt) en dat gaat best goed! Alleen het hoogpolige tapijt wordt natuurlijk niet perfect schoon, maar daar staat hij ook niet om bekend. Dus meer dan tevreden om alles wat hij wél meepakt van dat tapijt :P

Hij is zoals iemand al eerder zei, echt elke cent waard!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:26

Emmaa_ schreef:
Zijn er hier ook mensen die de echt goedkope robotstofzuigers hebben (denk bv de Medion MD18600) en daar tevreden over zijn? Ik heb geen erg groot budget maar stofzuigen gaat hier niet altijd even lekker en elke dag een rondje door een robot zou veel schelen. Ik heb een klein appartementje en niet alle ruimtes hoeven dagelijks gezogen te worden, maar ik woon wel met een harige kat.


Ik heb een goedkope Medion (99 euro bij de Aldi onlangs) en ik ben totaal in luvvv met mijn Robbie.
Is wel alleen voor gladde vloeren, maar lange en korte hondenharen doet hij perfect.
Wel iedere keer stofbakje legen.

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:29

Emmaa_ schreef:
Zijn er hier ook mensen die de echt goedkope robotstofzuigers hebben (denk bv de Medion MD18600) en daar tevreden over zijn? Ik heb geen erg groot budget maar stofzuigen gaat hier niet altijd even lekker en elke dag een rondje door een robot zou veel schelen. Ik heb een klein appartementje en niet alle ruimtes hoeven dagelijks gezogen te worden, maar ik woon wel met een harige kat.

Ik heb een Dirt Devil van nog geen €80 (goedkoop om eens te proberen of het zou bevallen), en die draait nu al een jaar of 10 hier, met twee half-langharige katten en veel los grit (de jongste denkt dat hij aan Scheveningen woont O:))

Mijn model is niet meer te krijgen, maar mocht Botje ooit overlijden, kijk ik zeker opnieuw voor een Dirt Devil. 8nnemiek had een link naar de Dirt Devil van haar in dit topic.
Het is zoveel schoner als met de gewone stofzuiger, veel minder zand, haren en fijnstof. Alleen moet ik er zelf bij zijn als hij rond gaat. De katten vinden het een gigantisch leuk stukje speelgoed (borstels vangen, Botje jagen, lekker tegen je aan laten botsen enz) :D

Anoniem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:00

Hahaha ja mijn kat is er ook zo eentje, die wordt boos als er grit in zijn bak ligt dat niet mega fijngemalen is, maar dat loopt hij door het hele huis. Echt zo vermoeiend. Daarom ook de wens voor een robot. Ik stofzuig nu elke drie dagen omdat ik het gewoon een poedersuiker vind maar als ik terug kan naar elke paar dagen grondig en dan dat ding laten lopen zou het ideaal zijn.

Dirt Devil ga ik eens naar kijken! Fijn om te horen dat die Medion iig een goede optie is.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:19

Kijk ook even goed naar de onderkant. Je hebt ze voor gladde vloeren en voor tapijten.

robeer

Berichten: 1411
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:00

Iemand ervaring met een dweilbot?
Als ik ze zie lijken ze niet erg groot. Hoe groot is een reservoir en hoeveel meter zou ie dan kunnen dweilen?
Vroeger een roomba gehad en die deed het op zich heel goed.......alleen dat kleine bakkie -O-
Met 3 langharige honden en 7 langharige katten ligt er hier best wat op de vloer zeg maar.
Dus.....tips voor een stofzuigbot met grote opvangbak?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:06

Ik heb een aparte dweilrobot.
Gaat maar heel weinig water in, maar daar doet hij toch mijn halve huis wel mee (klein).
En dan is het toch wel tijd voor een schone doek.

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:20

robeer schreef:
Iemand ervaring met een dweilbot?
Als ik ze zie lijken ze niet erg groot. Hoe groot is een reservoir en hoeveel meter zou ie dan kunnen dweilen?
Vroeger een roomba gehad en die deed het op zich heel goed.......alleen dat kleine bakkie -O-
Met 3 langharige honden en 7 langharige katten ligt er hier best wat op de vloer zeg maar.
Dus.....tips voor een stofzuigbot met grote opvangbak?

Ik had ergens gelezen dat het reservoir van mijn iRobot Braava Jet M6138 150 ml is, maar dat weet ik niet zeker, en ik vind nergens anders een maatindicatie.
Met 1 tank kan ik twee keer doen, en dan reinigt hij 37 m2 per keer in 1 uur en 57 minuten (ik heb eigenlijk 42 m2 vloeroppervlak, maar hij pakt niet altijd alles mee). Hij heeft drie standen, ik zet hem op medium. Je kunt ook instellen hoeveel water je hem laat spuiten, maar ik heb niks aan de fabrieksinstellingen veranderd, dus daar kan ik niks over zeggen. Je kunt met water of met specifiek schoonmaakmiddel voor de Braava schoonmaken.