Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:36

Ik kom even opnieuw binnen vallen :)) . We zijn verhuisd, tijd voor een robot :D .
We hebben ook huisdieren dus hij moet wel wat vuil aankunnen, en hoge drempels kunnen oversteken :+ .

Ik twijfel nog over een welke ook dweilfunctie heeft (de woonkamervloer mag als enige niet omdat dit een houten vloer is).

Budget tot €250. Wat raden jullie daarin aan? :)

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:39

van dweilfuncties moet je je niet teveel voorstellen hoor.
Hoge drempels oversteken, geen idee of er een robot is die dat zonder problemen doet

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:47

De grootste ruimtes zitten gelukkiger aan elkaar zonder enorme drempel.

En over het dweilen, dat is mede de reden dat ik twijfel. Maar het haalt vast de grootste vegen van de hond weg en daarom twijfel ik erover :).

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:48

Hoi!

Ik volg al even dit topic, want we zouden erg graag de ultieme robotzuiger hebben. We hebben er al een robotzuiger, maar die kan ons huishouden niet echt aan. We hebben namelijk veel dieren, dus haren, maar ook paarden aan huis, dus zand en hooi/stro, daarbij zijn we ook nog wat rommelig ingesteld. De ingrediënten voor overspannen robotzuiger. Onze huidige Blaupunkt (Zwabber) heeft continue vastlopers en ook zijn voorganger Neato (Robbie) is gesneuveld. Wat hebben wij nodig: een soort terreinwagen graag met dweilfunctie met groot opvangbakje en liefst niet de hoofdprijs. Heeft iemand tips?

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:13

Jongens , jullie zijn stil :')

Heb eventjes jullie hulp nodig ...
Sir jack heeft zelfmoord neigingen met de trap.
Hierdoor ben ik wel aan het denken voor een vervanger...
Zijn er bepaalde met een app waar je kan kiezen tot waar hij gaat?
Of moet ik gaan kijken voor zo een blok om de grenzen af te stellen ?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:20

Bij onze Xiaomi Roborock s50 max aka Rocky kun je in de app 'invisible walls' toevoegen en/of no go zones maken.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:11

Oh dat is niet handig dat ‘ie van de trap af klettert :+
De blaupunkt die wij hebben stopt netjes voor de trap en we hebben er een magneetstrip bij gehad voor een no go zone. Maar dat is eigenlijk veel te weinig vooral voor de dweilfunctie. Hij kan namelijk niet op matten/kleden/enz dweilen maar we hebben twee grote ingebouwde (zeg je dat zo? :+ ) deurmatten en straks een vloerkleed in de woonkamer. Vind dat wel jammer want ik vind de dweilfunctie erg fijn. Laat hem twee keer per week een rondje dweilen met wat groene zeep erdoor. :)

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:00

Hier ook een Roborock, S5 of S6 geloof ik? Robbie heeft afgronddetectie, deze heb ik getest en werkt inderdaad goed. Toch heb ik in de app een no-go lijn gezet voor de trap. Ik kon het anders namelijk niet laten om iedere keer voor de zekerheid op de trap te staan, klaar om hem te vangen als dat nodig was :')

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:20

Haha begrijpelijk :+ ik heb momenteel een no go zone rond de kerstboom en het wasrek, want daar liep hij steeds in vast.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:09

Heel het topic doorgespit maar jeetje wat een hoop. Heeft iemand hier eentje van minder dan €100 waar hij tevreden mee is?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:24

OMG ik lig dubbel. Al die stofzuigers met zelfmoord neigingen.

Hier zou zo'n ding al na 1 meter propvol zijn en voor de kachel verslikt ie zich. (As, restjes hout etc)

Wij hebben alles gelijkvloers en geen trap, maar zelfmoord lukt hier ook wel.

We hebben wel twee netatmo's. Een als thermostaat en de ander is een weerstation.

Met een app kun je op afstand je CV aanzetten. En natuurlijk allerlei programma's invoeren. Wat hier ongeveer inhoud s nachts minimaal 12 en overdag 15, en de rest bij stoken met de houtkachel.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 07:50

Kimbers schreef:
Heel het topic doorgespit maar jeetje wat een hoop. Heeft iemand hier eentje van minder dan €100 waar hij tevreden mee is?

Net iets boven de €100: medion 18500. Hij werkt bij ons op de eerste verdieping, geen zelfmoordneigingen, prima!

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:55

Ceetje_bokt schreef:
Kimbers schreef:
Heel het topic doorgespit maar jeetje wat een hoop. Heeft iemand hier eentje van minder dan €100 waar hij tevreden mee is?

Net iets boven de €100: medion 18500. Hij werkt bij ons op de eerste verdieping, geen zelfmoordneigingen, prima!


Dankje, ik heb hem zojuist besteld :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:33

Veel plezier ermee!

snorkel1986

Berichten: 3023
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:52

Wie heeft er allemaal een blauwpunkt en welk type en belangrijk bevalt hij?

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:23

wij hadden een Blaupunkt Bluebot Xboost. 2 jaar gehad, in beide jaren een keer gerepareerd (garantie). Hij deed het verder prima, maar ik vond het opvangbakje te klein (woon op een boerderij, hele grote hond in huis en een kat). Draaide iedere nacht en altijd vol om even een beeld te geven hoe hard hij hier moest werken :)
Nu een Roborock, is uitgebreider, via de app kun je zones maken, waar hij bijvoorbeeld niet mag komen. Heeft ook een grotere opvangbak.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:41

Hier ook de xboost. Bevalt hier heel goed. Ik mis alleen indd het afbakenen van zones. Je krijgt er wel een stripje bij geleverd maar daar kan je voor bijv de dweilfunctie lang niet al je matten en vloerkleed mee kaderen. Je kan eventueel wel bijbestellen. Voor ons huishouden is het opvangbakje genoeg maar wij hebben dan ook maar een huis van 96m2 en geen huisdieren.

Hij knalt alleen wel vaak tegen stoel- en tafelpoten aan. Muren en afgronden ziet ‘ie dan weer wel goed :+

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:10

Ik heb ook de Xboost. Hij bevalt mij op zich prima, alleen vind ik inderdaad de bijbehorende magneetstrip te klein. Bij mij rijdt hij zich regelmatig vast onder de bank en onder het dressoir. Ik zet hem daarom alleen aan als ik thuis ben zodat ik hem er meteen onder vandaan kan trekken.

Caresse07

Berichten: 9420
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:50

Wij hebben sinds deze week de Ecovax Deebot volgens mij de OZMO 950 en we zijn er helemaal happy mee. Swappie zoals hij inmiddels heet heeft al 2 keer het huis gestofzuigd en 1 keer gedweild.

Stofzuigen doe ie echt super, dweilen is fijn, maar zullen we af en toe nog wel eens zelf moeten doen denk ik :+

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:17

Hier de Ecovacs Deebot Ozmo T8 aivi. Heel blij mee, met 2 katten die flink wat haar achterlaten neemt hij ons best wat werk uit handen.

Het enige waar ik nog niet achter ben is hoe ik (zonder iets kapot te maken :+) het universele wiel (kleintje aan de voorkant) kan verwijderen om die goed schoon te maken. Ik las iets over een lepel er tussen zetten en hem er uit wippen, maar de eerste reactie daar onder was dat iemand daarmee de verbindingspootjes van het wieltje had afgebroken, dus dat durf ik niet te proberen :=. Iemand die dit model ook heeft en hier meer over kan zeggen?
Bij de iRobot Roomba die we eerder te leen hadden kon ik dat wieltje er zo uit trekken, maar bij de Deebot ziet ie toch wel een stukje vaster.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:24

Onze Roborock was van korte duur....heb hem voor reparatie opgestuurd en krijg hem niet terug. Geld wordt teruggestort -O-

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:04

Jee, de mijne hobbelt al meer dan een jaar rond hier.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:38

onze blaupunkt heeft net 2 jaar gered

snorkel1986

Berichten: 3023
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:29

Heeft iemand hier een eufy 35c? En zo ja bevalt hij goed.. ( heb een 11s te leen) en zelf een dirt devil dus deze is heel geluid arm en nu dus aan het kijken voorvervanging :=

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:43

snorkel1986 schreef:
Heeft iemand hier een eufy 35c? En zo ja bevalt hij goed.. ( heb een 11s te leen) en zelf een dirt devil dus deze is heel geluid arm en nu dus aan het kijken voorvervanging :=


Ja wij hebben hem! Ik ben erg tevreden over, vind hem niet heel geruisloos maar hij doet zn werk verder prima