Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:17

Ik geef dit topic even een schop onder zn kont.

Heb beide koffie topics gevolgd, alleen vind ik een bonenmachine net even wat te duur en filterkoffie mwah heb ik minder mee.

Wat ik eigenlijk zoek is iets beters dan de senseo, deze is lek :+ (dus het is nu water vullen, opwarmen, pad erin, kopje eronder, koffie klaar, water dr uit en stekker er uit)
Wij zijn geen koffie leuten, al kan ik met vlagen echt hele dagen cappuccino drinken en anders is het 2-3 kopjes in de 4 dagen ongeveer, manlief drinkt nog minder.

Toen wij 5 jaar geleden gingen samen wonen hebben wij een dolce gusto gehad, met cups alleen moest je erbij blijven om hem uit te zetten, anders overstroomde je kopje.

Nu zit ik te kijken bij de https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiemachines/vertuo machines en dat lijkt wel wat.
Maar heeft iemand anders misschien tips? Of moet daar weer een nieuw koffie topic voor geopend worden?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 10:19

Schoonouders hebben een Nespresso, lekkere koffie! Ook weer duur per cupje, maar als je weinig koffie drinkt is dat niet erg denk ik? Ik kan je de Illy Iperespresso X7.1 ook erg aanraden, die hebben wij nu dus. Heerlijke koffie, maar dus ook duur per cupje ;-)

Denk trouwens dat wij onze Illy gaan verkopen, mocht je interesse hebben? Moet je alleen even geduld hebben :Y) wij gaan ons nieuwe apparaat op Black Friday kopen, over een maandje dus.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:24

Mloes schreef:
Schoonouders hebben een Nespresso, lekkere koffie! Ook weer duur per cupje, maar als je weinig koffie drinkt is dat niet erg denk ik? Ik kan je de Illy Iperespresso X7.1 ook erg aanraden, die hebben wij nu dus. Heerlijke koffie, maar dus ook duur per cupje ;-)


Ja wat is duur, is zo'n groot begrip. Met die Vertuo heb je ook grotere maten zag ik en als je dan 1 grotere kop zet ben je weer voordeliger uit dan 2 of 3 kleine kopjes...

Ga even verdiepen in de Illy :)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:33

Ik heb een Delonghi waar cups en gemalen koffie in kan. Niet duur, snel en prima koffie, je kunt m instellen. Zit een melkopschuimpijpje bij.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:37

MarcoBorsato schreef:
Ik heb een Delonghi waar cups en gemalen koffie in kan. Niet duur, snel en prima koffie, je kunt m instellen. Zit een melkopschuimpijpje bij.


Heb je toevallig een link erbij?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:59

Wij hebben sinds vorige week de Delonghi Magnifica S. Ben er nog niet zo tevreden over.. Soms ineens 3x een slap bakkie, bijna water. En dan weer een die prima is.
Ik drink cafeïnevrij, hij schakelt makkelijk naar cafeïnevrij maar als ik hem terugschakel naar gewone koffie heb ik ook het idee dat de koffie weer slap is.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:15


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:06

x_Jeanine_x schreef:
Ik geef dit topic even een schop onder zn kont.

Heb beide koffie topics gevolgd, alleen vind ik een bonenmachine net even wat te duur en filterkoffie mwah heb ik minder mee.

Wat ik eigenlijk zoek is iets beters dan de senseo, deze is lek :+ (dus het is nu water vullen, opwarmen, pad erin, kopje eronder, koffie klaar, water dr uit en stekker er uit)
Wij zijn geen koffie leuten, al kan ik met vlagen echt hele dagen cappuccino drinken en anders is het 2-3 kopjes in de 4 dagen ongeveer, manlief drinkt nog minder.

Toen wij 5 jaar geleden gingen samen wonen hebben wij een dolce gusto gehad, met cups alleen moest je erbij blijven om hem uit te zetten, anders overstroomde je kopje.

Nu zit ik te kijken bij de https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiemachines/vertuo machines en dat lijkt wel wat.
Maar heeft iemand anders misschien tips? Of moet daar weer een nieuw koffie topic voor geopend worden?


Ik denk toch wel dat de machines met bonen dan het makkelijkste zijn en op het eind qua gebruik goedkoper en minder afval dan al die cupjes.

Wij waren toen bij Media Markt en die hadden ook goedkopere en simpeler nog dan de DeLonghi staan.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:10

Maar een beetje bonenmachine zie ik niet onder de 300 euro voorbij komen :o
Of ik zoek verkeerd.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 12:22

x_Jeanine_x schreef:
Maar een beetje bonenmachine zie ik niet onder de 300 euro voorbij komen :o
Of ik zoek verkeerd.


Nee dat was ook mijn conclusie.

Kan je eigenlijk bij de Mediamarkt ofzo koffie uit verschillende apparaten proeven? We vinden het wel heel belangrijk dat we echt lekkere koffie hebben, en de Delonghi klinkt goed en heeft veel goede reviews maar zou toch graag willen proeven.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:25

Het apparaat wat MB aanraad ziet er prima uit, maar dan heb je nog weer eventueel een koffiemolen nodig....

En ik heb hier thuis nog 2 losse melkopschuimers staan.

Van de standaard, kleine nespresso cups, 'proef' ik veel bij collega's. Iedereen die daaruit drinkt heeft zn eigen cups mee. Daar lust ik bijna alles van, zijn maar 2 collega's waar ik bij pas omdat die zoo mega sterk zijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:38

De ene koffie is de ander ook niet.
Wat uit jouw apparaat fantastisch smaakt, kan uit het mijne wel helemaal niet zo fantastisch zijn.
Net een iets andere temperatuur en druk kunnen dezelfde koffie heel anders doen laten smaken.

Evenals hoe fijn de koffie gemalen is.
Zóveel variabelen om tot een smakelijk bakkie leut te komen!

Wij hebben met ons apparaat eens een smaakproef gedaan van dekoffiethuiswinkel.nl
En de koffie die daaruit kwam drinken we nu nog, zij het van een andere leverancier, omdat die bij hen uit t assortiment ging.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:58

Niet alle apparaten staan aan. Er stonden enkele duurdere apparaten aan.

Maar het zegt niks. Je kan sterkte instellen en je moet ook kijken welke bonen je lekker vindt.

Ik heb echt maar 2 minuten gekeken en dit is de eerste die ik tegenkom. Er stonden meer apparaten die met bonen werken en va 1 kopje kunnen, maar dan moet je even beter zoeken.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... 88987.html

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:13

x_Jeanine_x schreef:
Het apparaat wat MB aanraad ziet er prima uit, maar dan heb je nog weer eventueel een koffiemolen nodig....

En ik heb hier thuis nog 2 losse melkopschuimers staan.

Van de standaard, kleine nespresso cups, 'proef' ik veel bij collega's. Iedereen die daaruit drinkt heeft zn eigen cups mee. Daar lust ik bijna alles van, zijn maar 2 collega's waar ik bij pas omdat die zoo mega sterk zijn.


Bij Levelt heb je gewoon gemalen koffie. Ik maal nooit zelf.

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:19

danamuts schreef:
Even een vraag, je geeft aan dat je op dit moment 60,- kwijt bent aan koffie. Maar zit hem dit niet in je bonen? Het ene apparaat verbruikt toch niet meer dan een ander?
Als je dan van bonen over schakelt op andere bonen apparaat, geef je toch meer uit (aanschaf nieuwe machine)? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik vroeg me dat ook af, want dan is overstappen op goedkopere bonen de eerste stap.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 14:19

vilheide schreef:
danamuts schreef:
Even een vraag, je geeft aan dat je op dit moment 60,- kwijt bent aan koffie. Maar zit hem dit niet in je bonen? Het ene apparaat verbruikt toch niet meer dan een ander?
Als je dan van bonen over schakelt op andere bonen apparaat, geef je toch meer uit (aanschaf nieuwe machine)? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik vroeg me dat ook af, want dan is overstappen op goedkopere bonen de eerste stap.


Zoals ik ook al had geantwoord en te lezen valt, we hebben een Illy apparaat en gebruiken dus cupjes. Die niet goedkoper te krijgen zijn.

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:39

@jeanine met betrekking tot de bonenmaler kan je zo duur maken als je zelf wil. In principe zou je bonen zelfs kunnen klein hakselen in een blender, al zullen de echte koffie liefhebbers daar wel een beetje raar van opkijken (en qua gelijkmatigheid is het ook zeer matig). De goedkope elektrische malers hebben messen. Duurdere malers hebben maalstenen (plat of conisch). Voor een goede elektrische maler ben je al snel >200 euro kwijt (enkel bonenmaler). Ik heb zelf een handmalertje met maaltenen van 50 euro. Prima ding, met een half uurtje malen genoeg voor 20 koffiekopje, dus als je niet al te veel koffie drinkt is dat prima te doen. Of als ik geen zin heb gooi ik filterkoffie in het espresso apparaat, werkt ook goed (al is het wel beduidend minder lekker).

Heb zelf een delonghi dedica
https://www.coolblue.be/nl/product/7854 ... oEEALw_wcB

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:10

In die van ons kan ook gemalen koffie en dan per kopje. Maar heel vroeger zette we koffie met een espresso apparaatje. Gewoon gemalen koffie in dat ding, aandrukken, 1 of 2 kopjes eronder en klaar. Hoeft helemaal niet heel sterk te worden.

Toen wij bij mediamarkt stonden zeiden ze ook dat de DeLonghi echt prima is en je daarboven gaat betalen voor de extra's. Als je die niet gebruikt, is het onnodig. Zoals een timer dat je 's ochtends kffie hebt. In principe kan je hem aanzetten, de rest doen en je koffie is al klaar, dus een timer is niet nodig vinden wij.
Pijpje rechtstreeks uit melkkan of pakje, gebruiken we niet, dus niet nodig.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 11:12

Nou, we hebben de Delonghi Magnifica besteld, kwam gister binnen. Een proefpakketje koffiebonen besteld met 5 soorten, helemaal zin in om te proberen *\o/* Is het apparaat kapot boeee! Geeft een of andere storing, als je googlet vind je dat het te maken heeft met de spanning op het apparaat geloof ik. Anyway, Mediamarkt benaderd, deze gaat terug en morgen komt de nieuwe. Fingers crossed dus!