Show je nieuwe keuken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 13:33

Ik heb vorig jaar mijn appartement gekocht, hier zit een uitgeleefde standaard bruynzeel keuken in zonder inbouw etc. Deze is 8 jaar oud en wil deze dus gaan vervangen voor een luxe keuken met inbouw. Dit is de keuken hoe ik hem overnam van de vorige bewoner.


Afbeelding


Ik ben gisteren bij keukenconcurrent geweest en we hebben een keuken kunnen samenstellen naar mijn smaak . Kleur off white kastjes hoogglans met werkblad beton zwart en achterwand. Bovenkasten zijn extra groot (90 cm hoogte ipv 75 standaard maat) en inbouw oven, vaatwasser, inductie, koelvriescombinatie, afzuigkap en een prullenmand :Y) de keuken is tot 2.25 m hoog.

Dit is een foto van mijn keuken in 3D.
Afbeelding

Totale kosten plaatje zal zijn 7500 excl aansluiting maar incl montage.

Ik heb echt een vaatwasser nodig en wat meer opbergruimte dan ik nu heb. Daarbij ook wat meer werkblad ruimte nodig.

Nou ben ik benieuwd naar hoeveel jullie hebben betaald voor jullie keukens en hoe het plaatsen en aansluiten is gegaan? Ik moet dus zelf de aansluitingen regelen dus de elektra klaar maken en de leidingen etc. Dat is natuurlijk ook allemaal nieuw voor mij.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:02

2x 3.5m keuken van Ikea met vaatwasser, combi oven, oven steamer, inductiekookplaat,vriezer en koelkast

Eur 7500,00.
Montage via bedrijf door Ikea geregeld eur 1700,00.

Schouw zelf met de hand gemaakt, afzuigkap voor er in, elders besteld.

Leidingwerk/ elektra hebben we door een klusbedrijf laten doen. Netjes volgens de tekeningen, die je doorgestuurd krijgt vanuit Ikea.

Er zit 25 jaar garantie op de kasten, 5 jaar garantie op apparatuur.

Voor ons nieuwe huis gaan we ook weer een Ikea keuken nemen. Het is ons namelijk erg goed bevallen en een snelle levertijd.

Dit keer gaan we naar een ander bedrijf voor een aanrechtblad. We willen namelijk keramisch. En nemen we de apparatuur waarschijnlijk van Siemens.

De aanrechtbladbladen leverancier heeft echt heel veel klanten met een Ikea keuken.
Laatst bijgewerkt door boemel op 04-11-20 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:16

Jeetje, wat een geld TS. Wij zijn eerder dit jaar ook bij Keukenconcurrent geweest, maar die waren belachelijk duur, dus wij zijn uitgekomen bij Keukenwarenhuis. Uitgekomen op een hoekkeuken van 3,3 bij 3,5 met natuurstenen blad, koelvriescombinatie, afzuigkap, oven, gasplaat en vaatwasser voor ongeveer hetzelfde als jij hebt betaald TS (ook incl montage). Leidingwerk hebben wij door een kennis laten doen.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 14:22

Keukenconcurrent is idd vrij prijzig maar heb wel 50% korting en gratis montage gekregen, anders had ik het zeker niet gedaan! Ik heb dus wel een duurder segment gekozen qua kasten, dus het kan zeker goedkoper maar ik wil wel tevreden zijn met hoe de kwaliteit is. Daarbij is het ook een investering, mijn huis is nu ca 40.000 in 1 jaar gestegen in waarde en met deze keuken zal het zeker 50.000 worden. Mocht ik het in de toekomst willen verkopen...

Hebben jullie ook foto’s van de keukens?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-11-20 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:23

Rennie89 schreef:
Ik heb vorig jaar mijn appartement gekocht, hier zit een uitgeleefde standaard bruynzeel keuken in zonder inbouw etc. Deze is 8 jaar oud en wil deze dus gaan vervangen voor een luxe keuken met inbouw. Dit is de keuken hoe ik hem overnam van de vorige bewoner.


[ [url=m/VPevuG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben gisteren bij keukenconcurrent geweest en we hebben een keuken kunnen samenstellen naar mijn smaak . Kleur off white kastjes hoogglans met werkblad beton zwart en achterwand. Bovenkasten zijn extra groot (90 cm hoogte ipv 75 standaard maat) en inbouw oven, vaatwasser, inductie, koelvriescombinatie, afzuigkap en een prullenmand :Y) de keuken is tot 2.25 m hoog.

Dit is een foto van mijn keuken in 3D.
[ [url=m/spJY06.jpg]Afbeelding[/url] ]

Totale kosten plaatje zal zijn 7500 excl aansluiting maar incl montage.

Ik heb echt een vaatwasser nodig en wat meer opbergruimte dan ik nu heb. Daarbij ook wat meer werkblad ruimte nodig.

Nou ben ik benieuwd naar hoeveel jullie hebben betaald voor jullie keukens en hoe het plaatsen en aansluiten is gegaan? Ik moet dus zelf de aansluitingen regelen dus de elektra klaar maken en de leidingen etc. Dat is natuurlijk ook allemaal nieuw voor mij.


Ik vind het persoonlijk ook veel geld.
Maar, weet natuurlijk niet wat voor apparatuur je hebt. Als het een B merk is als Pelgrim, Whirlpool, dan kan je ergens anders echt wel goedkoper slagen.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 14:26

Ik heb als apparatuur whirlpool. Maar de kosten zitten vooral ook in de kasten, apparatuur viel nog best mee. Koel vries is 1000 euro, de oven 960 geloof ik (wou een grote) de afzuigkap 500 geloof ik en de vaatwasser 600? Inductie rond de 500? En dan 50% korting.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-11-20 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:28

Afbeelding
Afbeelding

Lijkt smaller dan het is :D

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:35

Rennie89 schreef:
Ik heb als apparatuur whirlpool. Maar de kosten zitten vooral ook in de kasten, apparatuur viel nog best mee. Koel vries is 1000 euro, de oven 960 geloof ik (wou een grote) de afzuigkap 500 geloof ik en de vaatwasser 600? Inductie rond de 500? En dan 50% korting.


Dan zou ik echt naar Ikea gaan. Die apparatuur is nml ook van Whirlpool.
Zat keuze en gewoon 5 jaar garantie.

De kwaliteit van de keukenkasten is prima.
Fijne extra's voor weinig geld voor lade indeling.

Je kan daar voor eur 39,00 je keuken laten ontwerpen. Dat geld krijg je terug bij aankoop.

Gaat je een hoop geld schelen.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:41

Rennie89 schreef:
Ik heb als apparatuur whirlpool. Maar de kosten zitten vooral ook in de kasten, apparatuur viel nog best mee. Koel vries is 1000 euro, de oven 960 geloof ik (wou een grote) de afzuigkap 500 geloof ik en de vaatwasser 600? Inductie rond de 500? En dan 50% korting.

Die berg spaanderplaat zijn de kosten niet.

Hier een L-opstelling van grofweg 3 x 3mtr en een kleine apparatenwand (180cm) voor 14k.
Daar zit voor ruim 4k aan Siemens apparatuur in; oven, koel/vries combi en inductie met geïntegreerde afzuiging. Daarnaast zo'n hoekkastopstelling, dubbele spoelbak en afwijkende bovenkastjes.
Ook zit er wat geld (2k) in een stukje special wat we erin wilden.

Je hebt dus geen goedkope keuken.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 14:44

Tjah ik vind het op zich netjes, heb ook al contract ondertekend dat ik bij hun een keuken zal afnemen dus zal niet naar de ikea gaan. Daarbij kan ik niet zelf de keuken in elkaar zetten :) ik kan nog wel altijd wijzigingen doen aan de keuken.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:44

Hier is een paar jaar terug ook eens een topic over geweest, wellicht leuk voor inspiratie:
[HTT] Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Ik vind het geen gekke prijs die je hebt betaald. Maar hij wordt wel gemonteerd maar niet geinstalleerd? Dat snap ik niet helemaal?

Wij waren met onze keuken wel iets meer kwijt in 2016. Even gekopieerd uit bovenstaand topic:


Deze keuken hebben wij in 2016 laten plaatsen. Nogsteeds super blij mee!

Op de plek van de inbouwwand zat eerst een deur naar de gang. Die deur is nu vanaf de gang een inbouwkast geworden. Alles laten doen dus de keukenzetter heeft alles geregeld. Kosten 17.000 euro. Daar zat dan wel echt alles bij in:

- Complete keuken, met composiet blad
- Siemens inbouwapparatuur (koelkast, vriezer (no frost), vaatwasser, afzuigkap, combi-oven (een grote op normaal oven formaat) en inductie)
- 2 barstoeltjes
- Inbouwwand
- 2 wanden stuccen
- Nieuwe tegelvloer
- Verleggen van electra
- Verwijderen en afvoeren oude keuken
- (dimbare) spotjes bovenin
- nieuwe radiatoren

Afbeelding


Afbeelding


Ter vergelijking: Zo was het... funda foto's dus niet onze inrichting en met groothoeklens waardoor de ruimte 'ietsje' groter lijkt.

Afbeelding

Rechts van dit blokje zat nog een deur naar de gang.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 04-11-20 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:46

Ik vraag me vooral af waarom je 7000 euro over hebt voor een keuken die zo gelijkaardig is aan de keuken die je nu hebt, of is de eerste keuken heel versleten?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:08

Contract al laten tekenen om af te nemen, 50% zogenaamde korting, ‘gratis’ montage.... Echt allemaal standaard verkooptrucs. Gelukkig ben je er zelf tevreden mee, dat is het belangrijkste natuurlijk, maar ik denk dat het een volgende keer wel echt loont om rustig eerst bij wat verschillende zaken te vergelijken. Het is allemaal best ondoorzichtig in ‘keukenland’ en de verschillen zijn groot, terwijl prijs er absoluut niet altijd hetzelfde is als kwaliteit. :)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:10

Weet je wel zeker dat je bij Mandemakers een keuken wilt? De klantenservice is zo ongelooflijk ruk daar. En je denkt dat je 50% korting en montage hebt gekregen, maar dat geven ze altijd...

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:11

Schemerdier schreef:
Ik vraag me vooral af waarom je 7000 euro over hebt voor een keuken die zo gelijkaardig is aan de keuken die je nu hebt, of is de eerste keuken heel versleten?


uhh.... de enige vergelijking die ik zie is dat de kastjes wit zijn :+
De oude keuken heeft 0 dingen ingebouwd, is gewoon een standaard sociale huur keukenblokje, die nieuwe keuken zit alles op en aan.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:15

Onze keukenconcurrent keuken wordt morgen geleverd en overmorgen geplaatst en aangesloten. Ik heb het dubbele van jouw keuken, en ik betaal 7500,- incl monteren en aansluiten.

Als ik niet al had aanbetaald, dan hadden ze wat mij betreft die keuken ergens kunnen steken waar de zon niet schijnt. Wat een ballentent en wat een belachelijke service. :n

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:27

Jeetje wat een geld! Wij hebben bij een best luxe keukenzaak naar ons idee een keramieken werkblad uitgezocht met gespoten frontjes voor rond de 5800 euro. Nu is deze wel wat simpeler, maar wel met A-merk apparatuur en naar mijn idee een luxe uitstraling.

Tekening:
Afbeelding

Kleuren:
Afbeelding

Ik zou 7500 echt te veel vinden..

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 15:56

De keuken die ik nu heb is alles behalve luxe :+ heb niet eens een vaatwasser of afzuigkap :+

Maar ik ga sowieso nog even onderhandelen want ik wil eigenlijk wel even kijken hoe en wat qua apparatuur.

Mijn keuken is vooral duur door de hoge kast voor koelkast en vriezer en de 3 hoge bovenkasten. Ik ga nog kijken wat er gedaan kan worden in de prijs met betrekking tot alles. Ik hoop toch uiteindelijk tot de 7000 euro kunnen inkrimpen. Maar ik vind goede kwaliteit kasten erg belangrijk, niet dat het bij hitte gaat bladeren en vervelend word. Ik wou alleen wel echt hoogglans off white, dat staat net wat mooier en warmer dan mat wit.

Ben blij met alle tips en advies hier! Ik ga sowieso alle prijzen van de apparatuur die ik nu heb meenemen en aankaarten dat dit niet overeenkomt met wat zij aanbieden. Misschien dat ik er uiteindelijk voor kies om bijvoorbeeld apparatuur daar niet af te nemen en deze bij de mediamarkt te kopen als ze black friday hebben.

@miccamaaike, wat een mooie ruime keuken zeg! Zeker waar voor je geld! Ik heb bewust voor enkel oven gekozen omdat ik gewoon een magnetron heb en ik graag een grote oven heb, een combi was ook wel goedkoper geweest maar liever niet.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-11-20 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:00

Storm schreef:
Weet je wel zeker dat je bij Mandemakers een keuken wilt? De klantenservice is zo ongelooflijk ruk daar. En je denkt dat je 50% korting en montage hebt gekregen, maar dat geven ze altijd...


Dat kan ik alleen maar beamen! Wat een ellende hebben we gehad met keuken en badkamer. Vooral de keuken, die is door iemand gepland zonder waterpas... schots en scheef. En service ho maar!
Echt NOOIT meer iets van de Mandemakers groep!

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 16:01

_Lucifertje schreef:
Storm schreef:
Weet je wel zeker dat je bij Mandemakers een keuken wilt? De klantenservice is zo ongelooflijk ruk daar. En je denkt dat je 50% korting en montage hebt gekregen, maar dat geven ze altijd...


Dat kan ik alleen maar beamen! Wat een ellende hebben we gehad met keuken en badkamer. Vooral de keuken, die is door iemand gepland zonder waterpas... schots en scheef. En service ho maar!
Echt NOOIT meer iets van de Mandemakers groep!

Ik hoop echt dat ik geluk ga krijgen met hun! Ik vond wel dat we heel netjes geholpen werden, zeker 3 uur daag geweest.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:03

Daarom zijn wij ook naar een zaak gegaan die niet bij een keten hoort, maar waar super netjes en nauwkeurig gewerkt wordt, vonden wij erg belangrijk aangezien we niks zelf wilden doen.

Overigens is onze oven een normaal formaat oven, waar ook een magnetron bij in zit. Ik wilde ook een grote oven dus dit was een ideale combinatie. Kost wat maar dan heb je ook wat :+

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 16:07

Oh dat scheelt zeker!

Ik ga trouwens wel nog even achter die aansluitkosten aan, had het er niet bij genomen, was 350 euro ofzo? Misschien dat ze mij daar in tegemoet kunnen komen en dat dat alweer zou schelen.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:19

Maar hoe kan je nu een contract ondertekenen terwijl je de prijs nog niet weet? Je bent aan de goden overgeleverd want hoe dan ook moet je bij hun afnemen. Dus veel te onderhandelen valt er niet meer.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 16:23

We hebben enkel het contract getekend dat ik een keuken ga afnemen in de komende 2 jaar om de 50% korting en gratis montage te behouden. De keuken die ik wil zoals op de foto is 7503 euro :) dus dat is gewoon duidelijk. Ik heb overigens gebeld en de apparatuur is in alle gevallen prima geprijsd, dus daar ga ik niet moeilijk over doen, wellicht dat ik nog iets ga aanpassen in de keuken zelf maar anders houd ik het op deze keuken en blijven dit ook de kosten :) de keuken moet nog ingemeten worden alleen. Mijn keuken is duurder dan die van mijn broertje ondanks dat hij een grotere keuken heeft. Hij heeft geen bovenkasten en standaard formaat verder genomen. Omdat ik afwijkende maten hebt word het automatisch duurder.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-11-20 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:25

Maar heb je al getekend? Het loont echt om enorm te onderhandelen bij aanschaf van een keuken. Je moet minimaal 35% van de eerste prijs die ze opgeven kunnen krijgen. Heel stom, maar zo werkt het nu eenmaal in keukenland. Je moet het spelletje meespelen, anders betaal je veel te veel.

Overigens zitten er echt niet zoveel kosten in een kast, hoogglans of niet. Dat zal hooguit een paar honderd euro schelen. Meer zou niet moeten kunnen.

Ik ben trouwens supertevreden over de service van Keukenwarenhuis. De monteur was een ZZP'er en een hork, maar een andere monteur heeft de laatste dingen afgemaakt en dat ging prima. Vanuit Keukenwarenhuis telkens snel antwoord gehad en goede oplossingen. Alleen geen idee of ze bij de Mandemakers groep horen.