Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:20

Wij met zn 2en geven zo'n €200 per maand uit aan boodschappen. Heb wel een grote moestuin waardoor aardappelen en groente vooral daarvan gegeten wordt. Voor bv de aardappels was ik €10 kwijt en eet er vanaf juli van en zoals ik het nu zie redden we het ermee tot ongeveer maart. Groentes wat ik oogst blancheer ik en doe ik in de vriezer.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:22

Deze week zijn bijvb spruitjes en sperzieboontjes in de aanbieding dus eet ik daar maaltijden mee.

Dat kan AVG zijn, maar ook kort koken en dan een variant op roerbakken met rijst.

Spruiten eet ik ook in een curry met bijvb perzik ( nu gewoon uit blik in de zomermaanden vers)

Verder had ik nog rode kool met appeltjes in de kast staan dus ik maak vrijdag hachee.

Ik maak vrijwel alles voor meerdere dagen. Wat ik over hou gaat de vriezer in en zo eet ik iedere week gemiddeld 2 dagen uit de vriezer een eerder vers bereide maaltijd. Of bijvb de pasta nog wel koken, maar de saus uit de vriezer.

Deze week heb ik een krop romain sla door 2 gedaan en klein gesneden. Stuk komkommer erbij klein gesneden. Eitje gekookt, 2 augurken klein gesneden en een paar cherry tomaatjes kleiner gesneden. In een kom, klein beetje dressing gemaakt.
Gebakken krieltjes en voor de lekker 2 vissticks erbij.
Simpele maar echt niet dure maaltijd.

Die salade maak ik de volgende dag opnieuw met de andere helft van de sla die nog over is, maar dan hou ik wel wat bladeren apart. Omdat ik er dan broodjes shoarma mee maak en daarom ook wat sla en komkommer mee op het broodje gaan met uiteraard knoflook saus :P

Ik heb 1x per een halfje donkerbruin brood. Als dat op is ontbijt ik met Griekse yoghurt, diepvries fruit ( van te voren natuurlijk ontdooid), wat honing en een handje noten.

Lunch met brood, indien brood op dan krackers.
Beleg: ik heb kaas en 1 soort vleeswaren in huis, maar wissel af met pindakaas, chocopasta, yam of hagelslag. Het zoete beleg overigens niet zo vaak. Ongeveer 1-2x per week.
Als ik wraps in huis heb lunch ook regelmatig daarmee. Maar dan met roomkaas bijvb en gerookte zalm.

Drinken is meestal thee, water, slimpy en melk.
Af en toe verse jus of dubbelfris oid.

Nu zijn de mandarijntjes goedkoop dus als fruit eet ik nu veel mandarijntjes tussendoor.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 02:02

Ben stiekem wel nieuwsgierig wat mensen die 600+ per maand uitgeven dan eten. Eet je dan vaak luxe producten?

Mijn man is een flinke eter, die red het niet op een paar plakjes brood en een bord avondeten. Hij eet in zijn eentje al een half brood per dag. En schept met het avondeten meestal 2 keer op, eet 2 flinke kommen vla en begint rond 8 uur weer wat te grazen in de keuken.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 02:11

Zonnebloem18 haha ja zo'n man heb ik ook. En waar die het laat.....echt geen idee met maatje 32/33

Captain

Berichten: 21413
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 03:28

zonnebloem18 schreef:
Ben stiekem wel nieuwsgierig wat mensen die 600+ per maand uitgeven dan eten. Eet je dan vaak luxe producten?

Mijn man is een flinke eter, die red het niet op een paar plakjes brood en een bord avondeten. Hij eet in zijn eentje al een half brood per dag. En schept met het avondeten meestal 2 keer op, eet 2 flinke kommen vla en begint rond 8 uur weer wat te grazen in de keuken.


Ik denk dat het er bij ons aan ligt dat wij koolhydraatarm eten. Wij maken dus nooit een goedkope flinke pan pasta of nasi. Daarnaast eten we dus ook geen brood maar duurdere koolhydraatarme crackers, en hebben we altijd hartig beleg (kaas/vleeswaren) wat duurder is dan bijv. pindakaas of hagelslag.

Dan ontbijt, altijd gebakken eieren met wat bacon en mijn vriend eet tartaar. Voor lunch dus vaak koolhydraatarme crackers of bijvoorbeeld gevulde paprika of een carpaccio salade. En avondeten vrijwel altijd vlees met 400gr groenten.

Iets tussendoor? Hartig, dus een plakje grillworst (4 euro voor een klein stukje bij AH, maar die is wel het lekkerste) of een blokje kaas. Goede kaas is duur.

Dan zijn wij ook nog grote eters, dus een recept voor 4 personen eten wij samen voor 2/3e op, de rest eten we vaak de volgende dag voor lunch, samen met een cracker. Mijn vriend eet daarnaast nog veel kwark met proteïne poeder, al dat proteïne gedoe heb ik niet eens meegerekend want alleen hij eet dat. :+

Daihyo

Berichten: 88095
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:02

Hier ongeveer 400 euro per maand met 2 personen. Wij eten wel elke dag vers, koop zoveel mogelijk scharrelvlees en bijna alles bij de AH. Soms wel groente en brood op de markt, dat scheelt al. Ik doe de boodschappen, want als mijn man dat doet zitten er ineens dingen in de tas die er niet per sé in hoeven :=
Dit is wel incl wasmiddel en verzorgingsproducten.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:20

Heb het even uitgerekend van een maand geleden, totaal 365 euro en valt me eigenlijk mee. Ik had wel iets meer verwacht.
We zijn een gezin van 4, waarvan 2 jonge kids, maar beide ook goede eters.
Eten vaak vlees (nagenoeg elke dag), haal ik bij de slager. Brood wordt gebracht door de bakker, maar is goedkoper dan in de meeste supermarkten en niet te vergeten, heerlijk te eten.
Voor de rest haal ik alles bij de Lidl en voorheen Jumbo, maar sinds kort pak ik dan vaak de Albert Heijn en merk wel dat die iets duurder is.
Ik bezuinig eigenlijk niet echt ergens op, maar wij drinken bijvoorbeeld ook geen frisdranken, die gaan dus alleen open als er visite is. Ook nemen we meestal geen toastje of chips in de avond, dat scheelt ook wel.

Bezuinigen kun je door misschien aanbiedingen af te gaan, kijken wat je écht nodig hebt. Bij sommige mensen helpt het om geen boodschappen te doen voordat ze moeten eten, dan neem je vaak meer mee.
I.p.v. een A-merk een goedkoper product pakken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:38

Wij zitten gemiddeld tussen de 350 en 500 euro per maand aan boodschappen. Dat is voor twee personen, twee honden en 3 kippen :).

Ook Thuisbezorgd is in deze prijs inbegrepen, trouwens. Mijn Rabobank app houdt bij wat we besteden, heel prettig.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:47

Daihyo schreef:
Hier ongeveer 400 euro per maand met 2 personen. Wij eten wel elke dag vers, koop zoveel mogelijk scharrelvlees en bijna alles bij de AH. Soms wel groente en brood op de markt, dat scheelt al. Ik doe de boodschappen, want als mijn man dat doet zitten er ineens dingen in de tas die er niet per sé in hoeven :=
Dit is wel incl wasmiddel en verzorgingsproducten.



Uhhm en dat scharrelvlees koop je ook bij de AH???
Ben ik gewoon benieuwd naar, het vlees van de AH is nl van hele slechte kwaliteit en smaakt vaak zuur(stressvlees)

Daihyo

Berichten: 88095
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:50

Nee bij een boer :D
Vleespakket van een kilo of 10 en dat gaat dan de vriezer in. Eens in de zoveel tijd.
Edit: Kippenvlees voor het wokken haal ik wel bij de AH en dan scharrelvlees.

huricane
Berichten: 794
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:52

LiselotZorro schreef:
BloemBloem schreef:
Minimaal €200,- per week, 2 volwassenen en één kind, kat doet hier niet aan mee :+

Blij te lezen dat ik niet de enige ben.


Haha, dat dacht ik ook.
Ik haal wel alles bij de AH, ga niet naar de markt of bakker.
Ik gooi niks weg, en doe 1x per week boodschappen. Mijn koelkast is echt leeg aan het eind vd week.
Dus geen onzinnige dingen die blijven liggen.
Kaas als broodbeleg, en goeie kaas is duurder dan de goedkope plakken van de ah waar geen smaak aan zit. Verder drink ik veel thee, maar mijn partner wil gewoon coca cola of een ander merk frisdrank.
Groente koop ik waar ik op dat moment zin in heb, net als met fruit en vlees.
Ik probeer wel naar de aanbiedingen te kijken.
Laatst bijgewerkt door huricane op 18-11-20 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:54

Moest even flink rekenen want vlees kopen we maar 1 keer per kwartaal bij mijn ouders en bestaat dan uit een gedeelte rund en een deel varken.
Hier maak ik porties van en gaat in de vriezer.
Verder heb ik ook de kosten van onze moestuin meegerekend.(Ik vries veel in en de rest gaat in potten)
Fruit koop ik op de markt.Kippen koop ik altijd heel en maak ik zelf porties van, van de karkassen maak ik dan soep of gebruik ik voor de jus.
250 euro voor 4 personen per maand
Laatst bijgewerkt door Beretto op 18-11-20 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Geke_Lizzy

Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:55

Wij eten voor +/- 2000 Noorse Kroner per maand, hier zit shampoo, afwasmiddel etc allemaal bij in.
Het enige wat mijn vriend apart koopt, en dus niet van de gezamelijke rekening, is zn bier. Want ik ga geen 4 euro per halve liter mee betalen als ik het zelf nooit drink.

Sommige weken hebben we 350 NOK en sommige weken 550... Maar ik probeer altijd max 500 per week te plannen.

2000 NOK is ongeveer 200 Euro.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:59

Ongelooflijk, wat een bedragen komen voorbij. Ik zou bijna denken, wat zonde! Elke maand weer opnieuw. En je eet het op en een paar uur later ligt het weer in de wc pot. :+ Komt denk ik ook omdat ik eten niet zo heel interessant vind. Ik ben er niet zo mee bezig. Ik eet gerust s’ avonds twee sneden brood met ei of een blik knakworsten. Natuurlijk verwen ik mezelf weleens met vlees van de slager maar dat vries ik in en daar doe ik wel een maand mee.
Ik doe 1 X in de week boodschappen en dat scheelt ook al denk ik. En ik ben geen snoeperd dus geen chips en kaasjes. En ik ben ook geen grote eter. Een gerecht voor 2 personen eet ik 4 dagen van. Als ik Chinees haal kan ik daar 3 dagen van eten.
Ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit eigenlijk. Zoveel aan boodschappen besteden vind ik echt zo zonde.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:10

Wij geven +/-200 euro per week uit voor 2 volwassenen en 2 grote pubers(die feitelijk net zo veel eten als een volwassenen.)
Dit is exclusief uiteten/afhaal/wijn/diervoeding.

Wij eten veel luxe producten en weinig aardappelen/rijst/pasta. Daarnaast omdat we beide full-time werken koop ik vrijwel alles voorgesneden.
En wij hebben vaak mensen te eten. Dan kook je toch net wat uitgebreider.

Ik vind lekker eten echt enorm belangrijk.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:13

Suzanne F. schreef:
Ongelooflijk, wat een bedragen komen voorbij. Ik zou bijna denken, wat zonde! Elke maand weer opnieuw. En je eet het op en een paar uur later ligt het weer in de wc pot. :+ Komt denk ik ook omdat ik eten niet zo heel interessant vind. Ik ben er niet zo mee bezig. Ik eet gerust s’ avonds twee sneden brood met ei of een blik knakworsten. Natuurlijk verwen ik mezelf weleens met vlees van de slager maar dat vries ik in en daar doe ik wel een maand mee.
Ik doe 1 X in de week boodschappen en dat scheelt ook al denk ik. En ik ben geen snoeperd dus geen chips en kaasjes. En ik ben ook geen grote eter. Een gerecht voor 2 personen eet ik 4 dagen van. Als ik Chinees haal kan ik daar 3 dagen van eten.
Ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit eigenlijk. Zoveel aan boodschappen besteden vind ik echt zo zonde.


Eet je dochter dat ook :-) ?

Als mijn koelkast vol ligt voel ik mij zo'n rijk mens. Ben mij er zo van bewust dat het een boel geld is wat wij wekelijks kwijt zijn, maar wij genieten er wel van.

Aardappelen reken ik hier niet eens echt als vers, daarbij worden die hier minimaal gegeten.

Natuurlijk hou ik soms wel rekening met seizoensgeoente, maar als we wat anders willen dan eten we dat.

Fruit nog zoiets, dochterlief is dol op aardbeien, op dit moment a €4,- per bak.

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:18

Incroyable schreef:
Interessant topic! Van de week zal ik eens gaan rekenen wat ik nou eigenlijk gemiddeld per maand uitgeef.

Wel een tip voor mensen die willen besparen: de TooGoodToGo-app. Dan kun je voor weinig geld een tas eten halen (vaak van de supermarkt, maar steeds vaker ook restaurants en bakkers ed). Dat eten moet wel diezelfde of de volgende dag opgegeten, maar vlees en brood kan bv makkelijk in de vriezer en groente/fruit houdt het vaak ook nog wel een paar dagen uit. Wat mij betreft een aanrader voor de mensen die willen besparen! Zelf haal ik altijd eerst m'n pakket en daarna doe ik aanvullend boodschappen. Scheelt vaak toch zo een tientje per boodschappenronde :)


Heb ik ook een tijdje gedaan :j maar wij eten weinig houdbare producten (geen frisdrank, optimel, vla, sausjes oid) en gaven meer weg dan dat we zelf aten. Bakkers deden we wel maar dat was zo snel weg dat ik ermee gestopt ben. Daarnaast was de ophaaltijd altijd onder werktijd :+

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:35

Suzanne F. schreef:
Ongelooflijk, wat een bedragen komen voorbij. Ik zou bijna denken, wat zonde! Elke maand weer opnieuw. En je eet het op en een paar uur later ligt het weer in de wc pot. :+ Komt denk ik ook omdat ik eten niet zo heel interessant vind. Ik ben er niet zo mee bezig. Ik eet gerust s’ avonds twee sneden brood met ei of een blik knakworsten. Natuurlijk verwen ik mezelf weleens met vlees van de slager maar dat vries ik in en daar doe ik wel een maand mee.
Ik doe 1 X in de week boodschappen en dat scheelt ook al denk ik. En ik ben geen snoeperd dus geen chips en kaasjes. En ik ben ook geen grote eter. Een gerecht voor 2 personen eet ik 4 dagen van. Als ik Chinees haal kan ik daar 3 dagen van eten.
Ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit eigenlijk. Zoveel aan boodschappen besteden vind ik echt zo zonde.

Ik vind het niet zonde. Ik vind het zonde van het dier om slecht vlees te eten.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:37

Wij geven ook te veel uit aan de boodschappen. Nooit echt uitgerekend maar denk dat we zo op 400/500 per maand zitten met 2e. En dan zijn de huisdieren nog niet meegerekend. :=
Ik doe 2x per week boodschappen en let al wel wat meer op wat ik koop.
Eerst pakte we altijd de A merken nu wat meer de huismerken. En qua eten let ik ook wel op wat er in de aanbieding is.
Maar we zouden best wat meer kunnen besparen. :))

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:39

Sinds we vanaf maart thuiswerken echt veel meer. Eerst zaten we meestal rond de 70-80 euro per week bij de Albert Heijn (eens per week thuis bezorgen) en dan om de week ik schat zo 30 euro bij de kaasboer en 10 euro bij de bakker. Wij eten geen vlees, wel veel biologisch, fairtrade etc. Nu zitten we vaak wel boven de 100 euro bij de ah. Best wat producten zijn volgens mij duurder geworden en waar we eerst op kantoor lunch kochten, lunchen we nu vrij luxe thuis. Vaak salade, zo'n Hak burrito zak met extra groente en wraps, pitabroodjes met falafel of shoarma gemaakt van oesterzwammen etc. En dan savonds weer warm. Koffie is ook zo een zak bonen van 8 euro per week extra. We ontbijten nu ook weleens doordeweeks met pannenkoeken, maken smoothies etc. Nouja we eten wel heel gezond en lekker. Maar we zijn dus zo 450-500 per maand kwijt met zn tweeën. Zitten wel ook verzorgingsproducten van de Etos enzo bij.

To good to go doe ik eigenlijk alleen bij luxe bakkers. We hebben een grote vrieskist waar dan het brood in gaat. Eigenlijk zouden we weer een biologische groentetas moeten nemen, maar we zouden er nu speciaal voor in de auto moeten stappen. Zo'n tas is wel veel goedkoper en ook lekkerder dan bio groenten bij de ah.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:45

Ik was in het begin van de corona periode echt 900 euro per maand kwijt aan boodschappen, met 2 grote kinderen welliswaar, maar nog wel echt te veel.

Probeer nu meer groente en fruit op de markt te halen, en de maaltijdpakketten die we dagelijks maakten nu zelf samen te stellen. En wat ook veel scheelt is eten/vlees vanuit de vriezer, ik heb een aantal zaken besteld via https://megafoodstunter.nl/ dit is ook om verspilling tegen te gaan, en scheelt echt flink.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 18-11-20 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:48

Als ik dit zo lees geven wij best veel uit.
+\- €130,- pw 2 volw 1 peuter. Kat en hond.

En dan nog gemiddeld 4-5x per maand thuisbezorgd, en manlief besteld geregeld grote stukken bbq vlees.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:50

Ik ben iemand die wel naar prijzen kijkt. Ik noem het prijsbewust zijn, mijn vriend durft het woord "gierig" wel in de mond nemen :')

De maaltijdcheques gaan sowieso elke maand de deur uit - om en bij de 180 euro. Enkel aan voeding/drank. Dat is natuurlijk niet voldoende, en we hebben ook nog andere dingen nodig zoals toiletpapier, shampoo, aluminiumfolie, vuilniszakken, ... We zitten ergens tussen de 300-350 euro denk ik. In de zomer zal dat eerder 350 euro zijn, omdat we dan regelmatig bbq'en. Als we Kerst hier vieren tikt het ook snel aan haha. Als we alles qua shampoo e.d. in huis hebben, zal het eerder 300 euro zijn.

Wij zijn met 2, geen huisdieren behalve het paardenkind. Daar ben ik een 30 euro p/m aan kwijt qua voeding.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:53

Ik zit op ong 275 euro per maand. 1 volwassene, 2 kids van 10 en 12 die om het weekend bij vader zijn. En 1 kat.
Ik doe boodschappen bij picnic Lidl en Ah soms. Eet vegetarisch

Many
Berichten: 8277
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:04

Hangt er vanaf wie de boodschappen doet :+ Als ik ze doe, zitten we op zo'n 70 euro per week (voor 2 volwassenen en 's weekends 1 kind, incl. schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten en toiletpapier en dergelijke). Als mijn man de boodschappen doet, loopt dat bedrag zomaar ineens erg op, haha. Ik denk dat we gemiddeld 400 euro per maand uitgeven. We eten veel verse groente en fruit, kopen brood bij de bakker en biologisch vlees bij de slager.