Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Als ik dit had geweten dan...

 
Profiel   

Oh ja, en als je toch buitenkranen moet maken, maak dan ook elektraaansluitingen buiten. Ideaal voor je auto stofzuigen, de hogedrukreiniger, de kerstverlichting :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:30 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Klopt, maar de ts gaat verbouwen. Dan mag het gewoon wel. Stellen dat een sunshower helemaal niet mag is niet correct. Maar daar ging ik ook in fout door mijn antwoord niet duidelijk genoeg te formuleren dat het enkel mag bij renovatie’s. Maar, ik vraag even na voor jou want ik ken iemand die dit gekeurd in een nieuwbouw heeft gekregen.


Technisch gezien ook niet in een renovatie, maar daar laat bijna niemand herkeuren. Ook daar zou het niet in volume 1 mogen staan. Door een verlenging van je kabel kan je echter in 1bis uitkomen en kan het gedoogd worden.

Het probleem is dat in die *** arei staat dat de motoren enkel "warm water" mogen opwekken. Maw het is makkelijker een waterkoker in je douche te krijgen dan dit ding :+. Kromme regelgeving, maar ze gaat het aanpassen (dat beloven ze al 2 jaar, maar zit zo vast als een strop).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:34 



 
Profiel   

996981 schreef
Bedankt voor de tips zover! Heel nuttig :j het dak is nieuwe en geïsoleerd, er komt overal nieuw dubbel glas in en de vloer wordt geïsoleerd. Muren kunnen helaas niet geïsoleerd, maar we zijn ons wel aan het oriënteren op zonnepanelen in de toekomst.

Naar de deuren gaan we goed kijken! Momenteel is alles nog kleine hokjes dus veel deuren. Dat worden er minder, maar alsnog goed om te kijken dat die logisch geplaatst worden!

De gang is niet zo breed, maar wel breed genoeg. De meubels voor woonkamer en keuken kunnen door de openslaande deuren. De meubels boven wordt iets lastiger, maar wel haalbaar :)

De muren van binnenuit isoleren. Wij hebben ook enkelsteen, en enige manier is om de binnenmuren te slopen, dat te isoleren. Zou ik zeker doen als je toch een nieuwe vloer etc moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:34 



 
Profiel   

Heb niet alles gelezen, maar neem lades in je keuken waar je kan (onderkasten). Veel handiger om alles op orde te houden, want achteraan de kast kom je anders nooit. De enige kasten waar het niet kon, is het een rommeltje geworden na een tijd. Lades zijn veel makkelijker volledig te gebruiken en ook schoon te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:38 



 
Profiel   

Nickietje schreef
Heb niet alles gelezen, maar neem lades in je keuken waar je kan (onderkasten). Veel handiger om alles op orde te houden, want achteraan de kast kom je anders nooit. De enige kasten waar het niet kon, is het een rommeltje geworden na een tijd. Lades zijn veel makkelijker volledig te gebruiken en ook schoon te houden.


DIT!

En als je een vuur in je eiland zitten hebt, kan het fijn zijn om de afzuiging in de kast aan de overkant te steken. Dan heb je onder je vuur wel ruimte voor een lade zitten. Zelf vind ik dit praktischer. Moet je keukenbouwer wel even willen meedenken en dit ook kunnen.
Idem voor een quooker, dat zit bij ons ook aan de overkant. Zo hou je meer werkruimte aan die kant, want daar gebruik je toch meer dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:42 



 
Profiel   

Bij mij zijn de lades ook een rommeltje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:44 



 
Profiel   

malih schreef
speurneusc schreef
op de 1e verdieping kinderen laten slapen en zelf op zolder is iets anders dan kids beneden, waar ook de leefruimte is. Immers geluid draagt ver, dus met visite en als je zelf nog niet naar bed bent kunnen de kids daar veel last van hebben. Tv. aan etc. zelf nog aan opruimen keuken werk, allemaal geluiden die in de kinderkamer(s) dus te horen kunnen zijn... Plus dat kids wanneer ze uit bed zijn dus vrij naar buiten zouden kunnen gaan, in de keuken kunnen rommelen (gevaarlijk) zonder dat je dat miss door hebt omdat je zelf daarvan te ver slaapt.



Om even in te haken, ik zal wel een van de weinige zijn maar voor mij zie je beren op de weg die ik niet zie.

De voordeur kun je met een knip op slot doen als je zelf naar bed gaat (niet met de sleutel, anders moet je in geval van brand eerst de sleutel zoeken)



ben beveiliger geweest en heb menig maal een peuter van straat gehaald snachts die aan de wandel was gegaan en de voordeur uit is gegaan, wat dacht je van de leuke youtube filmpjes....??? peuters die de koelkast open maken etc. ze zijn zoooo zoet aan het spelen als ze stil zijn..... maar als je boven in slaapt zijn ze altijd stil... En als ze ziek zijn dan??? Ik heb het zelfs met mijn dieren die beneden slapen en wij op zolder, kom je toch wel eens voor verrassingen als je smorgens beneden komt.. en dan nix gehoord te hebben..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen