Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe verduurzaam jij?

 
Profiel   

oh ik verduurzaam ook, ik doe niet mee aan de overbevolking van de wereld.
en verder weinig vlees, geen melk.
zoveel mogelijk op de fiets, groentes uit eigen tuin :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 23:04 



 
Profiel   

De docu heb ik ook gezien. Ik vond hem érg goed, en hoop dat veel mensen hem zullen zien en er iets mee doen.

Zelf leef ik behoorlijk duurzaam; plantaardig eten, geen kinderen, moestuin, zonnepanelen en consuminderen.. en als doel hebben we het wonen op de zeilboot waar we volledig offgrid willen leven op zonne- en windenergie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 23:04 



 
Profiel   

Ja mijn voor doel later is een stuk minder duurzaam dan hoe ik nu leef...

Vrijstaand huis met veel grond, twee auto’s en het liefst 2 honden. Wel droom ik van een royale moestuin en een tuin die insect en diervriendelijk is. Tevens zou ik graag kippen willen voor het GFT en voor de eitjes (vriendje eet ze wel) en mayonaise enzo dan zelf maken. Ook zou ik graag gaan werken bij een duurzaam bedrijf. Kinderen hoef ik ook niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 23:08 



 
Profiel   

Ik woon nog thuis, maar we zijn er wel mee bezig.

- We hebben kippen voor de eieren.
- Veel groen in de tuin.
- Geen eten weggooien .
- Lang met alle spullen doen tot het op is.
- Ook kleding zo lang mogelijk mee doen.(geen mode steunen)
- Biologisch lokaal eten.

Zelf ben ik er ook mee bezig.

- Bewust geen kinderen.
- Bewust geen rijbewijs.
- Een dichte ligfiets fietsen.
- Vakantie te fiets. (+-100km per dag)
- Alles gaat met de fiets. werk, boodschappen, ect.
- Bewust geen elektrische vervoersmiddelen.(i.v.m. slechte accu's.)

Wat beter kan is insecten eten. Maar dit is nog steeds erg moeilijk goed te krijgen.
En ik ga mijn grote aquarium vervangen voor een kleintje.

Zo zijn er nog wel meer verbeterpunten. Als ik op mijzelf zou gaan wonen zou ik het graag ook zo klein en natuur/milieubewust mogelijk doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 23:13 



 
Profiel   

O ja, een elektrische auto zou ik heel graag willen, maar kan ik helaas nog niet betalen. Over een paar jaar kan mijn benzinebak hopelijk eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 07:27 



 
Profiel   

Als het betaalbaar voor mij wordt zou ik graag hybride willen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 08:43 



 
Profiel   

Ik probeer met mijn studentenhuis zo duurzaam mogelijk te leven. Het scheelt al dat ik in een van de groenste/meest ruimtelijke studentencomplexen in Nederland leef, dus dat is al een goed begin :D
In ieder geval proberen we tot zekere hoogte onze eigen groenten te verbouwen en hebben we een abonnement op een biologische pluktuin om de hoek waar we veel seizoensgroenten vandaan halen. De rest halen we voor een groot deel heel goedkoop op de markt bij een tent die de 'rest'stromen verkoopt, dus groenten en fruit die te klein/niet mooi/te rijp zijn. Verder eten we vegetatarisch en vaak ook veganistisch, met héél soms voor een paar huisgenoten een stukje biovlees van de slager.
Daarnaast hebben we zonnepanelen die alle electriciteit voorzien, maar helaas ook nog gas. We proberen hier dan ook zuinig mee te zijn.

Verder is een groot punt om zo weinig mogelijk nieuw te kopen, dus zoveel mogelijk van de kringloop en van Marktplaats. In ieder geval voor meubels en andere zooi altijd, en kleding vaak ook. Als je geen goede kleding kan vinden kan ik ook Vinted aanraden, daar staat een hele hoop op voor vaak niet zo veel geld. In ieder geval heb ik al maanden lang geen nieuwe kleding gekocht nu, en dat bevalt prima :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 08:51 



 
Profiel   

Die docu dan maar eens kijken :j

Hoe ik verduurzaam:
- geen kinderen
- veel groenten uit eigen tuin en iedere week een too good to go pakket
- vlees veelal lokaal, rechtstreeks van de boer. Dat gaat hier allemaal in diepvries.
- schoonmaakmiddelen, wasmiddel en cosmetica zonder microplastics (beat the microbeat heeft hiervoor tegenwoordig echt een briljante app!
- ipv glansspoelmiddel en wasverzachter gebruik ik schoonmaakazijn
- kleding gaat hier pas weg als het echt versleten is, ik koop ook regelmatig tweedehands kleding
- we zijn aan het kijken naar zonnepanelen (offerte is in de maak) en zijn druk aan het nadenken over hoe we onze oude boerderij kunnen verbouwen op een zo duurzaam mogelijke manier
- sinds het thuiswerken rijd ik veel minder auto... hopelijk blijft dat deels het geval

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 11:43 



 
Profiel   

- kort douchen,
- afval scheiden en minder gebruik van plastic
- ik neem geen kind
- iets minder vlees (ik doe mijn best maar vind het zo lekker, en let op keurmerken)
- liefst zou ik mijn huis zelfvoorzienend hebben voor een groot gedeelte maar zit in een huurwoning. Zodra we een eigen huis hebben willen we dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 11:54 



 
Profiel   

Hier voornamelijk kleine dingen:
- Zo min mogelijk met de auto
- Shampoobars ipv flessenshampoo
- Afval maximaal scheiden
- Wasbare make-upremoverdoekjes
- Niet alle dagen vlees eten
- Verwarming niet altijd boven de 20 graden (sloffen en dikke trui voldoen ook)
- Groene energieleverancier
- Vliegreizen (indien van toepassing) wel extra co2 compensatie :+

Ik merk dat het gaat met kleine stapjes. Niet alles in 1 keer aanpassen, maar juist elke keer iets verder kijken naar wat nog meer kan. En dat helpt.

(verder hier ook een huurwoning... Wel goed geïsoleerd inmiddels!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:59 



 
Profiel   

Best veel mensen al die lekker bezig zijn :)

Nogmaals de vraag, is er iemand die water hergebruikt met bepaalde systemen?
En welke bomenplantorganisatie moeten wij steunen? Denk nu aan Dig it, maar zijn er nog andere opties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:15 



 
Profiel   

Meerbomen.nu zou je kunnen kijken, werken samen met urgenda.

Of steun Roeland Lelieveld van Africa Wood grow.

Of mij en mijn voedselbos :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen