Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is een fijne tablet voor eenvoudig gebruik ?

 
Profiel   

Ik ben aan het kijken voor een tablet. Ik heb er nog geen ....
Zal zijn voor simpel internet gebruik, ook te begrijpen voor senioren.
Waar moet ik op letten ? Of hebben jullie een aanrader ? Geen iPad, dus wel Android systeem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 18:07 



 
Profiel   

Er zijn verschillende tablets op de markt specifiek voor senioren. Als je daar meer over wilt weten mag je mee een PB sturen. Voor mijn werk heb ik me daar behoorlijk in verdiept.
Als als voor normaal maar simpel gebruik is zou ik eerst kijken naar het besturingssysteem die je prettig vind. Dan kun je het startscherm leeg gooien en de apps die graag gebruikt daar duidelijk neer zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 18:14 



 
Profiel   

Topic verplaatst naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek omdat het daar beter past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 18:22 



 
Profiel   

Dank je wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 18:22 



 
Profiel   

Zou de Lenovo Duet Chromebook mss ook nog wat kunnen zijn? Prima geschikt voor beetje internetten, videobellen , social media en Netflix, Disney en YouTube.

Ze hebben nu een actie voor de 64GB versie voor 229 euro.

https://www.coolblue.nl/product/860644/ ... 027nl.html

Ik heb zelf de 128GB versie en ideaal voor op de bank, op de achterbank of in vliegtuig. Ik speel er ook nog wel eens een simpel spelletje mee.

Besturingssysteem is Chrome OS, maar je hebt gewoon Google Play zoals je bent gewend om apps uit te installeren en inloggen doe je gewoon met je Google account. Mocht je hem echt verklooien kun je hem eenvoudig resetten en met een paar minuten is hij weer alsof hij uit de doos komt. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 18:45 



 
Profiel   

Scheelt zo'n besturingssysteem veel ? Ik her er totaal geen verstand van verder namelijk. Ik werk met Edge nu, maar er staat ook chrome op mijn computer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:19 



 
Profiel   

Het is vooral heel veilig en snel. Meeste apps draaien gewoon vanuit de browser en grootste deel van de apps uit Google Play kun je installeren.

Enige verschil is dat er geen pictogrammen op je bureaublad staan. Meest gebruikte apps zet je in balk onderaan en rest van apps kun je starten door omhoog te vegen of op de knop linksonder te drukken.

Over het algemeen went ChromeOS heel snel.



Hier nog een review over de Lenovo Chromebook Duet:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:35 



 
Profiel   

ik ga eens kijken, dank je wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:41 



 
Profiel   

Eigenlijk is de Duet een tablet die ook volledig als laptop is te gebruiken omdat er toetsenbord/touchpad bij zit. Wel een heel klein laptopje. Haha.

Denk dat er op dit moment wel hele leuke acties zijn voor een hoop tablets voor Black Friday. :D #keuzestress

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:47 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naaar een tablet/ laptop waar ik ook wat foto's op. Kan zetten en een beetje bewerken, maar kom er ook niet uit.... Pfff

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:51 



 
Profiel   

Ik zoek toch meer een tablet denk ik. Een laptop is al aanwezig ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:53 



 
Profiel   

Billy schreef
Ik ben op zoek naaar een tablet/ laptop waar ik ook wat foto's op. Kan zetten en een beetje bewerken, maar kom er ook niet uit.... Pfff


Als je de volledige versies van Lr/Ps wilt draaien kan dat helaas niet op een Chromebook. Alleen de Android app versies. En de Lenovo Duet is super geschikt voor algemeen gebruik, maar mist wat rekenkracht en opslag voor het goed kunnen nabewerken van foto's. Het scherm is er ook te klein voor.

Voor foto's nabewerken op een tablet kun je mss beter naar zo een grote iPad Pro kijken met extra toetsenbord erbij? Die kosten helaas rond de 1000 euro en kun je dus niet echt vergelijken met deze goedkope Lenovo Duet. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:55 



 
Profiel   

Maris schreef
Ik zoek toch meer een tablet denk ik. Een laptop is al aanwezig ...


Dan haal je gewoon het toetsenbord eraf. Haha. Klikt magnetisch vast.

Misschien is de Samsung Galaxy Tab S6 Lite dan wat voor jou?

https://www.samsung.com/nl/tablets/gala ... aaphn/buy/

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:57 



 
Profiel   

Gewoon een samsung tablet A :) prima, simpel in gebruik :) en nu in de aanbieding bij de mediamarkt voor 166 euro :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:59 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Billy schreef
Ik ben op zoek naaar een tablet/ laptop waar ik ook wat foto's op. Kan zetten en een beetje bewerken, maar kom er ook niet uit.... Pfff


Als je de volledige versies van Lr/Ps wilt draaien kan dat helaas niet op een Chromebook. Alleen de Android app versies. En de Lenovo Duet is super geschikt voor algemeen gebruik, maar mist wat rekenkracht en opslag voor het goed kunnen nabewerken van foto's. Het scherm is er ook te klein voor.

Voor foto's nabewerken op een tablet kun je mss beter naar zo een grote iPad Pro kijken met extra toetsenbord erbij? Die kosten helaas rond de 1000 euro en kun je dus niet echt vergelijken met deze goedkope Lenovo Duet. :=

Ik wil er Luminar opzetten, en ik wil Android... Ik ga vanavond rustig ff kijken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 12:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen