Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Warmtepomp- of condensdroger?

 
Profiel   

Roodvos schreef
Janine1990 schreef
Beddengoed bijvoorbeeld vind ik toch wel fijn om te wassen en goed droog weer op bed te krijgen. Een gewone was gaat daar weer ten koste van.

Ben heel benieuwd wat jullie ervaringen en tips zijn!

Een setje extra beddengoed kopen.
Ene setje eraf, gelijk schoon setje erop. Kan je gelijk 's avonds als je moe bent in je bed ploffen zonder dat je het nog op hoeft te maken. En dan heb je gerust een paar dagen de tijd om je beddengoed te wassen en aan een rek te laten drogen.

Is vele malen goedkoper dan een droger en ook vele malen energiezuiniger. Extra setje is ook handig als je een keer ziek wordt en beddengoed moet wisselen.


Ik heb voldoende sets beddengoed mocht het zo uitkomen...

Maar ik WIL hoe dan ook een droger... Heel eenvoudig... :+
Alternatieven vraag ik dan ook niet om.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:36 



 
Profiel   

superpony schreef
Wij hebben vrij veel beddengoed, maar zijn met z'n 2en sinds een paar jaar en wassen niet zo heel vaak eigenlijk. Toen onze zoon nog thuis woonde, stond alles zeker 5/6x pw aan.

Zomers gaat alles op de molen buiten.

In huis hang ik alleen echt mooie bovenkleding op. Nat spul in huis probeer ik verder te voorkomen.

Wij kregen een leuk bedrag terug van de elektra rekening. Elk nieuw apparaat is toch steeds weer energiezuiniger als je erop let.


Ja ik woon pas sinds 3 jaar op mezelf, dus alle apparaten zijn hier al helemaal nieuw.

Toch leuk om te lezen! Ik was zelf vooral verbaasd dat inductie kennelijk niet veel meer verbruikt.

Inderdaad, weinig wassen (en toch wel bepaalde dingen gescheiden willen houden) is ook een reden om een droger te willen. Ik denk dat ik per week 2 tot 4 wassen draai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:39 



 
Profiel   

In inductie zit ook verschil. Beetje opletten wat je koopt, kan echt schelen.

Mijn moeder had een kapsalon en wij waren denk ik ooit 1 van de eersten met een droger. Het fijne van een droger is ook dat je ook redelijk goed van je haren af komt. Voor haar dus vanwege het kappersvak, maar ook met dieren.
Ik moet de filters etc wel goed schoon houden, maar zeker zwarte kleding wil wel erg haar aantrekken en dan doe ik soms zelfs na de molen nog even een ritje in de droger vanwege de haren.

En ik ga echt niet per truitje haren afplukken/zuigen etc.

Wat voor wasmachine heb je? Wij hebben wel altijd een wasmachine die ook minimaal 1400 toeren kan draaien met centrifugeren. Dat scheelt ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:47 



 
Profiel   

Mijn bijkeuken is nu 15/16 graden maximaal. Ik merk in droog tijd weinig verschil met de vorige warmere badkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:51 



 
Profiel   

superpony schreef
In inductie zit ook verschil. Beetje opletten wat je koopt, kan echt schelen.

Mijn moeder had een kapsalon en wij waren denk ik ooit 1 van de eersten met een droger. Het fijne van een droger is ook dat je ook redelijk goed van je haren af komt. Voor haar dus vanwege het kappersvak, maar ook met dieren.
Ik moet de filters etc wel goed schoon houden, maar zeker zwarte kleding wil wel erg haar aantrekken en dan doe ik soms zelfs na de molen nog even een ritje in de droger vanwege de haren.

En ik ga echt niet per truitje haren afplukken/zuigen etc.

Wat voor wasmachine heb je? Wij hebben wel altijd een wasmachine die ook minimaal 1400 toeren kan draaien met centrifugeren. Dat scheelt ook.


Ik heb een LG, geen idee wat voor type :') Maar hij is van 2017 en heeft een trommel van 8 kilo. Alleen ging die niet helemaal lekker op het uitwassen van hoofdkussens :') Kwam niet op 1400 toeren, normaal wel maar kennelijk weigerde de sensor op basis van de vulling. Dus met kletsnatte kussens naar m'n ouders om ze in de droger te doen _O-
Maakt de wasmachine nog uit voor je droger dan?


Ik zit na een droger van Indesit te kijken op het moment. Misschien zijn er mensen met ervaring hier?


Ik heb niet veel harenspul wat er in zal komen, maar na een paar dekjes wassen is het niet onhandig om de eerste gewone was ook in de droger te doen als je het zo bekijkt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:53 



 
Profiel   

Hier een Siemens warmte droger. Bevalt heel goed.
Ik merk niet echt veel tijdverschil met de vorige condens droger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:04 



 
Profiel   

Janine een kenner zei tegen mij dat ze Indesit intheshit noemen in de witgoedzaak waar hij werkte :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:37 



 

Hier een warmtepompdroger van AEG. Een warmtepomp wordt zo warm niet, is energiezuiniger en beter voor jou kleding :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:55 



 
Profiel   

chanicha schreef
Janine een kenner zei tegen mij dat ze Indesit intheshit noemen in de witgoedzaak waar hij werkte :')


:')

Okee nog ff kijken naar andere BF sales dan :')

Zag ook nog een condensdroger van Candy. Iemand die dat wat zegt? Mijn ouders hebben vroeger jaren een vaatwasser van Candy gehad. Ik denk een jaar of 10 dagelijks gebruik waarna hij het begaf. Best netjes toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:56 



 
Profiel   

Klopt, mijn schoonmoeder had een Candy wasmachine die met 6 kinderen ruim 25 jaar meeging maar heb wel het idee dat het witgoed tegenwoordig niet gemaakt is om zo lang mee te gaan.
Hen een Bosch en AEG droger en wasmachine gehad die het niet langer dan 5 jaar uithielden, nu een gereviseerde Mieke al 17 jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 21:17 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
superpony schreef
In inductie zit ook verschil. Beetje opletten wat je koopt, kan echt schelen.

Mijn moeder had een kapsalon en wij waren denk ik ooit 1 van de eersten met een droger. Het fijne van een droger is ook dat je ook redelijk goed van je haren af komt. Voor haar dus vanwege het kappersvak, maar ook met dieren.
Ik moet de filters etc wel goed schoon houden, maar zeker zwarte kleding wil wel erg haar aantrekken en dan doe ik soms zelfs na de molen nog even een ritje in de droger vanwege de haren.

En ik ga echt niet per truitje haren afplukken/zuigen etc.

Wat voor wasmachine heb je? Wij hebben wel altijd een wasmachine die ook minimaal 1400 toeren kan draaien met centrifugeren. Dat scheelt ook.


Ik heb een LG, geen idee wat voor type :') Maar hij is van 2017 en heeft een trommel van 8 kilo. Alleen ging die niet helemaal lekker op het uitwassen van hoofdkussens :') Kwam niet op 1400 toeren, normaal wel maar kennelijk weigerde de sensor op basis van de vulling. Dus met kletsnatte kussens naar m'n ouders om ze in de droger te doen _O-
Maakt de wasmachine nog uit voor je droger dan?


Ik zit na een droger van Indesit te kijken op het moment. Misschien zijn er mensen met ervaring hier?


Ik heb niet veel harenspul wat er in zal komen, maar na een paar dekjes wassen is het niet onhandig om de eerste gewone was ook in de droger te doen als je het zo bekijkt :P


Onze wasmachine kiest zelf hoeveel toeren hij draait per programma. Dan kan je het soms nog ophogen, maar niet altijd.
Een hoofdkussen is ook niet zo makkelijk. Wij hebben ene stand voor kussens en dekbedden, maar anders is het een beetje zoeken wat goed wast.

Het is zeker van belang. In ene goede zaak adviseren ze ook een zo hoog mogelijk centrifuge vermogen te kiezen als je een droger wil. Hoe droger het uit de wasmachine komt, hoe korter het in de droger hoeft.

Als ik bijv een katoenen was in de droger doe, kiest die bijv 3,5 uur. Maar hij kan zomaar sneller klaar zijn als de was er al aardig droog in gaat.

Wij hebben western spul, dus doen alles met de hoge druk. Maar anders zou je je dekjes eerst moeten afzuigen en dan pas wassen. Maar er zijn ook speciale balletjes voor die de haren verzamelen. Echt belangrijk voor je machine.

Toen we nog een kapsalon hadden, deden wij korter met machines, dan een normaal gezin doet zeg maar.

Merken zeggen niks. Veel merken horen bij elkaar en echt heel slecht ken ik niet. Heb een keer een goedekope set gekocht en was prima.
Mijn moeder heeft Miele en droger is echt vrij snel kapot gegaan.

Onze Samsung wasmachine is al 2x door mijn man gerepareerd. Ging uiteraard precies na de garantie kapot.
De AEG droger is ook al 2x gerepareerd door mijn man. Zijn iets van 5 en 6jr oud nu en we wassen niet eens gek veel. De wasmachine moet weer nagekeken, dus tja......
En AEG, super fijne machine, was goed getest etc etc, maar de knoppen vind ik echt slechte kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 00:01 



 
Profiel   

chanicha schreef
Janine een kenner zei tegen mij dat ze Indesit intheshit noemen in de witgoedzaak waar hij werkte :')


Dit inderdaad. Na een jaar al stuk. Daarna een Bosch en die draait inmiddels alweer 3 jaar naar volle tevredenheid.

Zou wel een droger nemen waarbij het water direct naar je afvoer gaat ipv in het opvangbakje. Ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 00:57 



 
Profiel   

Citaat
Heel erg bedankt voor dit uitgebreide bericht!

Nu hebben we mijn bijkeuken volgens de laatste normen gemaakt, alleen blijft hij vrij koud sinds ik er een deur in heb zitten. Laten we zeggen, een graad of 3 koeler dan de woonkamer.
De bijkeuken is namelijk op niet-originele vloerverwarming verwarmd en verder gewoon goed geïsoleerd, maar er staat een roostertje open en daar staat de wind aardig op.

Heb ik dan nog wel wat aan mijn een warmtepompdroger?

Tevens zit ik maandelijks onder het gemiddelde energieverbruik van een eenpersoonshuishouden in een tussenwoning (ondanks dat ik inductie kook!). Wat zouden jullie dan aanraden?


Onze warmtepomp droger heeft een tijd in de schuur gestaan ivm verbouwing en ook dat ging heel lang goed. Pas toen het buiten begon te vriezen en het in de schuur niet meer dan een graad of 5 was, duurde het serieus langer voor de was droog werd. Uiteindelijk hebben wij dat opgelost door een klein kacheltje op de droger te richten, maar ik verwacht niet dat het in jouw bijkeuken zo koud zal worden. De oplossing met dat kacheltje is natuurlijk ook geen zinvolle langdurige optie, maar voor ons toen even noodzakelijk.

Ik ben eerlijk gezegd uitstekend content met onze warmtepomp droger, maar dat was ik ook met onze condens droger. Ik zou wel kijken naar een beetje een goed merk, het is een hele uitgave en het is fijn als de machine dan lang mee gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 05:50 



 
Profiel   

ingedebruijn schreef
chanicha schreef
Janine een kenner zei tegen mij dat ze Indesit intheshit noemen in de witgoedzaak waar hij werkte :')


Dit inderdaad. Na een jaar al stuk. Daarna een Bosch en die draait inmiddels alweer 3 jaar naar volle tevredenheid.

Zou wel een droger nemen waarbij het water direct naar je afvoer gaat ipv in het opvangbakje. Ideaal.


Uhh... hoe dan?
Ik heb daar geen gat voor in de muur... Mis ik een mogelijkheid? Voorbeelden van drogers die gewoon op de afvoer van de wasmachine kunnen???

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:20 



 
Profiel   

Je hebt van die afvoerpijpen waar twee slangen in kunnen, beetje het idee van de vaatwasser die op de gootsteenafvoer zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:24 



 
Profiel   

chanicha schreef
Je hebt van die afvoerpijpen waar twee slangen in kunnen, beetje het idee van de vaatwasser die op de gootsteenafvoer zit.


Ja daar ben ik bekend mee...maar bij mijn weten heeft een gewone droger een afvoerbuis van 12cm doorsnee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:34 



 

Nee hoor. Bij onze aeg zat een dun kabeltje standaard bij om af te voeren in de afvoer. Denk een vinger dik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:42 



 
Profiel   

Drogers hebben inderdaad een slangetje, bij ons zit die in dezelfde afvoer als van de wasmachine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:53 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
chanicha schreef
Je hebt van die afvoerpijpen waar twee slangen in kunnen, beetje het idee van de vaatwasser die op de gootsteenafvoer zit.


Ja daar ben ik bekend mee...maar bij mijn weten heeft een gewone droger een afvoerbuis van 12cm doorsnee...


Dat is bij een droger met afvoer.

Normaal gaat het het bakje in. Daar is een dun slangetje die je de afvoer in kan laten lopen. Dus ipv in het bakje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:00 



 
Profiel   

Dat laatste heeft mijn droger ook. Een keer geprobeert en de functie weer uitgeschakeld. Ik gooi de opvangbak wel leeg. Irritant geluid maakte het alsof er muizen aan het knagen waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:10 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Nee hoor. Bij onze aeg zat een dun kabeltje standaard bij om af te voeren in de afvoer. Denk een vinger dik :)


Dit inderdaad :) hier hoor ik niets qua gekke geluiden en ik vind het een heerlijk gemak dat ik de bak niet hoef te legen. Als je droger niet in de buurt staat van een plek waar je 'm kunt legen, is dat echt heerlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:03 



 
Profiel   

Ik dacht ook handig maar ik gebruik nu het water voor de planten onder andere. Iedere keer na gebruik legen is de bak ook niet heel vol. Net als het schoonmaken van het pluizenfilter is het een automatisme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:21 



 
Profiel   

Zit zo'n slangetje standaard bij elke droger?
Of moet je er speciaal op letten in de specs? En wordt het water dan weggepompt? Als in druk door het slangetje?

En heeft iemand een foto van zo'n situatie?

In overleg met m'n vader weet ik al wel dat het warmtepomp wordt ivm brandgevaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:44 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik dacht ook handig maar ik gebruik nu het water voor de planten onder andere. Iedere keer na gebruik legen is de bak ook niet heel vol. Net als het schoonmaken van het pluizenfilter is het een automatisme.


Ik durf de planten er geen water mee te geven. Bang dat er toch nog iets in zit.


Janine1990 schreef
Zit zo'n slangetje standaard bij elke droger?
Of moet je er speciaal op letten in de specs? En wordt het water dan weggepompt? Als in druk door het slangetje?

En heeft iemand een foto van zo'n situatie?

In overleg met m'n vader weet ik al wel dat het warmtepomp wordt ivm brandgevaar.


Ja, zit altijd wel een zakje bij met zo een slangetje volgens mij.

Brandgevaar komt door het niet legen van een pluizenfilter doorgaans. Maar grote kans dat het bij een warmtepomp minder voorkomt, omdat het minder warm wordt misschien? Maar het is algemeen bekend dat je echt de droger goed schoon moet houden om brand te voorkomen, dus dat altijd maar doen voor de zekerheid, ongeacht je machine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:47 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Zit zo'n slangetje standaard bij elke droger?
Of moet je er speciaal op letten in de specs? En wordt het water dan weggepompt? Als in druk door het slangetje?

En heeft iemand een foto van zo'n situatie?

In overleg met m'n vader weet ik al wel dat het warmtepomp wordt ivm brandgevaar.


Wij hebben een warmtepomp bij Expert besteld, en die hebben dat gewoon zelf allemaal meegenomen en geinstalleerd. Lekker makkelijk, hoef je je daar ook niet druk om te maken.
Wij hebben geen hele dure droger, maar die van ons doet er 1.17 uur over om te drogen. Dus dat valt wel heel erg mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen