Warmtepomp- of condensdroger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:03

Janine1990 schreef:
Earth schreef:
Die hebben wij ook haha :D Bij ons geeft ie momenteel een foutmelding en maandag komt de monteur. Maar over het algemeen is dit echt een goed apparaat hoor.


Hij is overal uitverkocht of bij andere winkels duurder...

Misschien maar even afwachten dan tot er een nieuwe aanbieding is. :') Las al dat hij laatst goedkoper was bij MediaMarkt... :P


Bij Bol is hij 574 euro nu.

Anoniem

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:20

Omgekeerd zeker niet proberen want dan vind je de wasmachine op de grond :') Het kan overigens geen kwaad om ze er zo op te zetten, maar ik raad toch een tussenstuk aan ivm stabiliteit.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 11:13

chanicha schreef:
Bij Bol is hij 574 euro nu.


Dat scheelt bijna 100 euro... En een paar weken geleden was hij nog eens 50 euro goedkoper bij MediaMarkt (dan de 488 voor de BF actie)

Ik kijk het nog even aan :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 02:47

Ik heb wel 1 nadeel van de AEG. Het onderste rooster/filter ding kan er niet uit. Ik vergeet dat steeds, want kon bij de vorige 2 wel.

En ik had dekens buiten hangen die aan de binnenkant nat waren. Heb ze alle 3 om de beurt in de droger gedaan. Daarna een uur bezig geweest met de droger schoonmaken. ML zei nog; dat kan zo niet vol haren en zand..........
Ik had ze beter droog kunnen blazen bij wijze van, want dit was echt etter werk om schoon te krijgen.

Hij is wel weer als nieuw nu.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:50

Vraagje: het is wel een beetje off-topic, maar ik probeer het toch. Ik lees vaak de tip ( en zag het vanmiddag zelfs bij Blokker ook staan ) doe een droge handdoek bij je natte was in de droger. Dat verkort de droogtijd. Dat lijkt mij zo vreemd. Als er in de natte was 1 liter water zit ( noem maar wat, heb geen idee ) dan moet de droger 1 liter water verdampen. Dat blijft toch 1 liter ook al gooi je er een droge handdoek bij? Hoezo zou de droogtijd dan verkort worden? Iemand die het weet??

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:55

Klopt, ik doe het ook en ik vind dat de droogtijd korter is.
Vraag me niet hoe dat kan :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:29

Hij heeft toch een sensor? Als je verschillende stoffen bij elkaar hebt en het gros is droog, wil hij ook wel stoppen.

Had het vd week nog; Hij zou 3,5 uur nodig hebben. Ik kwam binnen en moest ie nog 1 uur en een kwartier. Maar 5 min later was hij droog.

Alleen voor dingen met een vulling gebruik ik de kussen stand, anders stopt hij als de buitenkant droog is.

Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:40

Diertjec schreef:
Even een zij weg, omdat hier aardig kennis zit over wasmachines en drogers.
Je ziet vaak dat de droger op de wasmachine gezet wordt, is dit niet slecht voor de apparaten? Ik sta ook voor de keuze wasmachine-droger, maar ook beperkt ruimte. Is het dan beter om iets tussen de 2 apparaten te maken, waar de droger dan op staat?


Nee, is niet slecht anders raden ze het wel af om te doen/verkopen ze geen speciale randen de machines te kunnen Stapelen. Een droger weegt zo'n 30 kg en een wasmachine 70 kg. Die kan de droger dus qua gewicht prima houden.
Droger staat hier rechtstreeks op de wasmachine. Om de wasmachine zit een speciale rand geklikt die de droger op z'n plek houd zodat hij niet door het trillen van de wasmachine kan verschuiven en eraf kan vallen.

M'n ouders hebben nu zo'n 20 jaar de droger los op de wasmachine staan en er is nog nooit wat gebeurd.

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:21

Thanks voor jullie antwoorden! Goed om te weten :D

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:38

Toch nog een vraagje, hoop dat iemand het antwoord weet. Mijn dochter heeft een nieuwe Siemens condensdroger. Stopt als de was droog is en dit wordt door de machine middels sensoren gedetecteerd. Nu is het probleem dat hij vindt dat de was droog is, maar het is nog vochtig. Doet ze het er weer in stopt hij na een paar minuten. Het is droog vindt hij. Ze heeft het met allerlei soorten was en programma’s. Stopt hem ook niet te vol. Iemand ervaring mee of een oplossing?

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 17:01

truus1957 schreef:
Toch nog een vraagje, hoop dat iemand het antwoord weet. Mijn dochter heeft een nieuwe Siemens condensdroger. Stopt als de was droog is en dit wordt door de machine middels sensoren gedetecteerd. Nu is het probleem dat hij vindt dat de was droog is, maar het is nog vochtig. Doet ze het er weer in stopt hij na een paar minuten. Het is droog vindt hij. Ze heeft het met allerlei soorten was en programma’s. Stopt hem ook niet te vol. Iemand ervaring mee of een oplossing?


Eerder in het topic werden een handdoek en een tennisbal genoemd. Heeft ze dat al geprobeerd?

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:11

De tennisbal niet, droge handdoek wel. Probleem is dus dat de droger vindt dat het droog is, maar was is nog licht vochtig

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:14

Ik weet alleen dat het aan de stand kan liggen, bv kastdroog, verder kan ik je niet helpen.

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:21

truus1957 schreef:
Toch nog een vraagje, hoop dat iemand het antwoord weet. Mijn dochter heeft een nieuwe Siemens condensdroger. Stopt als de was droog is en dit wordt door de machine middels sensoren gedetecteerd. Nu is het probleem dat hij vindt dat de was droog is, maar het is nog vochtig. Doet ze het er weer in stopt hij na een paar minuten. Het is droog vindt hij. Ze heeft het met allerlei soorten was en programma’s. Stopt hem ook niet te vol. Iemand ervaring mee of een oplossing?


Zit er geen timer stand op? Of een droog niveau?

Standaard droogt hij bij mij op droog niveau 2 maar soms is dat nog iets vochtig en dan zet ik hem nog even aan op droog niveau 3 of 30 min op de timer.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:46

je kan idd kiezen voor droogniveau 1, 2 of 3. Ook op 3 blijft hij heel eigenwijs zeggen dat het droog is terwijl het nog iets vochtig is. Timerfunctie zit er ook op, maar dat is maar voor max 3 kg. Je zou toch denken dat je je was zonder kunstgrepen of foefjes gewoon droog moet kunnen krijgen? Maar bedankt voor het meedenken

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:08

TS, ik heb onlangs een tweedehands (refurbished) droger gekocht via zo'n dealer. (witgoed-topper heeft mij verleid)
Had ondertussen al 2 nieuwe (Zanussi) drogers versleten, ik heb door de band genomen een 1-persoons huishouden ;-) , en had geen zin om 400 of meer voor een knappe droger te betalen.
En de C-merken wil ik echt geen geld aan uitgeven.

Heb nu een A+ AEG droger, condens, werd afgeleverd, op de wasmachine gezet, aangesloten, en dat allemaal voor 220 euro.
Heb zelfs een lampje in mijn droger, als een kind zo blij :D
(Grootste onzin, net zoals een bleutooth-spiegel, maar soit.)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Warmtepomp- of condensdroger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:11

Stof opvang bakje wel goed leeg? Als die bij mij wat voller zit wordt mijn was ook niet zo droog als ik wil.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:39

Neonlight schreef:
Stof opvang bakje wel goed leeg? Als die bij mij wat voller zit wordt mijn was ook niet zo droog als ik wil.

Droger is hagelnieuw en er zijn misschien 5 wassen gedroogd. Na elke was het pluizenfilter schoongemaakt

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:51

truus1957 schreef:
je kan idd kiezen voor droogniveau 1, 2 of 3. Ook op 3 blijft hij heel eigenwijs zeggen dat het droog is terwijl het nog iets vochtig is. Timerfunctie zit er ook op, maar dat is maar voor max 3 kg. Je zou toch denken dat je je was zonder kunstgrepen of foefjes gewoon droog moet kunnen krijgen? Maar bedankt voor het meedenken


Dan weet ik het helaas ook niet. Mijn was is trouwens bijna altijd droog hoor na gewoon 1 programma maar een enkele keer, meestal als die te vol zit, dat het nog wat klam aanvoelt.