Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur hebben jullie op de muur?

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

Wij hebben net de sleutel van ons eerste appartement. Onze keuken, eetkamer en woonkamer is een ruimte in een L vorm. De woonkamer en eettafel staan in het lange gedeelte. Nu twijfelen we heel erg over de kleur op de muur. Wij hebben momenteel een zwarte bank, eikenhouten tafel met donker bruine stoelen. Minn vriend vind bijvoorbeeld olijf groen al te donker. Wij houden van een vrolijker kleur. Ik ben benieuwd welke kleur jullie op de muur hebben?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 18:01 



 

Wij hebben ook een L-vormige kamer. De meeste muren zijn wit, eentje is helemaal grasgroen (er staat wel een boekenkast voor) en we hebben het groen mee om de hoek genomen waar het schuin naar beneden wegloopt. Moeilijk in woorden te vatten, maar muur A is dus groen t/m de hoek, en muur B heeft vanuit diezelfde hoek een groene driehoek (bij het plafond smal, aan de vloerkant breed)

Je kan ook eens op pinterest kijken (zoeken op wall paint) voor wat creatievere ideeën. Olijfgroen vind je vriend misschien te donker voor de hele muur, maar je kan ook een baan schilderen, of een vlak.

edit; eerder heb ik ook een vlak felgeel gehad (zegmaar bokt-smiley-geel :D ) heel vrolijk en zonnig maar voor mijn vriend wat te heftig. Ons groen is nog steeds een vrolijke kleur, maar wel wat zachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 18:48 



 
Profiel   

Vriendlief is zelf helemaal weg van mint groen. Vind ik ook erg mooi maar ben bang dat het te fel word. Ik ga eens zoeken op pinterest

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 18:57 



 
Profiel   

Ik zou zeggen: ga naar de bouwmarkt en kies een kleur die je mooi vindt en neem een aantal staaltjes mee van dezelfde ‘familie’. Dus lichtere tinten (of ook donkerder). Ik had een tijd geleden mijn zinnen gezet op een groene muur en zo gekozen. Als je het nóg doordachter wil aanpakken, koop dan een aantal testers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 18:58 



 
Profiel   

Flexa factory green en de rest van de muren is wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:02 



 

Yenni schreef
Vriendlief is zelf helemaal weg van mint groen. Vind ik ook erg mooi maar ben bang dat het te fel word. Ik ga eens zoeken op pinterest


Het ergste dat er kan gebeuren is dat je het weer overschildert toch ;) Mintgroen is een behoorlijk zachte kleur, komt vast goed als jullie dat allebei mooi vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:04 



 
Profiel   

Alles RAL9010, ik raak snel uitgekeken op een kleurtje op de muur en overschilderen doe je toch niet zo snel. De accesoires maken hier de kleur in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:08 



 
Profiel   

Yenni schreef
Vriendlief is zelf helemaal weg van mint groen. Vind ik ook erg mooi maar ben bang dat het te fel word. Ik ga eens zoeken op pinterest

Ik heb een mint groene muur! Zal even kijken of ik een foto kan vinden. Ik vind het heel erg leuk geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:09 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Alles RAL9010, ik raak snel uitgekeken op een kleurtje op de muur en overschilderen doe je toch niet zo snel. De accesoires maken hier de kleur in huis.



Hebben wij ook 3 jaar op de muur gehad. Ideaal. Uiteindelijk 1 muur expression blue gegeven van Histor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:10 



 
Profiel   

Als je licht groen (vleugje blauw/grijs) wilt kan je naar Flexa Tranquil dawn kijken.
https://images.app.goo.gl/UPtWtLbBttwbQaRv8

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:15 



 
Profiel   

Ik had eerste 2 jaar een babyroze muur :') , daarna een jaartje een zelfgeschilderde cirkel met blauw en gouden verf, en nu lichtblauw.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:16 



 
Profiel   

Ik heb drie kleuren van painting the past op de muur. Daar zit net wat grijs in, waardoor het niet zo fel is :) dus misschien zoiets proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:17 



 
Profiel   

Wij hebben early dew van Flexa. Kan de kleur niet goed omschrijven maar zou zeggen groen/grijs.

https://www.onlineverf.nl/kleuren/3031-flexa-early-dew/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:21 



 
Profiel   

Wij hebben voor één muur met vlakken alpina sinfonie (=bordeaux) gekozen, gecombineerd met veel wit. We zijn er blij mee. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:22 



 
Profiel   

Ik heb ook de kleur 'Early Dew' op mijn kamer. Ik vind het een mooie kleur, vrolijk maar toch rustig. Misschien past die kleur ook wel bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:26 



 

Wij hebben metallic antraciet in de woonkamer en goud in de keuken :D

We willen alles laten stucen (nu is alles nog spachtel van vorige bewoners) en dan keert de antraciet terug. Het goud wordt dan keukenwand :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:32 



 
Profiel   

Wij hebben in de woonkamer 1 lange groene muur. Rest van de muren zijn wit.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:35 



 
Profiel   

Groen is wel echt hip momenteel :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:39 



 
Profiel   

Mos groen v.d. Gamma :D

[ img ]

En op de muur:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:39 



 
Profiel   

Wij hebben in onze woonkamer in ons nieuwe huis op de lange muur twee kleuren groen. Het bovenste 1/3e deel is lichter groen, het onderste deel een donkerder groen. Zijn hier zelf erg blij mee! <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:42 



 
Profiel   

Inflatable blue van Histor

[ img ]

Kan even geen betere foto vinden :+ kan evt overdag nog een nieuwe foto maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:42 



 
Profiel   

Ailill schreef
Mos groen v.d. Gamma :D

[ [url=m/tkAuVO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En op de muur:

[ [url=m/x1huou.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grappig, die had ik ook gekozen, maar uiteindelijk is het Thijm geworden, nét iets lichter.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:44 



 
Profiel   

Je kan ook met de flexa visualiser (app) kijken welke kleur het leukste staat.
Vroeger had ik een groene muur, tegenwoordig wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:05 



 
Profiel   

Wij hebben bij een warme eikenhouten vloer RAL9010 en Fogged landscape van Vestingh op de muren. Dat is blauwgrijs:

[ img ]

En ik krijg deze kleur nooit op de foto zoals hij in het echt op de muur zit. Dus als je een kleur wilt die goed op de foto kan, niet deze nemen :')

[ img ]


Laatst bijgewerkt door leeslampje op 09-11-20 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:08 



 
Profiel   

Wow wat veel groen allemaal. Ik heb Sahara op de muur zitten. Een beetje zandgeel dus. Lekker zonnig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen