Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 20:27

Ik woon nu bijna een jaar in mijn huis, en ik heb er best veel aan verbouwd. Nu ben ik immer op zoek naar dingen die mijn leven verbeteren. Zo heb ik een close-in boiler onder mijn gootsteen, waardoor ik altijd direct warm water heb. Ik heb een kraan met een uittrekbare kop die ook kan sproeien. Smart knoppen op de radiatoren die ik vanaf mijn telefoon kan bedienen.

Kleine dingetjes, waarvoor je niet je halve huis open hoeft te breken, waarvan ik van te voren nooit bedacht had hoe veel het zou schelen in mijn woongenot.

Dus bokt: wat zijn ideale dingen waarvan je zegt "ik wil nooit meer zonder!" waarvoor je geen hele verbouwing hoeft te doen?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:30


Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:33


zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:36

Google Home Mini en Chromecast

Met je stem je favoriete serie op Netflix laten starten op je televisie, muziek afspelen op Spotify en nog veeeeeel meer.

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:41

Mijn robotstofzuiger.
Met 2 kleine kinderen en 2 honden echt een uitkomst

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:42

Slimme stekkers, slimme lampen, een quooker en een waterontharder (al valt die laatste meer onder luxe denk ik)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:42

In mijn vorige studio had ik een vaatwasser. Helaas past dat hier niet, maar man wat was dat fijn.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:43

heeeel simpel, van die bakspray voor je cake/taart/ovenschaalgerecht vond het onzin, maar zo handig..

Vaatwasser mag op de lijst van eerste levensbehoefte écht...
In huidige appartement ook een boiler direct in het aanrechtkastje, mag zéker ook niet ontbreken op het lijstje.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:44

Wij hebben vloerverwarming in de badkamer en lampen in de slaapkamer en keuken die je met je mobiel kan bedienen. Momenteel werkt het niet. :+ Maar is heel handig!
Pff, en de droger. Echt, wat een handig ding. Had ik eerst niet.
En vaatwasser natuurlijk.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:45

M'n robotstofzuiger en m'n foodprocessor, echt een uitkomst die 2. Een vaatwasser en een stoomcleaner zijn ook erg fijn in gebruik

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:46

ik heb ipv een droger een luchtontvochtiger(niet bewust zo bedacht) droger vond ik niet nodig, maar ik had een elektrische luchtontvochtiger "nodig" omdat de slaapkamer in de winter/nat seizoen mij nét te vochtig was, dus luchtontvochtiger, maar mét een "wasdroogstand" met een rekje ervoor en tadaa... tuurlijk niet zo snel als een echte droger, maar wel 2 vliegen in 1 klap

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:32

Vaatwasser is niet ‘handig’, die is noodzakelijk! Daar zou ik nooit zonder kunnen, verschrikkelijk.

Ik heb mijn lampen in de woonkamer op afstandsbediening. Die ligt op de salontafel en dan doe ik zo mijn lampen aan of uit. Ik heb ook een lamp die draadloos is zeg maar. Die gaat door de muur naar de meterkast waar hij in het stopcontact zit. Die kan je dus ook alleen met een afstandsbediening bedienen.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:50

Lampen met bewegingssensor en timer. Gaan vanzelf aan en uit, blijft niet onnodig aan.
Philips Hue, met bijpassende apps. Voor dimmen en kleur aanpassen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:52

Mee eens dat de vaatwasser noodzakelijk is. Toen ik verhuisde had ik een nachtmerrie dat de keuken verkeerd was ingemeten en dat ik moest kiezen tussen de koelkast en de vaatwasser, was erg blij dat ik wakker werd.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:54

Een video deurbel. Echt de beste uitvinding ooit, naast de rest van ons slimme huis (camera's, lampen, nest, google hub max (heel leuk voor foto's die je anders nooit meer ziet!))

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:58

Quooker, slimme radiator knoppen, waterontharder, lamp die je beneden aan en uit kan laten doen door Google als je binnen komt in een donker huis.
Ook de robot stofzuiger en robot dweil zijn hier een grote hit, maar ook de stomer van karcher die de vloer echt echt schoon maakt is geweldig.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:34

Klik aan klik uit met timer, heerlijk als alle lampen zelf aan gaan en je ze ook met de afstandbediening aan en uit kan zetten.

Een verticale radiator op de badkamer waar je handdoeken en kleding op kan liggen <3 ‘s Morgens warme kleren aantrekken is zó fijn!

Elektrische deken, heerlijk

Amerikaanse koelkast, die zou ik echt missen!

Een afvalbak met drie of vier vakken, zo fijn om je afval te scheiden. Ik heb een grote voor PMD, en drie kleintjes voor compost/groen, papier en restafval.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:38

Robotstofzuiger, slimme lampen, rolluiken, camera bij de voordeur en een belgeluid waar ik niet zwaar geeirriteerd van raak vanwege het veel te harde, heftige kakgeluid.
Maar ook elektrische aardappelschiller.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:39

_O- _O-

Ik heb een te kleine keuken nu voor een vaatwasser. Ik ben echt heel erg aan het afzien. _O-

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:51

Ik heb ook geen vaatwasser. Mis em ook niet. Als ik dat bij mijn moeder zie; alle afwas moet eerst met de hand worden voorgespoeld (en dan zijn ze al bijna schoon), glazen piepen soms nadat ze in de vaatwasser hebben gezeten, brr :+ Servies met een printje vervaagt, de vaat uit de vaatwasser stinkt soms, en ik sta er van te kijken hoe vaak dat ding stuk gaat :=
Die problemen heb ik dan weer niet.

Anoniem

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:53

Het heeft zijn voor en nadelen. Ik heb geen vaatwasser en zou het wel fijn vinden om de keuken zo langer netjes te houden; even ontbijt bordjes in de vaatwasser bijvoorbeeld. Nu staan die op het aanrecht tot de avond.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:57

brokjes schreef:
Het heeft zijn voor en nadelen. Ik heb geen vaatwasser en zou het wel fijn vinden om de keuken zo langer netjes te houden; even ontbijt bordjes in de vaatwasser bijvoorbeeld. Nu staan die op het aanrecht tot de avond.


Als oplossing hiervoor heb ik de afwasteil :).

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:58

8nnemiek schreef:
Ik heb ook geen vaatwasser. Mis em ook niet. Als ik dat bij mijn moeder zie; alle afwas moet eerst met de hand worden voorgespoeld (en dan zijn ze al bijna schoon), glazen piepen soms nadat ze in de vaatwasser hebben gezeten, brr :+ Servies met een printje vervaagt, de vaat uit de vaatwasser stinkt soms, en ik sta er van te kijken hoe vaak dat ding stuk gaat :=
Die problemen heb ik dan weer niet.


Ik vraag mij altijd af wat voor vaatwassers mensen dan hebben. Wij spoelen echt nooit de vaat voor, zou ook echt niet moeten als je een degelijke vaatwasser hebt. De onze is geen dure, 1 van de Ikea, en de enige problemen die wij hebben is dat hij niet goed droogt met veel plastic er in of als je hem veel te vol doet (hebben veel vaatwassers). En dat sommige glazen een waas krijgen na wat jaren in de vaatwasser, een paar keer terug goed met azijn wassen helpt bij ons. Bierglazen gaan niet in de vaatwasser ivm de print, maar onze gewone glazen zijn gewoon zonder print en dan heb je daar echt geen last van. De vaat stinkt ook nooit bij ons, maar je moet de vaatwasser wel onderhouden: af en toe filter spoelen, 1x in de paard maanden zo’n middel in de vaatwasser om de vaatwasser schoon te maken en dan leeg laten draaien, ... Ik vind het zóveel minder werk dan al die vaat zelf afwassen. Ik kook altijd heel uitgebreid en ben blij dat er zoveel de vaatwasser in kan en we alleen de gietijzeren potten en kwetsbare dingen met de hand moeten doen.

Bij mij op het werk spoelen ze ook alles voor, ik snap dat nooit. Maar zal dan wel aan de vaatwasser liggen. Zo’n vaatwasser wil ik ook niet :')

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:00

Inderdaad de slimme smart home dingen als Philips Hue, slimme thermostaat, slimme rookmelder, robotstofzuiger, slimme ventilator, Google Home/Hub, Chromecast, slimme deurbel.

Maar ook dingetjes als zo een Stoov kussentje met verwarmingselement erin, goede wifi of fijne dingen in de keuken zoals fijn snijplank, koksmes of superfijne pannen. :)

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:00

siskeh schreef:
heeeel simpel, van die bakspray voor je cake/taart/ovenschaalgerecht vond het onzin, maar zo handig..

Vaatwasser mag op de lijst van eerste levensbehoefte écht...
In huidige appartement ook een boiler direct in het aanrechtkastje, mag zéker ook niet ontbreken op het lijstje.


Doe bakspray gaat op het boodschappenlijstje!!