Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 252 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 596  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fun-da deel 3!

 
Profiel   

oomens schreef
Brainless schreef
Maar stel (puur theoretisch): Ze krijgen een mega hoog bod (zonder voorbehoud en ze kunnen gelijk contant betalen)...

Huizen mogen niet contant afgerekend worden.

Ok, dan gelijk betalen via de bank..

edit: Ik lees net dat direct betalen met pin ook als contant wordt gerekend.
Citaat
Contant betalen is niet noodzakelijk betalen met contant geld, direct betalen met een pinpas wordt er ook toe gerekend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chartaal_geld


Laatst bijgewerkt door Brainless op 17-09-21 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:35 



 
Profiel   

Je hebt die 3 dagen wettelijke bedenktijd. Maar als je die uit bent, ja dan ben je er volgens mij wel ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:36 



 
Profiel   

Die drie dagen bedentijd gaan in na het tekenen van het koopcontract. Dat is meestal ook niet dezelfde dag geregeld als het bod. Dus in praktijk heb je iets langer om na te denken na een blind bod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 14:05 



 
Profiel   

De daadwerkelijke overdracht van een huis en dus de betaling moet altijd via de notaris want een huis is een registergoed. Bieden en dezelfde dag het geld rechtstreeks overmaken naar de verkoper kan wettelijk gezien niet in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 14:13 



 
Profiel   

Esplendido schreef
De daadwerkelijke overdracht van een huis en dus de betaling moet altijd via de notaris want een huis is een registergoed. Bieden en dezelfde dag het geld rechtstreeks overmaken naar de verkoper kan wettelijk gezien niet in Nederland.

Hoezo?

Je biedt een ton en fluistert de verkoper in het oor dat ie contant 25k erbij krijgt.
Dan gaat ie voor een ton langs de notaris maar die 25k kun je gelijk overmaken.

Net als handgeld......

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 16:12 



 
Profiel   

loriene schreef
Ja jammer hoor.
Toen wij indertijd ons huis kochten zijn we 2 keer langs geweest te bezichtigen.Meer dan 10 jaar geleden :o
Wij zijn dat niet gewend.

Bizar hè, wij drie keer (eerst samen, toen met verbouwer en nog met de aankoopmakelaar), dat was in 2015.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:01 



 
Profiel   

ikke schreef
Esplendido schreef
De daadwerkelijke overdracht van een huis en dus de betaling moet altijd via de notaris want een huis is een registergoed. Bieden en dezelfde dag het geld rechtstreeks overmaken naar de verkoper kan wettelijk gezien niet in Nederland.

Hoezo?

Je biedt een ton en fluistert de verkoper in het oor dat ie contant 25k erbij krijgt.
Dan gaat ie voor een ton langs de notaris maar die 25k kun je gelijk overmaken.

Net als handgeld......


Yep. Dit gebeurt nog vaker dan je denkt vermoed ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:33 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
loriene schreef
Ja jammer hoor.
Toen wij indertijd ons huis kochten zijn we 2 keer langs geweest te bezichtigen.Meer dan 10 jaar geleden :o
Wij zijn dat niet gewend.

Bizar hè, wij drie keer (eerst samen, toen met verbouwer en nog met de aankoopmakelaar), dat was in 2015.


Ik 2 jaar geleden ook nog, 2x wezen kijken en huis stond ook al iets van een half jaar te koop.. Kun je je niks meer bij voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:40 



 
Profiel   

Huizen stonden zelfs jaren te koop. En werden steeds lager geprijsd. En zelfs dan nog ver onder de vraagprijs verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:43 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Huizen stonden zelfs jaren te koop. En werden steeds lager geprijsd. En zelfs dan nog ver onder de vraagprijs verkocht.



Wij hebben toenertijd ook onder de vraagprijs geboden :D .
Hoef je nu niet meer te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:51 



 
Profiel   

loriene schreef
Suzanne F. schreef
Huizen stonden zelfs jaren te koop. En werden steeds lager geprijsd. En zelfs dan nog ver onder de vraagprijs verkocht.



Wij hebben toenertijd ook onder de vraagprijs geboden :D .
Hoef je nu niet meer te doen.

Ik ook 4 jaar geleden. Ik wist dat die man dat appartement graag snel kwijt wilde

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:17 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Huizen stonden zelfs jaren te koop. En werden steeds lager geprijsd. En zelfs dan nog ver onder de vraagprijs verkocht.

Jep, in 2014. Stond al twee jaar te koop, waren al 100.000 gezakt en wij hebben nog eens 30.000 minder betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:24 



 
Profiel   

Achterom schreef
Suzanne F. schreef
Huizen stonden zelfs jaren te koop. En werden steeds lager geprijsd. En zelfs dan nog ver onder de vraagprijs verkocht.

Jep, in 2014. Stond al twee jaar te koop, waren al 100.000 gezakt en wij hebben nog eens 30.000 minder betaald.

Iets eerder heeft er hier eentje 8 jaar te koop gestaan en uiteindelijk voor minder dan de helft verkocht.....

Punt was hier alleen dat die uiteindelijke verkoopprijs realistischer bij het huis paste dan de vraagprijs....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:26 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Huizen stonden zelfs jaren te koop. En werden steeds lager geprijsd. En zelfs dan nog ver onder de vraagprijs verkocht.


In mijn tijd al niet meer, was mijn huis ook meteen kwijt 2 jaar geleden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:49 



 
Profiel   

Ik heb dit jaar nog 2x bij ons huis gekeken. Wel binnen een week gekocht met veel bieders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:55 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Ik 2 jaar geleden ook nog, 2x wezen kijken en huis stond ook al iets van een half jaar te koop.. Kun je je niks meer bij voorstellen.

Oh ja, dat ook. Én onder de vraagprijs geboden én iedereen vond ons dapper (of dom) dat we dit huis kochten en nog niet ons andere huis verkocht hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:13 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Relaxed schreef
Ik 2 jaar geleden ook nog, 2x wezen kijken en huis stond ook al iets van een half jaar te koop.. Kun je je niks meer bij voorstellen.

Oh ja, dat ook. Én onder de vraagprijs geboden én iedereen vond ons dapper (of dom) dat we dit huis kochten en nog niet ons andere huis verkocht hadden.


Jaa hier ook precies dat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:20 



 
Profiel   

https://www.funda.nl/koop/maasdijk/huis ... asdijk-49/

Ik vind dit altijd zo treurig om te zien. Dat mensen echt wonen in een onafgemaakt huis. Hier staat ook nog bij dat verkoper het project niet kon afmaken.

Overigens zie je vanaf de eerste foto de tankwagens glimmend achter het huis vandaan komen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:29 



 
Profiel   

mavantos schreef
https://www.funda.nl/koop/maasdijk/huis ... asdijk-49/

Ik vind dit altijd zo treurig om te zien. Dat mensen echt wonen in een onafgemaakt huis. Hier staat ook nog bij dat verkoper het project niet kon afmaken.

Overigens zie je vanaf de eerste foto de tankwagens glimmend achter het huis vandaan komen :=


Ligt er een industrieterrein achter ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:33 



 
Profiel   

https://www.funda.nl/koop/dwingeloo/hui ... ggeloo-20/
Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we deze gekocht hebben. Helemaal blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, wat een fijne plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:43 



 
Profiel   

Wij hebben bijna 3 jaar geleden ons huis gekocht.
Zondagavond zagen we het te koop staan ( waren niet actief op zoek) Dinsdag middag bezichtiging. En in de avond via mail een bod uitgebracht.
Wij hebben de vraagprijs geboden + wisten inmiddels dat de bewoners voor ons het hier voor gekocht hadden) maar dan inclusief de stal en omheining. Dit was eigenlijk voor meer prijs.
Bod was niet helemaal het hoogste maar de makelaar gunde het ons, omdat wij dan de pony's bij het huis konden hebben. Heeft dus een bedrag achter gehouden, was ook maar iets hoger dan dat van ons.
Verder hebben we het huis pas bij overschrijving weer gezien.
En nog steeds super blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:44 



 
Profiel   

pillow schreef
https://www.funda.nl/koop/dwingeloo/hui ... ggeloo-20/
Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we deze gekocht hebben. Helemaal blij.


Gefeliciteerd mooie plek *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:46 



 
Profiel   

astrea schreef
Wij hebben bijna 3 jaar geleden ons huis gekocht.
Zondagavond zagen we het te koop staan ( waren niet actief op zoek) Dinsdag middag bezichtiging. En in de avond via mail een bod uitgebracht.
Wij hebben de vraagprijs geboden + wisten inmiddels dat de bewoners voor ons het hier voor gekocht hadden) maar dan inclusief de stal en omheining. Dit was eigenlijk voor meer prijs.
Bod was niet helemaal het hoogste maar de makelaar gunde het ons, omdat wij dan de pony's bij het huis konden hebben. Heeft dus een bedrag achter gehouden, was ook maar iets hoger dan dat van ons.
Verder hebben we het huis pas bij overschrijving weer gezien.
En nog steeds super blij mee.


Zo dat is dan een bizar slechte makelaar zeg! Die had ik voor de tucht getrokken als verkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:52 



 
Profiel   

Super gefeliciteerd Pillow! Heel leuk!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 252 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 596  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen