Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:15

De prijzen zijn ook echt absurd. Mijn huis is in 1,5 jaar tijd al 70 % in waarde gestegen 8)7 Bizar gewoon.
Ik ben echt zo blij dat ik nog op tijd gekocht heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:21

Gaat toch nergens meer over.. wij stoppen er ook gewoon een brief bij, wie we zijn en hoe ellendig het nu voor starters is. De Staat gaat vast voor het meeste geld, maar dan hebben we ons zegje iig gedaan _O-

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:49


pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 08:08

Die in Overloon staat pal op doorgaande weg naar snelweg

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:03

idinn schreef:
Gaat toch nergens meer over.. wij stoppen er ook gewoon een brief bij, wie we zijn en hoe ellendig het nu voor starters is. De Staat gaat vast voor het meeste geld, maar dan hebben we ons zegje iig gedaan _O-


Wie weet zit er een linkse bestuurder en wordt het jullie toch gegund ;)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:06

idinn schreef:
Gaat toch nergens meer over.. wij stoppen er ook gewoon een brief bij, wie we zijn en hoe ellendig het nu voor starters is. De Staat gaat vast voor het meeste geld, maar dan hebben we ons zegje iig gedaan _O-


Met dank aan onze fijne overheid..... die staan toe dat huur- en koopprijzen tot voorbij het absurde gaan.
Los van het feit dat mensen het niet kunnen betalen, zal er straks weer veel onder water staan en krijgen mensen problemen.
In onze grondwet staat dat iedereen recht heeft op veilige en betaalbare woonruimte, dat is de zoveelste keer dat een grondwet door de kapitalistische landsbestuurders genegeerd wordt. Zij bedienen grootverdieners, en die zal het worst wezen......

Dat gezegd hebbende hebben wij bouwgrond gekocht, afgelopen winter.... nog net op tijd, zelfs nog een beetje op kunnen afdingen. Dat was nu echt niet meer gelukt.....

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:25

Ninx schreef:
idinn schreef:
Gaat toch nergens meer over.. wij stoppen er ook gewoon een brief bij, wie we zijn en hoe ellendig het nu voor starters is. De Staat gaat vast voor het meeste geld, maar dan hebben we ons zegje iig gedaan _O-


Met dank aan onze fijne overheid..... die staan toe dat huur- en koopprijzen tot voorbij het absurde gaan.
Los van het feit dat mensen het niet kunnen betalen, zal er straks weer veel onder water staan en krijgen mensen problemen.
In onze grondwet staat dat iedereen recht heeft op veilige en betaalbare woonruimte, dat is de zoveelste keer dat een grondwet door de kapitalistische landsbestuurders genegeerd wordt. Zij bedienen grootverdieners, en die zal het worst wezen......

Dat gezegd hebbende hebben wij bouwgrond gekocht, afgelopen winter.... nog net op tijd, zelfs nog een beetje op kunnen afdingen. Dat was nu echt niet meer gelukt.....

Hoe wil je het dan?
Het zijn toch echt de kopers die de belachelijke bedragen bieden; of dat nou huizen, paarden, auto's of modeltreintjes zijn.
Ik betaal nu voor een V70 met 300k net zoveel als ik 5 jaar geleden betaalde voor een V70 met 200k op de teller. Ik heb dus eigenlijk niks afgeschreven op die auto.......

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:41

Dat overbieden wordt natuurlijk wel in de hand gewerkt door de lage rentestanden, en dáár kan een overheid wel wat aan doen. Er is momenteel geen/negatieve inflatie omdat de overheid actief ingegrepen heeft om de inflatie laag te houden - maar dat betekent dus wel dat men meer kan lenen want je betaalt toch nauwelijks rente. Sterker, als je veel geld hebt mag je rente betalen om het op de bank te houden. Stop het dan maar in een stapel bakstenen.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:43

Gezien de enorme bedragen die er door de overheid doorheen gejast zijn ivm corona zal die inflatie overigens wel snel toenemen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:04

Die steenfabriek zie je niet vanuit het huisje bij Tiel. Ik zou dat zelf niet storend vinden. Het straatje zelf ziet er leuk uit. Die in Overloon pfff wat een werk gaat daar nog in zitten. En die weg lijkt me echt heel druk.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:21

Die in overloon zit super veel werk nog in. Maar wat kun je daar een palies(je) van maken zeg!

Naar zo iets zijn wij eigenlijk opzoek... Alleen dan in een ander deel van het land.. Waar dit echt over de miljoen zou gaan!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:34

LuckyLuna schreef:
Die in overloon zit super veel werk nog in. Maar wat kun je daar een palies(je) van maken zeg!

Naar zo iets zijn wij eigenlijk opzoek... Alleen dan in een ander deel van het land.. Waar dit echt over de miljoen zou gaan!


Als het klaar is ja..
Dit soort woningen worden in het noorden of oosten echt niet over een miljoen verkocht in deze staat en op zo’n locatie.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:42

Ibbel schreef:
Dat overbieden wordt natuurlijk wel in de hand gewerkt door de lage rentestanden, en dáár kan een overheid wel wat aan doen. Er is momenteel geen/negatieve inflatie omdat de overheid actief ingegrepen heeft om de inflatie laag te houden - maar dat betekent dus wel dat men meer kan lenen want je betaalt toch nauwelijks rente. Sterker, als je veel geld hebt mag je rente betalen om het op de bank te houden. Stop het dan maar in een stapel bakstenen.


Exact....

Bovendien hebben veel buitenlandse speculanten ontzettend veel onroerend goed gekocht in NL en zij hoeven geen belasting te betalen.
Op die manier zijn veel woningen van de markt gegrist en door investeerders voor topbedragen verhuurd of verkocht.

En dat laatste: geld hebben is momenteel en straks niet handig.... je kunt het inderdaad beter ergens in stoppen.

Alle steun van de overheid is leuk, maar het is een sigaar uit eigen doos.... elke euro (47 miljoen) die straks betaald wordt aan BOA's hadden we ook in IC bedden kunnen steken ;-)
Beetje off the record dit.... maar om aan te geven in wat voor absurde tijd we leven.

Ik zeg: optiefen met dat enge huidige kabinet!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:43

Ibbel schreef:
Gezien de enorme bedragen die er door de overheid doorheen gejast zijn ivm corona zal die inflatie overigens wel snel toenemen...


Ja hoor... voor je broccoli betaal je straks 5 euro..... zo gaat het wel goed met de volksgezondheid ;-)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:19


Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:45

Fitzroy schreef:
Ninx, misschien kun je beter in het politieke topic je gal spuwen. Beetje jammer om dit Funda topic hiermee te vervuilen.

Ik dacht: dit is ‘goedkoop’ tot ik de ligging zag.

https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/hui ... zerweg-59/


Ja... eens....


Ik twijfel dan toch altijd.... of het mee zal vallen zo'n snelweg. Maar ik denk niet dat het meevalt...
Het geluid is natuurlijk een ding, maar zoveel verkeer en dus alle fijnstof. Achter het woon en achter de schuur, waar die chalets staan, zal het een stuk aangenamer zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:50

Nee dat valt niet mee, zeker niet als er niks van begroeiing oid tussen zit. Dochter heeft ooit een bijrijdpaard gehad zo dicht bij de snelweg, je zit eigenlijk de hele dag in de herrie dan. En dan komt het fijnstof er idd ook nog bij.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 14:28

Ik heb tijdelijk samengewoond vlakbij een snelweg (100 m). Lijkt me echt niet gezond.
Nu woon ik ook in een dorp wat aan de snelweg ligt, alleen ik woon aan de andere kant dus geen last van de snelweg (450 m). Al zal die fijnstof vast ook hierheen dwarrelen vermoed ik. Maar voor mij is deze afstand wel acceptabel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 14:59


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:16

Misschien een BN'er?
Voor dat budget vermoed ik dat je ook niet zomaar een bezichtiging krijgt

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:29

Het heet ook hidden object :+ Maar het kunnen volgens mij alleen nrs 26 of 28 zijn als ik Google maps bekijk.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:33


Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:37

Dat heb je snel uitgevogeld +:)+

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:42

Ik heb gegoogled op jouw tip, huisnummer 26, dus we delen de eer :D

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:44