Fun-da deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:56

Nou, daar ben je lekker mee dan. En voor hetzelfde geld slaat de huidige bewoner de hele binnenboel nog even kort en klein....

Voor de oude bewoners uiteraard wel triest, want die hebben vaak geen dak meer boven het hoofd.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:03


Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:36


Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:42

hobbelheks schreef:


"Toevallig" woon ik hier in de buurt en heeft deze al eerder op een veiling gestaan. Of hij toen ook daadwerkelijk geveild is weet ik niet. Maar dat het nu dan weer gebeurd is wel opvallend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:43

Die in Castenray heeft wel een rustieke en luchtige sfeer _O-

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:51

Fitzroy schreef:
Maar wat ik me dan afvraag: worden de bewoners er dan uitgezet voor de oplevering of moet je dat zelf regelen?


Mijn oom heeft jaren geleden een huis op deze manier gekocht, daar zaten ook nog krakers in. Mijn oom was ervan overtuigd dat hij ze eruit zou krijgen en dat is hem gelukt, alleen hadden ze wel even alles onder de stront gesmeerd en de kranen open gedraaid.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:05

Voorzieningen af laten sluiten is wel een manier om iemand uit huis te zetten, bedenk ik nu. Kunnen ze ook de kranen niet meer opendraaien.

Maar als je een woning koopt die gedwongen verkocht wordt omdat de bewoner z'n hypotheek niet betaalt, kan en zal diegene idd uit z'n huis (moeten) worden gezet. In principe is dat iets dat de bank moet regelen, want de bank is ook degene die de woning opeist (zo werkt een hypotheek nou eenmaal, het huis is onderpand voor de lening, betaal je niet, ben je je onderpand kwijt).

Dorus

Berichten: 13234
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:10

@Ibbel: Dat is dus niet wat in die link staat die ik op de vorige pagina gedeeld heb. Volgens die link ben je als koper verantwoordelijk voor de uitzetting.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:23

Cayenne schreef:
Die in Castenray heeft wel een rustieke en luchtige sfeer _O-

Haha opknappertje! Maar toch, wel een mooie locatie en valt best iets van te maken. Maar je moet er maar tijd en zin voor hebben en geld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:35


Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:44

Ik vind die in Hattem echt gaaf :j

Geen Appel, die klok, Brood zou kunnen, maar er staat een (onleesbare) handtekening op waar ik geen Herman Brood van kan maken....

Dorus

Berichten: 13234
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:55

Erg kleurrijk, maar op een of andere manier toch bij elkaar passend. Itt dat kleurrijke huisje dat hier een tijdje terug voorbij gekomen is...

pillow
Berichten: 7843
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:37


Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:44

Volgens mij staat er geen handtekening op de klok maar ‘friends for ever’. Het huisje is mij iets te kleurrijk.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:49

Mij ook, terwijl ik best dol ben op ons centrum. :P

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:59

Het ronde deel van de klok is een Brood, de wijzers vormen de letters Herman (grote wijzer) en Brood (kleine wijzer). Het lijkt wel of ze de Broodklok op een ouderwetse klok gemaakt hebben en zelf ook nog wat aan het kliederen geweest zijn :)

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:05

_Lorette_ schreef:
Mij ook, terwijl ik best dol ben op ons centrum. :P

Maar ik zou er alsnog niet willen wonen… tenzij je een uitrit oid hebt die niet in het centrum uitkomt.. altijd gedoe met parkeren/ver lopen met boodschappen/evenementen….

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:10

Klopt, maar qua sfeer en de oude huizen <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:32

prompter schreef:
Het ronde deel van de klok is een Brood, de wijzers vormen de letters Herman (grote wijzer) en Brood (kleine wijzer). Het lijkt wel of ze de Broodklok op een ouderwetse klok gemaakt hebben en zelf ook nog wat aan het kliederen geweest zijn :)


Jeetje, dat je dat kunt zien zeg! :wow: Wat knap!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:33

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/hoornsterzwaa ... rkepaed-5/
Ik dacht dat het een winkel zou zijn maar geloof dat het niet zo is. Daar moet e&a ingepakt worden. Wel een mooi plekje


Jeetje, misschien toch de overblijfselen van een voormalig antiekwinkel?
Die zijn wel even bezig :+

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:18

Cayenne schreef:
prompter schreef:
Het ronde deel van de klok is een Brood, de wijzers vormen de letters Herman (grote wijzer) en Brood (kleine wijzer). Het lijkt wel of ze de Broodklok op een ouderwetse klok gemaakt hebben en zelf ook nog wat aan het kliederen geweest zijn :)


Jeetje, dat je dat kunt zien zeg! :wow: Wat knap!


Ik had hem even vergroot om hem met de andere Broodklokken te kunnen vergelijken, die wijzers zijn zo origineel :)

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:17

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/hoornsterzwaa ... rkepaed-5/
Ik dacht dat het een winkel zou zijn maar geloof dat het niet zo is. Daar moet e&a ingepakt worden. Wel een mooi plekje


Er staat zelfs een opgezet veulen tussen geloof ik! Zo, wat veel spullen!

Die in Mildam vind ik heftig, uit de hele text blijkt dat huidige bewoner niet meewerkt aan de verkoop, niemand weet hoe het er binnen uitziet. Alles voor eigen risico van koper.
Vind het toch erg voor degene die het overkomt dat het huis per veiling verkocht wordt.. en hoe het afloopt als het eenmaal verkocht is.
Zou zoiets nou voor veel minder van de hand gaan dan bij normale verkoop?

pillow
Berichten: 7843
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:33

De huidige bewoner had de dans ms wel kunnen ontspringen als hij het zelf had verkocht. En of het zo sneu is weet je niet als je niet weet hoe of wat. Ms geval eigen schuld. Alles kan.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:45

pillow schreef:
De huidige bewoner had de dans ms wel kunnen ontspringen als hij het zelf had verkocht. En of het zo sneu is weet je niet als je niet weet hoe of wat. Ms geval eigen schuld. Alles kan.

Mee eens... sinds de koop van ons huis dat ook soort van gedwongen verkocht is heb ik meestal niet meer zoveel medelijden met de verkopers.
Je moet er toch echt wel een potje van maken voordat men gedwongen gaat veilen. Er zijn echt heel veel mogelijkheden om dat te voorkomen over het algemeen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:48

Marigold schreef:
pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/hoornsterzwaa ... rkepaed-5/
Ik dacht dat het een winkel zou zijn maar geloof dat het niet zo is. Daar moet e&a ingepakt worden. Wel een mooi plekje


Er staat zelfs een opgezet veulen tussen geloof ik! Zo, wat veel spullen!

Die in Mildam vind ik heftig, uit de hele text blijkt dat huidige bewoner niet meewerkt aan de verkoop, niemand weet hoe het er binnen uitziet. Alles voor eigen risico van koper.
Vind het toch erg voor degene die het overkomt dat het huis per veiling verkocht wordt.. en hoe het afloopt als het eenmaal verkocht is.
Zou zoiets nou voor veel minder van de hand gaan dan bij normale verkoop?


Ja, normaal gesproken brengt een pand op een veiling aanzienlijk minder op. Op zo’n veiling zie je ook altijd een boel handelaren, juist omdat het voor een lagere prijs weggaat.
Hoe dat zich heeft ontwikkeld tijdens de gekte van de afgelopen tijd weet ik niet.