Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:11

Oh gadverdamme, ik krijg het al benauwd wanneer ik er alleen al naar kijk.

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:13

*lurkt aan inhalator*

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:44

miccamaaike schreef:
Nee maar die zou ik dus ook niet kopen, wil graag op de oprit parkeren, dus zou die huizen er zeker om laten gaan. Maar gelukkig maar dat niet iedereen daar zo over denkt.


Hier hetzelfde. Ik zou daar een huis dus direct op laten staat. Als ik niet voor de deur kan parkeren dan is het klaar.

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:02


Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:16


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:30

Zitten er makelaars in dit topic? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:30

Manzano geloof ik?

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:17

Ik werk bij een makelaarskantoor als binnendienstmedewerker.

Michelletjuh

Berichten: 266
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:18

Hoi hoi! Ik ben nieuw hier in dit topic, maar ben benieuwd wat jullie van het volgende huis vinden;
https://www.funda.nl/koop/kerkdriel/hui ... kseweg-34/

Wij zijn hier wezen kijken en moet zeggen dat het ons wel beviel. Het enige jammere is de kleine tuin/patio, maar het had wel z'n charme. Ik vind het lastig inschatten of de vraagprijs klopt door het kleine perceel en omdat het aan een drukkere weg ligt. Wat vinden jullie? :)

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:21

Lys_PPA schreef:
Ik kom ook volgen.

We hadden een maand geleden een huis gekocht, maar helaas kwamen er veel gebreken naar boven bij de bouwtechnische keuring dus hebben we de koop ontbonden. Nu weer gewoon verder met mn zoektocht op oa Funda :')


Wat balen is dat!

Dit hebben wij vorig jaar ook gehad. Er lag een bouwkundig rapport van nog geen 10 maanden oud die er tip top uit zag dus verder gegaan met aankopen. Zelf ook onze bouwkundige ernaar laten kijken en toen bleek er echt zoveel aan de hand te zijn, moet dus wel gesjoemeld zijn met het eerste document. Het was even balen maar nu hebben we zojuist een Rijksmonument gekocht in het centrum van Hoorn wat we helemaal naar eigen wens gaan renoveren en uitbouwen!

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:23


bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:24

Michelletjuh schreef:
Hoi hoi! Ik ben nieuw hier in dit topic, maar ben benieuwd wat jullie van het volgende huis vinden;
https://www.funda.nl/koop/kerkdriel/hui ... kseweg-34/

Wij zijn hier wezen kijken en moet zeggen dat het ons wel beviel. Het enige jammere is de kleine tuin/patio, maar het had wel z'n charme. Ik vind het lastig inschatten of de vraagprijs klopt door het kleine perceel en omdat het aan een drukkere weg ligt. Wat vinden jullie? :)


Je moet even kijken wat de gemiddelde prijs per m2 is in jouw regio. Daarnaast kun je kijken naar vergelijkbare objecten (de staat daarvan telt ook mee). En natuurlijk hoe graag jullie hier zelf zouden willen wonen!

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:34

Michelletjuh schreef:
Hoi hoi! Ik ben nieuw hier in dit topic, maar ben benieuwd wat jullie van het volgende huis vinden;
https://www.funda.nl/koop/kerkdriel/hui ... kseweg-34/

Wij zijn hier wezen kijken en moet zeggen dat het ons wel beviel. Het enige jammere is de kleine tuin/patio, maar het had wel z'n charme. Ik vind het lastig inschatten of de vraagprijs klopt door het kleine perceel en omdat het aan een drukkere weg ligt. Wat vinden jullie? :)


Ik vind het nog veel geld hoor. Geen tuinen, voor niks en achter een steegje. Huis is ook niet al te groot.
Ik vind het zeker niet goedkoop in ieder geval.

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:47

Suzanne F. schreef:
Michelletjuh schreef:
Hoi hoi! Ik ben nieuw hier in dit topic, maar ben benieuwd wat jullie van het volgende huis vinden;
https://www.funda.nl/koop/kerkdriel/hui ... kseweg-34/

Wij zijn hier wezen kijken en moet zeggen dat het ons wel beviel. Het enige jammere is de kleine tuin/patio, maar het had wel z'n charme. Ik vind het lastig inschatten of de vraagprijs klopt door het kleine perceel en omdat het aan een drukkere weg ligt. Wat vinden jullie? :)


Ik vind het nog veel geld hoor. Geen tuinen, voor niks en achter een steegje. Huis is ook niet al te groot.
Ik vind het zeker niet goedkoop in ieder geval.


Nou 160m2 woonoppervlakte in die staat zou bij mij 500.000 doen en in Amsterdam helemaal niet te betalen zijn dus dat is niet de juiste beoordeling die je nu hanteert.

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:55

Michelletjuh schreef:
Hoi hoi! Ik ben nieuw hier in dit topic, maar ben benieuwd wat jullie van het volgende huis vinden;
https://www.funda.nl/koop/kerkdriel/hui ... kseweg-34/

Wij zijn hier wezen kijken en moet zeggen dat het ons wel beviel. Het enige jammere is de kleine tuin/patio, maar het had wel z'n charme. Ik vind het lastig inschatten of de vraagprijs klopt door het kleine perceel en omdat het aan een drukkere weg ligt. Wat vinden jullie? :)


Dit is in de straat bij een goede bekende van mij, ik zou het eventueel na kunnen vragen als je echt interesse hebt.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:56

Ik schrijf ook: ik vind.
Ik zou het voor 2 ton nog niet willen hebben. Ja om meteen door te verkopen. Maar dat komt omdat ik hecht aan meer ruimte om het huis en in ieder geval een tuin. Hier staat bij: een tuin met veel privacy. Ja joh, er is amper iets. Een steeg met muren eromheen.
Huis is wel netjes binnen, dat wel. Maar die schuur is ook meegenomen in die 159 m2 denk ik? Want het oogt niet groot.
Maar Kerkdriel zou mij ook nooit trekken. Daarom zou ik het te duur vinden.

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:01

Niet aanvallend bedoeld maar ze vindt het lastig inschatten of de vraagprijs reëel is, dat moet los staan van jouw mening. Wellicht vind je 1 ton zelfs teveel maar is het bij wijze van spreken een koopje.

Maar ik ben het met je eens dat een lekker groot huis met dito perceel heerlijk is!

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:11

bambi schreef:
Niet aanvallend bedoeld maar ze vindt het lastig inschatten of de vraagprijs reëel is, dat moet los staan van jouw mening. Wellicht vind je 1 ton zelfs teveel maar is het bij wijze van spreken een koopje.

Maar ik ben het met je eens dat een lekker groot huis met dito perceel heerlijk is!


Je hebt gelijk, excuses.

Michelletjuh

Berichten: 266
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:15

In de omgeving Zaltbommel liggen de prijzen van de huizen nu best hoog, maar ik vind het in dit geval lastig in te schatten door het kleine perceel. Het huis zelf is nog best groot vonden wij. Als ik naar gegevens van het kadaster kijk is deze woning in 2005 voor 245.000 verkocht. Maar in hoeverre die documenten waarheids getrouw zijn weet ik ook niet natuurlijk.
Het is voor ons onze eerste woning en niet een blijvend station. over een jaar of 10/15 willen wij een andere stap maken ivm werk van mijn vriend. Ik hoop dan dus bij zo'n huis dat je deze tegen die tijd ook kwijt raakt, maar niet voor minder dan nu.... Daar ben ik ook bang voor. Ik vind het maar een hoop gedoe die huizenmarkt op het ogenblik haha :')
Als je puur naar m2 kijkt en gemiddelde prijs in die regio kom ik op 355.000 uit.

De twijfel is er dan ook om nog geduld te hebben en naar een andere woning te kijken met meer grond. Al hecht mijn vriend hier niet veel waarde aan. :D

Maar door de huidige huizenmarkt is het zo snel toehappen. Hier gaan de huizen al gauw met verkoop op inschrijving weg..

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:22

Afbeelding
Suzanne F. schreef:
bambi schreef:
Niet aanvallend bedoeld maar ze vindt het lastig inschatten of de vraagprijs reëel is, dat moet los staan van jouw mening. Wellicht vind je 1 ton zelfs teveel maar is het bij wijze van spreken een koopje.

Maar ik ben het met je eens dat een lekker groot huis met dito perceel heerlijk is!


Je hebt gelijk, excuses.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:30

Michelletjuh schreef:
In de omgeving Zaltbommel liggen de prijzen van de huizen nu best hoog, maar ik vind het in dit geval lastig in te schatten door het kleine perceel. Het huis zelf is nog best groot vonden wij. Als ik naar gegevens van het kadaster kijk is deze woning in 2005 voor 245.000 verkocht. Maar in hoeverre die documenten waarheids getrouw zijn weet ik ook niet natuurlijk.
Het is voor ons onze eerste woning en niet een blijvend station. over een jaar of 10/15 willen wij een andere stap maken ivm werk van mijn vriend. Ik hoop dan dus bij zo'n huis dat je deze tegen die tijd ook kwijt raakt, maar niet voor minder dan nu.... Daar ben ik ook bang voor. Ik vind het maar een hoop gedoe die huizenmarkt op het ogenblik haha :')
Als je puur naar m2 kijkt en gemiddelde prijs in die regio kom ik op 355.000 uit.

De twijfel is er dan ook om nog geduld te hebben en naar een andere woning te kijken met meer grond. Al hecht mijn vriend hier niet veel waarde aan. :D

Maar door de huidige huizenmarkt is het zo snel toehappen. Hier gaan de huizen al gauw met verkoop op inschrijving weg..


Die 245.000 euro zou heel goed kunnen kloppen. Je koopt sowieso duur nu. Er is altijd kans, een zeer reële, dat de prijzen weer flink gaan zakken. Daarom kwamen jaren geleden ook veel mensen in de problemen. Kochten op de top vd markt voor volle hypotheek. Moesten verkopen en bleven met een ton restschuld zitten.

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:52

Tja ik denk altijd van wat is het budget, wat wil ik veranderen en vind ik het dan waard om zoveel per maand er aan uit te geven.

Zijn nu zelf ook langs een huis gereden wat ons wat leek op basis van funda. Conclusie was, hoe gek de markt ook is wij willen het er niet voor betalen, pas als we er 50-75k minder voor hoeven te geven. In ons geval betekent dat we afwachten en of straks geluk hebben of wachten op wat anders. Het moet het echt waard zijn want je moet er toch wonen en je betaalt er elke maand flink voor.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:53

Je kunt de prijzen van 15 jaar geleden niet vergelijken met nu, jammer maar helaas. En je kunt ook niet in de toekomst kijken. Kan zijn dat de prijzen gaan kelderen. Kan ook zijn dat ze blijven stijgen. Of eerst kelderen en daarna weer stijgen, of andersom. Wie het weet is bij voorbaat rijk.

Als het huis jou aanspreekt, je voelt je er goed bij, je wilt het ervoor uitgeven en je kunt het betalen, dan een bod doen. Als 1 van die aspecten mist, dan niet doen.

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:55

Ik heb klanten die nu verkopen, een duurder huis terug kopen en maandelijks toch veel minder kwijt zijn omdat de rente zo laag staat. Als ik op de lange termijn kijk betaal ik liever wat meer tegen lage rente dan wat minder tegen hoge rente.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:14

manzano schreef:
Ik heb klanten die nu verkopen, een duurder huis terug kopen en maandelijks toch veel minder kwijt zijn omdat de rente zo laag staat. Als ik op de lange termijn kijk betaal ik liever wat meer tegen lage rente dan wat minder tegen hoge rente.


Tenzij je moet verkopen en je met een restschuld blijft zitten. Dan boeit de rente niet.