Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:54

De verkopers zijn ook bereid om twee maanden nog te wachten ?

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:59

Daks schreef:
Fitzroy schreef:
Ik kom nu een nieuwe clausule tegen. Nog niet eerder gezien. Overigens een leuk huis, maar het is me niet duidelijk of het nu permanent bewoond mag worden.

De clausule voor de geïnteresseerden:

“TE KOOP ONDER VOORBEHOUD
Deze woning wordt te koop aangeboden met de Drieman TE KOOP onder voorbehoud clausule.
De Drieman TE KOOP onder voorbehoud clausule geeft een verkoper de mogelijkheid zijn eigen woning te verkopen onder het voorbehoud dat hij binnen een bepaalde termijn een ander huis kan aankopen of kan huren. Lukt dat niet binnen deze termijn dan kan de verkoper alsnog afzien van de verkoop zijn eigen woning. De koper kan doorgaan met bezichtigen van andere woningen.
Met de clausule kan een verkoper de koop ontbinden als hij er niet in slaagt zijn ‘nog nieuwe aan te kopen woning’ op tijd te kopen. Aangezien de verkoper nog afhankelijk blijft van de aankoop van de nieuwe woning, heeft de koper de mogelijkheid om verder te zoeken naar in een in zijn eigen betere woning te vinden en aan te kopen.
De Drieman TE KOOP onder voorbehoud clausule biedt de koper de mogelijkheid om door te gaan met de zoektocht. Dat wil zeggen dat hij andere woningen mag bekijken en zelfs mag onderhandelen om een andere woning aan te kopen.
Als de koper, in zijn ogen, een betere woning kan aankopen, stelt hij de verkoper voor de keuze: doorgaan met de transactie of de koopovereenkomst ontbinden. Als de verkoper ervoor kiest om door te gaan met de transactie, dan moet hij de koopovereenkomst binnen twee (werk)dagen onvoorwaardelijk maken en de woning aan de koper leveren op de afgesproken datum.

Dit betekent dat verkoper afstand doet van alle ontbindende voorwaarden, waaronder de TE KOOP onder voorbehoud. Als de verkoper hier niet voor kiest, is de eerste koop ontbonden en is koper vrij om het andere huis verder aan te kopen. Wanneer u nog vragen heeft dan kunt u uiteraard even contact met ons kantoor opnemen.”

En het huis.
https://www.funda.nl/koop/zevenhoven/hu ... ce-vita-9/



Je mag er niet permanent wonen. Bijna iedereen die daar woont heeft elders een postadres


Ik vind het een misleidende advertentie. Want het wordt nergens gemeld en die clausule verwacht je niet als je er niet permanent woont..

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:58

ClaudiaHS schreef:
Oh met deze clausule kwam onze makelaar ook voor ons huis.

Het is om te voorkomen dat je als verkoper dakloos raakt om het simpel te zeggen.
Je verkoopt je huis, maar je hebt nog geen andere woning weer gekocht.
Met deze clausule kan je onder de verkoop uit.


Het is de omgekeerde variant van voorbehoud verkoop eigen woning.
Wordt geprobeerd steeds meer toe te passen om zo de woningmarkt in beweging te krijgen.
Je hebt meer makelaars met dit soort initiatieven. De oprichter van Funda heeft nu ook Cirkl opgericht met beetje dit idee.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:59

Precies, uit de advertentie lijkt het alsof je er wel permanent mag wonen. Anders hoef je deze clausule niet op te nemen.

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:02


MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:03

En met die clausule geef je eigenlijk aan dat er nu iemand fulltime woont.. ratten..

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:06

bigone schreef:
De verkopers zijn ook bereid om twee maanden nog te wachten ?


Ze weten van de proeftijd van mijn man.
Ze zijn zelf op dit moment tot half oktober op vakantie.
Als ze terug zijn gaan we in overleg.
En als ze vinden dat het te lang duurt, dan gaat de woning in de openbare verkoop.
Dan hebben wij gewoon pech.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:43


Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:46

manzano schreef:
Misschien is er inmiddels meer duidelijkheid?
https://www.ad.nl/alphen/einde-aan-terg ... ~aa42683b/


Dat blijft toch altijd een gedoe in Nederland. Ik zou zeggen: de nette parken in 1 X permanente woonbestemming geven. Op de Veluwe bv is dat verschil ook schrijnend. Harderwijk legaliseert de parken, Putten en Ermelo zijn juist extra streng 8)7

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:07

Fitzroy schreef:
manzano schreef:
Misschien is er inmiddels meer duidelijkheid?
https://www.ad.nl/alphen/einde-aan-terg ... ~aa42683b/


Dat blijft toch altijd een gedoe in Nederland. Ik zou zeggen: de nette parken in 1 X permanente woonbestemming geven. Op de Veluwe bv is dat verschil ook schrijnend. Harderwijk legaliseert de parken, Putten en Ermelo zijn juist extra streng 8)7

Waarom legaliseren? Dat is belonen van verkeerd gedrag...

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:16

nou idd, die huizen zijn dan ineens tonnen meer waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:17

Je weet toch als je daar permanent gaat wonen dat je een risico neemt? Mijn schoonouders hebben er ook over zitten denken, of ze het dat risico waard vonden. Vonden dat niet en hebben dus geen recreatiewoning gekocht om permanent te gaan bewonen.

Is natuurlijk stuk goedkoper aanschaffen, maar maak het permanent en de prijzen schieten de lucht in.

MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:34

Nou ja voor het tekort aan woningen zou het wel wat oplossen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:35

laten ze maar toestemmingen geven om appartementen te laten maken in al die leegstaande kantoren en winkels

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:38

MarjanB schreef:
Nou ja voor het tekort aan woningen zou het wel wat oplossen.

precies.
Van mij zou het in het hele land legaal mogen worden.
En ja dat er dan mensen mazzel hebben dat het ineens een paar ton meer waard is.
Laat ik daar niet wakker van liggen. Zoveel huisjes en te idioot voor woorden dan met de woningnood dat niet permanent gebruikt mag worden.
En anders op zijn minst zo maken dat wie er nu woont mag blijven maar dat het niet verkocht mag worden voor een volgende voor permanente bewoning. Zoals ook wel met mantelzorghuisjes in het buitengebied het geval is.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:25

Inderdaad, gedoogvergunning voor bijvoorbeeld tien jaar of voor wie er nu zit.
In ons buurtje is het bijna om en om. Nr 1 is recreatie, nr 2 permanent, nr 3 weer recreatie. Heel krom.
En 1 stel heeft geprobeerd hun oude dag te mogen slijten in hun recreatiewoning. Huisje is al zeventig jaar in de familie. Mocht niet!
Permanente adres daarnaast vroeg dubbele bewoning voor nieuw te bouwen huis: prima!
Snap er niets van.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:36

Op al die parken in zevenhoven zoals Dolce vita,san soucie, Beau rivage etc word permanente bewoning gedoogd. Ik heb verschillende familileden en kennissen op die parken wonen en die wonen er allemaal 365 dagen per jaar. Echter hebben de meeste een postadres elders

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:38

Je zal dat toch echt per park/locatie moeten bekijken. Kwaliteit van de huisjes, de locatie, de omgeving etc. Je wil echt niet overal zonder meer permanente bewoning.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:51

manzano schreef:
Je zal dat toch echt per park/locatie moeten bekijken. Kwaliteit van de huisjes, de locatie, de omgeving etc. Je wil echt niet overal zonder meer permanente bewoning.


Dit inderdaad. Er zijn ook zwaar verwaarloosde parken met hoge criminaliteit.
En natuurlijk is het zo dat de prijzen omhoog schieten met permanente bewoning, maar in het kader van het huidige woningtekort is mijn mening dat het te rechtvaardigen is.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:06

Bij ons is het helemaal geen Park. Snap best dat je niet alles een permanente vergunning kunt geven maar dit is allemaal eigen grond. En best grote percelen. Zowel de permanente als de recreatieve huizen zijn allemaal in uitstekende staat.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:31

Op veel parken heb je eigen grond.
Helemaal met vaste/stenen huizen.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:36

De parken die ik ken hier in de buurt zijn ook echt mooie huisjes.
De huisjes zijn eigen, de grond niet altijd.

uiteraard staan er ook helemaal huur tussen.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:29


Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:43

Nou is de regio ook in rap tempo duurder geworden, maar dit lijkt me erg overdreven. Zal het inclusief bouwsom zijn?

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:47

Daar zat ik ook al naar te zoeken Kaka maar dat lees ik in de tekst niet zo.