Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:33

Dat vinden meer mensen
Kan al niet meer gekeken worden

Die aan de zuidlaarderweg zat begin van het jaar al in een veiling? Zou die niet gegund zijn?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:47


BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:00


pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:43

Hmm die zou ik vooral helemaal anders ingericht hebben.
Heb ooit zo'n houten ding gezien die wél tof was van binnen. Maar je komt hier niet weg met een standaard inrichting. Dit lijkt wat te botsen met elkaar.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:26


MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:44


Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:53

Die is zeker gaaf :j

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:30


pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:04


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 07:40


JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:19

Nou idd. Het is wel een super schattig huisje. En voor 2 personen lijkt de ruimte beneden mij heerlijk.
Het is dat ik kinderen heb en ze niet kwijt wil. Maar wij wonen nu, met 5 op 95m² voor ons zou dit echt een vooruitgang zijn qua ruimte maar qua indeling hebben wij er niks aan

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:32


MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:39

Ja t is onpraktisch maar wel mooi gedaan :D

Wij hebben ook geen kinderen maar straks wel 5 slaapkamers := allebei een kantoor en een logeerkamer en we hebben er nog maar 1 vrij. Ik zou dus ook niet met maar 1 slaapkamer uit kunnen. Vind t ook veel geld en gewoon een heel luxe Tiny house. Maar wel mooi

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:57

Wij hebben ook geen kinderen maar wel een logeerkamer, een mancave en een sportkamer :P

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:15

MarjanB schreef:
Ja t is onpraktisch maar wel mooi gedaan :D

Wij hebben ook geen kinderen maar straks wel 5 slaapkamers := allebei een kantoor en een logeerkamer en we hebben er nog maar 1 vrij. Ik zou dus ook niet met maar 1 slaapkamer uit kunnen. Vind t ook veel geld en gewoon een heel luxe Tiny house. Maar wel mooi

Het is inderdaad mooi om naar te kijken, maar stook je maar dood.
Bovendien zit de warmte dan ook nog in je slaapkamer, waar je het juist niet wil hebben.

Daar kun je vanalles op verzinnen, maar als je dat nu nog in moet bouwen, moet je de hele hut gaan slopen. Daar is ie dan toch echt te duur voor.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:21


Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:57

Hier in de regio komen de laatste dagen vooral boerderijen met erfpacht online... de eigenaren zullen wel denken: met deze gekte maken ook wij een kans...

De makelaar van deze weet het wel leuk te omschrijven, maar als je goed naar de foto's kijkt zit er echt een enorme bak werk in...
https://www.funda.nl/koop/markelo/huis- ... =vof_funda

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:07

Achterom schreef:
Hier in de regio komen de laatste dagen vooral boerderijen met erfpacht online... de eigenaren zullen wel denken: met deze gekte maken ook wij een kans...

De makelaar van deze weet het wel leuk te omschrijven, maar als je goed naar de foto's kijkt zit er echt een enorme bak werk in...
https://www.funda.nl/koop/markelo/huis- ... =vof_funda



Nouja voor dat geld verwacht ik Iig niet iets dat af is en ik vind het werk wel mee vallen.

De erfpacht vind ik altijd wel een ding.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:25

BeFunny schreef:
Achterom schreef:
Hier in de regio komen de laatste dagen vooral boerderijen met erfpacht online... de eigenaren zullen wel denken: met deze gekte maken ook wij een kans...

De makelaar van deze weet het wel leuk te omschrijven, maar als je goed naar de foto's kijkt zit er echt een enorme bak werk in...
https://www.funda.nl/koop/markelo/huis- ... =vof_funda



Nouja voor dat geld verwacht ik Iig niet iets dat af is en ik vind het werk wel mee vallen.

De erfpacht vind ik altijd wel een ding.

Goed kijken... de delen die wel opgeknapt zijn, zijn alleen voor het oog opgeknapt en erg hokkerig. De wc bijvoorbeeld, dat is zo'n typische oude wc die je veel op de deel zag, lange smalle gang met een toilet erin. Dak moet bijvoorbeeld helemaal aangepakt (riet, windveren) en bij de prijs moet je de erfpacht dus nog optellen voor je maandlasten (bijna 1000 euro per maand!). Bovendien hoort niet het hele perceel erbij, maar als je alles wilt hebben (de bak enzo) dan moet je er een extra stuk grond bij pachten.

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:28

Achterom schreef:
BeFunny schreef:

Hier in de regio komen de laatste dagen vooral boerderijen met erfpacht online... de eigenaren zullen wel denken: met deze gekte maken ook wij een kans...

De makelaar van deze weet het wel leuk te omschrijven, maar als je goed naar de foto's kijkt zit er echt een enorme bak werk in...
https://www.funda.nl/koop/markelo/huis- ... =vof_funda



Nouja voor dat geld verwacht ik Iig niet iets dat af is en ik vind het werk wel mee vallen.

De erfpacht vind ik altijd wel een ding.

Goed kijken... de delen die wel opgeknapt zijn, zijn alleen voor het oog opgeknapt en erg hokkerig. De wc bijvoorbeeld, dat is zo'n typische oude wc die je veel op de deel zag, lange smalle gang met een toilet erin. Dak moet bijvoorbeeld helemaal aangepakt (riet, windveren) en bij de prijs moet je de erfpacht dus nog optellen voor je maandlasten (bijna 1000 euro per maand!). Bovendien hoort niet het hele perceel erbij, maar als je alles wilt hebben (de bak enzo) dan moet je er een extra stuk grond bij pachten.


Ik had goed gekeken.
Hier betaal je voor zo iets 2 miljoen ;) En dan heb je er ook veel werk aan. Het werk valt mij voor het geld alles mee. De erfpacht en wat dingen eromheen vind ik een dingetje en zou ik het voor laten schieten.

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:33

https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-de ... rnlaan-37/

lijkt heel mooi.
Maar onwijs veel haken en ogen.

Aan de overkant maken ze een snelweg en er komt waarschijnlijk een nieuwe woonwijk. Ze zijn bezig met besprekingen over hoe ze de agrariërs hun land ook kunnen kopen om ook aan de kant van de boerderijen te gaan bouwen (toren flats) daar gaat dan je weiland en je vrije ligging.

Er staan maar een paar foto's van het huis en dat is niet voor niets. Boven is het een open kale ruimte en beneden zit een oude badkamer. De woonruimte zoals het nu is is 80m2 al is het huis 150m2.

Maarja wel een binnenbak en buitenbak.

Maar wat een geld.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:35

BeFunny schreef:
Achterom schreef:

Goed kijken... de delen die wel opgeknapt zijn, zijn alleen voor het oog opgeknapt en erg hokkerig. De wc bijvoorbeeld, dat is zo'n typische oude wc die je veel op de deel zag, lange smalle gang met een toilet erin. Dak moet bijvoorbeeld helemaal aangepakt (riet, windveren) en bij de prijs moet je de erfpacht dus nog optellen voor je maandlasten (bijna 1000 euro per maand!). Bovendien hoort niet het hele perceel erbij, maar als je alles wilt hebben (de bak enzo) dan moet je er een extra stuk grond bij pachten.


Ik had goed gekeken.
Hier betaal je voor zo iets 2 miljoen ;) En dan heb je er ook veel werk aan. Het werk valt mij voor het geld alles mee. De erfpacht en wat dingen eromheen vind ik een dingetje en zou ik het voor laten schieten.

Precies en vanwege de bizarre markt durven ze deze prijs te vragen :D

Persoonlijk vind ik deze dan leuker! https://www.funda.nl/koop/hengelo-ov/hu ... terweg-82/

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:36

Dit is anders wel een zwaar erfpacht contract hoor.
Citaat:
De nieuwe erfpachtovereenkomst is onder voorbehoud van gunning door de eigenaar "Het Landgoed Weldam".

Je kan evt het huis kopen, maar of je de erfpacht mag overnemen is op basis van gunning?!

Citaat:
De erfpachtzaak maakt deel uit van het landgoed Weldam met onder meer als doelstelling behoud van natuurschoon en het landelijk karakter. Erfpachter/koper dient daar naar vermogen aan bij te dragen.

Je moet als koper dus ook nog meebetalen aan onderhoud van het landgoed :+

Citaat:
Bij verkoop/vervreemding heeft Weldam een recht van eerste koop; de spelregels daaromtrent staan integraal in de erfpachtsakte.
- Na het einde van de erfpacht is Weldam verplicht de waarde van de opstallen aan de erfpachter te vergoeden.

Dit houdt dus in dat na het verlopen van de erfpacht of als de erfverpachter je zat is (vervreemding) de erfpacht op te heffen/niet te verlengen en kun je je huis uit.
Ook hebben ze het recht op eerste koop.
Voor elke verbouwing (dus ook alleen als dit binnenshuis betreft) is er schriftelijke toestemming nodig van de verpachter.


Als je zo bang bent dat er "verkeerde" mensen komen wonen en je wilt nog een flinke vinger in de pap hebben, dan kunnen ze het beter gaan verhuren.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:37

BeFunny schreef:
https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-de ... rnlaan-37/

lijkt heel mooi.
Maar onwijs veel haken en ogen.

Aan de overkant maken ze een snelweg en er komt waarschijnlijk een nieuwe woonwijk. Ze zijn bezig met besprekingen over hoe ze de agrariërs hun land ook kunnen kopen om ook aan de kant van de boerderijen te gaan bouwen (toren flats) daar gaat dan je weiland en je vrije ligging.

Er staan maar een paar foto's van het huis en dat is niet voor niets. Boven is het een open kale ruimte en beneden zit een oude badkamer. De woonruimte zoals het nu is is 80m2 al is het huis 150m2.

Maarja wel een binnenbak en buitenbak.

Maar wat een geld.

Eigenlijk zit die qua geld zo'n beetje op hetzelfde bedrag als die in Markelo, maar dan met meer grond. Ik moest wel grinniken om de foto van de tuin met de opgevreten buxushaagjes :D

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:38

Brainless schreef:
Dit is anders wel een zwaar erfpacht contract hoor.
Citaat:
De nieuwe erfpachtovereenkomst is onder voorbehoud van gunning door de eigenaar "Het Landgoed Weldam".

Je kan evt het huis kopen, maar of je de erfpacht mag overnemen is op basis van gunning?!

Citaat:
De erfpachtzaak maakt deel uit van het landgoed Weldam met onder meer als doelstelling behoud van natuurschoon en het landelijk karakter. Erfpachter/koper dient daar naar vermogen aan bij te dragen.

Je moet als koper dus ook nog meebetalen aan onderhoud van het landgoed :+

Citaat:
Bij verkoop/vervreemding heeft Weldam een recht van eerste koop; de spelregels daaromtrent staan integraal in de erfpachtsakte.
- Na het einde van de erfpacht is Weldam verplicht de waarde van de opstallen aan de erfpachter te vergoeden.

Dit houdt dus in dat na het verlopen van de erfpacht of als de erfverpachter je zat is (vervreemding) de erfpacht op te heffen/niet te verlengen en kun je je huis uit.
Ook hebben ze het recht op eerste koop.
Voor elke verbouwing (dus ook alleen als dit binnenshuis betreft) is er schriftelijke toestemming nodig van de verpachter.


Als je zo bang bent dat er "verkeerde" mensen komen wonen en je wilt nog een flinke vinger in de pap hebben, dan kunnen ze het beter gaan verhuren.

Nee joh, want dan moeten ze het zelf onderhouden :+ :D dit is vanuit het landgoed gezien veel slimmer!
En dan is het huis ook nog eens een rijksmonument, dus die beperkingen zitten er ook nog eens op.