Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:14

SdaphneS schreef:
Ik had even gekeken maar die rente die jij noemt is wel variabel bij Rabobank. Dus het kan maar zo onder de 2% komen en dan is een deposito toch gunstiger, want dan staat de rente vast, toch?


Ik verwacht niet dat hij lager wordt, eerder hoger. Maar ja zou kunnen. Maar op mijn gewone spaarrekening krijg ik 1,70. Maar nogmaals verwacht ik niet dat hij zakt. En als het wel zo is dan kan ik het altijd weer terugzetten naar mijn gewone spaarrekening.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:57

Nou, schouderklopje voor mezelf. Ik heb zojuist de dierenverzekering opgezegd. Morgen meteen een spaardoel aanmaken om het bedrag heen te zetten.
Zul je zien dat hij over een week ineens doodziek wordt maar goed :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 07:56

VanHuisUit schreef:
@Cer je kunt ook een spaarrekening openen op naam van een bekende / een van de kinderen. Dat kan een spaarrekening zijn waar ze alleen met jouw toestemming geld vanaf kunnen halen of je kunt vast laten leggen dat die toestemming bij overlijden automatisch wordt gegeven cq dat het geld alleen kan worden gebruikt voor iets wat je gezamenlijk afspreekt.
Dat zou een oplossing kunnen zijn.
Dan telt het wel mee met het vermogen van die ander, want het is een spaarrekening op zijn/haar naam.
Maar ook al heb je er 'maar' 5000 Euro op staan, dan zou het de eerste rekeningen kunnen betalen.
Dat scheelt al.
Maar er zijn ook andere constructies mogelijk. Waarbij bezit bijv een waarde vertegenwoordigt, het bezit kan dan verkocht worden tbv rekening uitvaart.
Dan moet er wel vertrouwen zijn... of het moet je niets kunnen schelen in het kader van 'dan ben ik er toch niet meer'.
ALs je zelf de regie wilt houden zul je zelf alles van tevoren goed moeten regelen...

ah thanks voor je antwoord..

ja ik vind dat best lastig.. als alles gaat zoals het hoort, ben ik straks gewoon de enige. ja of ze moeten bij neven en nichten gaan leuren voor de kosten.. maar die ken ik zelf amper..
dat is dan ook een raar verhaal, dat iemand ineens voor de deur staat omdat 1 of ander familielid overleden is.. (maar goed, dat gebeurt natuurlijk best wel eens denk)

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 18:20

Na jaren in de wijk te hebben gewerkt en de crisisopvang etc kan ik je vertellen: alles is mogelijk en niets is vreemd :(:)

Mijn moeder was de afgelopen dagen heel slecht (ze is dan ook al 89) en ook dat zet je toch weer aan het denken dat je je eigen zaken gewoon goed op orde moet hebben. Althans, als je je naasten er niet onnodig mee wilt belasten. Dus ik ga het toch eens op een rijtje zetten, document maken etc....

Dierenverzekering opzeggen.... aiiii dat voelt toch beetje spannend...
Ik had mijn paarden wisselend wel of niet verzekerd.... lag ook beetje aan of ze veel op wedstrijd gingen of niet en wat ze eigenlijk officieel 'waard' waren...
Honden / katten heb ik nooit verzekerd.

Ik heb een keer een paard gehad dat overleed na een zware koliek tgv een vergiftiging. Ik was toen wel erg blij (naja, klinkt raar maar je zult begrijpen wat ik bedoel) dat ze wel verzekerd was eerlijk gezegd...

Verder heeft het me vooral erg veel geld gekost en bij ziektekosten e.d. was het vaak zo dat de manier waarop ik het wilde laten oplossen (ben erg van de holistische DA) niet hoe de verzekering erover dacht :+ }:0

Ik dacht dat we met 500 pagina's een ander topic moesten openen maar blijkbaar loopt het gewoon door... :o?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:22

Gaat inderdaad om de hond. Altijd verzekerd gehad en ook goed gebruik van gehad met zware operatie en chemotherapie in zijn jongere jaren.
Maar ondertussen is de premie gestegen tot bijna 600e per jaar (!! Idioot als ik het zo opschrijf,.we begonnen met 350 per jaar en veel betere voorwaarden zoals geen ER) en dat geef ik echt al jaren niet meer uit. En er is een potje dus ik neem de gok..

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 18:40

600 per jaar... zo zeg... dat is niet misselijk...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:53

VanHuisUit schreef:
Ik dacht dat we met 500 pagina's een ander topic moesten openen maar blijkbaar loopt het gewoon door... :o?


Dat is wel de bedoeling, meestal wachten de mods met een slotje tot er ook een nieuw topic is. Dus als iemand wellicht een nieuw topic wil openen?

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 15:26


Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:38

Omdat dit topic de 500 pagina's bereikt heeft en er een nieuw topic is geopend sluit ik deze! Veel plezier in het nieuwe topic! :D