Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 17:10

Ik hou ook mijn hart vast voor die nieuwe energieprijzen... ook voor nieuwe zorgpremie trouwens. Denk dat ik gewoon voor de basis ga komend jaar en dan zie ik wel...

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:13

Net even een berekening gemaakt. Ik heb bij Essent een vaste tarieven contract.
Zou ik nu bij mijn huidige leverancier dus Oxxio een nieuw contract afsluiten dan zou ik het dubbele kwijt zijn.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:19

ik ga nu voor gas 0,89 per M3 betalen, stroom 0,26 maar we hebben zonnepanelen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:38

Greenchoice had/heeft €250 cashback na 1 jaar, bij een 5-jaarvast contract. Ik ga €75 meer betalen per jaar maar dat wordt dus goedgemaakt met de cashback

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:44

Fijne vakantie voor diegene die weggaan!

Weet iemand of je je huidige energie pakket mag meenemen bij verhuizen?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:04

Ik heb wel hetzelfde pakket gehouden en kreeg van het oude adres een afrekening. Maar hoe dat nu zit weet ik niet.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:16

Ik dacht van wel

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:20

Varekaj veel plezier.
Ik ben nu met mijn 2de week bezig met mijn nieuwe baan, leuk werk en collega's.
Ik ben benieuwd wat daadwerkelijk aan salaris krijg.
Ik heb toen een netto profarma laten maken.
Weet niet hoe betrouwbaar het is :=

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 19:35

Ja dat is soms best lastig dat bruto netto gebeuren :+ nou ik hoop dat het positief uitpakt voor je, fijn dat het goed gaat in je nieuwe baan!!

Pony van mij die ik 5 jaar geleden heb verkocht staat te koop de kinderen zijn eruit gegroeid. Zo'n gaaf dier. New Forest x Arabier, 144, nu geloof ik 13 jaar. Pffff.... vind dat dan wel lastig hoor. Heb enorm veel plezier met haar gehad, voor de wagen en met ultieme buitenritten.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:40

Ja, soms kan dat best afwijken, zo’n proforma en echte berekening.

Mijn energiecontract loopt in februari af, ook zo handig midden in de winter -O- Ik vrees ook voor de prijzen.

8nnemiek, dan valt jouw dierenartsrekening nog mee. Maar wel veel uitgaven inderdaad.

Ik had mijn dierenartsrekening in de mail vandaag. 2 x spoedvisite in het weekend, 2 x gewone visite. 5 spuiten antibiotica, 5 zakjes antibiotica, blaas gecatheteriseerd, corticosteroïden en koortsremmers. En dan is hij nog niet goed nu. %) Wie wil mag een gokje doen naar de hoogte van de rekening.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:22

Ik heb sinds vorige week mijn autoverzekering aangepast van allrisk (110 euro pm) naar wa+(72 euro pm). Ook nu bij anwb verzekerd dus een korting gekregen omdat ik al lid ben.

Verder heb ik wel wat hogere uitgaves moeten doen (schoenen voor werk, huidige zijn echt op) en nog wat dingetjes. Ik moet helaas deze maand ook voor de APK dus ik vrees er voor dat er opmerkingen gaan zijn :o terwijl mijn auto fantastisch rijd naar heb momenteel flinke koelvloeistof verlies en er is een theorie hoe dat komt maar dat moet ook nog opgelost worden, anders blijf ik maar bijvullen wat ook niet gratis is.. ca 1 liter vab 6 euro per 2 dagen -O-

Verder is diesel ook weer veel duurder geworden en ik moet helaas ca 600km minstens per week rijden… en dat is dan werk. Ik moet ook een beetje op mijn elektra verbruik letten, heb ook mijn verwarming weer uitgezet want nu is het nog niet echt nodig. Lig ik maar onder een dikke deken, verder ook nog een hoop blikvoer in huis gehaald en ik probeer goedkoop te koken, vandaag voor 3 dagen rookworst, bruine bonen en rijst gemaakt, pak hem beet ca 10 euro in totaal voor deze 3 dagen. Ik rook ook wat minder door luchtweginfectie :+ scheelt ook weer haha :))

Waar ik niet op kan/wil bezuinigen is het douchen, douche 2 x per dag ca 10 minuten. Draai mijn vaatwasser elke 2 a 3 dagen afhankelijk van of ik heb gekookt of niet. Wasmachine vooral in het weekend maar soms ontkom ik er doordeweeks niet aan.

Moet echt wat beter letten op m’n geld omdat ik merk dat ik best kn de knoop kom. Mijn vaste lasten zijn al 1450 pm en dan komt mijn tank en boodschappen etc er nog bij. Duur grapje om in je eentje overal voor op te draaien :=

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:34

Chubby schreef:
Greenchoice had/heeft €250 cashback na 1 jaar, bij een 5-jaarvast contract. Ik ga €75 meer betalen per jaar maar dat wordt dus goedgemaakt met de cashback


Ik denk dat zowel essent als greenchoice die acties niet meer heeft want ik ben natuurlijk meteen naar die sites geraced. Ben bang dat ik net te laat ben met kijken naar een nieuw contract :'(
Denk dat ik mijn verlies maar moet incasseren en hopen dat het volgend jaar beter is :D.

@Rennie89: geeft jouw werkgever geen reiskostenvergoeding? Of ben je zelfstandig? Dat is toch wel veel 600km per week voor werk.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:45

Ik krijg idd reiskosten vergoeding maar dat is ook geen vetpot, zeker niet gezien de afschrijving en onderhoud. Ik krijg ca 300 pm voor alles.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:50

Dat is wel een hoop reizen ja, voor werk.
Maar toch best een fikse vergoeding toch. Ik woon dichtbij m’n werk maar met de reiskostenvergoeding dek ik ook bij lange na niet de afschrijving en onderhoud hoor.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:11

Hm ja dat komt neer op zo'n 13 ct per km? Is op zich niet zo'n gek bedrag maar kan mij voorstellen dat het krap is. Ik kreeg destijds 19ct per km reed toen zo'n 800-1000km per week voor werk (benzine). Maar ligt denk ook een beetje aan je auto of het echt genoeg is, met die vergoeding redde ik brandstof, verzekering en belasting wel mee. Maar dat was zo'n klein autootje waar mee je de 1 op 20 wel redt als je een beetje rustig rijdt (echt hard kon je er toch ook niet mee :') ) en die niks kost in de wegenbelasting en waar ook nooit wat mee was. Kan mij voorstellen als je een grotere auto hebt dat die vergoeding al vrij snel erg krap wordt. Zeker als je meeneemt dat met die hoeveelheid km's het onderhoud ook sneller oploopt.
Ik hoop trouwens dat de APK meevalt voor je en dat het probleem redelijk makkelijk op te lossen valt. Vloeistofverlies zijn echt van die spannende dingen die relatief simpel opgelost zijn, of een fortuin kosten.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:27

Hier is de kilometervergoeding heel redelijk. Ik haal mijn werkkilometers net met mijn maandelijkse vergoeding. Aan het einde van het jaar krijg ik nogmaals een vergoeding van een paar honderd euro. Daarmee kom ik eigenlijk altijd wel uit bij de garage/APK.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:38

Hier is het redelijk ook.
Voorheen toen het bedrijf nog onder overheid viel was het echt slecht, toen was de maximale vergoeding een paar tientjes, ongeacht waar je vandaan moet komen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:40

Dat is inderdaad slecht!
In mei heb ik niet eens hoeven tanken omdat ik zo veel met de fiets ging. Dat is wel echt heerlijk!

Nog een paar uurtjes en dan stap ik in het vliegtuig. Dat heeft weinig met besparen te maken...

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:34

Ja dat is wel ideaal. Ik woon wel op fietsafstand maar door de combi met thuiswerken is dat niet mogelijk. Ik neem voor thuiswerken een speciale koffer voor papieren mee en die is loodzwaar.

O heerlijk! Fijne vakantie!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:01

Vakantie <3 <3 <3

Netjes wel die km vergoedingen! Hier kreeg ik "vroeger" 8 cent!

Hier komt de grondwerker dit jaar niet, mag ik dat dan nu ook als een financieel meevallertje bekijken? :') Toch een half jaar langer de tijd om centjes te sparen om de paddockplaten te laten leggen, die platen heb ik natuurlijk wel al gekocht grmfl.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:13

Wij krijgen 0,19 cent per kilometer. Maar alleen de dagen dat je werkt. En nu met thuiswerken helemaal niets, logisch ook. Maar ook geen thuiswerkvergoeding.

Veel plezier, PS van Lot :j

Ik heb de vakantiesmaak ook weer te pakken. :o Curaçao stond altijd nog op mijn bucketlist. En nu geboekt voor komende winter *\o/*

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:16

PSvanLot schreef:
Dat is inderdaad slecht!
In mei heb ik niet eens hoeven tanken omdat ik zo veel met de fiets ging. Dat is wel echt heerlijk!

Nog een paar uurtjes en dan stap ik in het vliegtuig. Dat heeft weinig met besparen te maken...


Fijne vakantie!

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 16:53

Hele fijne vakantie *\o/* *\o/* *\o/*

Ben blij dat ik redelijk dicht bij mijn werk woon. Ga wel altijd met de auto, werk vaak 's avonds en vind het geen pretje dan nog naar huis te fietsen. Ik krijg 4 Euro per week :P maar werk maar 2 dagen per week. En zit op zo'n 12 km.

Vandaag eens door mijn boodschappen onkosten gegaan. Dat gaat met die toepassing van de bank dat je kan zien waar je je geld aan kwijt bent. Afgelopen maanden meer dan 60% minder dan het jaar daarvoor _/-\o_ en heb toch niet het idee dat ik minder eet, drink etc. Wel dus grotendeels van 2- naar 1-persoons huishouden gegaan. Maar mijn vriend is hier ook regelmatig en zoonlief ook nog. Plus dat als ik bij mijn vriend ben we om en om de boodschappen doen dus het is niet zo dat ik dan compleet op zijn huishouden teer of zoiets. Dus het heel bewust boodschappen doen werpt wel degelijk vruchten af. Het gaat ook steeds beter. Wordt langzamerhand een soort sport :+

Heb deze maand 103 Euro overgehouden (van 14 september tot 14 oktober) terwijl ik dacht dat ik tekort zou komen _/-\o_ het is geen wereldbedrag maar beter dan tekort komen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:32

Hier zijn ze nog steeds aan het onderhandelen over cao en dus ook de thuiswerkvergoeding. Nu is het van: zie je reiskostenvergoeding maar als thuiswerkvergoeding. Ja leuk, maar collega pal naast werk krijgt dat niet. En ik en nog een collega uit de buurt krijgen ook een stuk minder als degene uit Brabant. Dus lekker oneerlijk :roll:

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:34

Ik heb me nog niet verdiept in de nieuwe energieprijzen.. Denk dat ik daar erg droevig van wordt.
Die benzine prijzen ook, overweeg een elektrische auto straks maar vraag me af of dat echt goedkoper is zonder zonnepanelen.