Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

 
Profiel   

Dat denk ik niet Zonnebloem. Over de grens tanken in Belgie loont nu zelfs vanuit Rotterdam, las ik vandaag. Maar dat moet maar net haalbaar zijn.

Mijn werkgever vergoed alleen ov kosten. Dus áls ik naar kantoor ga, pak ik de trein. Volgende maand heb ik een dag 2 werkbezoeken, dan pak ik maar wel de auto op eigen kosten.

Mijn kinders willen niet op vakantie in de herfstvakantie. Ze waren in de zomervakantie ook al zo weinig thuis, zeiden ze. Prima, scheelt een hoop gedoe en geld. We gaan wel een keertje zwemmen of naar de bios.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:39 



 
Profiel   

O dat is ideaal toch!
Die van mij hoeven ook niet perse weg. Al zijn ze in de zomervakantie ook niet weggeweest.
Maar ze moeten nog even geduld hebben, ik heb in de herfstvakantie 2 dagen vrij genomen en de andere dagen werk ik gewoon. Spaar m’n dagen even voor als ik de sleutels krijg, dan neem ik paar dagen vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:25 



 
Profiel   

Heerlijk toch zulke kinderen :j die van mij was ook altijd vrij makkelijk wat dat aangaat gelukkig. Deed vaak ook zoiets of iets in combi met logeerpartij en LEGO party of zoiets. Mis dat wel hoor, zo'n leuke tijd (denk ik nu, toen dacht ik toch wel vaak van hoe krijgen we die vakanties weer rond :o ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:18 



 
Profiel   

Dat is fijn inderdaad dat de kinderen er zo over denken.
Ik ben nu serieus aan het twijfelen of ik wel echt op vakantie wil in november. We hebben nog helemaal geen plan (want vriend weigert dingen vooraf te plannen) en het idee was om een rond reis te doen en de invulling niet te veel vast te leggen. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om auto te rijden (vriend heeft geen rijbewijs). Maar ik vind het ook zonde om een vliegtuig te nemen en (mijn vriend) geld te (laten) betalen om 1 of 2 ergens gewoon te zitten. Sowieso vind ik dat niet leuk. Thuis heb ik dan ook leuke dingen te doen. Maar ik bespreek het van de week nog even met mijn vriend.

Mijn budgettering heb ik nu iets aangepast. Ik bedenk van te voren wat ik nodig heb/wil hebben (buiten boodschappen om), wat ik daarvoor max wil uitgeven per stuk. Wat het belangrijkste is en wat kan wachten. Ik heb wel een budget voor dat soort dingen maar ik merk dat als ik graag wat wil en m'n budget is bijna op dat ik dan creatief ga boekhouden :P Veel van de dingen die ik nodig denk te hebben kunnen ook wel een maandje (of 2) wachten.

Overigens was ik vergeten dat spotify, adobe en netflix abonnement halverwege de maand wordt afgeschreven. Dus van de 60 euro die ik had tot einde salarismaand is er nu nog maar 10 euro over :+ Maar goed we zijn er bijna, en heb nog steeds genoeg om te eten :D Goed idee om dit ook voortaan net als mijn internet abonnement die vlak voor m'n salaris komt wordt afgeschreven apart te zetten.

Verder heb ik structurele korting op stalgeld gekregen in ruil voor wat hulp, dus dat is echt super fijn. Voor volgende maand nog wat extra omdat ik wat op de paarden pas terwijl de staleigenaren weg zijn. Een hele fijne meevaller, en natuurlijk super aardig van hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:09 



 
Profiel   

tipje voor als die nog geld nu hoor: bij Eneco hebben ze een Hollandse wind & zon contract waar een fout in is gemaakt en aanstaand jaar 100 euro per maand minder is als je hoort te gaan betalen. Twee vrienden hebben gelijk omgezet. Dus misschien een tip om eens te bellen of die al uit de lucht is of nog aangeboden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:06 



 
Profiel   

Ik zat er meteen bovenop :P
Helaas nog steeds even veel voor mij dus denk dat ze het al gefixt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:12 



 
Profiel   

he jammer, was er al wat bang voor maar het had zo mooi kunnen zijn haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:14 



 

Lunar, als je zelf niet wilt rijden, is een treinreis dan geen optie? Beetje steden hoppen? Is naar diverse landen goed te doen vanaf hier. Zowel prijs erheen als ter plekke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:29 



 
Profiel   

Citaat
Maar ik vind het ook zonde om een vliegtuig te nemen en (mijn vriend) geld te (laten) betalen


Tja... als hij verder niets wil en je wilt toch met hem op vakantie en hij met jou dan betaalt hij toch maar :7 ? Krijg meer de indruk dat je dat 1 of 2 weken ergens op één plek zelf niet zo geslaagd vindt :+ nu hoeft dat natuurlijk ook niet, je vliegt ergens heen (of met bus / trein) en dan kun je alsnog verschillende plekken aandoen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:41 



 
Profiel   

Wij gaan over 8 dagen twee weken naar Duitsland :) zo zin in ook al is Europa toch echt duur zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:30 



 
Profiel   

Nog even en dan zijn de zorgpremies weer bekend en kunnen we gaan vergelijken. Nu zit ik al jaren bij dezelfde zorgverzekeraar, ergens anders is niet veel voordeliger voor mij. Maar nu twijfel ik om komend jaar in 1x te betalen in plaats van per maand. Iemand hier ervaring mee? Meestal krijg je iets korting als je in 1x betaalt, maar het is best een pittig bedrag. Maarja, of nou maandelijks betaalt of jaarlijks. Betalen moet je toch wel :+ Het bedrag wat ik dan normaal betaal aan zorgverzekering zou ik dan standaard doorsluizen naar mijn spaarrekening natuurlijk.

Twijfels :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:19 



 
Profiel   

Ik betaal al jaren per jaar. Bevalt goed. De korting is niet heel hoog maar toch weer een beetje. Vind het fijner dan dat ik het maandelijks overmaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:39 



 
Profiel   

Dat zou ik ook wel willen, maar ik heb m ooit via Independer afgesloten en er zit een korting in verwerkt daardoor, en daarom kan ik niet per jaar betalen.
Balen!
Kan ook niet overstappen Ivm beugel traject.

Mijn huis staat sinds vandaag op funda, tot nu toe 9 bezichtigingen. Heb 2 dagen ingepland, dan gaan de katten ook naar een hotel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:55 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar voor het eerst de zorgverzekering in een keer betaald, en dat beviel prima. Afgelopen jaar heb ik telkens de zorgtoeslag apart gezet, en daarmee alweer bijna het hele bedrag bij elkaar gespaard. Nu heb ik hem wel op het hoogste eigen risico staan, en betaalde vorig jaar 'maar' €1070, dus dat is goed te doen in een keer. De korting is niet enorm inderdaad, een paar tientjes bij mij, maar ik vind het gewoon fijn om die maandelijkse kosten niet meer te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:16 



 
Profiel   

Eigen risico omhoog gooien zat ik ook nog aan te denken, maar zul je net zien dat ik dan van mijn paard af stuiter :') Terwijl ik in de afgelopen jaren nog nooit mijn eigen risico opgemaakt heb (even afkloppen)

Heb gelukkig nog even de tijd om er over na te denken en uit te zoeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:25 



 
Profiel   

Dat durf ik dus echt niet, het eigen risico op maximaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:28 



 
Profiel   

Zojuist bespaard op loodgieter. M’n wc bak liep niet meer vol dus eff gegoogled en meestal is het probleem de membraan, dus uit elkaar gehaald, zat inderdaad een scheur in, naar gamma, 6 euro armer, gemonteerd en hij doet het weer *\o/* normaal betaal je daar minimaal 100 euro voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:29 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Dat durf ik dus echt niet, het eigen risico op maximaal.


Het verschil is zo'n 500 op jaarbasis, als je dus 2 jaar je eigen risico niet claimt boven het standaard eigen risico heb je dat verschil er al uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:35 



 
Profiel   

Eigen risico omhoog gooien zou ik ook echt alleen doen als je het geld op de rekening hebt staan en goed kan missen als het nodig zou zijn. Als je al je eigen risico nodig zou hebben dan kost het je een paar honderd euro meer dan wanneer je voor het laagste eigen risico kiest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:35 



 
Profiel   

Pantykous schreef
PSvanLot schreef
Dat durf ik dus echt niet, het eigen risico op maximaal.


Het verschil is zo'n 500 op jaarbasis, als je dus 2 jaar je eigen risico niet claimt boven het standaard eigen risico heb je dat verschil er al uit.


Zeker, maar het risico dat er in de paarden iets gebeurt is zeker aanwezig en dat durf ik niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:51 



 
Profiel   

Sparen... wat is dat? :D

Ik heb altijd heel goed kunnen sparen. Goed opletten waar het geld naar toe gaat. Zuinig om gaan met eten. Niets weggooien, zelf koken, etc.
Had toch altijd minimaal wel eur 20.000 als buffer staan, maar meestal aanzienlijk meer.

Dit jaar hebben we een heel groot verbouwingsproject. (Boerderij compleet gestript). Geen spijt, wel heel erg veel pech gehad. Ziekte, blessures en daardoor meer manuren moeten inhuren dan gepland.
Ook in de verbouwing zat veel tegen. Veel meer moeten doen dan gepland. En met name veel extra grondwerkzaamheden.
En de prijzen van bouwmaterialen zijn natuurlijk ook flink gestegen.

Voorlopig geloof ik dus even niet zo in sparen, want er is gewoon teveel wat hier nog moet gebeuren. Het is nu vooral besparen om de maand fatsoenlijk rond te kunnen komen.

Als we de boel op de rit hebben, dan verwacht ik wel dat we eur 1000 per maand op zij kunnen leggen.
Maar nu nog even niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:55 



 
Profiel   

Dat eigen risico lijkt een groot risico maar veel zit in de basisverzekering.
Ik weet het ook nog niet. Wil eigenlijk wel in één keer gaan betalen, scheelt 2% bij CZ. Gaat me niet zozeer om de korting maar meer dat je dan per maand het idee hebt meer over te houden :-)
ZIt ook nog te twijfelen over overstappen, want Zilveren Kruis geeft 5% korting op zorgpersoneel maar die heeft in de basis wel weer minder dekking dan CZ direct.
Duszzzz

@Boemel er zit toch nog een heel verschil tussen 1000 Euro per maand en niets :D
Verbouwen valt meestal tegen of laat ik het zo zeggen in ons oneindige optimisme als we bezig zijn schatten we alles (gelukkig) verkeerd in, anders zou je er nooit meer aan beginnen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:58 



 
Profiel   

boemel schreef
Sparen... wat is dat? :D

Ik heb altijd heel goed kunnen sparen. Goed opletten waar het geld naar toe gaat. Zuinig om gaan met eten. Niets weggooien, zelf koken, etc.
Had toch altijd minimaal wel eur 20.000 als buffer staan, maar meestal aanzienlijk meer.

Dit jaar hebben we een heel groot verbouwingsproject. (Boerderij compleet gestript). Geen spijt, wel heel erg veel pech gehad. Ziekte, blessures en daardoor meer manuren moeten inhuren dan gepland.
Ook in de verbouwing zat veel tegen. Veel meer moeten doen dan gepland. En met name veel extra grondwerkzaamheden.
En de prijzen van bouwmaterialen zijn natuurlijk ook flink gestegen.

Voorlopig geloof ik dus even niet zo in sparen, want er is gewoon teveel wat hier nog moet gebeuren. Het is nu vooral besparen om de maand fatsoenlijk rond te kunnen komen.

Als we de boel op de rit hebben, dan verwacht ik wel dat we eur 1000 per maand op zij kunnen leggen.
Maar nu nog even niet :D

Een verbouwing is een mooi doel voor je spaargeld vind ik :j Mooie investering en je hebt er veel langer plezier van dan een vakantie of dure etentjes en uitjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:00 



 
Profiel   

Ik heb zowel verleden jaar als dit jaar mijn eigen risico volledig opgemaakt, dus dat ga ik zeker niet verhogen. Ik ben wel benieuwd wat de premie gaat doen want de collectiviteitskorting gaat er vanaf helaas. Het werd bij mij altijd van mijn salaris afgehouden dus ik merkte er nooit veel van voor mijn gevoel. Je netto salaris is gewoon gelijk lager :D

Boemel, met een verbouwing gaat het er met bakken tegelijk uit idd.

@8nnemiek, het is maar net waar je blijer van wordt. Ik word blijer van een leuke vakantie dan van een verbouwing eerlijk gezegd. Maar dat zal voor ieder verschillend zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:04 



 
Profiel   

8nnemiek, je hebt helemaal gelijk en we wonen ook echt geweldig nu.

En toch ... juist als je zo druk bent is t wel heel lekker om eens extra uit eten te gaan of een uitje te hebben :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen