Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 19:40

Welkom @EvaMarie ja je zit hier op de goede plek :j

Hier al mensen trouwens die met Transavia zouden vliegen en dus niet uitvlogen?
Ik vroeg me af hoe het dan zit met je annuleringsverzekering etc.....
Of mensen die naar Noord Italie (dat rampgebied) zouden?

Ik merk dat ik sinds ik ttv covid toestanden zo ongeveer 2500 Euro aan kosten had ivm geannuleerde / dan wel niet geannuleerde zaken een beetje huiverig ben geworden met vroegtijdig boeken. Aan de andere kant moet dat gewoon wel eens anders kom je nergens. Wij willen / wilden dus eind september richting ... Verona / Noord Italie }:0 maar ik durf het nu ff niet aan... alleen als je bijv ook naar Venetië wilt gaan, dan moet je wel vrij vroeg kaartjes boeken om in bijv museau te kunnen etc... twijfel de twijfel...
Iemand advies?

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:12

Als Transavia de vlucht annuleert heb je recht op vergoeding van kosten. Ik boek sowieso altijd (afgezien van pakketreizen) annuleerbaar en heb daarmee al veel geld bespaard met reizen die niet door gingen of niet volgens plan verliepen.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:35

VanHuisUit schreef:
Welkom @EvaMarie ja je zit hier op de goede plek :j

Hier al mensen trouwens die met Transavia zouden vliegen en dus niet uitvlogen?
Ik vroeg me af hoe het dan zit met je annuleringsverzekering etc.....
Of mensen die naar Noord Italie (dat rampgebied) zouden?

Ik merk dat ik sinds ik ttv covid toestanden zo ongeveer 2500 Euro aan kosten had ivm geannuleerde / dan wel niet geannuleerde zaken een beetje huiverig ben geworden met vroegtijdig boeken. Aan de andere kant moet dat gewoon wel eens anders kom je nergens. Wij willen / wilden dus eind september richting ... Verona / Noord Italie }:0 maar ik durf het nu ff niet aan... alleen als je bijv ook naar Venetië wilt gaan, dan moet je wel vrij vroeg kaartjes boeken om in bijv museau te kunnen etc... twijfel de twijfel...
Iemand advies?



Ik heb drie weken terug met Transavia gevlogen en vlieg 21 augustus weer en dan naar Bologna in Noord Italie.
Maar ik ben banger dat de vlucht niet gaat dan dat het gebied dan nog slecht is.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:46

Het is ook echt wel een specifiek gebied dat getroffen is. Ik ben as we speak een stukje onder bologna en naast veel regenbuien is het hier eigenlijk prima en merk je niks.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:54

secricible schreef:
Het is ook echt wel een specifiek gebied dat getroffen is. Ik ben as we speak een stukje onder bologna en naast veel regenbuien is het hier eigenlijk prima en merk je niks.


Dat hoorde ik ook inderdaad! Maar ik heb nog heel veel weken, dan zal het wel weer goed zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 23:14

Bedankt en wat een leuke tips al :-)

Vorig jaar heb ik mij gewaagd aan een kledingpakket voor ons zoontje. 35 euro 4 paar schoenen, jassen, zomerjassen,30 shirts,10 sets, 15 hempjes allemaal in perfecte staat. En veel nog leuker,dan dat ikzelf nieuw gekocht heb. Dat maakt het dan weer extra leuk. Hij loopt er al een jaar mee en is er nog lang niet uit gegroeid. Er zat ook een lichtgevende jas in, helemaal hip.

Leuk gebreide muts vd kringloop erbij en je bent klaar.

Besparen jullie ook op spullen voor de paarden? Dit blijf ik lastig vinden.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 08:30

Ik let altijd op de sale. Bij de paarden gaat dat ook prima eigenlijk.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:25

Is er al iemand die zijn energiecontract weer heeft vastgezet? Ik twijfel wat te doen.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:28

Daar kan ik je niet mee helpen. Heb nog een contract tot 5 okt 2024.

Tancreda4

Berichten: 24054
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:36

Paardenspul, ook supplementen, zoveel mogelik met acties. Ik Google altijd eerst waar 't het goedkoopst te halen is. Idem voor spullen en dekens. Maar ze hebben alsnog dure merk dekens, maar wel zo goedkoop mogelijk.

Nog geen vast contract. Paar weken terug zou ik duurder uit zijn nog, dus toen weer even in de ijskast gezet.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:02

Als je voor juni nog afsluit fan geldt de lage overstapboete nog, daarna wordt het fors hoger. Dus als er ergens een goede deal is loont het wellicht nog het snel te doen.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:11

Goede tip denice!

Tancreda4

Berichten: 24054
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:02

Overstap boete is alleen als je nog tot verser een vast contract hebt toch? Ik heb geen vast contract dus kan volgens mij zo overstappen als ik wil. Mijn contract liep feb 2022 af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:57

denice schreef:
Is er al iemand die zijn energiecontract weer heeft vastgezet? Ik twijfel wat te doen.


Ja, heb er 1 voor 3 jaar afgesloten bij greenchoice.

De kans dat ik mss een paar tientjes te veel betaal weegt voor mij op tegen 't risico dat ik mss het (drie)dubbele moet gaan betalen als er weer een crisis uitbreekt, en de afgelopen 2 maanden zie je dat de daling van de prijzen is afgenomen. Ben op dat gebied geen expert, maar denk dat de grootste daling als is geweest. Immers was G/W/L voor de oorlog ook echt al belachelijk duur (maar niets vergeleken met na de start van de oorlog natuurlijk).

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 22:13

Citaat:
Is er al iemand die zijn energiecontract weer heeft vastgezet? Ik twijfel wat te doen.

Yep ik bij EnergieDirect.
Ik werd er erg zenuwachtig van van die flex tarieven, ik vind het wel best, weet nu waar ik aan toe ben.

Bedankt voor de reacties op het Italië gebeuren :j

Toen ik nog een paard had lette ik altijd op aanbiedingen anders kocht ik het gewoon niet :P dan heb ik het niet over voer ed maar over dekens, dekjes, halsters, touwen, borstels naja al het andere inclusief dat voor mezelf }:0 Maar kocht altijd wel kwaliteit.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:17

Ik ook bij Energiedirect. Voor 1 jaar dus in ieder geval is de winter gedekt.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 22:38

Precies dat ja.

Nou vandaag weer lekker goedkoop bij de Appie gescoord :)

Ben dozen aan het uitpakken / uitsorteren / weggooien van nog ooit van jaren terug voor mijn laatste verhuizingen :7 schiet totaal niet op want kom allerlei dingen tegen van jááááŕen terug van zoonlief en van neefjes en nichtjes etc. Zo schattig allemaal.
Maar in het kader van dit topic ook drie paar kinderschaatsen in verschillende maten dus die kunnen van de winter op marktplaats. Ik vind dat soort dingen altijd in het voorjaar. En als het straks winter is zul je zien dat ik ze niet meer kan vinden }:0

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:41

Ik vind dat altijd knap dat mensen zoveel kunnen bewaren. Ik ben zo'n ontzettende weggooier! Alles wat ik niet, meer, kan gebruiken gaat naar de kringloop, kledingbak, bekenden etc.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:44

PSvanLot schreef:
Ik vind dat altijd knap dat mensen zoveel kunnen bewaren. Ik ben zo'n ontzettende weggooier! Alles wat ik niet, meer, kan gebruiken gaat naar de kringloop, kledingbak, bekenden etc.


Ik ook. En jaren later denk ik dan: oh dat heb ik ooit gehad maar heb ik weggedaan.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:04

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
Ik vind dat altijd knap dat mensen zoveel kunnen bewaren. Ik ben zo'n ontzettende weggooier! Alles wat ik niet, meer, kan gebruiken gaat naar de kringloop, kledingbak, bekenden etc.


Ik ook. En jaren later denk ik dan: oh dat heb ik ooit gehad maar heb ik weggedaan.


Dan koop ik het maar opnieuw haha. Ik kan zo slecht tegen rommel.
Denk gelukkig tegenwoordig wel goed na over aankoop en doe natuurlijk ook niet alles meteen weg. Eigenlijk doe ik maar heel weinig weg.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 11:50

Citaat:
Ik vind dat altijd knap dat mensen zoveel kunnen bewaren. Ik ben zo'n ontzettende weggooier! Alles wat ik niet, meer, kan gebruiken gaat naar de kringloop, kledingbak, bekenden etc.


En ik ben juist zo iemand die naar de kringloop gaat en daar altijd wel iets bruikbaars vindt :o }:0 ben erg van het hergebruik maar ja, ook dat geeft weer zooi :P

Meeste speelgoed, kleding etc van zoonlief is altijd allemaal weer 'doorgegeven' maar ja je houdt toch wat dingen die of altijd van pas komen als kinderen komen spelen of waaraan je bepaalde herinneringen hebt die erg dierbaar zijn.
Maar... ik heb het geheel weer nu gehalveerd zo ongeveer, dus ik ben op de goede weg :j
Nu mijn eigen zooi nog }>

Een paar jaar geleden ben ik een aantal keer in korte tijd verhuisd, dat hielp ook goed want wat niet mee hoeft hoef je niet te verhuizen. Maar het zorgde er ook voor dat een aantal dozen gewoon standaard 'meeverhuisde' zonder dat je kijkt of dat wat er in zit eigenlijk nog wel zo nodig mee moet...

Buuf net blij gemaakt met berg gordijnen en aantal spreien die ik nog had bewaard al járen. Scheelde weer 3 dozen :')

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:10

O ik vind kringloop etc ook prima hoor. Maar ik ben gewoon een slechte bewaarder haha.

Luxorvalkje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:58

Hier zijn vondsten op de kringloop erg schaars.
Er zijn er wel een stuk of vijf in de omgeving.
Maar ik vind eigenlijk nooit iets

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:41

Ik had gisteren nog een mazzeltje, 8 Vivo wijnglazen van de Albert Heijn voor een eurootje stuk. En de kinderen vinden t ook vaak leuk voor een puzzel of een paar autootjes oid.

Ik ben ook heel goed in weggooien. Hekel aan rotzooi. Hoe meer je weg gooit hoe beter je ook wordt in gerichter kopen.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:46

2x leuk vandaag:

Gratis 8 HR++ ruiten opgehaald van ruim 2mx1,25, kunnen we tzt een leuke serre van maken of een kas.

En mijn bezwaar tegen onze WOZ waarde is gegrond verklaard, van 525k naar 386k.

Dat is lager dan we hadden toen we onze eerste aanslag kregen toen we hier net kwamen wonen *\o/*