Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21792
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:20

Ik kan trouwens nu dankzij mijn moestuin op eten besparen, de peulen en sugar snaps zijn klaar om te oogsten :D en ook af en toe wat aardbeien. Heb er ook al bloemkool uit kunnen eten en de knoflook hangt te drogen

Gini
Berichten: 17972
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:11

Es_ther schreef:
Ik ben Europa nog nooit uitgeweest…


Ik ook niet, tot op heden ook nog niet echt behoefte toe, wel dromen, maar dat zijn dan ook meteen de duurdere bestemmingen en wil ik ook inplannen om er wat langer te blijven.

Hier een niet-besparing. Volgende week zou mij auto voor jaarlijks onderhoud gaan en ik verwachtte niks geks. Maar gisteravond stond mijn auto met lekke band voor de deur. En omdat ik aan zulke dingen echt niet zelf wil prutsen, ga ik daar iemand voor moeten laten komen. Het zal waarschijnlijk niet om een wereldbedrag gaan, maar toch baal ik er wel van.
Voordeel: terug met mijn luie reet op de fiets. :D

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 17:57

Jammer Gini... auto's zijn soms van die stomme geldvreters... kan trouwens zijn dat er gewoon een spijker of iets in de band zit of je hebt hem misschien tegen een stoeprand geparkeerd met ventiel ofzoiets? Dan is het kwestie van of er een prop in schieten of gewoon opnieuw oppompen, hoop het voor je!

Ik ben op aardig wat bestemmingen in Europa geweest waarvan 2x in Italie (Sicilië en Rome), Toscane lijkt me zo mooi. Woont ook vriendin van me dus wil daar heel graag eindelijk eens heen.
Verder op KaapVerdie vwb Afrika en wel USA paar staten maar helaas verder niet echt intercontinentaal :+ was na mijn scheiding van plan elk jaar mooie reis te gaan doen, de Baltische staten en Rusland stonden dus vorig jaar op het programma maar helaas pindakaas :+ ziet er nu ook nog niet goed uit dus dan gewoon lekker Italie.

Maar net als hier eerder al werd gezegd ben al erg blij met 3 weken vakantie (sinds jaaaaaren niet gebeurd) en een ander uitzicht }:0 :+

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:09

Balen zeg Gini, dat soort dingen zijn toch altijd vervelend!

Ikzelf ben ook nooit veel buiten Europa geweest, alleen sinds mijn huidige vriend (en ook pas 1 keer). Maar ook binnen Europa heb ik nog vele plekken op mijn wensenlijstje. Zolang ik geen vlakke polders zie en Nederlanders om me heen hoor ben ik in m'n vakantie-element. Zit nu in Zuid België, 2,5 uur rijden van huis, eigenlijk een poep stukje, maar ik ben echt aan het genieten haha. Ik had een studiegenootje die zei dat Europa geen echte vakantie was en dat het gewoon niet zo mooi was. En ik had echt zo iets van uhh .. waar ben je dan allemaal (niet) geweest? :+

Wat ik tijdens mijn eerste keer overzees zo 'bijzonder' vond is het andere klimaat en daarmee ook de hele andere natuur. Je weet dat natuurlijk wel van alles wat je in de media ziet maar ik vond het toch wel mooi om het ook echt mee te maken. Wij waren toen naar Curacao en het geluid van de Cicades. Of gewoon ergens in de stad een grote hagedis ziet relaxen. Dat je je duikbril opzet en dat er een zeeschildpad onder je door zwemt en alle visjes die mijn ouders in hun aquarium hadden zitten vroeger. Het was de vreselijke 11 uur durende budget-class vlucht en bijkomende jat-leg dubbel en dwars waard :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:03

Moet je naar Lapland, en zeker de Noordkaap. Dat is pas een overstap naar een maanlandschap maar zo mooi! Wij zaten daar in juni 2018 en beste reis ooit tot nu toe.

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:23

Oh dat lijkt me zo gaaf, dat staat ook zeker op mijn lijstje!

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 21:46

Jaaaa! Noordkaap wil ik ook zeker heen. Al wel in Noorwegen / Finland geweest maar nog nooit Noordkaap. In Finland raakte ik wel totaal ontregeld met zoveel licht op een dag (was er in de zomer, het werd gewoon niet echt donker) maar goed, dat heb ik er wel voor over }:0

8nnemiek

Berichten: 43488
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:52

Scandinavië staat bij ons ook bovenaan ons lijstje met plekken waar we naartoe willen zodra we met de boot op reis gaan. Het lijkt me geweldig om de eilanden en prachtige natuur bij Denemarken en Noorwegen te zien, en het noorderlicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:54

Wij hebben vooral 4-5 daagse citytrips gedaan tot nu toe vooral richting Oostblok. De verste citytrip was naar Kathmandu vorig jaar :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:52

Ik heb niet super veel gereisd maar de laatste jaren wel een enorme inhaalbeweging gemaakt. Reizen zit me in het bloed en afrika in mijn hart. Budget is soms ook verrassend: ik ga goedkoper naar zuid Afrika dan naar Frankrijk.

Italië vind ik ook heerlijk. Ik ben veel in Rome geweest, ook voor werk en ken er redelijk mijn weg :) ik spreek ook een beetje Italiaans en begrijp de taal vrij goed en in Italië is dat echt een dikke plus. Zou graag nog Swahili en lingala leren, dat zou in Afrika enorm helpen.

Duitsland vind ik ook verrassend mooi. De heerlijke cultuur in Beieren, de prachtige wijnstreken, het kalme oosten. Het eten, de mensen en de natuur daar: prachtig.

En ja la douce france. Ook dikke liefde.

Dus niks mis met Europa! Ik vond IJsland ook echt super indrukwekkend, echt een andere wereld.

Qua reizen heb ik vanalles gedaan: groepsreizen, zelf drive geboekte reis, volledig zelf plannen maar volledig voorbereid tot gewoon erheen vliegen en go with the flow. Ik leer nog altijd bij haha :D in sommige landen is zelf regelen, zeker als ik alleen ga, voor mij geen optie. Dan ga ik voor een groepsreis. Maar dat heeft echt niet mijn voorkeur.
Enige wat ik nooit gedaan heb of doe is in een all in gaan zitten. Dat is echt niets voor mij. Ik zoek echt authentieke lokale slaapplekken op. Elk zijn ding.

Ok budget :D goed weekend gehad. Veel met vrienden gedaan thuis dus lekker goedkoop en veel nieuwe oppasklussen.

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 00:44

Ik heb wel veel gereisd. Usa, midden Amerika, Sri Lanka, malediven, China. Maar ook Europa. Spitsbergen vond ik heel speciaal

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:10

Frankrijk en Lapland <3 mijn 2 grote liefdes tot nu toe. Verder al een keer naar Rome geweest, Lissabon, Londen verschil keren. En in 2007 een rondreis in de USA die ik graag opnieuw wil doen met een leuker tijdsbestek. Duitsland zegt me vrij weinig eigenlijk. Nog op de bucketlist zijn Lapland in de winter, Zuid-Afrika, de Seychellen, Costa Rica, Thailand, Taiwan, USA, Canada, IJsland, als het even kan ook Groenland/Faroër-eilanden en onze ultieme droom is een cruise naar de pinguïns op de Noordpool. Helaas is dat pas een verdomd dure reis... Reken op minimaal €10-12k per persoon. Exclusief vliegtickets.


Nog even sparen dus.

Fitzroy

Berichten: 25177
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:20

Ik ben een echte Griekenland en USA-fan. Ik geloof 23 X in Griekenland geweest en 10 X in de USA.
Verder nog naar Mexico en Costa Rica. In Europa heb ik ook aardig wat landen gezien.
Op mijn bucketlist staat alleen nog Borneo. En daarna wil ik een huisje in Griekenland kopen, dus nog even flink verder sparen.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:27

Scandinavië wil ik heeel graag heen! En nog een keer naar Kroatië, maar dan het andere gebied <3 .

Ik ben benieuwd hoeveel ik kan sparen met m’n autootje erbij. Heb nou niet de meest zuinige en goedkope gekocht :') .

Samantha_

Berichten: 10823
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:27

Ik ben niet zo’n reiziger geloof ik.
Alleen in Europa geweest, Italië, kroatie, spanje, Turkije en Duitsland geloof ik.
Vorig jaar niet weggeweest en jaar ervoor Duitsland.

moonsparkle
Berichten: 21792
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:40

Ik hoop zo dat we volgend jaar weer makkelijk de wereld over kunnen reizen. Ik heb m'n bestemming al uitgekozen en hoop dat het dan echt weer kan. Mijn doel van sparen is vooral reizen

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:43

Land waar ik me thuis voelde en in mijn hart zit in warme India

OleJon
Berichten: 2512
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:25

Net bericht uitzendburo gehad, krijg een loonsverhoging en verhoging in reiskosten. Zal ongeveer 55 euro per maand meer krijgen :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:36

OleJon schreef:
Net bericht uitzendburo gehad, krijg een loonsverhoging en verhoging in reiskosten. Zal ongeveer 55 euro per maand meer krijgen :D


Top! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:39

Hier 1 juli een CAO-verhoging van 5% en de collega's die hier al langer werken krijgen dit TWK vanaf 1-1-2020 :$ Ik werk hier pas sinds dit jaar, dus ik krijg geloof ik nog 1% TWK :+ Maar 5% is heel fijn :D

Samantha_

Berichten: 10823
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:52

O dat is netjes allebei! 5% is een hoop zeg.
Wij krijgen 1,5%, na veel overleggen want directie vond het teveel.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:53

Ja het was 1-1-2020 3%, 1-1-2021 1% en 1-7-2021 1%, dus zij krijgen dat nog TWK en per 1-7 iedereen de 5%..

Samantha_

Berichten: 10823
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:54

O lekker zeg!

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:59

Heel lekker dames *\o/* !

Fitzroy

Berichten: 25177
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:04

Lekker hoor, dames! Ik zit helaas in een sector waar salarisverhogingen niet echt soepel verlopen.

Ik heb net geshopt bij Takko. 5 topjes, 1 korte broek, 1 t-shirt en 1 lange zomerjurk voor € 37,- Dat is nog eens lekker shoppen.