Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:16

Prairy schreef:
Wat een plaatje! Succes met de opvoeding, plantenspuit werkt meestal het beste. Maar bij Bengalen is het volgens mij alleen maar leuk dat water _O-


Bengalen houden vaak wel van water ja, geen idee nog hoe dat bij deze gaat zijn, zal van de zomer wel een badje opzetten voor dr buiten haha.
Over een poosje mag ze wel ook de tuin in onder toezicht, die zijn we momenteel helemaal aan het afschermen met netten ed zodat de katten er niet uit kunnen, tot nu toe zijn het binnen katten.

Plantenspuit methode ben ik ook niet zo van, een simpele "nee" is tot nu toe bij al mijn katten voldoende geweest :j Maar ze mogen hier ook veel en krijgen veel aandacht en uitdaging, dus de kleine dingen die ze niet mogen zijn vaak goed geaccepteerd gelukkig.


PSvanLot schreef:
Wauwwww wat een mooie kat! Die kon je vast niet gratis ophalen ;)


Hihi nee zeker niet, mijn andere kat was een onverwachte verassing, zwerfpoesje die ik niet kon laten zitten en nooit meer weg gegaan is, daar ben ik ook heel close mee, altijd al gezegd dat zodra ik op mij zelf ging er ooit een bengaal zou komen, mits mijn andere kat dat kon waarderen. Lang voor gespaard, maar ze is het in karakter al meer dan waard, uiteindelijk hoop ik vooral dat ze gaat klikken met mijn huidige kat, die is ook zo lief, hoop dat ze een maatje vinden in elkaar


Samantha_ schreef:
Aah lief!
Hier duurde het 3 dagen, dat blazen en grommen van de andere kat. En nu moedert ze over de kitten, zo lief.


Dat geeft hoop, ik denk dat het nu vooral nog jaloezie en onzekerheid is, maar hoop ook echt dat het met een paar dagen/weken goed zit, betreft karakter denk ik dat ze wel kunnen matchen

Ze is overigens inderdaad ook wel bijzonder vocaal, mijn andere kat ook, maar die maakt hele andere geluiden hahah, deze is echt bijzonder, soort halve blaf in heel hoge toon, klinkt zeer dramatisch :')

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:30

Haha een blaf. :')
Ja hier dacht ik ook, dat word niks. Zoveel grommen en blazen.
En de 3e dag begon de grote kat voorzichtig te snuffelen als de kleine sliep. En daarna voorzichtig een likje.
En nu wast ze de kleine helemaal, slapen ze samen en spelen heel veel.
Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:27

oooh smelt <3

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:17

Ooooh, kittens <3 !

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:47

Escada schreef:
Voor degene die trouwens snel wat geld willen verdienen, kan je ook kijken voor klusjes op de site van getjobsdone. Bijvoorbeeld een keer folders lopen of de social media doen voor een bedrijf. Het zit niet overal in Nederland maar wel makkelijk als je een klusje in de buurt hebt en een extra centje wilt :j


Ik heb eens gekeken, zie al wat leuke opdrachten staan. Bedankt voor de tip! Heb jij hier wel eens wat mee gedaan?

En wat een onwijs leuke poezen Faelynn en Samantha! Echt super lief <3

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:39

Het bedrijf is vorig jaar opgezet door een vriend van me, vandaar dat ik het ken :j zat er vorige week eens op te kijken en toen zaten er best leuke opdrachtjes tussen. Een paar uurtjes folders lopen voor €90,- vind ik echt niet verkeerd betaald :)

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:09

Leuk beestje

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 19:10

*\o/* belastingteruggave is binnen _/-\o_
Direct helft doorgestort naar spaarrekening, andere helft gaat op aan geplande citytrip naar Lissabon in oktober :o :D

Citaat:
Sinds twee maanden heb ik een nieuwe woning. Super blij mee. Over een week of 2 begint het 1e bouwproject, nieuwe badkamer en toilet. Kost een godsvermogen maar dan heb je ook wat :+ dit kon ik financieren uit de overwaarde van mijn andere huis. Ik heb er dus niet voor hoeven sparen.

Maar ... ik wil ook heel graag een andere keuken. Daar heb ik nu 5.750,- Euro voor ... maar dat moet minimaal 10.000 Euro worden. Eigenlijk 13.000 als ik alles wil laten doen wat ik eigenlijk zou willen :o :D

Ik ben nu 2 maanden aan het sparen / besparen. Vrij hopeloze tijd om te beginnen, de feestdagen, maar dankzij corona }:0 waren de uitgaven toch wat beperkt en lukte het me 750 Euro te sparen tot nu toe (ik had 5000 apart gelegd, nu dus 5750 :-) ).

Streven is elke maand 500 á 1000 Euro te gaan sparen. Zodat ik ergens eind dit jaar toch die nieuwe keuken in mijn huis kan laten zetten. Alleen tja, hoe dan :roll: :=


Dit was destijds de aanleiding om dit topic in te zetten. En allemaal enorm bedankt want dankzij jullie steun bereik ik zodra mijn salaris binnen is mijn streefbedrag van 10.000 Euro *\%/*
plus zelfs nog meer :)F

Ik hier heel erg trots op, had nooit gedacht dat ik zo snel dit bedrag op mijn rekening zou hebben. Heb flink wat extra uren gedraaid en elke Euro bewust uitgegeven.

Toch is het geen continue hand op de knip geweest, en dat is iets wat ik heb geleerd het afgelopen half jaar. Door vooral bewust te zijn van hoeveel (of weinig) je hebt en daar precies naar leven, je zelf een doel te stellen per maand, en je daar aan te houden kom je toch een heel eind.

En het grappige is dat dit dus helemaal niet meer besteed gaat worden aan een compleet nieuwe keuken _O-

Bijkomend is ook dat ik me, doordat ik nu weet dat ik dit gewoon kan sparen als ik me ertoe zet, financieel veel zekerder voel. Ook dat is heel erg fijn.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:55

VanHuisUit schreef:
*\o/* belastingteruggave is binnen _/-\o_
Direct helft doorgestort naar spaarrekening, andere helft gaat op aan geplande citytrip naar Lissabon in oktober :o :D

Citaat:
Sinds twee maanden heb ik een nieuwe woning. Super blij mee. Over een week of 2 begint het 1e bouwproject, nieuwe badkamer en toilet. Kost een godsvermogen maar dan heb je ook wat :+ dit kon ik financieren uit de overwaarde van mijn andere huis. Ik heb er dus niet voor hoeven sparen.

Maar ... ik wil ook heel graag een andere keuken. Daar heb ik nu 5.750,- Euro voor ... maar dat moet minimaal 10.000 Euro worden. Eigenlijk 13.000 als ik alles wil laten doen wat ik eigenlijk zou willen :o :D

Ik ben nu 2 maanden aan het sparen / besparen. Vrij hopeloze tijd om te beginnen, de feestdagen, maar dankzij corona }:0 waren de uitgaven toch wat beperkt en lukte het me 750 Euro te sparen tot nu toe (ik had 5000 apart gelegd, nu dus 5750 :-) ).

Streven is elke maand 500 á 1000 Euro te gaan sparen. Zodat ik ergens eind dit jaar toch die nieuwe keuken in mijn huis kan laten zetten. Alleen tja, hoe dan :roll: :=


Dit was destijds de aanleiding om dit topic in te zetten. En allemaal enorm bedankt want dankzij jullie steun bereik ik zodra mijn salaris binnen is mijn streefbedrag van 10.000 Euro *\%/*
plus zelfs nog meer :)F

Ik hier heel erg trots op, had nooit gedacht dat ik zo snel dit bedrag op mijn rekening zou hebben. Heb flink wat extra uren gedraaid en elke Euro bewust uitgegeven.

Toch is het geen continue hand op de knip geweest, en dat is iets wat ik heb geleerd het afgelopen half jaar. Door vooral bewust te zijn van hoeveel (of weinig) je hebt en daar precies naar leven, je zelf een doel te stellen per maand, en je daar aan te houden kom je toch een heel eind.

En het grappige is dat dit dus helemaal niet meer besteed gaat worden aan een compleet nieuwe keuken _O-

Bijkomend is ook dat ik me, doordat ik nu weet dat ik dit gewoon kan sparen als ik me ertoe zet, financieel veel zekerder voel. Ook dat is heel erg fijn.



Dat is inderdaad erg fijn en snel gedaan :) maar ga je de keuken ook niet wat opknappen?
Zijn er ook mensen die hier meedoen met euroclix of toluna?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 19:58

Ja, ik ga hem reviseren. Nieuw keukenblad en op maat kast erbij plus lange plank langs de muur (in zelfde materiaal als keukenblad) en nieuw fornuis. Dat is nu de bedoeling.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:13

Knap hoor!

Ik doe ook even kattenspam: alles is oppaskat. Of hond :D

De eerste zit een week bij ons thuis, echt een cadeautje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:40

Knap gedaan VanHuisUit! Zal vast een heerlijk gevoel geven.

Ik nog niks gehoord van Belastingdienst. Er staat nog steeds dat ik voor 1 juli bericht krijg. We wachten af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:39

Heerlijk he om een spaardoel te halen! En 'm dan vervolgens niet helemaal meer nodig te hebben :')

Het went wel heel snel dat sparen vind ik. Hier zijn we nu een jaar wat meer aan het opletten en zit op 10k. Dat zit ook in potjes die ik gewoon uit mag geven. Maar ik wil naar de 20, dus die potjes maak ik niet meer zo fanatiek op als mag _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-21 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:39

Ik vind het vooral prettig om te merken hoe makkelijk ‘terugschakelen’ ook gaat. Kleine aanpassingen en je bent net zo happy eigenlijk. Tenzij er echt geen geld is natuurlijk.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:32

Goed gedaan hoor! En nog beter om te beseffen dat het helemaal niet nodig is om alles uit te geven maar dat je met wat aanpassingen net zo gelukkig gaat zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:19

Knap gedaan! Soms zet sparen ook aan om kritisch te kijken naar wat je wil en wat er eigenlijk echt nodig is, zodat je weleens met een evenwaardig alternatief eindigt wat je minder geld heeft gekost.

Leuke foto's poes :D

Ik krijg €2,31 terug van de belastingen normaal gezien. Niet bepaald een bedrag wat veel verschil gaat maken op de spaar :)) Maar ik ga wel eens goed afwegen hoe ik in juli wat extra opzij kan zetten.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:30

Wauw, wat een wereld bedrag :')

Als je het investeert (ga ik even uit van 3€), dan is het over 20 jaar met een gemiddeld rendement van 4% per jaar € 8,- waard *D :))
Laatst bijgewerkt door Prairy op 19-06-21 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:31

Ja enorm :') kan er net een gebakje mee halen bij de bakker om het te vieren

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:32

Over 20 jaar wel 3 gebakjes :D

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:32

Zou er bij de HEMA een paar tompouce van halen haha.

Ik kijk met op mijn belastingdienst. Dagtekening 25 juni. Tis onderweg ;)

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 20:28

Varekaj Y)(^) <<) wist niet dat ze zulke kleine bedragen ook retourneren :7
PSvanLot aha, mooi zo!

@Prairy klopt, doordat je wacht met het uitgeven van je geld ga je toch ook anders kijken tegen hoe je het gaat doen, gerichter op zoek naar alternatieven zeg maar en dus ook minder 'afval', meer hergebruik. Dat is ook een grappig bijkomend effect.

Vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens gelunched bij een standtent. Niet goed voor de spaarpot maar wat heb ik genoten O:)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:37

Ik merk dat ik idd wat betreft horeca nu met wat minder inkomsten en na Corona veel meer nadenk voor we ergens heen gaan. Eens we ergens zitten ga ik altijd wel los haha. Maar thuis met een goede fles en wat hapjes is ook leuk. Het moet niet altijd buiten de deur zijn.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:39

Zo doen wij dat ook poes, beetje afwisselen tussen thuis en terras. Vrijdag wel even wezen lunchen ergens. Was ik even aan toe na een prutweek op werk, had expres de dag vrij genomen. Volgende week weer nieuwe kansen :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:40

Ja het blijft wel leuk natuurlijk! Maar wij aten net voor Corona zeker 3 keer per week buiten de deur en wij doen nooit zuinig. Daar heb ik wel echt genoeg van.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:47

Lekker dat je je bedrag voor je keuken bij elkaar hebt gespaard vanhuisuit! En leuk dat je dan nu toch denkt, moet de hele keuken wel.

Ik ben sinds Corona echt een huismus geworden. Ook sinds half jaartje weer vrijgezel, en om nu in m’n eentje ergens te gaan eten.
Met vriendinnen komt vast wel weer keer avondje kroeg. Al vind ik avondje bij iemand thuis ook leuk en veel betaalbaarder.