Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:48

toen mijn ex en ik vroeger beide MC's kregen maakte ik er een sport van om maandelijks enkel de MC's te gebruiken voor de boodschappen. Dus sowieso alles van eten en drank, en proberen ook om extra's zoals shampoo etc daarvan te halen. Meestal was het met eten en drank wel op eigenlijk ( 280 per maand aan cheques).

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 16:39

Citaat:
Huis is op het nippertje afgesprongen. Balen maar weer door.
Ojé.... wat zonde!
Kun je verder sparen :(:)

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:31

poes schreef:
Champagne kopen :D is het zo op :D op restaurant kan het ook op nog op veel plaatsen maar onze gaan meestal op aan de supermarkt.

Huis is op het nippertje afgesprongen. Balen maar weer door.


O dat meen je niet? Hoe dat zo?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:39

Waarom is het afgesprongen poes?

Vroeger konden wij hier altijd alles met MC's betalen bij onze lokale supermarkt. Bij andere ketens was het geluk hebben, soms werkte het, soms niet.
Sedert einde vorig jaar is er echter een uniformiteit getrokken in alle supermarkten en is het nu overal uitsluitend voor voeding en drank.

Wij krijgen een redelijk bedrag maar we zijn maar met 2. Ontbijt doen we zelden aan, fris kunnen we er niet mee betalen en 2x/week eet vriend warm buitenshuis. Je kan wel een keer wat groter inslaan maar dat lukt niet maandelijks en dan blijf ik alsnog de aanbiedingen volgen }>

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:22

Ik weet niet als je vaak gaat uit eten. Maar daar nemen ze deze ook wel regelmatig aan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:50

Goh, hier in de buurt zijn ze er niet zo tuk op. Helaas. Idem met de consumptiecheques die ik nog heb. Al kan ik die wel gebruiken voor boeken en lp's.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 08:48

Het is natuurlijk fijn zulke cheques maar als je het uit moet geven aan dingen die je eigenlijk niet wilt of nodig hebt is gewoon geld wel zo prettig }:0

Besloten ZZP opdracht niet te doen. Ik zou Nederlands gaan geven en nu willen ze dat ik inburgering ga doen. Dat is echt wel wat anders. Beheers de lesstof niet. Kost me erg veel voorbereiding. En dat wordt verder niet vergoed via het uurtarief...
Vind dat altijd zoiets... van alles vragen en dan niet betalen. Kan daar nooit zo goed tegen. Alles onder het mom van "dan komen er nog wel meer opdrachten enz", ja leuk maar mijn kachel moet wel branden...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:07

Vroeger kon het wel, dan waren ze minder kritisch.
De consumptiecheques zijn best veelzijdig maar ze nemen ze helaas niet overal aan. Goddank hou ik van boeken en kan ik ze anders nog omzetten in een cadeaubon, dan blijven ze nog langer geldig. Of ik koop er cadeautjes mee, scheelt ook geld op de rekening.

Via werk kunnen we nu ook kortingen krijgen. Waaronder €600 op een elektrische fiets. Ze hebben voor een Belgisch merk gekozen, fijn, maar die hebben maar een beperkt assortiment en er staat bitter weinig specificatie op de website per fiets. Jammer, want ik overweeg het nog steeds maar dan wil ik wel van thuis uit al wat dingen uitzoeken en kunnen vergelijken.
En verder zijn het vouchers die je kan aankopen aan gereduceerde prijzen. Bijvoorbeeld voucher voor Ikea van €200 waar je maar €150 voor betaald.

Maar soit, als je net wat nodig hebt kan dat uiteraard gewoon handig zijn natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:24

OleJon schreef:
Bedankt allemaal :)
Jij ook gefeliciteerd zonnebloem in welke sector zit jij

Ik zit op de HR afdeling bij een Transportbedrijf.

Hier is het spaarpotje zo goed als leeg:
Eerst 2.500 euro uit gegeven aan dierenartskosten voor de hond en vervolgens alsnog met lege handen staan.
De verbouwing zit ook tegen waardoor het een en ander duurder uitvalt. Er zijn 2 ramen kapot door een thermische breuk dus nu moeten wij onze net nieuw geplaatste ramen laten vervangen, kon er ook nog wel bij.
De rolluiken blijken alle 8 niet meer te passen, dus dat is ook echt balen (de vorige zijn pas 3 jaar oud).
Nu willen de kinderen ook graag een nieuw hondje dus gaan we volgende week een pupje ophalen.

Ik was lekker op weg te sparen voor een nieuwe auto, maar ik begin straks weer opnieuw ben ik bang.
Heb mij wel voorgenomen om wat te besparen op kinderkleding, 3 winterjassen per kind hoeft echt niet persé.

Ik spaar overigens meteen als ik mijn salaris heb ontvangen, blijft er aan het einde van de maand wat over dan spaar ik dat ook nog.

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:32

He wat balen Zonnebloem van je hond. Erg vervelend.

Ik spaar inderdaad ook meteen als het loon binnen is en daarna aan het einde van de maand wat over blijft.
Inmiddels heb ik zo'n goed inzicht dat ik regelmatig door de maand heen wat extra weg kan zetten.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 21:50

Sterkte Zonnebloem wat naar :(:)

Hier is mijn zoon sinds een half jaartje het huis uit. Vond het altijd erg lastig om iets niet te geven of te doen. Niet dat hij overladen werd met cadeaus of zoiets maar het heeft hem altijd aan niets ontbroken en als ik terugkijk denk ik nou nou nou het had best wel wat minder gekund }:0
Vooral met van die dure dingen als dozen LEGO en kleding...
Voor mezelf gaf ik dan vrijwel niets uit :o :+

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 00:02

Haha zo werkt dat volgens mij met kinderen.

Net bedacht me met vriendin een weekend Marbella te gaan doen over een maandje. Op bezoek bij vrienden. Dag besparen…

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:34

Wij gaan waarschijnlijk besparen door niet naar Nepal te gaan ;( Ziet er nog steeds niet naar uit dat de reis kan doorgaan. Balen we allebei wel aardig van eerlijk gezegd. Gaan in plaats daarvan naar mijn tante in Frankrijk. Vraag wordt alleen welke auto we gaan nemen: mijn bakbeest of de sportauto van vriend. Punt is dat ze allebei zuipen op de autostrade. Alleen rij ik hooguit 110 met de mijne en kan de zijne wel makkelijk 130. Maar ik heb dan wel weer 4x4 en gigantisch veel kofferruimte voor wijn etc :))

Sparen is nu even een laag pitje voor mij persoonlijk, maar ik ben wel blij met wat er op de spaarboek staat momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:40

Ruimte voor veel wijn klinkt wel goed :+

Balen van Nepal.. wij gaan voorlopig ook nog niet terug. Sowieso willen we als het allemaal weer kan eerst gaan backpacken in Thailand. Om te kijken of die manier van reizen ons bevalt. Groepsreis is denk toch niet aan ons besteed. Maar naar Nepal en zien waar het schip strand durven we niet aan gelijk.

Dus ik dacht: joh iedereen gaat backpacken in Thailand, dan moet ons dat ook lukken. En dan weten we gelijk of dat bevalt ja of nee :')

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:44

Dat is idd een goede om mee te beginnen.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:44

Ik ben ook niet aan het besparen want ik lig heerlijk aan het strand op Karpathos. En waren de bedjes op Corfu gratis bij een consumptie, hier kon ik net € 8,- aftikken voor een bedje met parasol :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:48

Ruimte voor wijn is altijd goed :Y)

Goed. Morgen ga ik om boodschappen, eerst puur voeding zodat ik met onze maaltijdcheques kan betalen. Heb redelijk wat bonnen ook die spaarpunten opleveren en 1+1 bonnen.
Dan dinsdag of woensdag die spaarpunten omzetten in kortingsbonnen, en die activeren. Zal ongeveer €30 korting zijn die ik dan kan gebruiken. Kan ik om de rest van de zooi zoals toiletverfrisser, afwasmiddel, wasmiddel, toiletpapier etc.

En tegelijkertijd met bonnen alweer punten sparen voor de toekomst.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 18:06

Ik wil ook ruimte voor wijn }:0 :') :D

Ja die vakantieplannen zeker naar ver is toch nog wel steeds 'n dingetje :(:)

Hier ook best wel heftige plannen... vorig jaar heb ik een appartement gekocht, super blij mee toen, erg lang naar gezocht (ruim 2 jaar) etc etc etc.
Maar goed, rond de tijd dat het appartement in zicht kwam leerde ik ook mijn nieuwe liefde kennen... en je voelt het al aankomen, dat is nu onderhand zo leuk en gezellig dat we zoiets hebben van... wat moeten we nog met 2 huizen :+
Extra complicerende factor is dat ik een koophuis heb in een wijk waar niet gespeculeerd mag worden, dus je moet er minsten 3 jaar wonen voordat je het officieel 'vrij' mag verkopen. Heb het destijds van de woningbouwvereniging gekocht.
Dus contact opgenomen met de woningbouwvereniging of ik het toch mag verkopen en onder welke voorwaarden. Heb al wel te horen gekregen dat ik het mag verkopen, maar dan zonder winst, echter wel met doorberekening van de kosten die ik heb gemaakt.
Nu is er natuurlijk de kwestie van 'wat zijn kosten'.... **wordt vervolgd**

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:51

Zeker geen optie om bij jou in te trekken en na die 3 jaars periode wat anders te kopen samen?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 21:20

Hij heeft zijn nieuwe huis ook nog maar een jaar ... ook paar jaar terug gescheiden... nieuwe start gemaakt nieuw huis en tja dan kom je elkaar tegen :+
zo onhandig }:0

Als ik er niet uit ga komen met de woningbouwvereniging hou ik het appartement gewoon nog 2 jaar. Verhuren mag alleen aan 1e graads verwanten. Kan ik dus ook niet veel mee. Zou ik trouwens ook niet willen want dan heb je er ook nog veel werk en onkosten aan...

Dus ik hoop dat het mee gaat vallen, willen jullie duimen... :o :)

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:14

Aanhouden is de beste investering die je kunt hebben.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 22:54

Waarschijnlijk wel...

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:31

Wat balen Varekaj van de reis.
Van huis uit. Ik zou het appartement ook niet verkopen, kan je zoon er niet in?
Onze omvormer van de zonnepanelen geeft storing. Word waarschijnlijk een nieuwe. Zal dan ook wel 1000 euro lichter zijn.
Zaterdag 96 pakken vlas gehaald voor 504 euro. Kunnen we mooi eind vooruit.
Verder app too goed to go, ontdekt :D wat lekker en veel eten voor weinig geld. Vooral brood pakket. Kan niet eens allemaal in vriezer.
Vrijdag gratis naar de kapper, mijn nichtje heeft een model nodig. Ook weer een besparing van 19 euro

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:04

Ik ga vandaag op strooptocht naar de supermarkt om voeding en drank, eens kijken wat we uit de mouw kunnen schudden aan besparing :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:14

Boodschappen scoren part 1. Voeding.

Ik had aan ongeveer €130 als ik alles volle pot had mogen aftikken. Met bonnen en 1+1 kon ik dat laten afzakken naar €116, wat ik ook nog eens volledig met maaltijdcheques kon betalen. En als kers op de taart heb ik er een reistrolley twv €59 bovenop gekregen én voor €10 aan extra kortingsbonnen voor volgende boodschappen.
Morgen dus om alle non-food, ook met nog kortingsbonnen die ik kan inzetten en in totaal €20 aan korting aan de kassa er bovenop.

Dit is echt wel leuk zo :')