Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:10

500 euro netto is wel een gigantisch bedrag, daar zou ik zeker wel voor over stappen, of in ieder geval eens goed overleggen met je huidige werkgever.

De kringloopwinkels hier in de omgeving zijn vaak nog best wel duur, vind het wel leuk om er rond te snuffelen, maar koop sowieso zo goed als alleen nog maar noodzakelijke dingen, heb al in 1,5 jaar geen kleding meer gekocht bijvoorbeeld, op een keer een broek na omdat ik er uitgescheurd was, dus dat moest wel, maar mis er verder eigenlijk niks aan. restaurants e.d. kwam ik al zo goed als nooit, maar gezien ik geen vaccinatie heb mag ik er nu niet eens komen haha, dus dat is ook een makkelijke besparing. En als ik dan nu toch eens iets nodig heb, dan haal ik het 9 vd 10 x van marktplaats, vaak zelfs gratis.

Ja de benzine prijzen.. Echt bizar, ik mag nu gelukkig zo af en toe mijn moeders fiets lenen naar werk, spaart toch 22km rijden aan benzine, alleen als het echt regent oid dan maak ik toch wel graag gebruik van de auto, maar zonder goede smoes moet ik van mezelf tegenwoordig fietsen haha, ik hou helemaal niet van fietsen, dus dat is best een uitdaging

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:59

Ik kom eigenlijk zelden bij de kringloop. Zat een hele grote in de buurt maar die is afgebrand.
En altijd als ik bij een kringloop kom, zie ik echt alleen troep. Kom ik bij de verkeerde?

Wel fan van marktplaats! Net een paar verhuisdozen gratis opgehaald. M’n dochter is al aan het inpakken zelfs. :')

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:08

Ik koop regelmatig kleding bij de kringloop, soms hangt er kleding met de kaartjes er nog aan of die eruit zien als nieuw.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:11

Er is inderdaad een hoop 'troep' in een gemiddelde kringloop. Maar wat ik bijvoorbeeld leuk vind is kleding, meubilair (toch al vaak leuke dingetjes gevonden en grotere dingen komen ze bezorgen, op Markplaats is dat met banken en kasten toch wat lastiger in mijn geval), boeken vind ik daar ook geregeld of blikken om bijv pasta etc in op te bergen. Verder ben ik niet zo van hebbedingetjes en assecoires dus de helft skip ik ook maar bijvoorbeeld laatst een hele leuke onderzetterset gevonden, en een mooi zilveren schaaltje, een mooi zijden shirt. Daar word ik dan toch een beetje blij van om zulke dingen te vinden voor een leuk prijsje tussen wat voor mij het grootste deel gewoon zooi is :'). Denk dat dat ook een beetje de sport is haha. Maar het maakt heel erg uit naar welke kringloop je gaat. Die bij mij in het dorp vind ik weinig aan, maar in Tilburg zit een hele grote met veel doorloop.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:25

Ik kom echt nooit in de kringloop maar heb er met de verhuizing wel een en ander naartoe gebracht. Kleding koop ik toch liever nieuw, in de uitverkoop, dat dan weer wel :o

Ik ben aan het sparen voor de dierenartsrekening.
4 visites, 2 in het weekend, heeel veel antibiotica, koortsremmers, corticosteroïden en een laboratoriumtest. Ik wil het nog niet weten := en beter is hij ook nog niet.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:03

Misschien moet ik ook maar weer eens proberen, weet iemand een leuke omgeving Utrecht?
Die in Soesterberg is dus afgebrand.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 16:29

Bij die van ons is er veel doorloop en veel mensen brengen er wat heen ook huisuitruimingen enzo. Dus het is best leuk om er zo eens in de maand te gaan kijken, vaak zijn er dan veel andere spulletjes :)

Alles in de fik.... da's niet mooi :n

Ach wat schattig Samantha van dochter <3

Pffff Fitzroy.... dat wordt een pittige... en nog niet beter, wat een ellende :(:)

Moest vandaag ruim 400 km rijden. Dacht ik ga gewoon extra letten op hoe zuinig ik rij. Normaal rij ik gemiddeld 5.6 liter op 100 km (reken ik niet uit hoor staat op een tellertje van het dashboard :P ) zit ook veel stadsverkeer bij, nu zat ik gemiddeld op 4.7 liter op de 100 km (moest flink stuk op de snelweg). Dat scheelt toch 4 liter a 1.89 wat ik had getankt, is toch 7,50 Euro. Best veel als die benzine zo duur is. Dus dan maar even minder het gaspedaal gebruiken...
Zondag moet ik weer 300 km...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 16:56

Mijn auto heeft panne #) batterij volgens mij. Straks komt stiefpa met de booster om hem weer een scheut te geven. En dan hopen dat hij het morgen nog doet, want heb een Eventing op de agenda.
En doet hij het niet ... Dan is het iig een halve tank diesel gespaard. Ik ben nu op pad met de auto van vriend, maar had ik een elektrische fiets gehad? Dan was ik zonder twijfel daarmee op pad gegaan vandaag.


Dus we gaan maar eens kijken voor zo'n elektrische Trapman :Y)

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:10

Balen varekaj. Hopelijk doet hij het op tijd weer.

VHU, duur hè die benzine? Normaal ga ik veel lopen en fietsen naar stal, maar nu ik 4 per dag ga en ook om het werk heen pak ik toch maar even de auto. Ook ik woon redelijk dichtbij de Duitse grens en hoewel het wat omrijden is, gaat het nu wel lonen om daar te tanken. 1,60 was de benzine daar en bij de Makro 1,80. Ik denk alleen dat er een beste rij zal staan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:37

Auto is twijfelend gestart dus heb mijn cross kunnen rijden :D Bij vertrek naar huis kwam er wel een fikse witte pluim rook uit mijn uitlaat toen de motor aansloeg. En tijdens het rijden op de autostrade een keer "doorgetrapt" in neutraal, dat gaf dan weer een prachtige zwarte wolk :') van roet. Zwarte piet was er niks bij geweest.

Dus of het (alleen) de batterij is? Geen idee. Maar alle metertjes staan wel normaal...

Onze reis naar Nepal is betaald, de verzekeringen ook, de treintickets naar Paris Charles de Gaulle ook en de afspraak voor de PCR-test is ook al ingepland. Ik dacht even dat mijn spaarboek dus aardig ging leeglopen en had me daar ook op voorzien natuurlijk, zegt vriend "we zijn 10 jaar samen dan, we hebben afgelopen jaar prima kunnen sparen, we betalen het gewoon van onze gemeenschappelijke rekening. We kunnen het prima missen".
Dus privé vind ik dat een prima meevaller :))

Wij gaan ons mobiel/internet/tv-abbo aanpassen. Ipv 3 GB data krijgen we €10GB, nog steeds evenveel gratis belminuten, onbeperkte sms'jes maar ipv €73/maand zakken we met dat abbo naar €65/maand. Komt omdat onze huidige abbo's fiks verouderd zijn en ze gaan ze stopzetten en dit is het tegenaanbod wat we gehad hebben.
Voor energie zijn we onlangs ook overgegaan, met vast tarief. Wat we daar betalen voor 24/7 verbruik was toen goedkoper dan wat we hiervoor hadden aan goedkoopste nachttarief. En aangezien contract voor de stijgingen is ingegaan, blijven wij komend jaar lekker goedkoop verbruik hebben :Y)

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:09

Flink bezig geweest Varekaj!!
Wat zal je reis een ervaring zijn!

Ik heb vanmorgen gejureerd en heb mijn koffer een heel eind ingepakt. Nog 3 nachtjes slapen en dan gaan we onderweg!

Heb er zoveel zin in, het is er heerlijk rond de 25 graden alle dagen.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:37

Dat klinkt niet alleen als de accu inderdaad, Verakej :D Wanneer ga je op reis?

PSvanLot: waar ging je ook al weer naar toe?

Mijn paard krijgt nu extra bijgevoerd dus moest helaas alweer een nieuwe zak voer halen. Maar goed, die mag van de paardenrekening voor een keertje, daar staat nog meer dan genoeg op. Dus nog steeds 60 euro voor de komende anderhalve week, kwam erachter dat ik ook nog wat ingevroren had aan maaltijden dus dit gaat helemaal goedkomen :D

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:53

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee maar net op het moment dat ik mee wilde gaan praten over hoe goed het ging met sparen moesten we onze hond laten inslapen, waarbij we niet wilde besparen op bv crematie (dus naast +/- 500 aan dierenartskosten ook nog zoiets aan crematie + urn). Nu kom ik meepraten! Ik werk in het onderwijs (momenteel op papier bijna fulltime) en mijn vriendin als apothekersassistente. Op zich verdienen we prima, maar toch gaat er elke maand geld van onze rekening waarvan we niet zo goed weten aan het einde van de maand wat er mis is gegaan.

Wat we nu doen is 1x per week bestellen bij Picnic, op die manier zijn we niet in de winkel verleid om andere dingen te kopen en kopen we wat we nodig hebben. Dit werkt prima voor ons! We koken ook graag veel om het vervolgens in te vriezen (en vergeten op te eten) dus daar moeten we nog aan denken.

Dat wat we nu wel gespaard hebben gaat naar onze nieuwe bank (onze oude viel letterlijk uit elkaar), die donderdag bezorgd wordt, en ons veulen wat we gekocht hebben (die verhuist 31 oktober naar de opfok!) Super leuk allemaal, maar kost ook weer wat. Ik zou graag weer een wat groter spaarpotje opbouwen, zodat alles wat makkelijker is en ik in dit soort situaties me minder druk hoef te maken. We redden het altijd en hebben ook wel wat achter de hand, maar fijn is het niet. Ik lees dus mee en zal af en toe meepraten :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:55

We vertrekken van 2/11 tot 17/11, dus na het regenseizoen. Kijk er zo hard naar uit! Dit wordt inderdaad een once in a lifetime reis en daar wil ik echt gewoon 100% vol van genieten.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 20:50

Helemaal ge-wel-dig Varekaj _/-\o_

Citaat:
kwam erachter dat ik ook nog wat ingevroren had aan maaltijden dus dit gaat helemaal goedkomen :D
zo ben ik ook erg blij met mijn voorraadkast deze maand :P nog 2 dagen krijg ik weer wat op mijn rekening maar het gaat goedkomen :j O:)

Welkom Theadora! En sterkte nog met de hond... wat een ellende toch altijd. En heel veel plezier met het veulen en de nieuwe bank, fijn zeg!

Wij gaan volgende week een paar dagen naar Lissabon. Ook heerlijk warm weer, zo'n zin in!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 00:47

Ik twijfel nog steeds waar ik heen wil :+ verlof start over 13 dagen. Nog even dus haha.

Ik reis erg graag en Nepal staat nog hoog op het lijstje. Lekker backpacken. Voorjaar gaan we voor de derde keer naar zuid Afrika. Ik zei altijd dat ik dat noohooit zou doen vaker naar hetzelfde land (want er zijn zoveel landen!) maar het is er zo leuk :D

Qua sparen loopt het gewoon. Mijn nieuwe budget werkt wel maar heel hard gaat het sparen niet momenteel. Op zich geen ramp maar ik wil het ook geen jaren zo. Qua levensstijl boet ik ook liever niet in haha :D

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:56

Wat heerlijk Verakej, aftellen dus!

@theodora: veel sterkte met het verlies van jullie hond.
Veel koken en invriezen is super fijn om te doen, alleen dan moet je het niet vergeten inderdaad :P

In december verloopt mij energie contract dus ik kijken. Om te huilen zeg met de huidige prijzen ;( . Ik betaal nu 65 euro per maand, en daar heb ik nu genoeg aan en let echt wel op mijn verbruik. Het scheelt dat ik niet zo'n koukleum ben, tot ergernis van mijn vriend :+
Het goedkoopste wat ik kan vinden ligt tussen de 90-100 euro per maand bij hetzelfde verbruik en een jaarcontract :(. Dus alles wat ik de laatste tijd heb afgestreept aan maandelijkse kosten mag ik weer gaan inleveren lijkt, joepie :D.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:57

ik had net mijn energiecontract vastgezet voor 5 jaar, echt net op tijd zo lijkt het

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:26

En altijd een vast tarief ipv variabel tarief.
Ik betaal nu 71 euro en krijg iets van 200 terug.
Ik ben ook per december overgestapt naar essent.
Kreeg daar een cashback van 180 euro

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:33

je contract loopt dan ook tot december? heb je al een nieuw aanbod gehad?

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:39

fokfanaat schreef:
je contract loopt dan ook tot december? heb je al een nieuw aanbod gehad?

Ik heb vorige maand zelf gekeken. Dat doe ik ieder jaar.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:55

Ow je gaat overstappen naar Essent? En je bent voordeliger uit?

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:59

Wat heerlijk, PSvanLot! Veel plezier alvast!

theadora, sterkte met het verlies :(:) Maar leuk dat je er een veulen bij hebt, dat is een leuke afleiding!

Over de stroomprijzen hoeven we ons gelukkig geen zorgen te maken voorlopig.. Gas gebruiken we nauwelijks en dankzij de zonnepanelen krijgen we elk jaar zelfs een klein beetje terug op de energierekening.

Maar toch wat happen uit het spaarpotje afgelopen maand := Eerst de auto, de reparatie was dik 400 euro.. toen de rekening van de veearts, 180 euro.. En gisterochtend ging mijn laptop niet meer aan >;) Dus die heb ik gisteren weggebracht.. en nu hóóp ik dat het opgelost is met een nieuwe accu die toevallig onder een terugroepactie valt, dan is de reparatie gratis.. maar in het ergste geval wordt het een nieuwe en dan ben ik zeker 1500 euro lichter -O-

En dan staat me over een paar weken nog een rekening van 5000 te wachten voor de renovatie waar we mee bezig zijn :=
Het sparen ging net zo lekker :')

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:06

fokfanaat schreef:
Ow je gaat overstappen naar Essent? En je bent voordeliger uit?

Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar welke leverancier het voordeligst was en daar kwam Essent uit. Niet de tarieven naast elkaar gelegd.
Ik vond die casback actie ook heel leuk.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:07

ik ben benieuwd, volgens mij zijn de tarieven flink omhoog